Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrWeed

kalium

Recommended Posts

ik wil mijn plantjes extra kalium geven dmv houtas? (de zoekmach.werkt niet?)

hoeveel moet ik gebruiken en moet ik het in het water kiepen of over de aarde

fosfor hebben ze genoeg dus pk voeding heb ik niet zoveel aan?

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem is dat je geen waardes weet dus ook niet wat je er in moet doen.

is er een tekort te zien dan :?: .

 

wat je ook kan doen, is gewoon je pk blijven geven alleen iets minder en dan wat extra

K20% daarmee verhoog je de K en je P zal iets afnemen wat geen kwaad kan in de bloei word je K steeds belangrijker... :!: :!: :!: :!: .

 

zo kan je als je over meters beschikt,gewoon je ec aanhouden. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je zeker dat je een kalium tekort hebt?

paar kenmerken zijn /kunnen zijn:

plant is groter dan de rest

necrotische randen bij je bladeren (dood weefsel bruin van kleur)of licht van kleur bijna doorzichtig(chlorotisch

en als je houtas gebruikt doe je dat gewoon door je voedingswater

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de tips

ik heb nog geen kalium te kort maar aangezien de bloei gaat beginnen krijgen ze geen npk mest meer maar alleen P (heb al een maand geleden guano door de grond gemengt) dus er gaat wel een tekort aan kalium komen als ik niet bij geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten hebben ook N (stiksotf) nodig in de bloei.... alleen minder dan in de groei dus als ik jou was zou ik maar gewoon basis voeding nemen en dat aanvullen met pk13-14 ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt alleen de k wilt toevoegen zoek dan eens achter patentkali heb er nog een stukje uitleg bijgeplaatst(is wel gekopieert van andere site excuses hiervoor)

 

bert

 

Patentkali: ruwe kalizouten worden chemisch omgezet met vorming van kaliumsulfaat en gemengd met magnesiumsulfaat. Patentkali voldoet daardoor niet aan de normen onbewerkt en van natuurlijke oorsprong. In de biologische beroepsteelt is het slechts in bepaalde gevallen toegelaten. Het kalium van patentkali komt vrij snel ter beschikking van de gewassen. Patentkali bevat 30 % kali en ook nog eens 10 % magnesium. Het magnesiumgehalte kan een argument zijn om de voorkeur te geven aan patentkali als een bijbemesting met kalium noodzakelijk is. Hoewel aan patentkali soms pH- verlagende eigenschappen worden toegeschreven, heeft het volgens laboratoriumonderzoek geen enkele invloed op de pH.

 

Let er wel op dat de helft van de jaarlijkse dosis kalium voor half mei dient gegeven te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat de simpele manier toch beter is.... :evil:

iig bedankt voor de moeite :!:

is dat pk 13-14 spul biologisch of een chemisch goedje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...