Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Geeke

mix-kweek buitenland

Recommended Posts

Ook dit jaar weer de hobby cq levensstijl voortzetten.

(zie vorig verslag: verslag 2008 )

Na wat struggelingen met de plaatselijke growshop heb ik weer de kwaliteit van Sannie´s Seeds gekozen.

Dit keer ook weer snel geleverd, zelfs hier op het kleine eilandje.

De soorten die ik gekozen heb uit deze lijn: Lady Cane F2, Big White, Killing Kush, daarbij kreeg ik ook Tropical Affie als kado erbij.

De growshop waar ik eerst zaad had gekocht dat niet goed meer was heeft nu besloten het zaad in de koelkast te bewaren.

Daaruit heb ik als vergoeding voor het falen van zijn vorige zaadjes de volgende soorten gekregen: Mako Haze, Amnesia en Nepalese Jam (Ace seeds, NepalxJamaica´85). Ik ben heel blij met deze toevoeging, vooral de Nepalese landras x Jamaica kruising heugt me zeer.

Deze is perfekt voor de plek dat op 1000m ligt, sterke zon en extreme temperatuursverschillen.

Een Haze is altijd lekker voor een bijzonder avondje, deze schijnt een redelijk aanwezige haze-smaak te hebben aldus de growshop.

Ik wilde eigenlijk de cannalope hebben, maar helaas. Ik heb eens stekken hiervan gehad in Ned nog en ze bevielen me zeer als kweek en smaak.

Goed, dit ter intro, de kweek zit in fases nu. Uit frustratie van de eerste mislukte poging had ik een Sannies Jack van vorig jaar nog al eens in de grond gedaan. Na een paar daagjes was ik de getuige van de geboorte van een gezonde jongedame (i hope).

Deze is inmiddels 20cm groot en zal als eerste de volle grond gaan verkennen.

Ik wacht nog tot de pot vol wortels is, ondertussen kan de verse compost goed in de aarde trekken.

Een zak humus plus bacterien zit er doorheen om het leven op gang te houden.

Ook heb ik wurmen uit een put geschept, je moet er wat voor over hebben :-)

Ook heb ik twee van die mislukte poging behouden, power plants, eigenlijk meer een commerciele keuze.

De grootste batch staan nu onder een plastic tunnel buiten te genieten van de pre-pubertijd.

De Big-Whites wilden moeilijker opkomen, enkelen zijn weggerot in de jiffys. Ik vermoed een schimmel ofzo omdat de rest op dezelfde methode wel 100% gezond zijn opgekomen. De batch van de growshop zaadjes ben ik vanmiddag pas mee begonnen, voorlopig nog geen spectaculaire ontwikkelingen dus. Wel alvast een foto van de couveuse. Omdat deze aan lampen gewendde soorten het hier moeilijk hebben onder de felle zon laat ik ze er langzaam aan wennen. Vorige kweken heb ik onder een spaarlamp voorgetrokken maar de omschakeling naar zon was te groot.

Nu dus beschermd onder een laagjes plastic kunnen ze er langzaam aan wennen. Ik heb vele verntilatie gaten gemaakt en de atmosfeer is er aangenaam binnen, hoge luchtvochtigheid warmte en door de wind continue luchtverversing. Er staan ook wat andere tuinplanten erbij die een couveuse konden gebruiken.

 

med_gallery_9784_7615_14660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens denk ik eraan om die tabletten van Sannie te bestellen.

Ze komen op een plek te staan waar ik niet al te vaak kan gaan kijken.

Er is een bewaterings-systeem dus eigenlijk hoef ik ook niet zo vaak te gaan.

Iemand ervaring met deze tabletten buiten? Plaats ik ze wanneer ik ze inplant of hebben ze tijd nodig om in de grond te integreren?

Zal een tablet genoeg zijn?

Hopelijk heeft iemand ervaring ermee. Zou mooi zijn als dit een volledige ondersteuning biedt.

Mijn compost is eigenlijk nog zo rijp genoeg en ik ben bang voor schimmels dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat fotos:

 

De achterste is dus de Sannies Jack, ervoor staat een powerplant.

