Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

A.C.A.B.

controle van NUON

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

vorige week was de meterstandopnemer van de NUON langs geweest om de standen op te nemen.

Niks aan de hand zou je zeggen.

Word ik vandaag gebeld door het NUON om meterstanden te verifiëren.

Ik de standen doorgegeven, zegt die man tegen me dat het verbruik wat hoger ligt dan normaal.

Heb hem gezegd dat mijn maandelijkse bijdrage aande NUON daar ook op is afgestemd.

Die vent zegt dus dat ie voldoende weet en dat hij verder actie gaat nemen.

 

Ik ben hier nu dus vreselijk para van geworden.

Moet ik nu als de sodemieter gaan oogsten?

De dames kunnen nog makkelijk een weekje staan.

 

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt met de NUON?

 

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ACAB,

 

Hoeveel scheelt je maandelijkse bijdrage van vorig jaar?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 omhoog op een bedrag van>.....?

met welke stem zei die: dan zal ik verer actie ondernemen...

het kan ook betekenen dat die zag dat dit nog niet op alle vlakken goed was verwerkt,

en het dus een interne actie betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nu rond de €290 per maand.

 

die man klonk verder rustig.

 

wat ik vergeten ben om erbij te vertellen is dat er vanmiddag een monteur van de nuon in de algemene kast wilde kijken die in de straat staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moeilijk te zeggen wat ie ermee bedoelt...idd wat weetje zegt dat hij het in behandeling neemt ivm je verhoging.

Anders erachter zien te komen wat hij wel bedoelde....belletje plegen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie: een belletje plegen?

wat ga ik m vragen dan?

 

grtn a.c.a.b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had beter gelijk kunnen zeggen dat je een groot terrarium heb heb gebouwd voor je leguannen ofzo. Als het met een weekie echt klaar zou zijn zou ik het er nu gewoon af halen en geen risico lopen. De energiemaatschappijen hebben een verdrag met de politie en de woningcorporaties. Bij afwijkende of gekke dingen enzo waarschuwen ze de politie die een onderzoek komt. Tenminste zo werd er bij ons geadverteerd in de huis aan huisbladen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,

ik denk dat in het slechtste geval,

de man vermoed dat je kweekt,

men in jouw stroomsegment dan wil weten

of er stroomlekkage is.( dit is puur gokken, ik weet niets van de procedure!!)

als je vermoed dat er in jouw straat meer gekweekt wordt, evt. met diefstal van stroom,

dan zou ik meteen kappen.

 

indien men geen lekkage constateert,

weet men dus dat alles wat afgenomen wordt

betaald wordt, en lijjkt het mij safe om door te draaien.

het gaat in dit geval om 1 lamp van 600 watt zou ik zeggen????

 

Stond je lamp aan op het moment dat de controleur de kast bekeek?

heb je een evsa of confensioneel vsa?

 

ff lastig allemaal,

maar helder blijven denken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik betaal alles netjes dus van diefstal is geen sprake.

 

ik heb 2x 600W hangen.

de lampen waren uit op het moment dat de controleur er was.

alleen een ventilator en 1000M3 afzuiger stonden aan.

ik gebruik evsa's (lumatec)

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mijzelf de kop niet gek laten maken hoor, nu weet ik niet in wat voor soort woning je huist en wat je aan apparatuur hebt maar ik droom over een stroomrekening van 290 euro per maand hahaha en dan heb ik geen eens 600pitters branden :cry

 

Ik denk dat die bedoeld dat je verwerkt word in het systeem en het aangepast gaat worden, zal je wel een bevestiging van krijgen.

 

Gewoon kalmeren en jezelf niet alles in het hoofd halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miscommunicatie ?

 

Het lijkt me niet afdoende als je gevraagd had wat hij bedoeld had.

 

Informeren en informatie inwinnen tijdens een gesprek is nooit slecht :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weghalen is het beste :rofl

Ik heb zo een situatie meegemaakt en je kan jezelf wel voor de kop slaan als het wel gebeurd en je hebt niks gedaan.

Gewoon vuilniszakken erover heen en ergens buiten laten afbloeien :cry

Als je wel weghaald en er gebeurd niks....tja pech, maar better be safe than sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc is para ??

