Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goede dag beste cannabis connaisseurs :D

 

Hierbij mijn eerste post op WF en meteen een reportje dan maar. Dit jaar gaan we weer voor de buitenkweek. Ik ben gisteren, 10 april, begonnen met het ontkiemen van:

 

9x Ierdbei F3 (Sannies Seeds, de 10e heeft de verzending helaas niet overleefd :P )

5x Shack F3 (Sannies Seeds)

3x Cambodian (Cambodiaanse Sativa, zaadjes verzonden vannuit India)

2x California Orange Bud kruising (Freebees van Sannies Shop)

 

En hier het arsenaal aan voeding enz. die deze zomer gebruikt gaat worden:

 

gallery_18928_7576_191553.jpg

 

De buffertabs, schimmels, en BAC bloeivoeding zijn slechts genoeg voor 10 planten. Hier gaan de Ierdbei van mogen genieten, + nog een Orange Bud ofzo. De andere plantjes zullen het moeten doen met de rest van het spul. Als m'n budget het toestaat hoop ik in ieder geval nog een wortelstimulator te kunnen halen.

 

Hier nog wat pics van het ontkiemen. Vandaag was er nog geen leven te zien, maar meer foto's zullen volgen wanneer dat wel gebeurt.

 

gallery_18928_7576_1095998.jpg

 

gallery_18928_7576_139632.jpg

 

Dat was het voor nu, als alles goed gaat zeer binnenkort meer :)

 

De Sjeik

Share this post


Link to post
Share on other sites

haaa lullo eindelijk het forum gevonden :) met de mensen hier op het forum zul je zeker gaan oogsten

 

heel veel suc6 :D ik had je soortjes ook op DF gezien gaat een lekker smaak kabinet worden :P

word het weer verduisteren dit jaar ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op met verschillende merken door elkaar, ik heb bio bizz ooit gesproken en ze zeiden dat je planten in de stress kunnen schieten als je teveel door elkaar gooit. Ik heb daarbij gevraagd of het wel een onafhankelijk advies was, ze willen natuurlijk dat je alleen HUN voeding koopt, maar dat was het niet zeiden ze. Je plant is ingesteld op een bepaalde dosis en mineralen etc. als je andere voeding erbij gaat knallen kan er een tekort of overschot komen......

 

het is maar dat je het weet.

 

groeten ejb

 

als ik onzin spreek mag men het gerust zeggen hoor hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites
haaa lullo eindelijk het forum gevonden :) met de mensen hier op het forum zul je zeker gaan oogsten

 

heel veel suc6 :) ik had je soortjes ook op DF gezien gaat een lekker smaak kabinet worden :P

word het weer verduisteren dit jaar ???

 

greetzzz masteryero

 

Hey man, yess ik ben er :huh: Ik dacht dat ik het reportje dit jaar maar beter op WF kon zetten dan DF, aangezien er toch nooit iemand in de Kweek- en Creahoek komt daar :D

 

Verduisteren ga ik denk ik niet aan toekomen dit jaar. Het is erg veel werk geweest vorig jaar, en ik zal niet altijd op tijd thuis kunnen zijn. Maar dat komt wel goed verder.

 

Nu ff updaten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat best smooth tot nu toe. Vandaag zijn er 6 Ierdbei, en alle 3 de Cambodian + alle 2 de Orange Buds ontkiemd. Nog 3 Ierdbei te gaan dus, + de 5 Shacks in pitpots.

 

De Orange Bud en Cambodians staan in potjes met bemestte potgrond van de Praxis. De Ierdbei ook, met toevoeging van 1 gram Mycorrhiza schimmels per potje. De rest van de schimmels worden toegevoegd in de uiteindelijke grotere potten.

 

gallery_18928_7576_62879.jpg

 

Vijf Ierdbei in hun potjes

 

gallery_18928_7576_143420.jpg

 

Hierboven wat er tot nu toe is ontkiemd

 

That's it for now, snel meer. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sjeik,

even enkele bedenkingen die je kunt hebben bij je kweekje:

t daglicht is nu nog te kort van uren je hebt kans dat ze meteen in de bloei slaan.

de plaats op de vensterbank is erg instabiel van temp. en lv.

Je hebt geen perliet of andere luchtigheid in je grond, da's beter van wel

door deze aarde heb je al voeding; pas daar erg mee op in t begin moeten ze weinig hebben.

