Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

De Waterpijp

Recommended Posts

Ik had ook met een spa ples gemaakt..

en ik was stoned als nooit te voren ;) echt raar

maar wel cool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst een waterpijp gekocht voor 15 euro, best chill ding. Ik gebruik nou ook liever waterpijp dan een jointje roken, ik wordt op een heel andere manier high van waterpijp, veel actiever dan normaal :specool

 

Ik post binnenkort wel een piccie ervan :(

 

Oh en dit is mijn eerste post hier, is er ergens nog een introductie forum mischien? :verrygood

 

Laters, Barnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een aantal van mijn zelf in elkaar gebeunde waterpijpen (op chronologische volgorde)

dscn0144at1.jpg

 

dscn0167pv4.jpg

 

dscn0190nl9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die onderste zit echt kk veel water in, daar krijg je nooit genoeg rook in.

 

voor de rest ziet die tweede er wel erg mooi uit.

 

ik gebruik zlef van die dunne plastic buisjes, buigzaam, maar niet zo snel kapot als een rietje. bovendien zijn ze net iets dikker aan de binnenkant, dus hoef je niet zo'n dus tipje te draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn.. Net een waterpijp gemaakt van een kauwgom, spa flesje en stuk pen. Ben voor het eerst ècht stoned geloof ik :D

Maar ik stop weer met typen :smoke

 

Edit: Het enige wat ik nog kon was op mn bed liggen, alles tintelde en draaide.. Net als wanneer je veel te veel gedronken hebt.. Alleen dan met tintelingen. Ik beefde als een rietje..

Ik zou het dus willen afraden aan beginners zoals ik.

Ofja misschien lag het ook aan mn snelheid.. Ik had in 7 minuten mn joint op. Is misschien te snel. Of het ligt gewoon aan mij persoonlijk.

Edited by kaasbaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterpijp vind ik alleen lekker op de "echte manier" dus gezellig met oa smaaktabak een een kooltje erop. als je zo rookt verdamp je namelijk het vocht in de smaaktabak en de thc. meestal voel je je pas stoned of high een half uurtje na t roken en dat slaat dan best hard in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen pavilion hier

 

ik heb zelf wel een chilli bong maar hoe en met wat kan ik dat ding schoon maken dan???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Do you love to be stoned

 

Ey kerel,

heb je al geprobeert een echt groot kooltje erop de leggen en het kooltje helemaal aan te steken?

werkt bij mij namelijk wel, je bent net een draak :verrygood

 

moet je es aan elke kant het kooltje aansteken, en van bovenaf blazen, todat dat hele ding brand.

 

Greetz, State

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil in mijn waterpijp alcohol doen , ik d8 aan jenever :) iemand al eens gedaan ? Met welk alcohol zou het het beste gaan ? en voel / smaak je het verschil dan als je het met water doet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een gewone glazen bong , komt de rook dan automatisch omhoog terwijl je je mond aan de zuigteut houdt?

Ik heb al een paar filpjes bekeken over bong hits en die mannen steken een weed aan terwijl ze hun mond op de teut houden en wanneer alles is gevuld met rook halen ze het pijpje eruit en trekken ze alle lucht eruit.Of moet je in het begin al een beetje zuigen om de rook erin te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een glaze puurpijp/waterpijp hebt gekocht gooi je die dus niet zomaar weg als ie stinkt en je krijgt em niet meteen proper..

 

heb is wat geexperimenteerd met wat productjes (wc-eend, glassex, allesreiniger, vetverwijderende producten, en dergerlijke) en van alles wat ik getest heb werkt barbecuereiniger het beste.. gewoon wat van dat spul in het glas giete, wat heet water derbij en een uurtje of 2 late inwerke.. daarna nog ff een stuk of 8 keer uitgespoeld met heet water, en ff getest of smaak zuiver was.. werkt best goed... heb ooit gehoord dat tandpasta ook best goed werkt.. wiet is op, dus test dalijk wel ff mn glaze puurpijpje met wat tabak, een stuk of 5 keer en dan is kijke hoe dat werkt.. (doe straks wel een edit hoe dat ging)

 

(glazen puurpijpje----> zelfgemaakt, bij blokker zo'n "hot spot" torch lighter gaan hale, glaze buisje uit de chemieklas verwarmd, en dan met ijzeren pinnetje glas langzaam geboge tot een kelkje en dan het recht stuk afbuige.. ook nog wat deukjes in het glas gemaakt, kwestie van een gelijkmatig patroon te behouden..)