 

Een beetje communicatief persoon ('k insinueer nu niet dat jij dat niet bent) vraagt zowieso de naam van de persoon waar je mee spreekt, dit noteer ik iig altijd als ik met zulke instanties bel.

 

Bel ze op en vraag wat desbetreffend persoon bedoelde, maar als het goed is staat zijn actie/naam zowieso in het systeem van Nuon.

 

Call em !

 

 

 

//edit; wie hier nog meer para berichten neerplaatst krijgt een waarschuwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moa ik zou even rustig blijven, sowieso, een huiszoekingsbevel op basis van 100 euro meer per maand...het kan, maar het moet niet veel gekker worden. Dat terrarium bedenkt een Officier van Justitie ook wel...rieleks....rook er 1...of 3

 

hoeveel planten heb je staan >1 >5 >10 >20?

 

kijk, ik ben met je eens, ik zou me ook helemaal opvreten, en als dat het punt is, is het misschien sowieso beter om even te kappen, je nachtrust is veel waard :cry wat 1 opmerking niet kan doen he? Echt kut voor je...

 

 

wehehehehe@mikeh

 

parachute

paraplu

parapsycholoog

paramilitair

 

 

:rofl

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mikeh: ik durfde niet te vragen wat hij met verdere actie bedoelde omdat ik dacht dat het misschien verdacht zou zijn.

@ doc: ergens anders afbloeien is geen optie. Kan een beetje moeilijk met 25 vuilniszakken door een drukke woonwijk lopen.

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze op het net kijken naar vuilstroom gaan ze die met lumateks iig niet vinden... Maar als er een andere klojo in je straat zit die met magneten draait dan zijn ze misschien wel bij jou het eerst.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc is para ??

 

//edit; wie hier nog meer para berichten neerplaatst krijgt een waarschuwing.

 

Lees dit topic maar. :cry

Ik had 3 weken daarvoor al een soortgelijke hint gehad.

Heb toen gedacht dat het allemaal niet zo vlug zou gaan.

Niet precies hetzelfde maar een gewaarschuwd mens telt voor 10.

Para zijn is als er niks gebeurd en je bent ergens bang voor.

Maar dat er niks gaat gebeuren kan jij ook niet beloven Mikeh.

 

normaal reageer ik niet zo vlug en "para".

 

maar jij hebt een hint gehad :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan...??

Je hebt je vuilniszakken versleept samen met je armatuurtjes.

Dan heb je plotseling geen verklaring meer voor je hoge verbruik!

Zoek als de sodemieter ergens een hoogtezonnetje of een fixe airco en zet die ergens opzichtig neer.

Zo kun je appelig kijkend onnozel zeggen dat je nú ineens die hoge energierekening verklaart ziet. :cry

 

Ik zit ook te overwegen om mijn gas en electra leverancier degelijk van elkaar te scheiden.

Voor het electrabedrijf kook ik op stroom en dat kunnen ze niet verifieren bij hun gas"nevenbedrijf".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees,

 

wat bedoel je nu precies te zeggen met vuil en niet vuil en vinden en niet gevonden worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
//edit; wie hier nog meer para berichten neerplaatst krijgt een waarschuwing.

 

enkel een waarschuwing ? ik dacht dat jij liever met slotjes gooide !

 

maar goed ik vraag me af wat er huidig para gedaan werd ?

mikeh alles wat para is in jou ogen reageer je best heftig op met slotjes strooien je spierballen laten zien want o jij ben mod en wij zijn klootjes volk ,voor en door toch kan ik me nog herinderen .

ik zie de laatste tijd wel meer dingen met mikeh en volgens mij ben ik niet de enige die dit ziet !

 

sorry mensen voor dit oftopic gezeik maar het moest er effe uit , ik hou van een open forum zonder dictatuur en de cencuur die er aan vast zit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff naar schenkie luisteren en bellen.

Dat zou ik ook doen.

 

Wat moeten ze zeggen dan, en dan kan je het ook gelijk verklaren he.

 

Er wonen een paar vrienden bij je in huis, dus daar gaat je maandlasten ook op door.

 

Beetje raar weer Meneer Mikeh.

