Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Als eerst wil ik iedereen een goeie oogst wensen, nog voor de zomer effe vakantie geld bij elkaar kweken hehe.

Nu ter zaken, Ik heb een hele domme fout gemaakt.

Door alle drukt ben ik vergeten om mijn tijdklok terug te zetten van 18 uur naar 12 uur.

Nu staan ze al 6 weken op 18 uur! Ik vond het al erg vreemd dat ze na 6 weken nog steeds geen bloemetjes gaven.

Wat nu???? Gewoon doorgaan en 3 a 4 weken extra langer wachten? ze zijn al erg groot, van onder tot boven vol met blaadjes. Ik kan er nauwelijks bij met water geven. En nu????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hans en grietje,

 

 

6 weken op 18 uur zonder dat je het gemerkt hebt.....nou sorry dat is wel %#@&%.

Afbloeien duurt wel zo'n 7 a 8 weken...tja wat te doen....als je de ruimte hebt(hoogte) dan in bloei zetten en proberen van onder water te geven.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja, wat is het probleem? gewoon op 12/12 nu en verder kweken, grotere planten dus ook grotere opbrengst, ik zie het probleem niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even de onderste takken weg knippen zodat je weer bij de pot kan om water te geven.

of van onder water geven.

daarna 24 uur geen licht en dan gewoon op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tenzij ze in 6 liter potten staan,

want dan kun je nu puur hydro gaan kweken,

idd je moet de hoogte hebben, en de ruimte om ze te sgroggen,

want als ze nu cola's gaan krijgen zullen ze vallen bij bosjes.

eerst nog dieven

afhankelijk van het soortje

nu zeker geen stikstof meer,

en met een klap in de bloei zetten,

mss wel 24 uur donker en dan op 12-12

 

zukiets?

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat red je niet hoor,voor de zomervakantie je vakantiegeld binnen hebben!! hahaha ;) :lol:

Je moet wel heel stoned geweest zijn om dat te vergeten :D :o

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
@hans en grietje,

 

 

6 weken op 18 uur zonder dat je het gemerkt hebt.....nou sorry dat is wel %#@&%.

Afbloeien duurt wel zo'n 7 a 8 weken...tja wat te doen....als je de ruimte hebt(hoogte) dan in bloei zetten en proberen van onder water te geven.

 

Gr schenkie

 

Ja ik weet, ik schaam me ook dood.

Ik ben net verhuis naar een nieuwe ruimte, en ik zat alsmaar naar de oorzaak van het plantje te zoeken ipv naar een fout in opzet. mn plantjes staan in 10 liter potten in een kweektent en die is 2m hoog.

Plantjes zijn nu 1m hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 liter potten! :o dat is jammer,had je ze nou in 30+ liter potten staan dan had je wel een paar bomen:D :lol: !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plantjes zijn nu 1m hoog.

 

Zet ze maar in bloei,....aangezien ze na 6 weken maar 1m hoog zijn, ....komt er in de bloei hooguit nog 20/30cm bij :lol:

Beetje buigen/knakken werkt ook prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

ja idd, zoek toch ook nog maar naar een foutje in de setup of je werkwijze( houw een agendatje bij, schrijf de verwachte oogstdatum uit, kijk dit na als het niet volgens plan loopt!! ) :o + want maaaaar 1 meter in 6 weken 18/6 , op 10l potten pfoee, jij hebt gedult hoor :lol:

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja :o 6 weken voorgroei is nogal wat

ik zou ze iig terug toppen om ze weer wat korter te krijgen

 

of ik zou ze 0ver een week of 3 a4 nnaar buiten knallen in een grote kuip dan worden het echt bomen

 

iig succes ermee :lol:

 

 

grt 11ltrpot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh! Ik denk dat je met de hoogte nog wel eens een probleem zou kunnen krijgen, maak eens een foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poeh! Ik denk dat je met de hoogte nog wel eens een probleem zou kunnen krijgen, maak eens een foto?

 

Sorry te druk gehad om te replyen.

we zijn weer een week verder en ze zijn weer flink gegroeit.

De bloemetjes beginnen aardig te komen. ik ben gister ook begonnen met pk toe te voegen.

ik zou van de week effe fotos plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe....eindelijk hier zijn een aantal fotos,

De rest staat in mijn album.

Dit zijn fotos van de dames na 8 weken.

Ik geef ze nu op 10 liter water:

70ml terra flower, 10ml rhizotonic, 15ml pk13/14.

ik heb al 2 x pk gegeven ik moet nog 1 x.

planten zijn nu 1.2 m hoog en erg dun.

plz advies.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21672_7696_618952.jpg

gallery_21672_7696_670153.jpg

gallery_21672_7696_87799.jpggallery_21672_7696_5789.jpg

 

Moet ik de blaadtjes aan de onderkant echt afknippen zodat ze beter gaan bloeien of zou ik het gewoon zo laten?

Zoals ik al zei volgens mij zijn ze vrij dun en hoog.

 

plz advies...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou misschien proberen een net over hangen en scroggen, de onderste bladeren en zijtakken wegknippen en op 12/12 laten staan. Het is misschien iets meer werk dan geplant maar dan kies je zelf hoe hoog je ze nog laat komen.

Kan wel zijn dat andere betere raad weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga zo snel mogelijk een steunnet halen bij de GS en span dat in je tentje, want ik zie op die ene foto dat er nu al takken spontaan ombuigen, laat staan als ze echt toppen hebben aangemaakt!

En verder sluit ik me bij de rest aan, gewoon op 12/12 zetten en hopen dat ze niet al te lang meer doorgroeien.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...