Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

De Waterpijp

Recommended Posts

Ik last dat iemand de rietjes gewoon door een kurk had gedaan.

 

HOe krijg je daar fatsoenlijk een gat in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met wat voor prikker dan ook. Dan moet je gewoon een gat maken dat iets kleiner is dan de dikte van het 'buisje' dat je gebruikt, aangezien kurk uit kan rekken. Dan rek je het uit en dan klemt het ook gelijk tegen het buisje aan, is zeer handig. Heb je meteen een luchtdichte 'overgang'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje van mij, hoe heb je dat gat waar je buisje in zit zo mooi luchtdicht gekregen? Ik doe dat altijd met plakband, maar dat is zo facked up lelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buisjes en afdichtrubbers zijn te krijgen in de smartshop.

Of met enig zoekwerk ook op andere plaatsen.

 

Gaten boor je het gemakkelijkste met een dremel. Liefst mbv een kobaltfrees, maar de diamantfreesjes die in de goedkopere setjes zitten lenen zich ook nog wel voor het maken van een enkel gaatje, slijten wel erg hard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een simpel idee-tje voor waterpijp:

 

wat heb je nodig:

-fles 0,5-1,5L

-pijpje (pen of whatever)

-kauwgom

-water en joint (duh)

 

je maakt 2 gaatjes in de fles (klapgat + gat voor pijp) je drukt je pen of iets anders erdoor en maakt het dicht met kauwgom. gooit water erin en pleurt je joint in het pijpje. snel makkelijk en werkt goed!!! en je hebt niet zo'n klein slangetje waardoor je hijst dus het komt lekker hard aan!! (hoe groter het klapgat hoe harder)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een vraagje, hoe kun je een waterpijp het beste proper maken? tis een gekochte pijp met fijne buisjes uit inox. na een paar maal gebruike stinkt die pijp echt en smaakt het ni meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu ook het grote nadeel van die dingen.

Ik maak me wel een nieuwe. Die reuk krijg je nooit uit de fles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je pijp een lange tijd niet gebruikt en gewoon netjes schoonmaakt smaakt ie weer lekker hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje,

 

hoe maak je een gat in glas?

ik heb nu een glazen erlenmeyer, maar daar moet ik nog een gat in maken waar het pijpje door kan.

 

iemand enig idee hoe ik dit fix

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm volges mij is het behoorlijk moeilijk want: gebroken glas kan nooit hersteld worden mischien lukt het met zo'n brander doet ons leraar nask altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals gezegt gebruik ik de Dremel-multitool.

Alleen met een ander type frees, maar de diamantfreesjes uit de eenvoudige setjes voldoen ook.

Fles hoef je niet in te klemmen, kun je gewoon vasthouden, gewoon niet teveel druk op de frees uitoefenen.

Koelen is niet nodig. Gewoon rustig aan doen.

Het hele topic lezen :whistling

 

Ik gebruik daarvoor een dremel tegenwoordig.

In die goedkope setjes van freestoebehoren zitten diverse soorten diamantfreesjes.

Hiermeer kun je gemakkelijk enkele gaten maken. Ze slijten wel best hard.

Zelf heb ik cobaltfreesjes gehaald hiervoor. Die gaan een heel stuk langer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mensen die wat bekend zijn in de scheikunde is een gaswasfles wel een idee :)..

 

Dit heeft de zelfde werking als een waterpijp en is ook van een goede kwaliteit glaswerk :angry:

http://proto.thinkquest.nl/~llb082/nl/pagi...es1/Image30.gif

 

Zo ziet het er dus uit..

Stop de in het linkerbuisje een joint en zuig aan het rechter buisjes. Alleen moet je wel een klaboemgat maken maar daarvoor gebruik je die dremel multitool :no

 

En over het schoonmaken van je waterpijp:

- Als je geconcentreerd salpeterzuur hebt kook dit dan in je waterpijp en hij is brandschoon.. :(. Of gebruik chroomzuur. Die shit wel gevaarlijk by the way.

 

nu nog zoeken naar salpeterzuur :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

euuuhhmm saltpeter is ook wel gevaarlijk hoor

verwarm het te veel & Kab00m kab00m, u're a big star...

 

wordt gebruikt bij het maken van rookbommen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met oud en nieuw wilde in mijn eigen gemaakte waterpijpdop meenemen naar een vriend maar denk dat men moeder m heeft weggegooit... zal zo ffe aan dr vrage :)

Dat ding was zo fantastisch. Gewoon een dop van een jeneverfles was het (kan met elke dop die op een fles past), van metaal. Ik en een vriend hadden voor een paar euro aluminium buisjes gekocht en omgebogen boven het gasfornuis, werkte perfect. Daarna 2 gaten gemaakt in de dop en de 2 op maat gezaagde en gebogen buisjes erin gedaan. Met kauwgom luchtdicht gemaakt et voila. Was perfect. Paste op elke drankfles.we hadden op een van die buisjes een stuk van een parker-pen gedaan, waar precies een joint in paste. Ik hijste dan met 4 flinke hijsen de fles vol en paaste de joint door. Dan kon je egt serieus 10 goede, gekoelde hijsen nemen en lang inhouden. Je wordt stoned als je tering. Btw, van alcohol merk je iid best veel in een waterpijp. Rook maar eens een peuk door een waterpijp met een laagje rum erin :| . Als je dit wil namaken kijk dan wel uit dat je de randjes goed afvijlt zodat je je bek niet openhaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites
euuuhhmm saltpeter is ook wel gevaarlijk hoor

verwarm het te veel & Kab00m kab00m, u're a big star...

 

Hij had het over salpeterzuur :verrygood .Dat is een vloeistof die je gewoon makkelijk kan koken zonder problemen(buiten de irritante dampen die eraf komen)..jij hebt het over kalkammonsalpeter,kalisalpeter of chilisalpeter.Dat kan je gebruiken voor rookbommen,maar dit is meestal kunstmest.

 

Ik heb zelf ook al een paar waterpijpjes gemaakt,met en zonder slangetje...is leuk om te doen en te gebruiken :verrygood .Maar kga binnenkort wel een lgazen kopen denk ik...

 

cheerz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie hebben het hier eigelijk over een Bong.. niet een echt waterpijp zoals ze die in marokke enzo gebruiken met appeltabak en een kooltje.. dit is veel bter...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ff een aanvulling op de eerste post. je kan het best als buisje een pen pakken.

 

het beste waar je je joint in kan steken is een Joint - houder (zo'n buisje die je uit de coffeeshop meekrijgt weleens als je een voorgedraaide haalt) daar past ie Precies in ! alleen ff achterkantje eraf branden en klaar is kees <_< :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch blijft de echte shisha het lekkerst, nah vind ik dan hea. Gewoon een mooi blokje hash in de cup en het kooltje er bovenop op het rooster, voilá puur genot. Voor foto's check Mijn Album Die dikke plant is btw. van afgelopen zomer.. duurde echt te lang dus maar in de garage afgebloeid half november pas klaar :D En die kleine staat nu in het minivoorgroeihokje, alias de speaker. Dit jaar gaat het hopelijk beter..

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...