Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tony90

5x ssHaze Homebox xl

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

2 weken geleden ben ik begonnen met mijn eerste kweek. Wegens drukte kon ik niet eerder starten met een topic maar doe dat dus bij deze.

 

zie hieronder mijn opzet + foto's:

homebox xl

afzuiger

koolstoffilter Canoriginal

Zelfbouwset 600 w hps phillips

5 11L Potten met light mix van de shop

wortelhumus

luchtbevochtiger 230ml per uur

voedingslijn van Terra

ph meter plus maatbekers e.d.

thermo/hygro meter

voorschakel apparaat van 9 amp met tijdklok. Waarop ik de lamp en eventueel verwarming op kan aansluiten.

 

Ik maak gebruik van het Blumat bewateringssysteem. Vat van 60 liter en zonder pomp (profiteren van zwaartekracht:P). Ik heb Shinning Silver Haze zaden (gef.) van Royaal Queen Seeds laten ontkiemen tussen vochtig keuken papier. Zaterdag 28 maart heb ik ze gepot. In het begin had ik wat probelemen met de temperatuur en luchtvochtigheid. Ik heb zelf een broeikas effect gekreerd door gespannen transparant folie boven de plantjes te bevestigen (in hoogte verstelbaar) en dit werkt prima. Ik maakte mij in het begin zorgen over de temperatuur die kan oplopen tot de 37 graden maar de planten slaan goed aan en lijken er geen problemen mee te hebben. Licht staat tot nu toe nog 18/6 verder gebruik ik nog geen afzuiger om de luchtvochtigheid hoog te houden 70-80%, wel ventileer ik in het hok met de fan. me luchtbevochtiger staat op mijn voorschakel kastje aangesloten samen met het licht 18/6 dus. In de luchtbevochtiger heb ik water met voeding en al gedaan omdat ik heb gemerkt dat de planten weinig vocht via het blumat systeem opnemen omdat de luchtvochtigheid de grond al voldoende vochtig houdt dus ik dacht dan krijgen ze toch afgezuurd en voedingrijk vocht binnen. sinds 1 week gebruik ik de bevochtiger, sinds dien schieten ze in de lucht.

 

Ik weet niet of dit verstandig is maar ik merk nog geen gekke dingen. Hier volgen een paar foto's van hoe ze er nu bij staan. Tips en Opmerkingen zijn altijd welkom!

 

img3135z.jpg

Luchtbevochtiger

 

img3136exi.jpg

Afzuiger & Koolstoffilter

 

img3143k.jpg

Blumat

 

img3144a.jpg

Thermo/Hygro: vochtigheid staat nu laag ivm openen van box voor foto's

 

img3138y.jpg

Compleet plaatje

 

img3137z.jpg

Speaks for itself

 

img3139t.jpg

Internodes zitten best wel dicht op elkaar. Goed toch?

 

img3140g.jpg

Deze gaat het beste.

 

img3141kdb.jpg

Deze heeft vanaf het begin al internodes die er in het begin appart uitzien maar die later gewoon net als de rest worden.

 

img3142z.jpg

Beetje onduidelijk maar je zit een aantal witte vlekjes op het blad, Iemand enig idee? Dit is het enigste blad die deze vlekjes vertoont.

 

img3145y.jpg

Nog een foto met het transparant folie boven de planten t.b.v. betere luchtvochtigheid.

 

Ik ben van plan om de 2 dagen een update neer te zetten, maar of dit ook lukt moet nog blijken:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...