Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

De Waterpijp

Recommended Posts

nee, ik dacht te verstaan dat het alleen schadelijk is als het opgewarmd word.

 

of vergis ik me :rolleyes:

Edited by Deep Blues

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de waterpijp maakt zoals word gezegd in de eerste post, gebruiken jullie dan joints met tabak of juist puur??

Gr :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er als het gaat een pijpkopje op aansluiten en daar puur uit roken, je kan joints met tabak en puur gebruiken, kan je zelf kiezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

hmm oke, ik denk dat ik het gewoon allemaal maar een keer ga uit proberen :dribble:

 

gr :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb dus een waterpijpert thuis staan.

Een simpel klein ding voor mezelf, was niet zo heel duur.

Nu vind ik het fixxen van de pijp geen enkel probleem, vaker gedaan en je leert het vanzelf wel.

Het enige waar ik totaal niks van weet is het schoonmaken :specool

Waar kan je de pijp het beste mee schoonmaken, lijkt me een no no voor chemicalien in je waterpijp.

Wat dan wel? Zijn er ook ergens goedkoop borstels te koop of gebruiken jullie andere dingen hiervoor?

 

Groetjes,

Snuffel

 

 

Ps:

dsc0034z.jpg

Edited by Snuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ethanol/methanol kan je gebruiken voor het verwijderen van teerresten etc. Borstels zijn sowieso wel handig om het schoon te krijgen. Als je waterpijp alleen uit glas etc. bestaat, dus geen plastic of iets in die aard, dan kan je ook aceton gebruiken.

 

Als je pijp niet te vuil ziet kan warm water en zout ook wel gewoon werken, of een sopje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanks!

Zal hem binnenkort eens een lekker sopje met alcohol geven dan :yummy:

Ik behandel hem liever wat vaker goed dan een vieze donkere waterpijp met een geur van hier tot timboektoe als je hem opent.

De appeltjes is wat we willen ruiken immers :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een tip voor een waterpijp kopen online? Heb er zelf geen ervaring mee en wil hem mijn broer cadeau doen. Mag zo rond de € 30 kosten. Een bong is ook goed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

frankk, je moet je officieel gezien eerst voorstellen in wie is wie,hoe is hoe.

 

maar... ik zou sowieso een ijspijp kopen, ka je ook gewoon water in doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst een mooie pijp gekocht in zo'n toeristen winkel op de Damstraat in Amsterdam

Een glazen, maar dan wel van dik glas dat niet bij stoten uit elkaar springt , ze hadden ze van 15 euri en duurder , ik was voor 40 euri klaar en ben zeer tevreden

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er laatst een gekocht bij de GrassCompany. Ik ga hem zaterdag voor het eerst uitproberen! :wOOt. En als het niet lukt rollen we gewoon een jointje.:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nou het verschil qua werking oid tov een waterpijp en een bong??

 

ik heb zelf een tijdje trug deze gekocht:

IMAG0043.jpg

maar valt dit onder waterpijp of bong??

hij werkt wel lekker ken er knap stoned van geragen alleen ik krijg er amper rook vanaf..

en zeker niet de mooie witte rook zoals je meestal ziet

 

ik zit te denken of voor 2 tientjes een mooie bong te komen om daar een gas masker op aan te sluiten

iemand hier ervaring daarmee en is dat een aanrader?

ik heb het 1x gedaan en danm dat werkte echt heel erg ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is nou het verschil qua werking oid tov een waterpijp en een bong??

 

ik heb zelf een tijdje trug deze gekocht:

IMAG0043.jpg

maar valt dit onder waterpijp of bong??

hij werkt wel lekker ken er knap stoned van geragen alleen ik krijg er amper rook vanaf..

en zeker niet de mooie witte rook zoals je meestal ziet

 

ik zit te denken of voor 2 tientjes een mooie bong te komen om daar een gas masker op aan te sluiten

iemand hier ervaring daarmee en is dat een aanrader?

ik heb het 1x gedaan en danm dat werkte echt heel erg ^^

 

Je hebt een shisha. Is eigenlijk bedoeld om smaaktabak door te roken. Als je er wiet in gooit zonder een kooltje en screentje kan het gebruikt worden als bong. Als je je wiet vermengt met de appeltabak mengt en een kooltje er bovenop dendert wordt de wiet gevaporized. Daarom zie jij er weinig rook vanaf komen, omdat er geen rook af komt maar een beetje thc stoom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mijn waterpijp met de vaas in rood geel groen:

waterpijpuuu.png

Ik stop er alleen geen wiet in, vind ik zonde van de smaak.. Wel is wat skuff met mandarijn tabak (bij andere smaken vind ik het smerig :wacko: ), maar toch het liefste de cappuccino van Nakhla!

 

Wat hasjiesj erbij is overigens heeerlijk B) ! Vooral wat Nepal bij de cappuccino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een vraag:

 

een waterpijp, is dat "gezonder" dan een normaal pijpje of puur jointje?

