Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
emilio santos

Van Baalen wil strikter softdrugsbeleid

Recommended Posts

DEN HAAG - Het gedoogbeleid voor softdrugs is achterhaald en een

gevaar voor de volksgezondheid. Dat vindt Hans van Baalen (VVD).

Het Tweede Kamerlid pleitte zaterdag in Maastricht dan ook voor

een striktere aanpak, waarin hij wel ruimte ziet voor door de

overheid goedgekeurde producenten die de koffieshops

bevoorraden.

 

softdrugs_jpg_408305d.jpg

 

Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook

al omdat „de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn

met harddrugs uit de jaren zestig”. Dat softdrugsgebruik op scholen

eerder regel dan uitzondering is, bedreigt toekomstige generaties en

draagt bij aan de verloedering van de samenleving, stelt hij.

 

De VVD-lijsttrekker bij de Europese verkiezingen wil verder dat

koffieshops besloten verenigingen worden. Alleen leden van achttien

jaar en ouder die in dezelfde gemeente wonen als waar de koffieshop

staat, krijgen met een speciale pas toegang. Dat voorkomt in elk geval

drugstoerisme in de grensgebieden, denkt hij. Met partijgenoot Fred Teeven

gaat hij deze plannen de komende tijd toetsen aan de Europese regels.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

van baalen zal wel dimmen ..

er zijn officieele rapporten die zijn gezever keihard tegenspreken.

 

van baalen = populist.

een geitenbreier die met verbogen feiten wil zwaaien.

inspelen op onderbuikgevoelens....

 

 

waarheid is dat cannabis - hoe sterk ook- veiligste therapeuische stof is.

 

volgens richtlijnen van van baalen is tabak echter wel harddrug- en sterker geworden..

 

 

 

hash uit jaren60 was sterker dan de sterkste wiet op dit moment...

 

 

vvd=zootje achterhaalde rukberen...alleen maar bezig met eigen pikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welke partij moet een blower nu eigenlijk stemmen?

 

 

al heb ik mij eigelijk voorgenomen me niet meer voor dat circus in te spannen, wat je ook kiest en wie je ook kiest het zijn allemaal ratten (en niet die schatjes die naast mij in een kooitje zitten te smikkelen van een stukje brood)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de VVD is een liberalen partij.... ik lach me de scheuren in de boks... Van Balen stoort zich aan softdrugs gebruik op scholen, in Den Haag, vooral de christen partijen en VVD, PVV doen net alsof heel jeugdig Nederland an de (soft)drugs zit, volgens mij schetsen ze een verkeerd beeld. Ik geloof dat de jeugd van Nederland een groter drank probleem heeft dan een drugsprobleem, aangezien er meer dan 300 kinderen per jaar op de OK belanden door een alcohol vergiftiging. Ik weet 100% zeker dat kinderen van 13 makkelijker aan drank komen, dan aan een beetje wiet. Ik zelf ben tegen het gebruik van roesmiddelen door mensen onder de 18, deze mensen moeten studeren, en niet hun hersens ontwikkeling storen. Ik stem altijd blanco, het maakt niet uit waar mijn stem heen gaat, het zijn allemaal een stelletje oplichters!!

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat vind ik ook wel goed.

met scholen enzo want vind het niet kunnen stonded in de klas zitten etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhh niet hompi :cry en dronken :rofl

 

dat blowen odner jongeren een probleem aan het worden is wil ik zo aannemen ... toen ik 7 jaar geleden als 13 jarig jochie mijn eerste jointje opstak was ik een van de weinig in ede die op die leeftijd al ging blowen ik was een van de uitzonderingen ...

 

me maatjes en ik waren een cluppie apart niemand van ons leeftijd catorgorie blowde zo openlijk buiten ( ik geloof er heilig in dat als je iets stiekem doet je betrapt gaat worden van daar maar openlijk :rofl )

 

nu tegewnwoordig staan de kiddo's in rijen opgesteld achter/ naast de shop ( althans in ede ) als ik ff makkelijk 50 euro wil verdienen 'help' ik al die jochies ff ...

 

maar goed met mij is het tot nu toe ook goed terecht gekomen dus waarom ik wel en zij niet ???

 

en om aan te halen dat drank een groter probleem is .... ach ja sowat??? we hebben het nu over cannabisss

dat gedraai naar alchol ( wat wel waar is overigens ) vind ik een beetje lijken op

 

SORRY ... MAAR HIJ/ZIJ DEED HET OOK

 

dingen erbij betrekken om het minder erg te lijken

 

ik zou mijn kind(eren) later ook niet graag zien blowen.... gewoon omdat nuchter door het leven het gezonds is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het heel goed nieuws hier!

 

Luister:

softdrugs KAN gevaarlijk zijn, alcohol IS gevaarlijk.

 

Ik vind dit een goeie uitspraak. Softdrug KAN inderdaad gevaarlijk zijn als het niet op de juiste manier gebruikt wordt. Als je goed leest, lees je tussen de regels door dat er een mogelijkheid bestaad (hoe gering ook!) dat softdrug iemand schade kan toebrengen. DIT KLOPT en kan door NIEMAND weerlegd worden. Immers, alles KAN schadelijk zijn voor lichaam en/of geest!!!!

vb. Als je 1 plantje kweekt, zo groot (4m+). En dat ie door een storm haar stam scheurt, en dat ie op je veranda-raam valt, waar jij juist lekker tv zat te kijken of te sjoellen met je oma. Het dak van de veranda breekt door het gewicht van de monstertoppen. Het glas breekt in stukken en valt op jou en je oma... dat KAN je lichamelijke schade toebrengen. Nog maar niet te spreken over de emotionele en geestelijke schade doordat je nu nooit meer durft te kweken... ( I think I proved my point :cry )

 

Voor de rest vind ik het een goed initiatief dat ik 100% steun. Het zou me immers niet verbazen moest burg.Leers en andere politica (oa VB) mijn mail hebben gelezen over het 'CSC' beleid. Dit is immers 100% hetzelfde wat hier in het nieuws staat!

