Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goeiedag heren

 

Ik zag vandaag iets vreemd bij 1 van me plantjes.Ik zou mijn god niet weten wat het is,dacht eerst zelf aan meeldauw.

Maar volgens mij is het iets anders.

weet 1 van jullie misschien wat het kan zijn..

 

temp aan 30g

temp uit 21g

ph 6.2

ec 1.3

2de week bloei

 

Zie foto's voor probleem:

gallery_21183_7476_490114.jpg

gallery_21183_7476_218309.jpg

gallery_21183_7476_112068.jpg

 

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het is..

het heeft wel een witte waas onder het licht,daarom dacht ik ook aan meeldauw.

ik hoop op reactie's..

 

mvg

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lovit,

 

Ik denk toch echt dat het meeldauw is.

Het volgende vond ik op het wf

 

Bij valse meeldauw vormt zich schimmelpluis op de onderkant van het blad. Vaak jonge planten en planten die in een vochtige omgeving staan, worden het snelst aangetast. Valse meeldauw is meestal het eerst waarneembaar op de bovenzijde van het blad door een aantal verkleurde vlekken (gelig). Op de onderzijde van het blad is pluizige schimmelgroei te zien die vuilwit of roodachtig van kleur is. Bladeren kunnen afsterven en de schimmelgroei kan zich uitbreiden.De schimmel kan ook andere delen van de plant aantasten.

 

Veel geluk

 

Gr. Noreaga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Noreaga

 

De onderkant van het blad is juist niks te zien.ziet der gewoon goed uit.is echt alleen op de bovenkant en maar bij 1 plantje.de rest heb niks(nog niet altans).Maar jij denk ook echt meeldauw? :lol:

 

@blowmoney :o

 

Nee dat was het eerste waar ik naar keek of ik geen beestjes had,gelukkig maar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovit,

 

Ja dat denk ik.

De tweede en derde foto zijn toch foto's van de onderkant van het blad en daar zie ik toch echt meeldauw.

 

Wat is je lv ?

Hoe snel verandert je temp van 30 naar 21 graden. Je planten zullen het niet fijn vinden als dit te snel gaat. Ik denk zelfs dat 9 graden verschil te groot is. Maar goed aangezien het nog maar om een plant gaat zou ik zeggen goed in de gaten houden en desnoods verwijderen.

 

Gr. Noreaga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan moet ik maar ff spulletje halen en dan goed inspuiten maar.

2e en 3de foto is ook het blad van de bovenkant.dacht dat je bedoelde echt de onderkant,dus andere kant van het blad

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Ja dat bedoelde ik ook, dat had ik verkeerd gezien. :lol:

Ik zou idd maar wat in huis halen. Wat ben je van plan te gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik nog niet overuit,denk die bayer troep.ik heb dit nog nooit eerder aan de hand gehad dus zou niet precies hoe en wat.

maar angel777 zei me net dat het waarschijnlijk door die mugjes komt maar wat ze precies doen dan die kutbeestjes,dat is me nog een raadsel.

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker weten spint, jou hokkie is toevallig hun paradijs :o

Gewoon vergassen die handel :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norega.

Heb je wel eens planten gehad??

 

Want wat je zegd kan zo uit een boekkie komen.

 

 

Draai je blad maar eens om Lovit. Ik zeg spint, en als dat zo is moet jij je schamen :o

Meer in je hokkie kijken dan hier he :lol:

 

 

Neem die van Bac als je het kan krijgen PVP.

Of Masai van Bayer.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadeautje van de Stekkenboer:

Spint in Zicht :lol:

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

advies

 

pak een vergrootglas en check de oksels op webjes

 

ook de onderkant van het aangetaste blad controleren op spint.

 

wanneer je geen loep/vergrootglas hebt dan kun je op webjes controleren door de onderkant van het blad met een plantenspuit te bevochtigen, de druppels zullen de raggen beter zichtbaar maken.

 

wanneer je na aanschaf van stekken (van de stekkenboer) niet preventief spuit dan heb je iig wel veel vertrouwen.. raadzaam is om voortaan te vragen of deze preventief zijn behandeld voor de afname.

 

masai van bayer is zeer aggresief, plant vitality plus van bac doet zn werk zeer goed.

 

succes,

 

knockie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Lovit,

 

ziet er zeer zeker uit als spint snel spulletje ervoor hale

en spuiten maar.

Wel doen ouwe, vorig jaar had ik het ook en door mijn werk ben ik om de

2 weken niet thuis dus heb niet altijd de gelegenheid gehad te spuiten maar is uiteindelijk wel goed gekomen.

Maar ik zeg spuiten en goed ook zelfs als je geen beesjes meer ziet rustig door blijven gaan verdelgen die krengen!!!

