Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Shamano

Cannabis huidzalf

Recommended Posts

http://zapruder.nl/portal/artikel/huidprob...f_cannabiszalf/

 

ph_HanfVas01.jpg

 

Zo tegen het einde van onze Hennep-special leek het ons leuk wat praktischer te worden....

 

Een jaar of wat geleden liep ik bij het knippen van wiet een jaap in m’n vinger op. Die vinger was bedekt met hars, rijk aan THC, want die Powerplants wilden best. Ik was stomverbaasd toen die wond na een paar dagen spoorloos verdwenen was en ging dus op zoek naar meer informatie. Al snel bleek dat ik bepaald niet de eerste was die dit ontdekte. Marihuana blijkt ontstekingsremmend te werken en heeft een gunstige werking op uiteenlopende huidproblemen, waaronder eczeem en zelfs psoriasis.

 

En dan? Naar de DA voor een potje marihuana-zalf? Komt niet goed, vrees ik.

 

Je kunt het echter vrij eenvoudig zelf maken. Neem ongeveer 100ml vaseline en doe dat in een schaaltje. Voeg daaraan circa 3 gram topjes of ongeveer 7 gram knipsel toe en verwarm dat au bain marie gedurende minstens 10 uren. Zeef dan de vaseline door een kaasdoek of iets dergelijks en doe het terug in het potje. Zet de datum op het etiket; de zalf blijft ongeveer 2,5 jaar goed. Theoretisch zou je huid allergisch kunnen reageren, dus wees in het begin voorzichtig.

 

Aangezien ik bijna klaar ben met huidige kweek ga ik maar een beetje van m'n knipafval bewaren wat anders icolator zou worden, en daar eens dit zalfje van maken!

 

Ben benieuwd of er al iemand op het forum is die dit geprobeerd heeft?

 

Peace,

El Shamano

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, zeker idee voor toekomst.

Ga echt nog zoveel proberen met knip dat ik er al enthousiast van word als ik eraan denk :verrygood

Bedankt Shamano voor het delen :D

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn er absoluut! Toen ik een paar jaar geleden meette in Groningen met o.a. Dame Blanche en, Silver, Mad, plantkas (dacht ik) en nog enkele anderen (bern errug slecht in namen!) was er een lid dat potjes hennep zalf uitdeelde. Ben zijn naam effe kwijt maar er zijn ongetwijfeld leden die dat weten.

 

Edit: leve het forum. Hier verslag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet bijna zeker dat dat weedABC is

te vinden onder de gelijknamige website.

Hij was van plan om ruim 60 recepten online te zetten,

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die zalf ooit nog gebruikt die je op die meeting gekregen had Whazzup?

 

Weedabc kan ik de site niet meer van vinden, alleen een klein stukje in Google cache: klik

 

Anywho, ik heb de boel te drogen hangen, dus binnenkort ga ik dit zalfje maken en het resultaat hier nog even posten, lijkt me leuk :D

 

Gr. El Shamano

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede manier om zalf te maken ja. Let wel dat je een beetje kwaliteit vasaline gebruikt, beter voor je huid...

 

Werkt goed tegen eczeem idd. Psoriasis heb ik nog nooit gezien dat iemand het gebruikte, de meeste mensen geloven er niet in... Melanomen heb ik het ook van gezien (huidkank*r) etc. etc.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf heb niet echt last van eczeem of psoriasis oid, maar als ik een wondje heb zal ik het zeker eens proberen :D

Verder ken ik wel iemand die last heeft van eczeem, ga ik heel voorzichtig wat van laten proberen (die is daar wel voor te porren denk ik).

 

Als het zo makkelijk te maken is kan ik het niet laten eens te proberen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak wordt Eucerine gebruikt als zalfbasis, Verkrijgbaar bij de apotheek.

 

Dit is een vette emulsie die, licht verwarmd, makkelijk water en vet olosbare stoffen opneemt.

Je kan het met water, honing, of olie wat dunner maken.

 

Grtz, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HJM, als ik op Eucerine zoek vind ik tientallen producten van dit merk, weet je ook wat de naam van het product is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Weetje weet zijn weetjes, ik was het inderdaad die potjes zelfgemaakte marihuanazalf uitdeelde tijdens die meeting.

 

Zou ook wel van whazzup willen weten of het gebruik hem beviel...?

