Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cannaz

Hoeveel stroom zonder gezeik?

Recommended Posts

Ik kweek al een aantal jaar outdoor en ga nu indoor beginnen.

Ik wil een hok gaan bouwen van 4x5m wat dus neerkomt op een lamp of 18.

Nou is het punt dat ik geen stroom wil stelen en deze gewoon netjes wil betalen.

 

Hoeveel lampen kan ik legaal laten branden zonder dat de stroomleverancier rare dingen gaat denken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je stroomrekening op dit moment?

 

In een 3 verdiepingen rijtjeshuis kan je wel rond de 4*600 laten branden als je niet wil opvallen....

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een exact bedrag moet ik het even nakijken, maar gaat om een normaal verbruik van een gezin van 4 personen.

Dus verlichtingen, 3xtv, 2xcomputer, magnetron, bubbelbad, wasmachine, droger, vaatwasser, koelkast en vrieskist.

Denk dat dat het zo wel is, gaat om een redelijk groot vrijstaand koophuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou sowieso nooit met 18 lampen beginnen...

 

ik vraag me ook af hoe je het allemaal wil gaan bedraden, huis tuin en keuken stopcontacten etc gaan nooit voldoen lijkt me

 

maar goed, misschien dat DEFFY of een andere grote jongen hier ideeën over heeft

 

ik kweek met spaarlampen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin eens met 1 lamp... er is geen magische formule. 18 sowieso niet, past niet eens met je stoppenkast. In een woonhuis zou ik nooit verder gaan dan 6 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan ;)

 

 

een discotheek mag 90db aan geluid buiten de muren produceren dus valt nog wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ag ja wat is mee vallen het is in iedergeval niet lekker zo stil mogenlijk kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ga je bij het pand naar binnen denken ze dat je een manitou in de huiskamer hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat echt wel opvallen met zoveel lampen. Kennelijk heb je je nog niet verdiept in het stroomverbruik van een dergelijke kwekerij. Je stroomverbruik is dan ongeveer 60.000 kWh per jaar ;) terwijl een gemiddelde huishouding 3.500 kWh verbruikt! Bovendien zal je bij de netbeheerder verzwaring van de elektrische installatie moeten aanvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4*600 kan met gemak, en ook daar houd je een goede zak geld aan over.

 

Als je het redelijk doet trek je er 10kg per jaar mee, ga me niet vertellen dat je dat te weinig vind. Je moet niet te inhalig zijn...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hallo meneer van Eneco?

Ja eeehh, wij hebben ons gasstel de deur uit gedaan en koken sinds afgelopen maand Electrisch. Kunt u ons maandbedrag wat opschroeven?"

 

...

 

"Nee hoor! Alles is keurig geinstallaleerd door een erkent monteur"

 

...

 

"Het gas? dat komt bij Essent vandaan. Die zullen de afname van het gasverbruik wal gaan merken, ja..."

 

...

 

"Nee dat is niet van u en daar zult u ook weinig van merken, inderdaad! haha!!

 

...

 

"Nou... we overwegen nog een electische boiler te nemen. We douchen nogal vaak. Druk gezin en zo...

Ons ben schone mensen, snaptu? :)"

 

...

 

"Fijn zo! dank u wel hoor!"

 

 

Ik hoor nergens een Haan die ergens naar kraait... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou sowieso nooit met 18 lampen beginnen...

 

ik vraag me ook af hoe je het allemaal wil gaan bedraden, huis tuin en keuken stopcontacten etc gaan nooit voldoen lijkt me

 

maar goed, misschien dat DEFFY of een andere grote jongen hier ideeën over heeft

 

ik kweek met spaarlampen :D

Ik ga zowiezo een nieuwe meterkast aanschaffen met een aantal groepen voor het kweekhok.

En alle bedrading van meterkast naar hok ook nieuw.

 

Dat gaat echt wel opvallen met zoveel lampen. Kennelijk heb je je nog niet verdiept in het stroomverbruik van een dergelijke kwekerij. Je stroomverbruik is dan ongeveer 60.000 kWh per jaar :) terwijl een gemiddelde huishouding 3.500 kWh verbruikt! Bovendien zal je bij de netbeheerder verzwaring van de elektrische installatie moeten aanvragen.