Of we houden onze mond dicht of jij maakt hem ff dicht. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFtt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties

 

Heb gisteravond een paar flinke gerookt en ben de schrik weer een beetje kwijt. :rofl

Ik heb toch besloten om alvast te gaan oogsten.

Heb gisteravond een begin gemaakt.

 

Had in dat gesprek met de nuon gezegd dat ik een groot tropisch aquarium heb staan als verklaring voor het hoge verbruik.

Dit is voor de komende tijd m'n laatste kweekje ivm vakantie.

 

ga straks toch ff een belletje wagen met de nuon. :cry

 

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammerdan heeft een jaartje of 2 gewerkt op de afdeling Incasso van de electraboer in zijn geboortestad.

(jaartje of 15 geleden).

 

Stel je de volgende situatie voor:

Het is Jammerdan's eerste werkdag bij zijn nieuwe werkgever. Op de afgeproken tijd meldt hij zich bij de electroboer op de bedoelde afdeling. Het allereerste dat de hoofdboer vraagt is: "En jong, vertel eens waar woon jij precies?" Jammerdan geeft netjes antwoord op de vraag. (eerste dag he!). De hoofdboer draait zich naar zijn pc en begint te typen. Zijn bek valt open "Hee, dat kan toch niet?"

Jammerdan is verbaast en kijk een beetje alsof hij net uit een ei gekropen komt.

De hoofdboer haalt de collegas erbij. "Moet je dat stroomverbruik zien..."

De collegas komen op het rumoer af, kijken op het scherm. kijken naar Jammerdan en vervolgens naar de Hoofdpiet. Die kijkt Jammerdan indringend aan en zegt: "Dat is wel zeer fors. Kweek jij soms wiet?"

Jammerdan kijkt een beetje beteuterd en weet niets beter te zeggen dan: "Nou, dat valt mij eerlijk gezegd nogal mee. Eigenlijk dat ik dat 4x 600 Watt lampen en randapparatuur toch wel meer zouden verbruiken. Rekenen is blijkbaar toch niet mijn sterkste kant" De collegas moesten hier ff over nadenken en kwamen tot de conclusie dat de nieuwe uitzendkracht best wel ad rem was.

 

De kous was hiermee echter niet af. Dat hoge verbruik, veel meer dan gemiddeld, moest toch een verklaring hebben). Heb dus maar enkele servers verzonnen,een zonnebank voor de vrouw en haar zussen, een gebrek aan millieubewustheid, en algemene des-interesse in de energie rekening in het algemeen.

 

De programmatuur die het verbruik bijhoudt registreert afwijkingen van >25% naar boven en beneden.

Hierop kan de Electraboer contact opnemen met de klant om te controleren of er iets mis is om extra hoge afrekeningen voor te zijn.

 

En nog belankrijker voor de jongens en meisjes hier: Het kwam regelmatig voor dat de aanhangers van Hermandad een kijkje in een pand van 's zins waren en dan ff het verbruik kwamen checken om te kijken of er inderdaad hoger verbruik was. Indien er een dusdanige afwijking was waarop normaliter de Electraboer contact met de klant zocht, werd dringend edoch beleefd verzocht om dit klantcontact maar ff achterwegen te laten zodat slapende honden bleven slapen.

 

Hoe dit nu meer dan 15 jaar later gaat wet ik niet. Waarschijnlijk veel structureler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zit nu rond de €290 per maand.

 

 

290 euri :rofl das best veel ... ik woonde een jaar of 2 terug gewoon bij moederzzz met 3 kinderen daar was het stroom verbruik rond de 230 euro per maand ... ik praat dan over moederzzz met 3 pubers!!! die zich de hele dag staan de wassen fohnen droger die 24/7 aanstond etc etc

 

zulke rekeningen vind ik erg hoog !!!! aangezien een 2x600 plus rand apperatuur rond de 90 euro per maand is

 

@mikeh : erg vriendelijk zijn we tegenwoordig niet meer heah :cry

 

IDD wat doc zegt BETTER SAFE THAN SORRY !!!

 

ik krijg soms ook het gevoel hier op het forum dat sommige mods denken dat ze hier ALDOLF HITLER kennen spelen gewoon maar doen en laten wat ze willen ...aan dit topic is nix fouts !!! er word niet gehandel o.i.d ik kan eigenlijk helemaal niks fout vinden in dit topic !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...