Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Advanced Nutrients voedingslijnen

Recommended Posts

Van Advanced Nutrients krijgen we twee sets voeding aangeboden. Nee, niet van KJ dit keer dus (maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat het contact wel via Doc is gelopen :P) en het zou leuk zijn als wat meer leveranciers hun neus laten zien.

 

Tijdens de laatste High Times cup sprak ik met een aantal vriendelijke canadezen van Advanced Nutrients over hun productfilosofie en producten, het zijn er namelijk zo veel! Gelukkig wordt er ook veel gecombineerd in één potje verkocht. Het zijn in ieder geval naar mijn ervaring zeer hoogwaardige materialen in behoorlijk stevige concentraties. In Nederland zie je het niet zoveel en dat is eigenlijk wel een beetje jammer want het is gewoon goed spul.

 

De sets ga ik later bekend maken maar er zit nog een staartje aan deze test: De bio-minerale tester gaat ook werken met osmosewater :D. Jawel, een kleine unit door (uiteraard) KJ ter beschikking gesteld. De voeding is afgestemd om osmosewater en werkt dus qua ec het beste daarmee.

 

Binnenkort meer maar ga vooraf gerust eens struinen op hun website!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lmao @ de dude op die site :D

 

rofl @ dit op die site:

Iguana smells organic, but it’s not gross.

ooh zo stoned :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie site,en idd LOL om die gast..

 

maar hun producten zijn wel mooi en als ze doen wat ze zeggen zou deze lijn hoge ogen gooien.

Ik heb de producten tot nu toe nog niet veel gezien in de shops hier..

 

maar producten net als piranha beneficial funghi en de organische lijn hebben zeker mijn aandacht.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe mij die organische lijn maar...

 

Ik ga na deze ronde op een nieuw systeem kweken, door mijzelf bioponics genoemd... Het is revolutionair, nou ja, nee... Maar het combineert het beste van twee werelden, biologische voeding zonder het gebruik van aarde, etc.

 

De details wil ik nog een beetje onder de tafel houden, maar die zullen tegen die tijd wel bekend worden. Het systeem is ontworpen en gaat binnenkort gebouwd worden, de bouwtekeningen etc. etc. zullen gewoon openbaar beschikbaar komen zodat iedereen in staat kan zijn om dit exact na te bouwen! Alles wat ik ga gebruiken is verkrijgbaar bij de bouwmarkt, en andere winkels die iedereen in de buurt heeft (leek me een leuk idee).

 

Wat dit systeem dus vereist is een 100% biologische voeding, helaas voldoet BAC niet aan de eisen... Biobizz heb ik mee in m'n hoofd gezeten, de plagron Alga lijn heeft me nooit aangetrokken... Maar deze Advanced Nutrients lijn lijkt me best "ultiem" voor dit systeem!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nog even zeggen dat we dit te danken hebben aan de aardige mensen van Advanced Nutrients Europe.

Dit is de website van AN Europe Advanced Nutrients Europe site.

Ook in alle andere talen zoals het Nederlands kan je hier informatie vinden.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de serieusheid, is dit specifiek bedoeld voor de hydro kwekers, of voor alle medium gebruikers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe wie zei dat ze zouden worden uitgedeeld? :P

 

Anyways, we zijn op zoek naar:

 

  • Kwekers die een stabiele soort kweken die ze al vaker gekweekt hebben in dezelfde omstandigheden in een beproefd hok (zeg maar de klehnah braut kwekâh :D) of (en dat hebben we liever) kwekers die in hun hok hun planten gescheiden gaan voeden (de ene kant hun eigen biominerale of organische voeding, de andere kant met de AN voeding)
  • Voor de biominerale lijn zoeken we een kweker die normaal ook biomineraal gebruikt, zoals BioNova of andere minerale voedingslijnen.
  • Voor de organische lijn uiteraard een organisch kweker.