De kleineren zijn dus de grootste batch.

med_gallery_9784_7615_772414.jpg

Vanaf de andere kant gezien:

med_gallery_9784_7615_726054.jpg

Die kleine gele vooraan is een plantje dat ergens spontaan opdook.

med_gallery_9784_7615_884243.jpg

Bovenaanzicht:

med_gallery_9784_7615_469625.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel apart zo op die hoogte.. wil wel eens zien hoe ze reageren op die extreme temperatuur schommelingen die je eerder noemde...

Ga deze zeker af en toe in de gaten houden..

Veel succes en die tabs van sannie heb ik veel goeds over gelezen..

 

mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechts 8 dames zullen op deze hoogte ongeveer blijven.

De rest verdeel ik over twee andere plekken dichterbij de kust.

Deze temperatuursverschilen zullen ook pas tegen de winter komen.

Theoretisch goed voor de afrijping, het vocht dat tijdens de nacht komt verdampt overdag gelukkig wel.

De ervaring is dat ze ze meer last hebben van de sterke zon en soms een erg droge wind.

Eigenlijk zou ik een kweekkast hebben gekregen maar dat is helaas niet doorgegaan.

Dat zou ideaal zijn, wie weet in de toekomst.

Thuis zal ik hoogstens twee a drie plantjes houden.

Hier mag je wel een paar plantes hebben maar als je overdrijft kan het wel eens vervelend worden.

Wel heb ik een medische achtergrond gecreeerd bij de huisarts (migraine, gedeeltelijk waar).

Dit kan ik gebruiken voor als er eens guardia civil aan de deur staat, dat helpt.

Hopelijk heeft de andere gewenning aan de sterke zon effekt.

Dan kan ik gewoon ieder jaar nieuwe zaadjes bestellen, zoniet moet ik zelf gaan kruisen om de generaties te versterken.

Maar daar heb ik eigenlijk geen tijd voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he geeke,

 

ziet er erg interessant uit die planten van je, ik heb wel een paar vragen:

 

hoe is de bodemtemp daar? en kan je ze niet gedeeltelijk ingraven zodat ze wat meer beschut staan tegen de wind?

 

hoe is de wetgeving daar dan, want er zijn dus wel growshops die zaden verkopen maar wat mag nog net wel en wat niet?

 

anyway, ik wens je een goede oogst met dikke toppen!

 

gr socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Socrates,

 

Na een paar weken "voedvrouwtechniek" heb ik gisteren toevallig 8 stuks de volle grond in gezet.

De grond hier heeft een goede laag van ongeveer 70 cm, daaronder is het steen.

Het is een vulkanisch eiland, dieper graven wordt erg zwaar.

Maar ik heb ze in een hoek gezet omgeven met jonge amandelbomen, daar staan ze enigzins beschut tegen wind.

Daar krijgen ze ook niet de hele dag de volle zon, maar dat hebben ze ook helemaal niet nodig hier.

Ik heb echt een hele dag moeten graven om 8 behoorlijke gaten te maken, ik heb de bestaande kleigrond opgewaardeerd met cocos en wormenhumus.

Een vriend van me heeft een wormenkweek kwam ik laast toevallig achter, ideaal dus.

Voorlopig staan er de 8 grootste planten, als er een een mannetje blijkt te zijn of niet goed gaat kan ik ze uitwisselen.

Tot nu toe: 3 Lady Canes (gaan erg goed!), 2 Power Plants, 1 Killing Kush, en 2 Tropical Affy´s.

Ik heb een nieuwe goede plek erbij dus de volgende batch zal hopelijk het volgende worden:

Meer killing Kush, Amnesia, Mako Haze, de Nepal/Jamaica en Big Whites.

Volgende week zal ik wat fotos maken, ik moet nog terug om het irrigatie systeem aan te passen.

Ik wil de druppelaars van vorig jaar vervangen met iets dat meer verdeelt. Mij viel op dat de wortels niet echt breed waren gegaan.

Dit waarschijnlijk omdat het water altijd op een punt kwam.

De wetgeving lijkt wel op die van Nederland, men weet dat het geen kwaad kan eigenlijk maarja die stempel "drugs" zit diep.