 

kijk of je dingen nog aan kunt passen,

suc6 met de kweek,

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey weetje,

 

Je hebt gelijk, de omstandigheden zijn op dit moment niet perfect. Het probleem is dat ik nog thuiswonend ben, dus de mogelijkheid om een klein voorgroeihokje neer te zetten is er niet. De voorgaande paar jaren heb ik de potjes na het ontkiemen ook zo op de vensterbank gezet. Dit een paar dagen lang, en dan, als het weer het toestaat, naar buiten. Ik zorg er in ieder geval voor dat ze niet te lang op de vensterbank blijven staan, zodat ze niet de tijd krijgen om erg de hoogte in te strekken, en van die lange sprieten worden. Natuurlijk blijft de vensterbank geen geweldige plek voor een zaailing, maargoed ik kan op dit moment niet veel anders helaas. Wat ik overigens wel kan doen wanneer alle zaden ontkiemd zijn, is een aantal potjes in het terrarium zetten waar ik nu in ontkiem..dan kan ik iig de luchtvochtigheid op peil houden.

 

Qua licht, tja, het is op dit moment bijna 14 uur per dag licht, en dat is krap ja. Het is echter de voorgaande jaren ook goed gegaan, dus ik heb er redelijk vertrouwen in dat het wel goedkomt.

 

Iets van perliet is er ook helemaal bij ingeschoten...misschien dat ik nog een zak haal wanneer ze naar de grote potten gaan.

 

Met voeding zal ik oppassen idd. Sowieso krijgen de Ierdbei's de komende tijd alleen Sannie's Bacto. Voor de groeiperiode krijgen ze buffertabs.

 

(( Iemand trouwens enig idee of 10 buffertabs genoeg is voor 10 planten in 25-30 Liter potten? Lijkt me een beetje aan de krappe kant namelijk..))

 

De BAC bloeivoeding is ook alleen bestemd voor de Ierdbei, zo'n beetje alle andere voeding die te zien is op de foto gaat naar de Shack, Orange Bud en Cambodian.

Edited by De Sjeik

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan,

daar is dus wel aardig over nagedacht, hihi.

mss. kun je een plankje voor het raam zetten, tegen de koude, een een stukje folie over de potjes zetten.

een extra tl, of lamp kan de lichturen net iets verlengen.

 

En ja, die perliet zou ik zeker kopen,

anders houd je niet genoeg lucht in je aarde,

en bij regenval verzuipt je plant erg snel.

maar daar zijn ook de parka's van Whazzup handig voor.

 

suc6

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagedacht is er wel ja (een beetje :lol: )

 

Perliet is een goed idee. Ik ben helaas wel platzak dus ik moet ff kijken hoe ik dat ga regelen :o Oh en die pot parka's heb ik gezien ja, erg handig. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Vandaag zijn de laatste 3 Ierdbei opgekomen, en meteen maar de potjes in. Ik heb nu dus 9 Ierdbei, 3 Cambodian en 2 Orange Buds op m'n vensterbank staan. Het word al druk :lol: En al m'n zaden ontkiemd, dat ik dat ook nog eens mag meemaken zeg.

 

Ook 1 van de Shacks steekt zijn/haar kopje al boven de pitpot uit. De rest lijkt er snel aan te komen :o Vandaag verder ook nog ff alle plantjes een scheutje Sannies Bacto gegeven.

 

De Shack:

 

gallery_18928_7576_1723838.jpg

 

gallery_18928_7576_874961.jpg

 

Greets, De Sjeik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar ook een shack gehad. Wat en plant zeg!

Ze ging alleen een beetje laat in de bloei. Als je kan verduisteren zou ik het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja verduisteren...ik zie het niet echt zitten. Ben er vorig jaar mee bezig geweest, en je zult wel begrijpen dat het voor een middelbare scholier een behoorlijke aanslag is om in de zomerVAKANTIE elke ochtend om half 8 op te moeten staan om dat klote zeil eraf te halen :lol: Het is gewoon een grote vrijheidsbeperking, en daarbij ga ik dit jaar niet in staat zijn om altijd op tijd aanwezig te zijn.

 

Zou goed kunnen dat de Shack een late bloeier is, maar ik denk dat ik me meer zorgen mag maken om die Cambodian. Dat zal namelijk wel een volle sativa zijn, dus kan ik rekenen op een behoorlijk aantal weken bloeitijd...maargoed we zien wel hoe het loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je met de twijfelachtigen kunt doen is:

zet ze op arme grond, stuur ze wat met groeivoeding.

als ze in de bloei moeten geen voeding meer geven,

dus dan krijgen ze wat stress.

en dan bloeivoeding gaan geven.

da's een mogelijkheid om planten eerder in de bloei te forceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT: gebruik de t_reply.gif knop onderaan :lol:

 

Thnx, die zal ik in m'n achterhoofd houden, mocht ik idd problemen gaan krijgen met de bloeitijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjeik,

 

Wat dat verduisteren betref,

je kan ook je zeil eraf halen als het reeds donker is dan hoef je niet op te staan.

Kijk maar eens bij topic van skunkmonster in de outdoorsectie.

