Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey , ik heb vandaag iets gehoord van mensen dat ik nog al eens heb gehoord maar ik geloof er geen zak van .

 

Hetgeen wat ik hoorde luidt als volgt : Wanneer je je mannetjes bij je vrouwtjes zet en ze op tijd weg doet waardoor ze niet bestoven worden heb je zogezegd de beste weed en de meeste opbrengst .

 

Dit kan toch niet want planten kunnen toch niet weten of er nog andere wietplanten in de buurt zijn en dan nog wel mannetjes .

 

kan iemand me zeggen of dit flauwekul is of er wel iets van klopt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat een mannelijke plant bij een vrouwelijke plant kan doen is bestuiven. Verder hebben mannetjes geen enkele invloed. Dus nee, dit is onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan welzeker effect hebben,

als mannetjes de bloei inslaan

geven ze ferromoon af.

Dit zorgt er ondermeer voor dat de andere mannetjes het teken krijgen

dat ze ook "moeten".

Zelfs het plaatsen van vrouwen die ver in de bleoi zijn,

bij moederplanten,

kan eerder bloeieffecten geven bij de groeiende planten.

dit vaak wel in combi met andere factoren.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het is nog gezelliger voor de mannetjes ook! staan ze bijna 8 weken lang tussen al die lekkere dames. :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft niet zo zeer te maken met het snel snel weghalen van de mannetjes omwille van bestuivingsgevaar waardoor dat ze meer opbrengen.

 

Het heeft wel meer te maken met het extra licht wat je dames krijgen als de mannetjes eenmaal weg zijn. (en outdoor ook doordat de vrouwen dan meer plaats hebben om wortels te maken, wat zal resulteren in grotere en stevigere planten.

 

Dus om precies die reden is het aan te raden van zodra je een mannetje kan herkennen (dus dat je het 80% zeker weet) dat je hem bij je vrouwtjes verwijderd. Voor sommigen komt dit niet zo nauw, en die laten de mannen meestal staan totdat ze ECHT herkenbaar zijn. Maar in die week of 2 dat het duidelijker wordt, kunnen even goed je vrouwtjes al dat lekkere licht en die heerlijke wortelruimte benutten.

 

Dat vrouwtjes beter presteren wanneer je de mannetjes er snel kunt uithalen is dus geen toeval. En het heeft niets te maken met bevruchting :cry dat is weer iets anders.

Via de 12/12 methode uit zaad (reg) kun je tussen de 14-21 dagen al geslacht zien.

 

Mijn methode is gewoon zo snel mogelijk de mannen er tussen uit halen. Heb er van de week nog ontdekt na 12 dagen ofzo (wat heeel snel is in mijn ogen).

 

Boks

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik legde gister zoiets uit in een growshop ( was zelf ook klant - dan mag dat)..de klant keek me glazig aan..( warrig type, met ligfiets , en slordig haar)

 

ja een feromoon achtige stof is de hoofdreden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...