Je mag dus wel een paar plantjes hebben zolang ze geen intentie van handel zien. Ik heb mijn migraine probleem goed geregistreerd bij de doktoren, ook dat helpt bij een eventueel konflikt.

 

Groet,

Geeke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant topic, op vulkanisch eiland enzo..

Klinkt heel leuk en ik dacht altijd dat nl het enige land was met legale growshops...

zo ook weer wat geleerd.

 

die buffertabs kun je het beste erbij duwen als de plant erin gezet is (omdat je dan ook al het gat had) maar aangezien ze er nu al inzitten ga je die waarschijnlijk niet meer halen denk ik, misschien wel goed idee voor volgende batch?!

 

succes en ik kom zeker af en toe kijken...

 

cheers..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ik zal hem ook zeker volgen, heerlijk zulke buitenkweekjes..

Zeker in die omgeving! Zat ik daar nou maar :verrygood

Succes..

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die buffertabs heb ik uiteindelijk niet besteld.

Wel heb ik zogenaamde Bactofil Perlas gekocht daar zit in:

(Producto Microbiológico): Azospirilium Lipoferum, Azotobacter Vinelandii, Bacillus Megaterium, Bacillus Circulans, Bacillus Subtilis, Pseudonomas Fluorescens en Micrococus Roseus.

Zie http://www.bactofilperlas.com/ alleen in het spaans echter.

Vandaag heb ik nog een Sannies Jack en een Killer Kush in twee 50 liter potten gezet.

Ook weer met wormenhumus en deze bacterien gemixt met goede potaarde.

Voorlopig kunnen ze er tegenaan dus.

De Sannies Jack ziet er zo krachtig uit dat ik wel vrees voor een mannetje.

Maar indien niet wordt dit echt een vette plant.

Zoals gezegd volgende week heb ik fotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hier dan wat fotos:

 

Lady Cane 1

med_gallery_9784_7615_283534.jpg

Lady Cane 2

med_gallery_9784_7615_94574.jpg

Lady Cane 3

med_gallery_9784_7615_492752.jpg

Killing Kush 1 Insekten hebben haar ook gevonden maar dat komt wel goed

med_gallery_9784_7615_1570187.jpg

Tropical Affy 1 je ziet duidelijk die brede Afghaan vingers

med_gallery_9784_7615_405682.jpg

Power Plant 1

med_gallery_9784_7615_752569.jpg

Power Plant 2

med_gallery_9784_7615_381188.jpg

Tropical Affy 2

med_gallery_9784_7615_534964.jpg

 

Dan ergens anders in potten:

 

Zoek de Killing Kush 2

med_gallery_9784_7615_598833.jpg

Een beeldschone Sannie´s Jack

med_gallery_9784_7615_44498.jpg

De Jack van boven:

med_gallery_9784_7615_166401.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he geeke,

 

je bent iig lekker bezig met gaten graven, was je het graven zat dat je de Jack en de Killing Kush in potten hebt gestopt?

 

die tropical affy 1 ziet er erg potent uit, mooie plant qua opbouw. hoeveel uur licht is er nu per dag? en heb je ook grote verschillen in dag/nacht temperatuur?

 

Hou ons op de hoogte, gr socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Socrates,

 

En dat is een werk hier zeg ik je :-)

Maar deze twee staan op een andere plek en moeten mobiel blijven.

Deze moet ik later ergens anders heen verhuizen namelijk.

Die Affy ziet er mooi gedrongen uit he, licht heeft ze ongeveer 15 uur.

Maar toch is de faktor seizoen sterk want ze hebben een redelijke vegetatieve fase.

De rest van de zaadjes die ik van de growshop heb gekregen zijn weer niet uigekomen.

Dus heb ik als "backup" nog een killing kush en een twisted shack (nog van vorig jaar) gezaaid.

Die zaadjes van Sannie gaan altijd wel, ook nog na twee jaar (Jack).

Ik hoop dat er in de Lady Cane een beetje hazesmaak zit omdat de Mako en de Amnesia mislukt zijn.

Will keep you informed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week na de volle grond doop, ik vrees voor een enkel mannetje ertussen.