Die is erg mooi bezig.

Grtz,Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende mini-update:

 

Nou, alles staat in de aarde nu. Zo trof ik de 5 Shacks aan vandaag:

 

gallery_18928_7576_62360.jpg

 

Aangezien ik maar 9 Ierdbei heb ipv 10, kan een van de Shacks meegenieten van de Mycorrhiza schimmels, straks de buffertabs en uiteindelijk de BAC bloeivoeding. Kan ik die meteen vergelijken met de andere Shacks, en zien wat voor verschil deze producten maken...

 

De Shacks in hun kastje:

 

gallery_18928_7576_784920.jpg

 

Dat was 'm weer, binnenkort word dit report wel iets interessanter om te volgen dan nu waarschijnlijk :lol:

 

De Sjeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmmm sorry hoor ??? maar waarom half 8 sochtends opstaan ???

 

ik dacht dat eerst ook altijd

 

maar als jij na het eten rond 6 uur 7 uur savonds je planten verduisterd en jij komt thuis als het donker is rond 11 uur 12 uur later mag ook !!!!! kun je ze gewoon naar buiten zetten het is immers voor de plant tog donker :lol: zo kan je elke dag gewoon lekker uitslapen en het kost nog is weinig moeite ook ..

 

planten staan binnen een paar uur ook nog in de open lucht wat de kans op rot verminderd ( ipv zo'n licht dicht kassie zonder afzuiging )...

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: welcome on board

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Hmm daar heb je wel een punt, wou dat ik dat de vorige keer had geweten :lol: Toch gaat het 'm niet worden dit jaar. Als ik nu al weet dat ik lang niet altijd op tijd thuis ga zijn, heeft het weinig zin ermee te beginnen..

 

Paar foto's dan maar:

 

gallery_18928_7576_540994.jpg

Een baby-Ierdbei

 

gallery_18928_7576_1994633.jpg

Links een Orange Bud, rechts een Cambodian

 

gallery_18928_7576_555819.jpg

De 5 Shacks

 

 

De Sjeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nu 10 dagen sinds het ontkiemen, dus tijd voor een paar foto's:

 

gallery_18928_7576_1869545.jpg

Hier rechts de 9 Ierdbei, linksboven de 2 Orange Buds, en onder de 3 Cambodian

 

 

gallery_18928_7576_1051377.jpg

De 5 Shacks. Het begon denk ik iets te warm te worden in het terrarium in de volle zon, dus begonnen de blaadjes om te krullen. Toen snel ff buiten gezet en het kwam weer goed.

 

 

gallery_18928_7576_1600959.jpg

Een Ierdbei

 

De plantjes krijgen elke 24 uur een scheutje water, en om de 1-2 dagen Sannies bacto. Binnen een paar dagen gaan ze naar de uiteindelijke grotere potten. Opmerkingen en/of suggesties zijn zeer welkom.

 

Greets, De Sjeik :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sjeik ik hoop dat het echt maar een scheutje is ...

 

anders ben je ze momenteel aan het verzuipen

 

aangezien normaal een scheutje geef per 2 a 3 dagen ( ligt aan de warmte )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes het is echt een klein scheutje, minimale hoeveelheid. Ik weet dat overbewateren zo'n beetje de nummer 1 fout is die je kunt maken in dit stadium, dus daar let ik wel op.

 

Greets

 

 

Edit: Ik heb nog een vraagje, mocht iemand het antwoord weten zou ik 't zeer op prijs stellen..

 

Ik heb nu 10 stuks buffertabs van Sannie. Is dit genoeg voor 10 planten (1 tablet per plant dus) in potten van 25 a 30 liter? Ik lees namelijk dat 1 tablet voldoende is voor 5 liter grond...Zou ik groeivoeding bij moeten kopen of is het genoeg?

 

Bvd, De Sjeik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, 'tis lekker druk hier ;)

 

Anyway, vandaag weer ff bezig geweest en de Ierdbei overgepot:

 

gallery_18928_7576_391536.jpg

 

Ingrediënten: Bemestte aarde, hydro korrels, 4 gram Mycorrhiza schimmels, en 1 buffertab.

 

gallery_18928_7576_1482300.jpg

 

De 9 Ierdbei F3.

 

gallery_18928_7576_2210067.jpg

 

gallery_18928_7576_2242651.jpg

 

gallery_18928_7576_241308.jpg

 

gallery_18928_7576_1805717.jpg

 

gallery_18928_7576_1021835.jpg

 

gallery_18928_7576_968341.jpg

 

En de rest van de plantjes, die gaan ook zsm overgepot worden.

 

gallery_18928_7576_548325.jpg

 

 

Binnekort meer foto's,

 

Greets De Sjeik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...