Ik heb me er wel enigsinds in verdiept, zijn er dan geen truukjes om meer dan 6 lampen te realiseren zonder gezeik?

Zoals je hok in 2 verdelen met elk 6 lampen en tijdens de groei bij 18/6 maar de helft van je lampen gebruiken en bij de bloei alstie op 12/12 gaat om en om doen.

En als je netjes je stroom betaald zal het de energiemaatschappij toch ook weinig uitmaken lijkt mij.

Tenminste ze zullen toch niet zelf de politie gaan waarschuwen ofzo?

 

4*600 kan met gemak, en ook daar houd je een goede zak geld aan over.

 

Als je het redelijk doet trek je er 10kg per jaar mee, ga me niet vertellen dat je dat te weinig vind. Je moet niet te inhalig zijn...

 

gr

Daar heb je gelijk in, ben ook niet inhalig wat dat betreft, maar als ik toch de moeite doe dan doe ik het graag gelijk goed..

 

"Hallo meneer van Eneco?

Ja eeehh, wij hebben ons gasstel de deur uit gedaan en koken sinds afgelopen maand Electrisch. Kunt u ons maandbedrag wat opschroeven?"

 

...

 

"Nee hoor! Alles is keurig geinstallaleerd door een erkent monteur"

 

...

 

"Het gas? dat komt bij Essent vandaan. Die zullen de afname van het gasverbruik wal gaan merken, ja..."

 

...

 

"Nee dat is niet van u en daar zult u ook weinig van merken, inderdaad! haha!!

 

...

 

"Nou... we overwegen nog een electische boiler te nemen. We douchen nogal vaak. Druk gezin en zo...

Ons ben schone mensen, snaptu? :P"

 

...

 

"Fijn zo! dank u wel hoor!"

 

 

Ik hoor nergens een Haan die ergens naar kraait... ;)

Hoeveel lampen heb je draaien dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nee ik héb nog niets draaien.

Het was een verkapte "Geen haan die er naar kraait".

 

Ik verwacht over ongeveer een maand te kunnen starten.

DWZ dan gaat de boel over van een stelling met een paar planten onder spaarlampen, naar mijn kweekhok. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai met 8x600w en houd de meteropnemer een of misschien twee jaar buiten de deur.

Kan je 15x draaien x 5kg maakt 75kg!

 

Daarna alles afbreken en een andere plek zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een goede oplossing, zou natuurlijk ook kunnen doen alsof ik pottenbakken als hobby heb opgepakt en krachtstroom aanvragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag bij de growshop van de week mooie aggregaatjes staan, waren heel klein en leveren 4500watt.

Werd mij verteld dat ze bijna geen kabaal maken en waren maar 250 eurie!

Mischien ook iets om te overwegen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannaz,

 

Typ eens aggregaat in bij de zoekfunctie.....

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zag bij de growshop van de week mooie aggregaatjes staan, waren heel klein en leveren 4500watt.

Werd mij verteld dat ze bijna geen kabaal maken en waren maar 250 eurie!

Mischien ook iets om te overwegen :verrygood

 

 

heb je daar ook een link van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

4.5kw voor 250 euro dat moet wel chinees ongeluk zijn! Mooi laten staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het uitpluizen van de moeite die het je gaat kosten om dat ding werkende te houden, zul je wel snel merken dat het geen grapje is om 2 van die dingen werkende te houden. Dus denk daar maar goed over na..

Je kunt overwegen om LED's te gebruiken, eventueel met 600W ertussen. SNIP

 

Edit: Paffie

Er worden hier geen aanbiedingen/handel toegestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja een aggregaat is mischien niet zon goed idee, heb ook nog niet eens berekend wat het wel niet aan diesel moet gaan kosten..

Ben bang dat mischien toch de illegale weg moet gaan kiezen...

 

Heb trouwens wel besloten dat ik genoegen neem met 8x600 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...