Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Vrijspraak! na tip meld misdaad anoniem

Recommended Posts

Beste forumgebruikers,

 

ik zet deze informatie op dit forum omdat ik denk dat wij hier allemaal iets van kunnen leren, zeker gezien de laatste gebeurtenissen hier op het forum. In de rechtbank was dit gewoon een veroordeling van 60 uur dienstverlening maar in hoger beroep aan het hof op de Prinsengracht is de volgende vrijspraak, lees dit even aandachtig door.

 

gallery_11156_6995_180326.jpg

gallery_11156_6995_11819.jpg

gallery_11156_6995_10384.jpg

gallery_11156_6995_46397.jpg

gallery_11156_6995_354796.jpg

 

Verder wil ik nog een stukje toelichten uit de pleitnota;

Artikel 9 Opiumwet geeft de politie de mogelijkheid om plaatsen te betreden waar:

 

1. de opiumwet wordt overtreden, of

2. redelijkerwijze vermoed kan worden dat de opiumwet overtreden wordt.

 

In het geval van xxxxxx is niet voldaan aan de criteria van artikel 9. Het bewijs in deze zaak is daardoor onrechtmatig verkregen.

 

Op het moment van binnentreden van de woning was er niet meer dan één anonieme melding. Deze melding is onvoldoende voor een vermoeden in de zin van artikel 9 opiumwet. Het door de politie verrichte onderzoek in de woning van xxxxxx en de daarop gevolgde inbeslagname zijn onbevoegdelijk en derhalve onrechtmatig verricht. Nu het onderzoek en de inbeslagneming onrechtmatig zijn moet ook het bewijsmateriaal dat rechtstreeks het resultaat is van die inbeslagneming, bijvoorbeeld het onderzoek van de technische recherche, als onrechtmatig worden aangemerkt. Als we uitgaan van de onrechtmatigheid van bewijsmiddelen dan is er onvoldoende wettig bewijs om hetgeen ten laste is gelegd te bewijzen. xxxxxx dient derhalve te worden vrijgesproken.

 

Enkele zaken welke als jurispedentie werden aangedragen in deze zaak zijn;

(HR 8 december 1981, NJ 1982/533)

(NJ 1986/711)

(LJN-nummer AP7304)

(LJN-nummer AE3351)

(LJN-nummer AI1503)

 

-------

 

Als persoonlijke noot wil ik er nog aan toe voegen dat het heel eng zou zijn als de politie zelf M zou kunnen bellen en alleen op basis van die melding binnen zou kunnen vallen. Dan leven we in een politiestaat. Hiermee is je recht op privacy gedaald onder het vriespunt.

 

GELUKKIG, gezien deze en andere uitspraken (zie hierboven) werkt het systeem af en toe toch naar behoren.

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

 

Doc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Doc ,

 

Goede info kerel. Maar zijn we als blowers al niet snel de kweker in de straat ?

Dan word M heel de dag plat gelegd bij mij in de straat. Maar ja krijg je ervan als je in Nederland teveel plantjes hebt.

Hier moet je lekker voor eigen gebruik kweken en buiten Nl doe je de rest.

 

een rat besmeurt zijn eigen nest ook niet

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote: De drugs wordt aan huis verkocht,...............Hier had justitie het zichzelf heel makkelijk kunnen maken qua bewijslast.

 

 

Hoeveel stond er eigenlijk btw ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou nog te gek zijn als ze mochten binnenvallen op basis van 1 anonieme tip.

Bedankt voor het delen Doc.

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak zou dat al niet gebeurd zijn ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de zin de drugs werd aan huis verkocht viel me bek effe open ja en dan vrij spraak .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bedoel ik,......dan kom ik samen met de anonieme tip, op 2 bewijs gronden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
van de zin de drugs werd aan huis verkocht viel me bek effe open ja en dan vrij spraak .

 

Quote: De drugs wordt aan huis verkocht,...............Hier had justitie het zichzelf heel makkelijk kunnen maken qua bewijslast.

 

Er werd niks verkocht mensen......

Dat werd alleen gemeld door de tipgever.

Lees maar goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tipgever wist klaarblijkelijk donders goed wat er zich binnen afspeelde overigens.

 

Les 1: hou je bek en laat het niemand zien

Les 2: hou je bek en laat het niemand zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les 3: laat het niemand zien en hou je bek

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hou je bek, ook tegen je "vrienden".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les 4: niets is wat het lijkt...