 

Het is niet omdat het in de krant maar voor 1% wordt uitgelegd (komt immers veeeeeeel meer bij kijken (zie handtekening!) ) dat het perse een slecht plan is. Want als ik jullie hoor is er commentaar op alle mazen van het net. Het is niet omdat het niet letterlijk in de krant staat wat op bepaalde specifieke punten een mogelijke regeling is, dat ze er niet zijn!

 

Schiet de vogel niet af vooralleer het uit het ei is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nederland staat nummer 1 in Europa qua comazuipen.In Delft heb je zelfs een speciale afdeling in het ziekenhuis die jongeren onder de 18 helpt met deze verslaving.We zuipen hier zelfs nog meer alcohol dan in Rusland of Polen.In mijn tijd tijdens botanie week werden er ook 24 kratten bier door 6 personen weggedronken.Dit was voor de leraren allemaal normaal, want die deden net zo hard mee.Ze zouden eerst dat probleem moeten aanpakken, dan elke keer dat gezeik over softdrugs gebruik door jongeren.Er zijn ook genoeg jongeren onder de 18 die het medicinaal gebruiken, maar dat wordt vergeten.

 

Van een coffeeshop een gesloten club maken is een optie, maar wanneer iemand van een ander gemeente waar geen coffeeshops zijn een rokertje wilt halen dan zou dat niet kunnen. :rofl

De VVD is een rare partij geworden.Eerst helpen ze bijna het medicinale gebeuren bijna omzeep (Hoogervorst) en nu is het gedoogbeleid voor softdrugs ineens achterhaald.We blowen hier zelfs 4 x minder dan in Canada, is gebleken uit een Canadees onderzoek.Veel landen willen juist dit beleid overnemen.

Indicatie voor medicinaal gebruik zou verder uitgebreid moeten worden.Artsen hier in Nederland zou ook verder aangespoord moeten dmv voorlichting bij het voorschrijven van medicinale marijuana.Veel artsen hier in Nederland zijn ook maar te bang om een receptje voor te schrijven merk ik op dit forum.

 

Namaste :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito, hoe je het ook draait of keert, het Nederlandse beleid WAS iets om trots op te zijn. Maar de laatste jaren barst het (omwille van de criminaliteit) uit zn voegen. Tijd voor herziening (in de positieve zin!). Er is 4 jaar geleden met veel te weinig zaken rekening gehouden (cq achterdeurproblematiek!!) en die zaken steken nu de kop op. Veel landen willen juist niet zomaar het nederlandse gedoogbeleid overnemen, maar wel een aangepaste versie er van!

 

Herziening is absoluut nodig! want de blowers moeten erkent worden en niet meer gestigmatiseerd worden (wat nog altijd gebeurd in de media, onder de vlag van het CDA!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Domi

Hoe zou dat nu komen! :rofl Als je meer repressie uitoefent op kleine thuiskwekers automatisch dat de grote criminelen wakker geschud worden, doordat de overheid voor hun een geldbron aan het creeren is.De achterdeur moet zover geregeld worden zodat de kwaliteit gewaarborgd wordt.In de jaren negentig waren de kleine thuiskwekers die zelf ook rookten die voor de kwaliteit en de voorraad zorgde.Goeie kwaliteit was er toen verkrijgbaar en dit is gaan veranderen toen de overheid meer repressie ging uitoefenen.Nu wordt er veel geteeld door mensen die zelf niet roken en dus alleen denken aan de euro's die ze kunnen verdienen.Je kan van de coffeeshop een club maken zoals in de VS, maar Nederland is geen clubland, dus de vraag is of dit gaat werken.

 

Namaste :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je dan binnen een club bent wil de overheid natuurlijk inzage zodat ze makkelijk een lijstje af kunnen lopen om de keldertjes en zoldertjes te checken bij de leden. lijkt er bijna op dat als je je auto bij een GS neerzet je al op een lijst komt voor controle, makkelijk na te gaan zo'n nummerbord...

 

maar goed, straks wil nl de winsten graaien en het thuis-gebeuren nog strenger aanpakken, erg foute inslag want de winstkwekers zien alleen maar meer mogelijkheden.

 

welke partij is er wel pro-legalisatie? denk dan aan 5 planten mag, binnen (dan wel veilig aangelegd! en gewoon stroom betalen!) of buiten.

 

op zeer kleine schaal zou het gewoon moeten mogen, als je het over vrijheid hebt. als iedereen dit zou mogen zal er misschien best een cs op de fles kunnen gaan, maar er zullen altijd mensen blijven die gewoon wat willen halen zonder al die moeite. en juist al die moeite is onze liefhebberij en plezier. de reden waarom ik zelf eens begonnen ben was dat ik (helaas) de shops niet vertrouwde ivm de aanvoer waarvan je niet weet wat er mee gebeurd is. met het kweken van je eigen (eco/bio)planten is die zekerheid wel mogelijk.

 

ik ben een nette, brave, galante, vredelievende, sociale, relaxte en verkeersruiterlijke Nederlander die altijd netjes de huur betaalt, niet steelt, niet moord, niet verkracht, niet berooft en wil dat ook blijven. op wie kan ik straks gaan stemmen? en net als ik zijn er vele 10-duizenden met me! wat gaan al die 10-duizenden stemmen? ...wilders is trouwens ook tegen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, Geenstijl heeft 4:20 ontdekt, halleluja.

:cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...