(voorzichtig, niet elk glas is zomaar te smelten, en net gesmolten glas wil je dus echt niet op je poten krijgen)

 

edit: tandpasta werkt redelijk. gewoon wat tandpasta in klein beetje kokend water opgelost, pijpje er een uurtje ingegooid, met een stukje wc-papier erdoor en hij was proper :nerd

Edited by kutvogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arabische waterpijp (Kommetje)

 

Ik heb zelf een waterpijp uit turkije voor €30 op de kop getikt.

 

Water

Over het water, het gaat inderdaad stinken! Het glas is ook erg smerig geworden bij mij, MAAR de smaak is nog niet verkeerd :D . Ik doe er wel een keer wat ammoniak in om het schoon te maken =). Mijn ervaring is dat een goedkope vieux, whiskey of (vruchten)wijn het waterpijpen zo lekker maakt dat je niet eens door hebt dat hij op is. (Ware het niet dat je op een gegeven moment geen rook meer hebt :rofl )

Maar anyways, jullie hebben het niet fatsoenlijk over het vullen van het porcelijnen bakje. Bij deze. :whistling

 

Procelijnen kommetje

Het porcelijnen kommetje heeft doorgaans vier gaten, een in het midden 3 eromheen. Hiermee wordt getracht de lucht gelijkmatig door het bakje naar beneden te leiden. Sommigen zijn bang dat er as of dergelijke door de gaten valt, hoewel ik dat nog nooit heb meegemaakt wordt door sommige mensen aangeraden om dan kleine steentjes op die gaten te plaatsen die er net niet doorheen passen.

 

Tabaksoort

Over de witte rook, dat ligt aan het soort tabak. Ik heb Serbetli uit Turkije, goed spul, witte rook. Ik heb ook een keer in Nederland wat waterpijp tabak gehaald wat echt te duur is naar mijn mening, maar wat naast de grijze rook ook echt niet prettig rookt omdat het heel scherp is. Het heet Nakhla Tobacco, two apples. Appel smaak is doorgaans de meest krachtige smaak beschikbaar, munt doet het ook goed, maar die zou ik in combi met een andere smaak doen, zoals bijvoorbeeld met appel.

 

Vullen van het kommetje

Je pakt wat tabak en trekt het uit elkaar en laat het simpelweg gewoon in het bakje vallen. NOOIT AANDRUKKEN! Op het moment dat je een bodem hebt waarbij iig niks meer door de gaatjes kan vallen en waar voldoende lucht langs kan, begin je met een laagje wiet (Tip, doe dit gebeuren met twee personen, je krijgt f*cking kleverige handen en anders moet je tussendoor elke keer je handen wassen). Deze wiet probeer je zodanig neer te verkruimelen dat je het niet verkruimeld op plaatsen waar je weinig luchtverplaatsing verwacht. Over het algemeen krimpt de tabak bij gebruik en blijft het midden het langste vochtig. Ik raad aan net van de rand en niet in het midden te kruimelen. Eventueel kun je nog een tweede laag wiet aanbrengen, zolang er maar een beetje tabak tussen zit. Vul het kommetje tot de top met tabak en het vullen is klaar (Geen kop erop, netjes afgevlakt).

 

Aluminium Folie

Breng nu wat ~10x10 cm aluminium folie aan waarbij je ervoor zorgt dat de glanzende kant naar beneden gericht staat omdat dit het beste warmte weerkaatst. Je brengt de folie aan door het op het kommetje te leggen waarna je probeert de folie strak naar beneden te duwen/wrijven.

 

Prik nu met een naald, pin of iets anders dat dunne gaatjes maakt iets van 50 gaatjes, wat neerkomt op een cirkel met een diameter (doorsnede) van 2 cm. De lucht moet onder het kooltje door, daarbuiten gaatjes maken heeft gewoon geen enkel nut. Je kunt testen of je voldoende gaatjes hebt door aan de onderkant te blazen. Is de weerstand laag genoeg, ben je klaar.

 

Kooltje

Het kooltje. Ik heb twee soorten kooltjes gehad. In eerste instantie echte houtskool brokjes, welke ik aanmaakte met behulp van de tang en het gasfornuis. Het duurt namelijk erg lang met de aansteker. Ik ben echter vrij snel overgestapt op rollen kooltjes van €3,-. Deze bevatten kruit, hierdoor hoef je maar heel even de aansteker eronder te houden en het kruit steekt de rest van het kooltje aan (Pas op voor de gloeiende stukje kool die ervan afspringen, ze kunnen gaten achterlaten op bepaalde ondergronden).

 

Ongeacht welk kooltje je hebt wordt over het algemeen nog aangeraden om eventjes met het kooltje over de folie heen te schuiven om het warm te maken waarna je het in het midden legt.

