Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowie

Kunstmatige transpiratie

Recommended Posts

Een andere manier om voor een extra hoge THC-produktie te zorgen is kunstmatige transpiratie.

 

Als de bloemaartjes 1« tot 2 cm. lang zijn, worden om de toppen ca. 30 cm. lange, lichtdichte, zwarte zakken geschoven. Deze kunnen zelf gemaakt worden van een stuk landbouwplastic.

 

De zakken zorgen tijdens warme dagen voor een broeikas effect. Dit heeft als gevolg dat de THC vloeibaar wordt en vanuit de kliertjes langs de kleine blaadjes wegloopt. De kliertjes gaan daardoor transpireren en zullen aan één stuk door THC blijven produceren. De zakken worden van onderen niet dichtgebonden, maar gewoon los gelaten voor de ventilatie. De lucht binnenin de zakken wordt namelijk vochtig door verdamping die plaats vindt vanuit de toppen. Wordt dit vocht niet afgevoerd dan zullen de toppen gaan verschimmelen en afsterven. Het is ook verstandig om van tijd tot tijd de zakken tijdelijk te verwijderen om de toppen te laten aandrogen. Draai de zakken dan ook even binnenstebuiten, zodat die van binnen ook goed droog worden.

 

Tegen de oogsttijd (ongeveer een maand later) worden de zakken verwijderd. De toppen hebben dan een goudgele kleur gekregen van de overvloedige THC-produktie.

 

:roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit welk boek heb je deze manier gevonden? :?: Ik heb het boek denk ik ook gelezen. :wink: Dit is weer eens 1 van de zovele experimentjes en methoden die we hier op dit forum hebben zien verschijnen, sommigen hechten er geloof aan, sommigen niet.

 

Ik ben van het oordeel dat al wat je nog niet geprobeerd hebt een mogelijkheid kan zijn om je productie te verhogen :wink:

 

Dus experimenteer jullie rot en hopelijk komt er wat uit voort :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook foto´s

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee vond net op internet een stuk daarover

lijkt mij niet zo goed voor de plant rotting etcetc

maarja misschien werkt het :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me zowiezo gen goed idee om de plant z'n licht te ontnemen!!!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he duikerke staat inderdaad in een boek nederwiet :!:

ook gevonden op een website

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist het gewoon dat ik het al ergens gelezen had :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in kombinatie met splijten schijnt het supervette turbotoppen op te leveren

bron:ze internet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het zeker nog niet proberen, splijten en afdekken lijken me trouwens voor geen enkele plant goed :?

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...