 

Het is altijd lastig om twee voedingslijnen met elkaar te vergelijken maar het geeft op deze manier in ieder geval een beeld. De soort die je kweekt is wel belangrijk: Je moet een goed gevoel hebben wat de plant normaal nodig heeft, je moet de plant goed kennen zodat je weet wat hij normaal aan kan.

 

Dus graag willen we weten hoe je het gaat doen en met wat.

 

We willen wel graag kwekers die in ieder geval al een compleet kweekverslag hebben gepubliceerd. Uiteraard willen we graag leden die nog nooit wat geprobeerd hebben eerst een kans geven, dus bij "gelijke geschiktheid" heeft een lid dat nog nooit iets heeft getest uiteraard de voorkeur.

 

Hier de opstelling, moet nog effe kijken wat nou bij wat hoort :) (volgens mij heeft doc weer lumateks)

post-5211-1239450818_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dit systeem dus vereist is een 100% biologische voeding, helaas voldoet BAC niet aan de eisen...

hoe kom je daarbij Kees?

 

@blowmonkey: Ik heb nog niet eens goed alle produkten bekeken moet ik eerlijk zeggen. Als de minerale AN voeding ook geschikt is voor hydro dan uiteraard ook voor hydro.

 

Wat ik overigens wel fijn vind van AN is dat ze heel erg veel over hun produkten publiceren, en ook veel achtergronden.

 

pfff.. geen idee hoe ik dit nou weer moet verdelen, na het weekend maar eens met AN gebeld :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie marketing

Calendar.jpg

Is dit Mara????

advancednutrients_hummer.jpg

piranha_label.jpg

Ze zijn berucht om hun feestjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Tsjah, ook lichtelijk persoonlijk, maar ik vind dat ik te weinig controle heb.. Bij BioBizz is het veel makkelijker om N / PK te scheiden qua behoefte, met de BAC voeding zit er altijd veel N in, dat houdt me een beetje tegen.

 

Overigens is het meer dat ik nu al meermaals gehoord heb dat de NPK waarde van de BAC voeding niet is wat er op de fles staat. Daarbij is de PK booster niet organisch, en er zijn wel niet-minerale (ook niet organische, maar wel betere) oplossingen voor.

 

Vandaar!! Ik kan alleen geen vergelijkende test doen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whazzup,

 

 

Overigens is het meer dat ik nu al meermaals gehoord heb dat de NPK waarde van de BAC voeding niet is wat er op de fles staat. Daarbij is de PK booster niet organisch, Kees.

 

Daarom verbaasde het me hoeveel ik kwijt kan...vlot een EC 2 tot 2,2 BAC....

Die bedrijven worden blijkbaar niet gecontroleerd en zoals met de meeste "voeding" men kan er van alles opplakken...

Daarom is meten toch nog altijd weten... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het wel tegenover de BAC lijn testen hoor :P

 

3 weken nieuwe start met 1 soortje in hokkie

 

and damn,,,idd mooie reclame hehe

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

THE UNIVERSITY OF MISSISSIPPI

Re: Mohmound A ElSohly, Ph.D. Research Professor.

Effect of 2 different fertilizers on THC and other cannabinoids contents, total biomass production and seed production potential in a high yielding varitety of Cannabis Sativa.

 

This study was conducted to assess the effect of two different fertilizer treatments on Delta 9­ tetrahydrocannabinol (THC), other cannabinoids (THCV, CBD, CBC, CBG, CBN) contents, total biomass and seed production in high yielding variety of Cannabis sativa. Selected seeds were grown under similar environmental conditions in indoor cultivation and, after 30 days, seedlings were transferred to research garden, School of pharmacy, University of Mississippi.

 

Research plot was prepared in a 2000 sq.ft. area and was divided into 2 parts, each plot with a 1000 sq.ft. area. Plants in plot A were treated with Advanced Nutrients formula, whereas plants in plot B were fertilized with the regular fertilizer composition used to grow corn and sorghum, recommended by soil testing laboratory, plant and soil science department, Mississippi state University, MS. Delta 9-tetrahydrocannabinol (THC) content of the plants treated with Advanced Nutrients formula was found significantly higher than those treated with regular fertilizer. Similarly, in comparison of the plants treated with the regular fertilizer, those treated with Advanced Nutrients formula produced more useable biomass and seeds.

