Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rem

aansluiten van Adjust a Wings

Recommended Posts

Ik vraag me af hoe ik hier de aarde moet aansluiten, wil iemand mij daarmee helpen ?

 

med_gallery_6388_7661_235728.jpg

 

med_gallery_6388_7661_417481.jpg

 

med_gallery_6388_7661_533310.jpg

 

*edit, foto's op WF gallerij gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet gewoon een gaatje daar boren naast je kroonsteen

je heb van de hulze met die rondje er aan om op je draad te zette

en dan boutje moertje en klaar heb ik ze+f ook zo gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien totaal overbodig, maar dan wel door het metal van de beugel boren en bevestigen!

Dus contact met je aarde en het metal van de beugel. het gaat er in dit geval dus om dat de kap niet onder strooom komt te staan door vocht toch?

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand ervaring met dit produkt? ben van plan zo 2 kappen aan te schaffen,

maar zijn de beweringen van de fabrikant juist of niet? iemand ervaring hiermee?

gelieve even een pb te sturen aub.

dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Rem,

 

Als het niet lukt, dan weet je waar je die kappen moet dumpen hé ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op deze kap zat nergens een aansluiting voor de aarde. Uiteindelijk heb ik hem vast gemaakt aan de kap.

 

med_gallery_6388_7661_439518.jpg

 

med_gallery_6388_7661_293155.jpg

 

Ik heb ze wel is eerder gebruikt en was er zeer over te spreken scarface79 en NEE kees, jij krijgt ze niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rem,

 

Wat is dat blauwe ding aan de rechtse kant op de laatste foto? ;)

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Rem,

 

Wat is dat blauwe ding aan de rechtse kant op de laatste foto? ;)

 

 

Gr schenkie

 

Die heb ik er zelf op gezet, maar helaas was me kabel te kort daarvoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rem,

 

Ik word nie vrolijk van die aansluiting.

Maak je nu een gaatje in het afdichtkapje of laat je het open?

Allebij erg link hoor!

 

 

je kunt het perfect aansluiten.

De kabel eerst doorvoeren aan de onderkant.

Ik zie dat je die moertjes afgedicht hebt met kit of zo.

Haal een van de twee vleugelboutjes, (aan de zijkant), er uit en vervang deze door een langere ongeveer 1 cm langer

draai deze erin en doe daar de aarde aan. Moertje erop, rest aanluiten, kapje erop, klaar

De kans dat er nu nog kortsluiting ontstaat hierdoor is nihil.

Als je het veilig wil doen doe je het zo.

Zoals je het nu hebt, heb je in no time gevaarlijke problemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes ermee!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar helaas was me kabel te kort daarvoor.

 

Dan strip je het snoertje toch 4 cm meer ;)

Bovendien vind ik de draden erg klungelig/gevaarlijk uit je kroonsteen steken,...

 

Pm me maar een adres door, dan stuur ik je wel 2 adereindhulzen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ook dat je kabels er wel heel gevaarlijk bijliggen, is zo verholpen, strip je kabel niet te ver en steek ze dan netjes een voor een erin en zet ze dan vast.

nu lijkt me t risico op kortsluiting wel heel groot zo.

 

dus je bent er tevreden van? hoeveel vierkante meter kan je er GOED mee belichten, denk dat k er in de week ook 2 ga bestellen, wat zijn de prijzen gemiddeld hiervan?

mag via pm...

 

greetz!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die normale kappen hebben het kroonsteentje ook buiten hangen, dus daar zie ik niet zo'n probleem in.

 

Ik heb niks dichtgekit ofzo, en het kapje laat ik open. Helaas is er in het kapje geen aansluiting mogelijk voor aarde. Jammer dat je zelf moet gaan kloten, anders had ik het wel netter kunnen doen.

 

Het is een 2,5 mm2 draad, en die passen vaak lastig. Ik heb ze zo uit de oude kappen gehaald, en ze daarin gepropt. Dat had netter gekunt, dat geef ik toe, maar ze zijn goed vast gedraaid.

 

Met een adjust belicht ik 1.20 bij 1.20 en haal 500 gr de lamp. Toppen aan de zijkant zijn even groot als onder de lamp. Ik betaal geloof ik rond de €75 euro de lamp en vermoed dat het namaak is, maar dat terzijde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ech nie lullig doen hoor, maar heb je genoeg zekeringen in huis?

 

En ik zou een brandblusser bij de hand houden.

 

sluit nou ff die aarde binnen dat kastje aan kerel. ff langere vleugelmoer er in en hoppa?

Snap nie dat je voor zoiets simpels zo veel risico wilt nemen.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben wel veel weg van de echte voor neppe hoor Rem...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil ech nie lullig doen hoor, maar heb je genoeg zekeringen in huis?

 

En ik zou een brandblusser bij de hand houden.

 

sluit nou ff die aarde binnen dat kastje aan kerel. ff langere vleugelmoer er in en hoppa?

Snap nie dat je voor zoiets simpels zo veel risico wilt nemen.

 

greetz sijp

 

 

Ik heb al 3 keer gezegt dat er GEEN aarde aansluiting op zit.

 

Die vleugelmoer is ergens anders voor om de lamp hoogte te stellen, en die vleugelmoer kan je niet losdraaien.

 

De aarde is toch gewoon op de kap nu bevestigt, en heb zelfs adereindhulsjes gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rem,

 

Das gek rem want ik heb de zelfde als jij en bij mij kan ik die vleugelmoer er wel helemaal uitdraaien.

En die lamp afstellen dat doe je maar één keer.

Het gaat erom dat je je stroomaansluiting bloot hebt liggen!!!! En das verdomd gevaarlijk. Zelf nu kan je nog onderstroom komen te staan zonder dat je aarde het doet. Je werkt met hoge luchtvochtigheid en neemt zeer grote risico's. Water drupt van je kabel naar het stroom punt. Zorg dan dat je een lus in je kabel hebt zitten zodat eventueel drupwater eraf valt.

We willen morgen niet horen dat je haren rechtovereind staan en je kloten naar verkoolde gehaktballen ruiken :verrygood :wave:

 

Maar rem man, 'tis jouw spelletje. bedoel het alleen maar goed man. MAAR DIT IS NIE VEILIG!!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat erom dat je je stroomaansluiting bloot hebt liggen!!!! En das verdomd gevaarlijk.

 

greetz sijp

 

De meeste lampen kappen hebben het kroonsteentje blootliggen. Zover ik weet is Ajust de enige die dat niet heeft. Het zou idd veiliger zijn als hij netjes binnen zit, maar me andere kappen ligt ook alles bloot.

 

Die vleugelmoer kan ik idd maar een halve slag draaien, standje vast en los. Ik snap dat je bedoeling goed is en dat stel ik ook op prijs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...