 

Helaas El Sjamano... mijn site is tijdelijk buiten bedrijf... maar komt binnenkort weer on-line... maar dan met meer ziektes (100 in totaal; 40 huidziektes, 20 oor--neus-keel klachten en 40 inwendige ziektes) die je met kruiden en voeding en/of met zelf te maken marihuana-extracten of m-zalf kunt behandelen. De recepten voor deze extracten (geen 60 weetje, maar zo'n 20) komen ook op de site te staan. Alles gratis...

 

Heb hier bijna een jaar niet gepost... 'k was ziek... jaja, ook mij kan dat overkomen... cardiomyopathie... kon daardoor niet aan mijn boek over deze materie werken... Dat boek is bijna klaar en zodra dat rond is - het boek legt mijn copyrights beter vast dan mijn webpublicaties op internet - komen de recepten op mijn website te staan. Gratis zoals al gezegd...

 

'k Heb nu 15 jaar ervaring met mijn extracten en zalf... Ze werken vooral erg goed bij ontstekingen of die nu door virussen, schimmels en/of bacterieen zijn veroorzaakt... en beter dan de reguliere antibiotica...

 

Hmm El Sjamano... je wilt een eczeem patient behandelen met Gert-zalf... doen... ervaring is de beste leermeester... maar het lijkt me goed om ook te overwegen om mijn eczeem zalf te proberen... het recept stuur ik je desgewenst graag via een pm... daarnaast wil ik je adviseren om deze eczeem-lijder ook een aantal voedingsmaatregelen te laten nemen... Eczeem gaat altijd samen met een verstoorde spijsvertering en die wordt veelal veroorzaakt door slecht voedsel zoals bijvoorbeeld junk-food en ook door alcohol en koffie.

 

Deze voedingsinfo stuur ik je desgewenst, maar dan graag via jouw e-mail adres... Je zegt het maar... :D

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als basis kan je ook Cetomacrogolcreme gebruiken in combinatie met Cannabisextract krijg je ook een goeie creme die beter door de huid wordt opgenomen.je kan er nog hennepzaadolie van de variëteit Finola (merk Nutiva) aan toevoegen bij eczeem + curcuma-extract bij psoriasis + paar druppels Palmarosa olie bij een droge huid.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet is het geen merk :verrygood Ik haalde het vroeger bij vd Pigge in Haarlem.

 

Vraag anders bij de apotheek om zalf basis. Er zal door de jaren wel wat veranderd zijn.

 

Groet, hjm

 

 

 

Hey HJM, als ik op Eucerine zoek vind ik tientallen producten van dit merk, weet je ook wat de naam van het product is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

We kunnen hier in Eindhoven bevestigen dat de zalf van Ritger, bedoelt voor de bestrijding van eczeem, ook echt goed werkt.

Zelf kamp ik al jaren met aanvallen van eczeem, vermoedelijk door de verandering van seizoenen (in combinatie met andere factoren). Met name met de overgang naar de winter is voor deze allochtoon niet altijd even makkelijk.

 

Maar het potje van Ritger heeft me goed de winter door geholpen en de bestrijding is van een andere aard dan met de gebruikelijke medicijnen. Het wegtrekken lijkt veel effectiever en veelmeer de balans In het lichaam te herstellen. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring. In ieder geval is het de meest positieve wijze van behandelen geweest en naast de gebruikelijke reguliere medicijnen heb ik ook al verschillende alternatieve wijze geprobeerd en geen enkele zo succesvol.

 

Gaat het al wat beter Ritger?

Want we wilden al binnen kort die kant eens opkomen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ritger,

 

Klinkt interessant die nieuwe site van je!

Ik denk niet dat ik haar zover krijg op een dieet te letten, maar ik ben ben zeker benieuwd naar je recept, you got pm :huh:

 

En ik hoop dat de problemen met je rikketik weer opgelost zijn ;)

 

@Blowmonkey:

Kende ik niet, maar ik heb misschien nog wel andere stofjes die ik icm met dmso kan gebruiken hehe :D

 

Gr. El Shamano

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben ook zeer zeker geinteresseerd naar dat recept. Zelf lijd ik ook wat aan eczeem, niets om je zorgen over te maken, maar ik heb dat m'n hele leven al op m'n heupen en af en toe armen en nek, meestal zoals ASgrow zegt inderdaad bij de overgang naar de winter, al ben ik geen allochtoon, hihi, ik heb gewoon een droge huid.

 

Ik ga het zeker een keer proberen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelooflijk! Wellicht word ik nu in het hokje "na-aper" geplaatst, maar ook ik heb last van eczeem bij het wisselen van de seizoenen. En na het proberen van tientallen zalfjes en pilletjes, heb ik nu eindelijk een zalfje te pakken die het wél doet. Ik gebruik, op het moment dat de eczeem weer opspeelt, wateremulgerende zalf en dit werkt erg goed bij mij.