 

Lijkt mij wel een waardig einde aan deze leerzame reeks ? Toch...?

 

Interessant verhaal Doc...

 

De essensie hier uit is natuurlijk dat je gewoon niet veroordeeld kunt worden als de politie haar werk niet goed doet... Iemand arresteren zonder onderzoek ? Dat kan toch niet ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

les 5: lees nogmaals de lessen van whazzup en BigButtBram

 

mooi dat ik dit weet, thnx voor de tip Doc!!

 

Greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les 6

 

De bak zit vol met 'vrienden' en verraders van 'vrienden'

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg goed stukkie doc bedankt daarvoor, laat maar weer eens zien op politie bureau beroep doen op je zwijgrecht

tot je advocaat er is. En laat die dan maar eerst effe uitzoeken wat er nou precies aan de hand is.

 

Maar vroeg me nog wel iets af beetje off topic maar goed.... :verrygood

 

Wat gebeurd er nou precies als ze bij je binnen vallen en je bent net de hele dag lekker bezig geweest je

hokkie te slopen. Alle planten zijn weg maar de spullen en de aarde staan er nog.

Iemand dit wel eens meegemaakt? ben benieuwd wat er dan gebeurd!

 

groetjes parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan ze héél hard op zoek naar die planten, maar als ze niets vinden is er ook geen probleem. Geen planten, geen zaak.

 

Je kon wel tomaten kweken!

 

BTW, waarom op je zwijgrecht beroepen tot je advocaat er is ? Waarom beroep je je niet uberhaupt op je zwijgrecht...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen planten, geen zaak...

 

Kees.

 

Daar denkt justitie toch echt anders over.

 

Er zijn genoeg werkstraffen en boetes uitgedeeld ook als er geen planten zijn gevonden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

"M" hebben ze helemaal niet nodig als ze bij je naar binnen willen.

Bij ons ging dat als volgt:

 

Een van de rechercheurs tikt een raampje in, gaat in de auto om de hoek een sigaretje roken, en maakt anoniem melding over een inbraak in uitvoering. Plichtsbewust als ze zijn, de jongens en meisjes van Hermandad, komen ze met bling bling en tatuut aangestormd.

Op het adres aangekomen zijn er dus duidelijke braaksporen. De bewoners zijn niet thuis. De rokert duw zijn peuk uit, en komt "toevallig" langs de plaats delict en besluit zijn collega's ondersteuning te bieden.

 

Politie treedt binnen....bingo....

 

(Plaatsvervangend) OVJ'tje erbij bellen. Kat in 't bakkie.

 

en dat bij 3 adressen in de stad binnen een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn nare praktijken.

Het verhaal is altijd je bek houden en terugvechten.

Ik geloof dat de aarde die nog in het hok lag 1 dag later los voor de voordeur van het plaatselijke politiebureau is gestort onder het mom "hier heb je dan ook alles". :huh:

Ook is er achteraf excuses gevraagd aan de wijkagent.(en gekregen) :verrygood :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rem, dan win je in hoger beroep toch... Wie weet kweek je wel tomaten toch ? Als je nog stammetjes hebt staan is het een simpel testje...

 

Ze proberen je tegenwoordig ook achter de tralies te krijgen als je een jerrycan met benzine een paar doeken en een krat met lege flesjes bier per ongeluk naast elkaar hebt staan. Maar dat winnen ze ook niet.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rem, dan win je in hoger beroep toch... Wie weet kweek je wel tomaten toch ? Als je nog stammetjes hebt staan is het een simpel testje...

 

Kees.

 

Ik hoop voor je dat je advocaat ook zo denkt dat je tomaten hebt gekweekt, en hoger beroep voor je wil aantekenen. Ga hier niet vanuit, tenzij je de kosten zelf betaalt.

 

De rechter voor de gek houden dat lukt je echt niet. Ik denk zelf dat hij in de lach schiet als jij daar staat in de rechtbank en jij zegt dat er tomaten hebben gestaan. Dat neemt hij aan als onwaarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rem in dit land ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

 

DAT IS EEN GRONDRECHT.

 

Geen bewijs van cannabisplanten = geen bewijs van cannabisplanten.

 

Dan kunnen het net madeliefjes zijn. Er zijn tegenwoordig best aardig wat mensen in NL die ook andere planten onder lampen binnen kweken.

 

Kees.

 

PS: Bij mij staan er meer "normale" planten dan wietplanten hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...