 

Therefore, within the limits of this study it can be concluded that Advanced Nutrients formula can be useful to grow Cannabis sativa to achieve higher yield in terms of potency and biomass. See table 1 for analytical data on the biomass produced from both plots and fig. 2 for the biomass yield data.

 

Plot ID Percentage of Cannabinoids

 

THCV

CBD

CBC

THC

CBG

CBN

A

0.13+-0.002

0..53+-0.04

0.24+-0.01

11.35+-0.20

0

0.17+-0.002

B

0.10+-0.01

0.34+-0.06

0.18+-0.01

7.99+-0.46

0.23+-0.13

0.14+-0.01

Table 1:

Variations in THC and Other cannabinoids in the harvest samples. Plot A was treated with Advanced Nutrients Formula, whereas regular fertilizer was used in Plot B.

comparison.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn vlgs. mij wel andere omstandigheden op een andere grondsoort etc.

 

Verder werd de proef vergeleken t.o.v. Mais en Sorgum .

En de sativa wordt daar uitgelegd als een Hempplant.

 

Once a viable economic crop in Missouri, marijuana, or what many refer to as "hemp," is now a plant to watch out for. Marijuana (Cannabis sativa) was used for its strong fiber in making paper, rope, sacks, twine and cloth before World War II. The annual plant, which originated in Asia, fell out of favor as a fiber because of its hallucinogenic properties. Bron

 

 

 

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest zie je dat het is getest tegen standaard voeding voor landbouwgewassen.

Als je nog beter leest gaat het over de thc gehalte van de plant.

Hieraan kan je zien dat specifieke voeding nodig is voor specifieke planten.

Dat is dus beter dan een standaard tomaten of rozen voeding in een potje gooien en zeggen dat het specifiek voor cannabis is.(wat vaak voorkomt).

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whazzup,

 

Tsjah, ook lichtelijk persoonlijk, maar ik vind dat ik te weinig controle heb.. Bij BioBizz is het veel makkelijker om N / PK te scheiden qua behoefte, met de BAC voeding zit er altijd veel N in, dat houdt me een beetje tegen.

 

Overigens is het meer dat ik nu al meermaals gehoord heb dat de NPK waarde van de BAC voeding niet is wat er op de fles staat. Daarbij is de PK booster niet organisch, en er zijn wel niet-minerale (ook niet organische, maar wel betere) oplossingen voor.

 

Vandaar!! Ik kan alleen geen vergelijkende test doen...

 

Kees.

Als je licht persoonlijke voorkeuren hebt en "van horen zeggen" vindt ik het nogal een behoorlijke uitspraak om te zeggen dat PK booster of BAC voeding in het algemeen niet organisch is.

 

@wildplant: Organische voeding geef je nooit op ec. Dat kun je alleen met minerale voeding. Veel van de voedingsstoffen in organische voeding komen pas vrij met het bodemleven. Je geeft dus al snel veels te veel! Gelukkig is organische voeding wat vergefelijker wat dat betreft dan minerale voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik gekeken heb kan de bio-minerale lijn op elk substraat.

Wel leuk om te zien hoe hun voedingsschema's aangepast kunnen worden op persoonlijke voorkeur.

Op de site vindt je daar een simpele voedings calculator voor.

 

Even een persoonlijke noot:

Ik vindt de marketing mooi maar een beetje te Amerikaans maar heb zeker geloof in de kwaliteit van deze voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup, volgens mij weet jij net zo goed als ik wie dit gezegd heeft, maar goed, of ik verzin ineens dingen ?

