Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sokkie

Mijn Psilocybe Cubensis :)

Recommended Posts

Hey,

 

Ik denk ik maak hier ook maar een topic over, ik weet niet of er wel echt mensen zijn die dit nog interessant vinden. Maar ik heb ook een growkitje gekocht om zo toch nog te kunnen genieten van dit geweldige stukje natuur.

 

11 dagen geleden heb ik mijn bak aangekregen en gevuld met water, deze 12 uur later leeg laten lopen en in de filterzak gedaan en op een ongebruikte kamer neergezet zodat ik de verwarming nonstop lekker hoog kon zetten. Ik weet niet wat voor temp het daar is maar het is er echt warm :verrygood

 

Ik vind de damp aanslag in de zak wat minimaal, vergeleken met wat ik op sommige fotos van andere kweekjes zie. Is dit nu ook al een probleem of kan ik wachten met vocht toevoegen (zijkanten van de zak natspuiten) tot de stoelen wat groter zijn geworden?

 

Dit is de eerste keer dat ik dit doe, hier een foto van hoe het er vandaag de dag bij staat. Het gaat nu allemaal erg snel, een paar dagen geleden zag ik 5 kleine paddestoelen, gisteren zag ik er ongeveer 24 en vandaag ging ik kijken en waren het er al een stuk of 60! Er zitten een paar grotere tussen en voor de rest echt veel kleintjes maar die zullen morgen ook al wel een stuk beter zichtbaar zijn. Ik ben echt heel tevreden over hoe dit gaat voor de eerste keer. Als er nog op of aanmerkingen zijn dan hoor ik deze graag!

 

gallery_16315_7551_1498190.jpg

 

Morgen zal ik weer een update posten :D

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere dag wat water met een plantenspuit in die zak spuiten, lekker over je medium heen... Dat zal je vruchten zeker geen kwaad doen... Goed voor de vochtigheid van het substraat ook.

 

Veel plezier!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Kees, ik zal even mijn plantenspuit uit de troep vissen. De paddo's groeien op het witte (mycellium?), is het voor de volgende keer als ik nog zo'n kweekset koop een goed idee om dat eerst over de hele bak te laten groeien? Zo ja, hoe kan ik dit doen? Want nu zit het zoals je ziet maar over 1/3e van het oppervlakte.

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kunt doen is het volgende:

 

De bak sowiso met iets donker maken, de onderkant wil je namelijk geen paddestoelen zien. En die komen er als er licht en water en lucht is... En dat kan daar allemaal komen, stukje alu folie er omheen... Je kunt Z&S grond dan in de magnetron even goed verhitten een minuut of 5 voor een bekertje vol. Dan af laten koelen en een gelijkmatige laag van 3-4mm over je bak heen leggen. Zodra je het wit boven ziet komen "patchen" zodat het één gelijk wit veld wordt. In de Z&S grond zit geen voeding en daardoor is dit een casing, dit kan je flink in je opbrengst schelen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dit zal ik de volgende keer zeker proberen! Super, Kees! Nadag ik de z&s grond over de box verdeeld heb doe ik de deksel er weer op en dan wacht ik tot heel het oppervlakte wit is. Moet dit in het donker gezet worden en met een warme temp?

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor... Gewoon waar je gaat bloeien..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit sok!

zag bij mij net ook de eerste 2 speldekopjes bovenkomen...

ga zo ook even wat folie om de onderkant van het bakje wikkelen en de lucht bevochtigen.

krijg er weer vertrouwen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje! Dan zal die van jou ook wel snel vol met stoeltjes zitten. Ik zag bij mij ook 1 of 2 kleine spelden prikjes en een paar dagen later zat het helemaal vol met kleintjes :verrygood. Nu begint het pas echt leuk te worden. Ik hou je in de gaten :D

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen!

 

We zijn bij dag 12 aangekomen en de stoeltjes zijn bijna geen stoeltjes meer maar stoelen! Ik verbaas me er echt over hoe snel dit gaat. Mijn foto toestel was niet opgeladen dus heb ik met mijn mobiel fotos gemaakt maar dit is niet veel. Toch om even een blik te geven in wat deze geweldige dingen kunnen in 1 dag.

 

 

Overzicht foto

gallery_16315_7551_111577.jpg

 

Links in de bak

gallery_16315_7551_12924.jpg

 

Rechts in de bak

gallery_16315_7551_118967.jpg

 

 

Ik ga vandaag ook voor de eerste keer water over het substraat sproeien. Zal ik dit ook eerst laten koken en afkoelen? of is dit niet nodig?

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhhh, wat is de logica die daar achter zit ?

 

Je moet eerst wachten tot er geen paddo's meer komen, dan kun je er weer een laag water in zetten... Niet als ze nog groeien.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ho stop wacht! Het heeft wel degelijk zin, shrooms bestaan voor het grootste gedeelte uit vocht en nemen ook vocht op direct via hun huid. Hoe meer je sproeit, hoe meer vocht je schrooms kunnen opnemen. Oa daarom is de hoge LV ook gewenst..

 

Ik zet het altijd gewoon in een bierpul in de magnetron op 5 min, is praktisch alles wel dood. In principe zou het niet hoeven, je mycelium is nu volgroeid en er is weinig ruimte over voor schimmel (daarom kan je ook dunken in kraanwater)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Ik bedoelde ook om even 1 of 2 water nevels over de stoelen te spuiten, gewoon om de luchtvochtigheid omhoog te brengen. Ik keek vanochtend weer en wat groeien die hard zeg! In 1 dag zoveel gegroeid, ik kan het bijna niet geloven :P

 

gallery_16315_7551_822738.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien bij jou een stuk beter!

ik vraag me af kun je ze stuk voor stuk oogsten?

van de grootste bij mij gaat het hoedje open en ik wil niet te veel sporen op m'n setje, maar de kleinste komen net met hun koppie boven kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er echt een groot verschil is kun je volgens mij gewoon oogsten. Maar ik ben hier geen expert in. Mijne zijn allemaal al geoogst, 20 mooie grote paddo's. Gisteren al een kleine hoeveelheid genuttigd om te kijken of het een beetje effect had en dat had het zeker!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe kan je als er een paar met kop en schouders boven uitsteken deze er gewoon uit trekken en de andere nog een paar dagen laten uitgroeien.

Wanneer het merendeel klaar is moet je gewoon alles plukken, incl. de kleintjes. Hierdoor kan je aan je nieuwe flush beginnen. Maar zien er lekker uit! Ik zal binnekort ook maar even verslagje maken;), ff trip verslage er aan vast maken, nog nooit cambodian gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees, kan je eigelijk alle soortjes die normaal op granen groeien ook kweken op zaai en stek grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat kan niet. De zaai en stekgrond wordt enkel gebruikt als casing, een laag die ervoor zorgt dat het vocht binnen het substraat vast wordt gehouden. De echte voedingsstoffen moeten uit de granen komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paddo's zijn vies :cry maar wel leuk op zelf is te kweken

je kan er ook thee van zetten

 

beste manier van consumeren naar mijn idee. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chocolade van maken is nog lekkerder, en helpt als MAO-remmer. Nog best makkelijk ook, iemand interesse als ik een bestandje plaatst met hoe je paddo-chocolade-truffels maakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de 2e flush is onderweg. Al bijna klaar zelfs. Wat een knotsen zijn dat zeg!! Echt een heel groot verschil als de 1e flush. Die trouwens erg goed smaakte :cry

 

En ik heb wel interesse in dat recept!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...