 

Goodluck with your kids, peace out

Share this post


Link to post
Share on other sites

@B-Low

dat ga ik dan ook zeker doen haha

 

@ert

haha ert ik ga nog maar eens een keer goed kijken dan,ik had al aan de onderkant gekeken maar niet goed dan blijkbaar het was dan ook al laat :lol: haha en shame on me ja als dat zo is haha :D

en hier is toch de place to be for iinfo he haha,ik ga na me werk gelijk ff langs de winkel.

 

@Torsti

ja dat is mooi kut,zal em aanklagen ook haha ;)

 

@Knockie

Ik ga dat maar ff doen dan met de plantenspuit.want ik heb geen vergrootglas

En voortaan zal ik ook preventief behandelen dan.want idd beter voorkomen dan genezen

 

@Haakbonenstaak

Ik zal idd blijven spuiten dan,mooi kut dit

 

 

boys thank you all for the info,ik weet niet wat ik zonder jullie moest doen gehe :o ik laat jullie vanavond wel ff weten hoe of wat..Het is gelukkig nog maar bij 1 plantje.maar is zal ze wel allemaal moeten inspuiten dan..

keep ya'll posted

 

laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaj hahahha.

Bij een plantje dat jij het ziet. :o

De rest zit ook al gewoon helemaal vol. :lol:

 

 

Als je Masai haald dan doe je minimaal 2x de aanbevolen hoeveelheid.

Anders heeft het haast geen nut.

 

PVP dat kan je denk ik niet gelijk krijgen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ert

 

Ik rij straks ff naar het tuincentrum.bayer masai heet het toch.ik heb echt gekeken aan de onderkant maar kon echt niks zien.geen zwarte puntjes helemaal niks:S:S is trouwens maar 1 plant met bladeren die er zo uit zien.

en wat angel777 zei kan dat het niet zijn dan..die zei dat het voor die varenmug komt..

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat zelf ook in 1ste instantie te denken aan spint

maar als er op geen enkele plant spint te ontdekken is, en er vliegen wel veel vliegjes boven je pot of waar dan ook in je hok, zit ik idd te denken dat de varenrouwmug de veroorzaker.

ook dit vliegje tast het eerst zo mooie groene blad aan helaas :lol:

 

toch zou ik eerst nog eens hèèèl goed kijken of je aan de onderkant van het blad dus echt niks ziet zitten.

wel NIET eerst met de plant gaan schudden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@angel

 

Ik ga wel nog een keer GOED kijken.sjeez doodziek hiervan.is het niet erg om in beide gevallen nog een dag te wachten???

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als jij echt niks zou vinden is het ook niet zo natuurlijk.

Dan is het wat anders.

Dan beginnen we gewoon opnieuw met denken toch :o

 

 

Maar dan moet je eerst heel goed gaan kieken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint is net aids, iedereen word er ziek van :lol:

Na vallen en opstaan leer je wel preventief werken.

Je kan een dag wachten, maar elke dag dat je wacht is extra schade, dus langer herstelperiode.

Beter haal je vandaag nog Masai van Bayer Garden, gebruik zoals ert zegt 2x aanbevolen hoeveelheid.

Herhaal dat 2 a 3 keer, dat gaat je in totaal maximaal 20 euro kosten, dus wees niet te zuinig.

 

Succes

 

Bizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vanavond ff kieken haha.gebruik me plantenspuit erbij ipv vergrootglas.en dan laat ik jullie wel ff weten hoe of wat.ik probeer ook nog wel een paar goeie foto's te nemen

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

Varenrouwmug geeft niet van dat soort rare aanslag op je blad.. Spint en thrips doen dat. Varenrouwmugjes zijn relatief onschadelijk, alleen echt jonge stekken of hele jonge zaailingen kunnen problemen ondervinden van de larves van de varenrouwmug, planten die al ontwikkeld zijn slaan zulke aanvallen over het algemeen gewoon af. Een paar mugjes zijn niets om je zorgen over te maken.

 

Je zit trouwens in de 2e week bloei. Aub niet meer spuiten na de 3e week. Je kan nu in een paar dagen misschien een paar keer spuiten, maar het zal echt niet alles in 1 keer doden. Gewoon laten gaan en grondig ontsmetten aan het eind van de run.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyzz

 

Ik heb die Masai gehaald voor het geval het wel spint is,dan kan ik gelijk moorden gehe...

en als ik nou helemaal niks kan vinden wat is het dan??? want ik heb denk ik gister toch echt wel goed gekeken

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Norega.

Heb je wel eens planten gehad??

 

Want wat je zegd kan zo uit een boekkie komen.

 

 

Draai je blad maar eens om Lovit. Ik zeg spint, en als dat zo is moet jij je schamen ;)

Meer in je hokkie kijken dan hier he :D

 

 

Neem die van Bac als je het kan krijgen PVP.

Of Masai van Bayer.

 

Gr ert

 

Ert sorry dat ik mee denk :lol: , en ja ik heb idd alles wat ik weet en zeg komt uit boeken :( ..

 

Gr. noreaga :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@noreaga

leer van de meesters :lol:

doe ik ook nog steeds :o

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...