 

Daarbij, wat ik zelf ondervonden heb dat m'n planten precies hetzelfde reageren op zowel de Atami Bloombastic, Green Sensation en BAC PK booster, je zou allezinds in ieder geval verwachten dat de reactie op de organische langer duurt dan op de minerale/biominerale. Dit bemerk ik niet. Wat ik wel merk is dat de BAC PK booster wat lichter gedoseerd is, dus absoluut kun je in ml's meer geven.

 

Er zit wel wat logica achter, in de bloeivoeding zit nog vrij veel stikstof, om hiermee te compenseren moet je vanaf week 2 bij het schema van BAC al PK booster mee geven, om de "tekortkoming" te compenseren. Eigenlijk zit je de hele kweek een klein beetje PK-13/14 mee te geven.

 

Tot dusver steentjes die voor mij een mooi muurtje metselen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Kees graag on topic.

Begin anders een topic over de waarheid achter Bac bio.

Ik heb dit ook een keer gedaan over led's.

Nooit bang zijn om een klokkenluider te zijn.

 

Nu weer over Advanced Nutrients heren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit en ze beloven veel. Ik heb er hier en daar al wat over gelezen en de meeste conclusies kwamen neer op het feit dat de voedingslijnen redelijk duur zijn en geen bewezen voordeel hebben tov andere merken.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de test hier.

 

Heb net ook even gekeken op de europese site.

Die Connoisseur 1 L (Set A&:D kost 85 euro. :P

De A&B set die ik nu gebruik kost 20 euro.

 

Edit: Deze voeding is toch enkel geschikt voor hydro, en niet voor aardekwekers, niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het wel testen.... kan direct beginnen :D

 

setup:

 

1 grote bak 1200 L [kan ook 200 L meer zijn :) ] met 900 L coco's, 200 L aarde beide van Canna, 100 wormenmest Plagron

2500 kuup afzuig, 1500 kuup inblaas

stekken : PP, Amnesia of Silver Haze [nog niet bekend]

voedingslijn van H&G met Plagron boosters

 

 

ben ik iets vergeten ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb net ook even gekeken op de europese site.

Die Connoisseur 1 L (Set A&:D kost 85 euro. :P

De A&B set die ik nu gebruik kost 20 euro.

 

Edit: Deze voeding is toch enkel geschikt voor hydro, en niet voor aardekwekers, niet?

 

Zover ik weet kan dit op elk medium.

 

Ook hebben ze goedkopere voeding in het pakket.

De Connoisseur van Advanced Nutrients is de premium/allerbeste voedingslijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga na deze ronde op een nieuw systeem kweken, door mijzelf bioponics genoemd... Het is revolutionair, nou ja, nee... Maar het combineert het beste van twee werelden, biologische voeding zonder het gebruik van aarde, etc.

Bioponics bestaat al hoor.

Zie hier en hier.

Ik kijk al uit naar je verslag. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nooit bang zijn om een klokkenluider te zijn.

dan moet er ook wel daadwerkelijk wat te luiden zijn :lol:

 

Nou, volgens mij is midian de enige die een inhoudelijk voorstel heeft gedaan tot nu toe. Laat ik de twe epakketten even op een rijtje zetten. Volgens mij is het (en doc verbeter me als ik het mis heb):

 

Pakket 1 (mineraal / organisch)

  • Connaisseur A&B
  • B52
  • Carboload
  • Sensizym
  • Piranha
  • Voovoo juice
  • Final Phase

 

Pakket 2 (100% organisch)

  • Iguana Juice Bloom
  • Carboload
  • Sensizym
  • Piranha
  • Voovoo juice

 

Gelukkig kun je dit nog met heel veel producten aanvullen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij klopt dit aardig Whazzup.

Al deze voeding wordt geacht met gefilterd en het liefst met osmose water te gebruiken.

Ik heb voor de minerale lijn een osmose apparaat ter beschikking.

Toch zou ik voor de organische lijn ook graag een tester zien die gefilterd water gebruikt

 

@whazzup

je mag alleen maar luiden als je genoeg onderbouwd hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...