 

Desalniettemin ben ik toch erg geïnteresseerd in jouw website, ritger! Ik ben benieuwd welke (alledaagse?) kwaaltjes je hiermee op kunt lossen.

 

Nog even wachten, als ik het goed begrijp,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMP ;)

 

Er blijft steeds wat rest olie achter in het bakje waarin ik de AHO maak wat ik er lastig allemaal uit krijg.

Nu vermengd met wat vaseline en voila:

gallery_7512_11569_1506778.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

;) :o

 

Ipv vaseline of cetomacrogolcreme zoals ik al eerder schreef is een combinatie van cannabisolie, blackseed oil + cacaoboter ook een goeie.Vaseline sluit de huidporien af.Blackseed oil wordt ook Narduszaad olie genoemd en komt van de plant Nigella sativa.Het is verkrijgbaar bij een goeie Marokkaanse of Turkse supermarkt.

 

http://www.naturalsourcing.com/downloads/N...in_seed_oil.pdf

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik constitutioneel eczeem. Iets waar je jezelf dan wel zorgen om moet maken. Elke dag van mijn leven zit ik al onder de wonden, korsten etc. Elke stap doet pijn. Zoveel geprobeerd, nu bezig met een UVB lichttherapie. Heb een hele zonnebank in mijn huis laten installeren. Ik weet dat dit na 2 maanden helpt en ik zo bruin als een potlood zie, maar er is een hele hoge kans op huidkanker in mijn leven. Blijf ik hiermee doorgaan dan kan ik hier gewoon op gaan rekenen.

 

Waarom ik nou nog nooit op dit forum bij de optie zoeken, eczeem heb ingevuld weet ik niet, maar ik kwam er nu zo toevallig op. Ik ga mij hier eens in verdiepen. Op het moment zie ik dit dan niet als hobby, maar als noodzaak. Is er in de afgelopen jaren (aangezien topic erg oud is) al wat meer info bijgekomen door onderzoeken etc.?

 

Leuk topic boys!

 

Edit: Weet iemand of die site van ritger nog online is? hij heeft er kennelijk kennis van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmanito ik had de zalf in the spur of the moment gemaakt en daarna pas dit topic gevonden.

Thanks voor de tip! Wel belangrijk dat de huidporien niet afgesloten worden.

 

Vermicelli dat is klote.

Het zou toch te gek zijn als de oplossing in ons geliefde plantje zou zitten! ;)

Van medicalmarijuana.com: Cannabinoids Heal Skin Disorders

En nog veel meer info via deze link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag medeforumgebruikers.

 

Gisteren waren mijn vrouw en ik op bezoek geweest bij Blowsterke. Hier kwam het gesprek op de handen van mijn vrouw. Ze heeft al een half jaar exceem op haar handen en het jeukt heel erg. Blowsterke liet ons deze topic zien en we konden bij een turkse winkel/slagerij een flesje Narduszaadolie ( Black Cummin Seed Oil ) kopen. Euro 13,90 voor 250ml.

 

Is er iemand ( Elmanito of Ritger of natuurlijk een mede forumlid ) die mij kan vertellen hoe ik voor mijn vrouw een huidzalf of olie kan maken. Ik ben benieuwd naar een recept.

 

Rest mij nog iedereen op Wietforum een goed uiteinde te wensen en een heel goed 2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Recept was 15 gram bijenwas of cacaoboter au bain marie laten smelten, 30-50 ml olie & tijdens het afkoelen 3-5 druppels rozemarijnolie als antioxidant & eventueel paar druppels grapefruitzaad extract als conservering of manuka olie (ook goed tegen eczeem).Zalfpotjes zijn verkrijgbaar bij de apotheek.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmanito hartelijk dank voor jouw recept. Ik heb inmiddels een deel van mijn op alcohol gezette wiet ingedampt en de overgebleven thc-hars met black cummin seed oil uit de pan van de rijstkoker gehaald. Mijn vrouw heeft d'r handen er inmiddels al 2x mee ingesmeerd.

Volgende week ga ik proberen om van een deel van deze olie-oplossing zalf te maken volgens jouw recept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de olie erg geconcentreerd is kun je de olie eerst mengen met een paar druppels alcohol,

beetje cacaoboter erbij,

alcogol uit laten wasemen tijdens het roeren

rest boter erbij.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...