Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

De Waterpijp

Recommended Posts

De Waterpijp

 

Hoe het werkt

een waterpijp bestaat simpelweg uit een rookkamer (1) en een deel met water (2), met hierin een slangetje (3)*, zodat de rook door het water kan worden gezogen. dit gebeurd door de rookkamer vacuum te zuigen.

--> = de luchtstroom

* hier kun je je vaporisor, joint, pijp, chillum, etc. op aansluiten.

waterpijp1-copy.jpg?dc=4675408562177805006

 

om de rook dan ook nog uit de rookkamer te krijgen, hebben we een zogenaamd klapgat (4). deze houdt je eerst met je vinger dicht, zodat er rook in de rookkamer komt en als die helemaal gevuld is, haal je je vinger weg, waardoor de rook in een keer je longen in schiet 8O

waterpijp20.jpg?dc=4675408562452062529

 

Hoe te maken?

het simpelste neem je een plastic-flesje (cola, extran, spa blauw, enz.). hierin maak je iets boven de helft een gaatje waar een slangetje of buisje (van een pen bv) in past. je kunt dit met een mes doen, maar met een brandende sigaret is ook wel makkelijk. Dan het buisje erin steken, schuin naar beneden, en het luchtdicht maken met kaarsvet of plakband. dan op de zelfde hoogte het klapgat maken, deze mag iets groter zijn. vervolgens water erin, joint in t buisje (of pijp aansluiten) en dop eraf draaien, en hijsen maar! :wink:

 

Je kunt natuurlijk ook grotere flessen gebruiken. :wink:

 

Waarom een waterpijp?

de rook gaat door het water, waardoor ze gekoeld wordt, en daardoor niet meer zo scherp is in de keel/longen.

de filterende werking van het water is te verwaarlozen (t wordt wel een beetje gefilterd, ruik maar s aan t water nadat je ervan gerookt hebt, of neem een slokje :wink: 8O :? :twisted: )

 

nog iemand opmerkingen, aanvullingen, verbeteringen, creatieve ideeen, of mooie plaatjes van waterpijpen :arrow: :arrow: :arrow:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik snap nog steeds niet waar het klapgat voor dient.

 

 

Je kunt de lucht toch gewoon uit de fles zuigen, je hebt daar toch geen klapgat voor nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het klapgat loslaat terwijl je de rook naar binnen haalt, zorgt dit extra gat ervoor dat je alle rook diep in je longen haalt :wink: en zo wordt je veel meer stoned of high

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik snap nog steeds niet waar het klapgat voor dient.

Je kunt de lucht toch gewoon uit de fles zuigen, je hebt daar toch geen klapgat voor nodig?

ff een aanvulling op duik:

als je geen klapgat zou hebben, zou je dus alle lucht, door het water en door het slangetje moeten zuigen, hier komt meestal niet zo veel lucht tegelijk door. een klap gat is iets groter, en je hoeft t niet door t water te zuigen, waardoor je alle rook in een keer naar binnen kan zuigen.

per se nodig is het dus niet, maar t rookt wel een stuk lekkerder en moeite om er een te maken is het echt niet :wink:

 

Thx GG, ik kreeg ze er gewoon niet op, normaal is een foto simpel, maar deze wilden er gewoon niet op

ajb, heb is ik ook wel s gehad, maar nu lukte t wel gewoon :evil:

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een aanvulling op de eerste post. je kan het best als buisje een pen pakken. en dan de fles verwarmen met een aansteker. als je van die harde plastic fles hebt gaat het een beetje wit worden. dan nog 10 sec de aansteker erop houden en dan moet je met de spitse punt van je pen erdoorheen prikken.

 

dan is het gat nog een beetje kneedbaar en als hij dan hard word zit hij muurvast en waterdicht. nu alleen nog maar vullen. wat je ook kan doen is gewoon een waterpijp maken met het water er nog in. dan moet je de fles op zn rug leggen nadat je hebt gemeten waar het gat moet komen te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zit bij alle zelfbouw-waterpijpen die ik tot nu toe op dit forum heb gezien het klapgat zo laag? ik heb het ook geprobeert maar als ik dan een beetje begin te zweven mors ik ok al het water uit de pijp en wordt het een grote rotzooi. Mijn oplossing: maak het klapgat bovenin de pijp en steek daardoor een rietje ofzo tot vlak boven het water.

greetz, thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het onder toch wel iets handiger zitten.

