Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bulldozer

8 zaden thai en 7 stekjes bubblegum

Recommended Posts

vandaag 7 stekjes gesneden van een bubblegum die we al een half jaar binnen hebben onder tl,had er eerst 3 stekjes af gehaald en in water gezet maar dat werkte niet,nu staan er 7 in stekblokjes.

Ik had eerst de plugjes laten weken in water met wortelstimu en ze in stekpoeder gedoopt,daarna in de plugjes gedaan.

Daarbij heb ik ook 8 zaden laten ontkiemen en in plugjes gedaan,die ook in wortelstimu hadden geweekt.

Als het allemaal goed gaat wil ik ze naar buiten zetten en laten afbloeien,maar zonder te verduisteren.

De plant waar de stekjes vanaf komen staat veel buiten overdag bij goed weer en de rest onder een 13 watt tl met de juiste kleur evenals het stekkastje.

 

gallery_13040_7581_72554.jpg

 

gallery_13040_7581_40618.jpg

 

sorry voor de wat wazige foto`s,slechte kwaliteit camera

 

 

Tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de thai! Hoe ga je dat aanpakken trouwens zonder te verduisteren? Geen idee wat voor thai je hebt, maar die bloei duurt meestal verrekte lang hoor, zit je straks in november nog te wachten. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook niet wat voor thai het is :P

 

Ik denk dat als de stekjes goed aanslaan ik ze zo snel mogelijk buiten laat wennen en dan na 12 lichturen binnen haal.

Of ik zet de tl op 12/12 en zet de moederplant zeg maar waar de stekjes vanaf komen naar buiten en dan buiten laten

en de rest dan afbloeien binnen gedeeltelijk buiten zoiets...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bulldozer,

 

lekker bezig hoor :lol:

 

Veel succes ermee!

 

Grtz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel jongens!

Hier even een foto van de bubblegum buiten,waar ik pas de 7 stekjes van heb gesneden.

De plant is klein en ielig,heb haar pas overgepot naar goede aarde,ze stond eerst op normale aarde met kattegrind korrels.

Ze is dus net weer een beetje aan het herstellen.

 

 

gallery_13040_7581_75672.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt! vandaag zijn er een aantal zaadjes opgekomen

 

 

Ik probeer de lv hoog te houden en de temperatuur is tussen de 19 en 25 graden.

 

 

 

gallery_13040_7581_139320.jpg

 

gallery_13040_7581_75907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update.

 

Hier staan ze lekker buiten,ze moeten echt nog wennen denk ik.

 

 

De 5 uitgekomen thai zaden,twee ontkiemden niet en eentje was gesneuveld,toen een keer de stekbak omviel,gelukkig zijn de stekjes weer goedgekomen en maken al lekker wortels aan.

gallery_13040_7581_184430.jpg

 

Hier nog eentje van de bubblegum,die groeit echt goed vind ik zelf.

 

gallery_13040_7581_194241.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag keek ik of ze al doorworteld waren in het blokje,maar enkele hadden maar hele kleine beginsels van wortels.

Normaal gaat het veel sneller,ze staan al 9 dagen.

Ik denk dat het komt omdat ik de bak een paar dagen geleden had laten vallen :cry

 

Sommige heb ik vandaag opnieuw aangesneden,in de stekpoeder gedoopt en weer in een plug gedaan.

 

Ik laat ze nu extra met rust en dan maar weer wachten..... :rofl

 

dit is de bubblegum,heeft vandaag eerste voeding canna terra vega 1ml/op 1 liter dus minder als de fles aangeeft.

Hij staat nu denk ik twee weken in de nieuwe canna terra pro grond.

 

gallery_13040_7581_19297.jpg

 

 

de thai plantjes staan vanaf vandaag altijd buiten,die gaan erg goed,koudste nacht tot nu toe was 8 graden

 

foto`s volgen nog

 

dit zijn de stekjes van deze plant,die maar moeilijk wortelen

op de foto even zonder deksel

 

gallery_13040_7581_78535.jpg

 

dit is de superskunk,uit een gefeminiseerd zaadje

groeit wel goed,staat in andere grond soort kokosgrond,maar ik vind dat ie erg klein is

 

gallery_13040_7581_6141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou rekening dat die thai 12-14 weken moet bloeien hé :cry

Ik zou half mei beginnen met verduisteren hoor, en door haar sativa trekken zal die toch nog een goeie meter worden normaal :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de zaadjes gekregen ,dus ik hoop dat er een female tussenzit,bedankt voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zojuist even bij de stekjes gekeken en ik kan er al een aantal overpotten morgen! :cry

 

De thai plantje staan nog buiten gingen een beetje hangen,maar na een beetje water met wortelstimulater waren ze weer blij.

 

foto`s komen nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...