 

ok, verdampen is het meest "gezond" maar beetje duur, en de hoeveelheid die ik smoke daar is een verdamper te groot voor........

 

filtert het water de rook of is het alleen ter afkoeling?!? het water werd bij mij vroeger wel wat bruin/gelig op den duur......zal dus wel iets uitmaken, een hashpijpje schoonmaken is vele malen viezer..........

 

wie kan de vraag beantwoorden?!?!?

 

thanx.

 

Ik heb nu de tweede keer acute bronchitis, de eerste keer door keelontsteking die naar luchtwegen geslagen is, nu door?!?! geen idee, ik hoop echt dat ik die tabak links kan laten liggen.....wat stoppen ze tabak?!? Ik ben 10 jaar gestopt met roken, alleen op vakantie 3 peuken per dag en als er een feesie is...( laatste tijd best vele feesies...) en savonds in mijn jointje dus...maar die peuk blijft in mijn kop zitten......

 

hoevaak moet je je kop stoten voordat het te laat is ?!?!?

 

maar goed, ik hoor graag van u allen.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het water koelt de rook sowieso, wat ervoor zorgt dat de haartjes in je luchtwegen niet verbranden. Dat is sowieso al reden genoeg zou ik zeggen :lol: Of het water ook echt filtert durf ik niet te zeggen. Er zullen vast wel wat grotere rookdeeltjes achterblijven, maar of dit heel veel scheelt weet ik echt niet. Als je de keuze hebt tussen een waterpijp of een joint (puur of met tabak) zou ik sowieso voor de waterpijp gaan. Zeker in jouw geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx, een pijpje kan inderdaad best op de longen slaan en waterpijp voelt zachter......

 

gister voor het eerst wietthee met melk gedronken, ging prima hahahah

beetje raar om als je longen nog pijn doen van het hoesten en je nog aan een kuur zit om dan toch en pijpje te gaan roken.......

 

eff rust voor de longen en op zoek naar een waterpijp.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een waterpijp is mss wel minder slecht dan een joint/pijpje, maar het is nog steeds niet goed voor je longen. Het is jouw leven natuurlijk, maar ik zou toch echt eens kijken of verdampen niet een betere optie is, of idd via eten of drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nou niet zo dat ik een probleem met mijn longen heb......ja nu effies.....

 

acute bronchitis kan vele oorzaken hebben, zoals luchtvervuiling, virusje, bacterie, bij mij de eerste keer door een niet behandelde keelontsteking die naar de luchtwegen geslagen is.....

tweede keer weet ik dus niet.....en het probleem was het blowen ook niet, elke dag 1 jointje met minder tabak dan een shaggie...

 

maar ik heb afgelopen tijd wel teveel sigaretjes gerookt, 2 per dag en op een feesie 5 per dag........ik denk dat vele nu moeten lachen maar voor een niet rokert......

 

om nu van de tabak af te komen dacht ik, is het de moeite waard om een waterpijp te kopen.....................?!?!? ik rookte vroeger altijd puur ( daarvoor met tabak......)

 

dus ik heb geen longziekte ofzo.........maar dat moet het ook niet worden haahahah

 

verdampen is wel het beste......

 

thanx voor de replys.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet veel rookt/verdampt is de Magic Flight Launch Box wel wat voor je. Vraag anders zOdd er eens naar, hij heeft er ook één.

 

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand vertelden mij dat je van een waterpijp ook een klaplong kan krijgen.

Iemand ervaring hier mee of is het onzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een waterpijp veroorzaakt geen klaplong. Beschadigde longen zullen gemakkelijker "klappen", of dit nou ligt aan peuken, joints, waterpijp roken of werken in een kolenmijn. Je kan niet goed zeggen of het roken over een waterpijp of bong nou slechter is of niet. Het ligt er aan of je er tabak bij doet, hoe diep je inhaleert etc. Door een bong of waterpijp zal je dieper hijsen, maar meestal zit er geen tabak bij. Echter, een eventueel kooltje is wel weer erg ongezond. De rook van een joint is heter (slecht voor de longen), maar wordt hierdoor meestal ook minder diep geïnhaleerd (minder slecht voor de longen). De filterende werking van het water zorgt dat bepaalde stoffen voor een klein deel uit de rook verdwijnen, maar de rook blijft hoe dan ook ongezond.

 

Over het algemeen kan je stellen dat het roken van wiet gewoon slecht is voor je longen, verdampen is het enige wat qua gezondheid veel scheelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iemand vertelden mij dat je van een waterpijp ook een klaplong kan krijgen.

Iemand ervaring hier mee of is het onzin?

 

ik rook al 24 jaar waterpijpen en veel, maar ik heb nog nooit nergens las van gehad, maar das de 1 voor de ander denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...