Ben gelukkig ook niet zo onhandig :(

:idea: als je de pijp vaspakt hou dan het buisje naar bovengewezen, dan is het toch nog vrij moeilijk om te morsen :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar als je dan zo onhandig bent als ik is de kans groot dat je de volgende dag de schroeiplekken in je kleren opmerkt :? hmm nouja tzal dan wel aan mij liggen

greetz, thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

AANSCHOUW! mijn zelf gemaakt waterpijp:

 

waterpijp-2.jpg?dc=4675422717002526619

 

en werkt nog goed ook :(

 

sorry van de posten hierboven maar dat ding hier deed raar gisterenavond. er kwam telkens op failed sending mail of zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BOT wat voor buis heb je gebruikt als ik vragen mag?? kvinnem er wel interresant uit zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

het buisje dat in het water gaat is van een balpen (het merk bic) en dat waar ik aan zuig ook. da voor aan te zuigen heb ik gewoon voorzichtig in het miden verwarmd en vanzelf op die hoek laten zakken. ik heb mij vroeger altijd geamuseerd met stylo's te vervormen.

 

:( :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook begonnen met een proberen een waterpijpje te maken, maar nu is alles goed gelukt behalve dat tussen mijn stylo's en de fles nog opening zit :(

Hoe doe ik nu juist dat alles afgesloten is?

En als plastic warm is, is het vervormbaar, maar dat doet nogal pijn aan mijn pootjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die afsluiting gemaakt van een kurk die juist op de fles past en daar heb ik 2 gaten in gemaaky zodat de stylo's er in spannen. je moet natuurlijk wel opletten dat ge u pootjes ni verbrand.

 

wat ook leuk is, uw water vervangen door whisky of iets anders met alcohol.

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja da smaakt anders. dan heeft da de smaak van de vliestof da ge erin doet en ge zijt er veeeeeel scheler van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb die afsluiting gemaakt van een kurk die juist op de fles past en daar heb ik 2 gaten in gemaaky zodat de stylo's er in spannen. je moet natuurlijk wel opletten dat ge u pootjes ni verbrand.

 

wat ook leuk is, uw water vervangen door whisky of iets anders met alcohol.

 

:wink:

Heeft die alcohol dan echt effectop het rookgenot? Hmm. ff proberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een klein waterpijpje uit Egyte meegenomen vorig jaar, over een tijdje eens proberen.

 

 

Heb daar trouwens ook aan waterpijpen gelurkt van ongeveer 1,5 meter hoog met een stuk slangen aan.

 

Jammergenoeg was het niet met wiet maar met van die maffe fruitblokjes ofsow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk met alcohol erin werkt de pijp nog heftiger

je ademt niet alleen wietdamp in maar ook alcohol damp '

weet niet of je b52 kent shooter uit de kroeg steken ze ook en drink je met een rietje door de alcohol die daar door verdampt slaat het bijna gelijk toe

zelfde effect met een waterpijp

 

oh en je kan ook met een simpele verbouwing de lampbol vaporiser ombouwen tot waterpijp die werkt ook erg goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Ik heb zelf een waterpijpje maar ik vind de zelfgemaakte waterpijpen van Oni

wel dik in orde.

Oni hoe krijg je die gaten in de fles gemaakt??

heb zelf ook wel zin om zo'n pijp te maken maar heb geen idee hoe je een gat maakt in een glazen fles zonder deze te breken.

Zou je daar mss enige uitleg over kunnen geven aub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik daarvoor een dremel tegenwoordig.

In die goedkope setjes van freestoebehoren zitten diverse soorten diamantfreesjes.

Hiermeer kun je gemakkelijk enkele gaten maken. Ze slijten wel best hard.

Zelf heb ik cobaltfreesjes gehaald hiervoor. Die gaan een heel stuk langer mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe begin je er dan aan?

Je neemt je fles en zet deze goed vast veronderstel ik, maar dan.....

Doe je het met een gewone handboormachine of een kolomboormachine? En moet je het glas koelen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegt gebruik ik de Dremel-multitool.

Alleen met een ander type frees, maar de diamantfreesjes uit de eenvoudige setjes voldoen ook.

Fles hoef je niet in te klemmen, kun je gewoon vasthouden, gewoon niet teveel druk op de frees uitoefenen.

Koelen is niet nodig. Gewoon rustig aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een waterpijp gemaakt van zo'n vitamine tablette buisje..

hij best wel gelukt alleen weet ik niet hoe ik een plaatje kan late zien :lol:

 

ohja nog vooral bedankt voor die link naar : hoe een (simpele) waterpijp te bouwe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb em 1 1/2 uur geleden same met een vriend uitgetest.. :ph34r: en hij werkt gooed! B)

we hadden gewoon een niet zo lange joint in gedaan en tog werde we stoned.. :lol: hij was egt perfect en lekker.. :ph34r:

ohja we hadde er 'wicky' in gedaan haha egt lekker ensow.. nou misschien is het ook een leuk ideetje voor jullie.. :ph34r:

 

doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...