De twee op pot heb ik nog geen neiuwe fotos van maar ik vrees dat de Jack ook een mannetje is.

 

Lady Cane 1

med_gallery_9784_7615_308826.jpg

 

Lady Cane 2

med_gallery_9784_7615_598607.jpg

med_gallery_9784_7615_16828.jpg

 

Lady Cane 3

med_gallery_9784_7615_1398562.jpg

 

Killing Kush 1

med_gallery_9784_7615_199785.jpg

 

Tropical Affy 1

med_gallery_9784_7615_1592668.jpg

 

Power Plant 1

med_gallery_9784_7615_1083758.jpg

 

Power Plant 2 (getopt ondertussen)

med_gallery_9784_7615_542020.jpg

 

Tropical Affy 2

med_gallery_9784_7615_1336827.jpg

 

Close up zover het gaat met mn mobiel van de PP2 waarvan ik vrees dat het een mannetje is.

Ook de Lady Cane 2 heeft lange internodes en groeit sneller dan de rest.

med_gallery_9784_7615_156350.jpg

 

Gelukkig heb ik enkelen reserven, een Lady Cane nog, een Big White, een Killing Kush en er is toch nog een Amnesia uitgekomen.

Maar dat betekent wel enkele achtergestelden, maar dat komt met de tijd wel goed.

Ik hoop op een spoedige voorbloei zodat ik zeker ben van mijn zaak.

Ik zal proberen snel ook fotos van de Jack te maken.

Dit jaar heb ik andere druppelaars gebruikt, deze geven een "paraplu" aan water zodat er een omtrek besproeid wordt.

Vorig jaar had ik echte druppelaars met als gevolg dat het vocht rond de hoofdwortel alleen vochtig was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mazzel pik met je irrigatie systeem :whistling en ik maar flessen sjouwen! ziet er toppie geregeld uit hoor geeke, dat worden flinke struiken over een maandje!

 

grtz blommer de mede buitenlander

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL ja inderdaad, zijn wel heel wat meters PE wat ik heb moeten leggen.

En het is ook nog bronwater uit de bergen.

Je zit op het vaste land Spanje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zit aan zee, wel vlakbij bergen, maar bergen die droger zijn dan weet ik veel wat! echt moeilijk om hier iets te vinden voor de droogte, want een riviertje vind je hier ook niet zomaar, dan heb ik er toevallig eentje minder dan een kilometer verderop maar deze is zo overgrown met bamboe en riet dat ik nergens bij kan komen en er is geen enkel stuke grond vrij waar ik iets zou kunnen planten, maar ik ga nog wel eens op pad om te kijken.

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik woon op Las Islas Canarias en wel op een van de westelijke eilanden waar er nog genoeg water is.

Een van de groenste eilanden van het archipel, aan water geen gebrek.

Nahja in de zomer wordt het hier ook heel erg warm, zelfs op bijna 1000 meter.

Ik hoef dus eigenlijk alleen een keer per week gaan kontrolleren en natuurlijk wanneer het weer wisselt moet ik de bewatering aanpassen.

Ik loop ook altijd anders zodat er geen paadje ontstaat, wanneer je niet weet dat ze er staan is de kans heel erg klein dat je ze vindt.

De pe leiding loopt in de grond, die zie je dus ook niet.

Het enige waar ik me wel eens zorgen om maak zijn de geiten die wel graag een plantje lusten.

Katten zijn ook dol op een blaadje, maar dat kan geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dan de Killing Kush 2 en de Jack met close-up.

 

KK2:

med_gallery_9784_7615_359663.jpg

 

Sannies Jack

med_gallery_9784_7615_1242846.jpg

med_gallery_9784_7615_425660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi geeke,

 

Nu maar afwachten wat het gaat worden in die volle grond, ik hoop voor je dat het voornamelijk vrouwen zijn, hoe hoog denk je dat ze zullen groeien?

 

Lijkt me verrekte lastig zo in de buitenlucht en met een heel ander klimaat dan wij hier hebben, ben heel benieuwd wat je er af gaat halen.

