Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

de bloeifase (voor beginners)

Recommended Posts

Ik heb mijn zaadjes gekocht als (zogezegd) autoflowers... In Sluis. Deze zijn dus in geen geval auto's want ze staan nog steeds in hun groeifase. Ik heb deze ontkiemd rond 20 mei en zij doen het inderdaad behoorlijk goed met dit zomerweer. Ik moet toegeven dat ik geen enkel besef heb (had) om hoe ermee om te gaan! Twee van de drie zijn echte kestboompjes aan het worden. De derde is er spijtig niet doorgekomen!!! Ik heb ook niets geforceerd i.v.m. verduisteren enz. dat geef ik toe. Ondertussen zijn de twee overlevende tussen de 65 en 70 cm hoog en zeer compact. Ik heb ze gekocht als amnesia gold auto... Volgens hun uiterlijk lijken ze wel op amnesia's maar dus niet echt auto's LOL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post een nieuw topic in beginners vragen en vervuil niet dit oud topic

ook de dingen dat je zegt zoals verduisteren van autoflowers slaat nergens op

post op het juiste forum!!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een echte beginner... Maar ik lees "van bovenaf water geven" en "van onderaf water geven", wat wordt hier precies mee bedoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

van boven gewoon op de aarde, van onder op de schaal zodat de aarde het naar boven zuigt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is hier het nut van? Of wordt deze manier van water geven speciaal voor groei of juist bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf niet zo ver te gaan om te zeggen dat het echt verschil maakt, van boven is makkelijker in de meeste gevallen maar van onder kun je wat beter schatten hoe veel water er nog bij moet, omdat de droge aarde het water uitzuigt en je snel ziet wanneer het verzadigd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf niet zo ver te gaan om te zeggen dat het echt verschil maakt, van boven is makkelijker in de meeste gevallen maar van onder kun je wat beter schatten hoe veel water er nog bij moet, omdat de droge aarde het water uitzuigt en je snel ziet wanneer het verzadigd is

 

Dan komen de potten dus in een bak te staan, waar altijd water in staat, zodat de grond het zelfs opneemt? Op het moment dat er geen water meer in de bak staat en de grond bovenin te droog wordt, dan moet er dus water onderin de bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van boven water geeft en er zitten ophopingen in je medium komen deze mee vrij zeg maar.

dikwijls heb je vanboven op je grond een wit gekleurde laag grond liggen, dit zijn opgehoopte zouten van je voeding.

geef je vanboven water spoel je deze er dus nog mee door wat een afwijkende ph en ec kan geven.

 

als je vanonder water geeft trekt de plant dit zelf omhoog, hij moet dus ook zelf moeite doen en het word niet zomaar aangeboden zoals je vanboven geeft.

en er kan uiteraard niets mee doorgespoeld worden ;)

 

vanonder water geven is het beste, wel moet je zien dat alles vanboven ook lekker vochtig blijft.

ik geef 1x per week, soms iets meer vanboven water, zo veel mogelijk zonder voeding dan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van boven water geeft en er zitten ophopingen in je medium komen deze mee vrij zeg maar.

dikwijls heb je vanboven op je grond een wit gekleurde laag grond liggen, dit zijn opgehoopte zouten van je voeding.

geef je vanboven water spoel je deze er dus nog mee door wat een afwijkende ph en ec kan geven.

 

als je vanonder water geeft trekt de plant dit zelf omhoog, hij moet dus ook zelf moeite doen en het word niet zomaar aangeboden zoals je vanboven geeft.

en er kan uiteraard niets mee doorgespoeld worden ;)

 

vanonder water geven is het beste, wel moet je zien dat alles vanboven ook lekker vochtig blijft.

ik geef 1x per week, soms iets meer vanboven water, zo veel mogelijk zonder voeding dan....

 

Hmm, ja daar zit zeker iets in! En dan werkt het zoals ik het aangaf? Een bak met een laagje water erin, op het moment dat de bak leeggezogen is en de grond bovenin droog wordt, de onderste bak bijvullen? (+ 1x per week dus de grond bovenin een beetje vochtig houden)

 

Ik heb al wat gezocht op het forum hier, maar met zoekwoorden "Water geven" kom je niet zo ver gheghe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn methode:

 

Grote waterbak maken waar al je potten in staan.

Dan 30 liter afhankelijk van het aantal planten in de waterbak mikken.

Wat er na een uur nog in staat haal je weg en geef je de volgende keer minder.

 

Dit herhaal ik altijd om de dag ( dan is alles wel weer opgenomen na een uurtje).

 

Wel icm met een tensio want de ene plant kan net wat meer verbruiken als een andere.

Als er een slechte drinker is zet je deze de volgende waterbeurt op een verhoging zodat die een rondje overslaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je gewoon echt geen andere lamp gebruiken als natrium??

jawel op spaarlampen ik doe het nu op 24 x 24 watt lampen...zie mijn instagrem jos herman

 

Ik heb een vraagje over de bloeitijd.

Als er een bloeitijd voor autoflowers van 8 a 9 weken word aangegeven, word hier dan mee bedoeld dat de plant na 8 a 9 weken groei in de bloeitijd gaat?

Of is het zo dat de plant 8 a 9 weken nodig zal hebben voor de bloeitijd zelf tot de oogst? :)

vanaf het moment dat je em in bloei fase stel 12 uur licht 12 uur donker duurt een nlx zo een 8 weken voor het dan van af dat moment dat u de tijd dus om schakeld van 18 uur na 12 uur licht gaat u plant over in zijn bloei fase..in deze fase groeit hij de eerste 3 weken nog wat door ook dat stopt dan... succes op instagrem kun je mij volgen hoe ik het doe op een spaarlamp..nou ja 24 spaarlampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een topic van bijna een jaar oud.. Lol

 

Maakt dat wat uit dan?

Kweken gaat toch nog steeds het zelfde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...