 

Enjoy your smoking! :smoke

 

(PS. Foto's van mijn waterpijp en tussenliggende stappen wil ik best maken op verzoek. MAAR stuur me een PM, ik ga dit topic niet in de gaten houden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello everybody,

 

ik ben Pol the crossmole :specool

 

en kan de mensen die in tabak voor waterpijp geïnteresseerd zijn, iets aanbieden:

3,5 euro voor 50gram tabak

in zowat alle smaken: appel, meloen, cola, tropical, munt ...

 

rookt echt lekker

(voor als je eens niet stoned wil zijn, maar gwn wat chill wil roken :smoke )

 

greetz,

crssml

Edited by crssml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een erg mooie waterpijp met 4 plastic slangen. Ik vind de smaak niet zo lekker, ik proef volgens mij iets plastic achtigs als ik rook. Daarom wilde ik iets in het water doen en afgelopen weekeinde koos ik voor etherische olie van rozemarijn en den. Ik heb ook nog wat verse rozemarijn in het water gedaan. Het roken is apart met zulke olie het voelde veel lekkerder dan zonder olie en ik had zo'n sauna gevoel in mijn longen na afloop, dat nog een hele tijd bleef. jeweetwel, die geur die in sauna's hangt hing in mijn longen en mond. Ik vond het lekker en ben van plan met meerdere olien te gaan experimenteren.

 

Nu vraag ik ma af of dit ongezond is. ja, roken is sowieso ongezond natuurlijk, maar is het door die olie slechter? Etherische olie is een 100% puur product van de plant, is dat slechter dan wiet of tabak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoort dat je best geen alcohol in je waterpijp doet. Want alcohol bind met THC en dat blijft dan gewoon in die pot zitten. Gehoort van iemand die het had gehoort van iemand die het ergens had gelezen.. ga niet zitten zeiken als men info ni klopt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

 

Klinkt eigelijk zeer logisch en kan wel goed kloppen, maar de hoeveelheid thc dat bind zal wel niet groot zijn.

Ik heb et al eens geprobeert toen men bong nog niet kapot was, denk dat het met jenever was, proefde niks van de alcohol werd wel nog stoned ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_15586_4587_7789.jpg

 

Mijn waterpijp heb ik gemaakt van een glazen vaasje met een dikke kurk erop.

In de kringloopwinkel gekocht voor 50 cent, even 2 gaatjes geboord, wat gastape erom voor de afsluiting, wat buisjes en een dopsleuteltje omgebouwd tot puurkopje. Ik rook geen tabak dus alleen puur.

Werkt prima, water is lekker ;), makkelijk vast te houden en schoon te maken.

 

 

Tweety.

Edited by tweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit zelf heb ik dit een keer met een appelmoes pot gedaan

2 gaten 1 slaan

ja pakt een pennepijpje die druk je door 1 gat en een slangetje of een andere pennetje

 

1 pen druk je tot bijna naar de boden

en de andere laat je zo ver mogelijk uit steken naar boven

in dei pen die naar benenden gaat zet je een joint ( of maakt een bakje )

steekt aan en teygt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1205710669-84230.jpg

dit ding net zelf gemaakt foto is niet helemaal duidelijk maar volges mij is het wel te begrijpen? 2 pennen verschillende richtingen in de pot gedaan 1 pijp wordt de joint ingevoerd rook gaat door water heen en word via andere pijpje eruit gerookt... denken jullie dat het werkt? het is mijn eerste :verrygood het was trouwens 5 minuten werk..

Edited by rwoerden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook weer n nieuwe waterpijp gebouwd. Deze keer van een glazen 1Liter fles, wat stukken verwarmingskoper en een stukje staalgaas. (Screen) Ik zal morgen bij licht wat foto's maken, maar echt mooi is 'ie niet. Wel werkzaam! :P

 

 

EDIT:

Dit issem:

med_gallery_17035_6627_50419.jpg

 

De lijm heb ik alleen gebruikt als laatste afdichting. Dit ga ik nog vervangen door uitlaatkit of iets anders hards/hittebestendigs. In het bovenste stuk koper zit een stuk kurk klem, waar dan de buis weer aan vastzit. Hier zie je hoe de (hittebestendige) buis naar beneden loopt door het T-stukje. Het screentje zit 100% los, maar blijft prima liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey GraafVaag,

 

Als je nog zo een zelfgemaakte waterpijp maakt, gebruik dan ander materiaal voor je "kommetje".

Koper is nameklijk ZEER ongezond.

 

Wou het je gewoon effe zeggen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet 't, maar je drinkwater komt ook door koperen buizen right? Ik heb het expres nog geschuurd van binnen, zodat er geen eventuele koperzouten meer aanwezig waren.

 

Maar ik zal je raad opvolgen, mijn volgende variant wordt misschien wel gegoten aluminium!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...