 

Wel ultimate chill, boven op een berg naast je eigen planten een joint roken.... :whistling

 

gr socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Socrates,

 

De tere lampen-generatie heeft het inderdaad niet makkelijk zo in de volle zon en al het buitenleven.

We hebben hier ook een aantal keren per jaar een zogenaamde "calima".

Dit betekent dat er een wind vanuit de Sahara over de eilanden trekt dat zo droog is als een fohn.

Hoge temperaturen gecombineerd met een fijne zand, daar zijn de blaadjes meestal niet blij mee.

Maar tot nu toe is er nog geen enkele plant gesneuveld dus het komt wel goed.

Ergens anders heb ik nog een landras staan, een colombiaanse, die is echt al groot en kan al deze omstandigheden goed aan.

Ik kom er bijna nooit, iemand anders verzorgt ze, wanneer ik in de zomer eens ga kijken dan zal ik een foto maken.

Nog steeds heb ik van vorig jaar te roken, verschillende soortjes nog wel. Daarbij heb ik ook het een en ander van de hand gedaan.

Een vriend van me in Nederland zit een beetje in de ontwikkeling van zaden, bij DNA genetics.

Hij heeft me Martial Green zaden beloofd, als het goed is komt dat met een bezoeker mee.

Het voordeel van dit soort zaken is dat ik aan het eind van het jaar overal wel iets vanaf krijg.

De mensen die me helpen met verzorgen krijgen een deel maar ik sta ieder jaar weer versteld wat ik allemaal over houd.

En het is idd erg relaxed als ik met de honden de bergen in ga wandelen na het roken van een toeter.

Er zijn hier wat valeien waar je helemaal niets hoort, op een enkele vogel of hagedis na.

Er staan ook wilde fruitbomen, wat wil ik nog meer!

Als ik het koud heb ga ik naar de kust, met de zonnebril op naar het strand, waar er ander natuurschoon te zien is.

Het enige waar ik me dus een beetje zorgen over maak zijn dus de geslachten van de planten.

Maar ach dan plant ik wat nieuws en dan komt de oogst maar in fases, mijn problemen zijn relatief :-)

 

Keep you updated

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Geeke,

 

Jij leeft in een fucking paradijs als ik dit zo allemaal lees, man, ik ben jaloers op je! :whistling Zalig klimaat, verschillende soortjes om te roken, strand....ZUCHT ! ! !

 

Maar goed, back on-topic:

 

Ik weet niet hoe vaak je last hebt van die "calima" en hoelang die aanhoudt(dagen,weken) maar kan je niet een plastic kas om die planten heenzetten, met een paar bamboestokken en wat plastic kan je al een heel eind komen.

 

En een colombiaan... :vape: ..is alweer een tijd geleden dat ik die heb gerookt...die is misschien ook wat beter uitgerust qua genetica voor het klimaat wat jij hebt.

De soort martian green kende ik niet maar op de site van DNAgenetics zag ik ze staan, ik neem aan dat je de Martian Mean Green bedoelt?

 

Ziet er ook weer veelbelovend uit!

 

Maar nu eerst maar afwachten of je mannen of vrouwen hebt....

 

gr socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een updeetje, echter alleen van de Killing Kush 2 en de Sannie´s Jack.

De anderen heb ik nog geen fotos van, waarschijnlijk begin volgende week.

Hopelijk gaat het daar net zo goed als deze twee.

De voorbloei brengt goed nieuws beiden zijn vrouwtjes.

Ik heb ze slechts een keer tussendoor water gegeven, ze schijnen het oke te vinden.

 

Killing Kush:

med_gallery_9784_7615_1072953.jpg

 

med_gallery_9784_7615_1267163.jpg

 

med_gallery_9784_7615_1499231.jpg

 

med_gallery_9784_7615_683175.jpg

 

Sannies Jack:

med_gallery_9784_7615_312540.jpg

 

med_gallery_9784_7615_40318.jpg

 

med_gallery_9784_7615_1165566.jpg

 

Hasta la proxima semana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes staan te genieten. mooi donker kleurtje en kan 11 vingerig blad tellen. Tijd om ons van onze stoel weg te blazen met een nieuwe update?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...