Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Test: Gold Label Special Light Mix

Recommended Posts

Op veler verzoek is het er dan: De Gold Label Special Light Mix. Alle ingrediënten van de special mix maar niet de voeding.

 

En uiteraard zou KJ ook KJ niet zijn als ze dat niet graag door een paar kwekers laten testen. Let op, aarde kan niet verzonden worden, wel eventueel met een reguliere zending naar de growshop mee, anders ophalen in De Rijp.

 

We zoeken een tweetal kwekers die normaal ook met lightmix kweken. We willen graag dat ze hun eigen lightmix tegenover deze testen.

 

Komt u maar met voorstellen dames en heren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ik ben de eerste!

 

alleen t wordt alleen een bump want ik heb geen mogelijkheid om naar de rijp te komen.

 

wel een mooi initiatief om ook lightmix hiervan te maken..

 

ben benieuwd.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

ik zit nu op doe golden label special mix en zou graag de light mix testen, kan hem dan wel tegenover de canna pro lightmix testen

 

maatje van mij kan het wel op komen halen..

 

greetz, sens

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, da's mooi maar nu een beetje uitgebreider reageren heren! Hoe ziet de test er uit? En tov welke aarde ga je testen BeeKaa? De opstelling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ik nog 6 weken vol zit anders had ik kunnen vergelijken met plagron lightmix en mijn eigen gemaakte compostgrond

had ik mooi 3 soorten grond kunnen vergelijken :verrygood

met uiteraard allemaal dezelfde planten :D

 

alvast veel succes met de test dames/heren testers

 

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzie zijn deze tests alleen voor onze binnen tuinen of willen we ook ene keer zien wat het buiten ken doen ???

 

lijkt mij wel intressant om te zien of deze zakken bijv super zijn voor lowryder varianten etc etc door de luchtigheid van het mengesel zou het ook goed buiten gebruikt kunnen worden :verrygood of mooi om je planten in voor te groeien

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb deze SpecialMix light gemaakt omdat Sannie me kop hierover gek maakte.

Ik neem eigenlijk ook wel aan dat hij zich opgeeft voor een test.

Sannie come in please.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft alleen angel777 nog maar een compleet voorstel gedaan.

 

Buiten doe ik liever niet, er zijn te veel factoren buiten waar het succes vanaf hangt en het duurt wat lang :verrygood.

 

Kom op dames en heren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel aniemo is er niet voor :P

 

terwijl dit substraat veel subtieler voor je stekken zo zijn ( de overgang van plug naar aarde ) de orginele special mix heeft ( heb ik me laten vertellen ) te veel voeding waardoor stekken hier en daar nog wellis willen verbranden ...

 

dat zou je met deze zakken veel en veel minder krijgen ( ik denk zelfs niets )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit normaal op de gewone specialmix, echter, ik vind deze té zwaar bemest voor mijn stekken direct. Ik krijg vaak in het begin van de ronde lichte overvoeding terwijl ik aan het einde alles door wil spoelen en het liefste wil hergebruiken... Dat zint me niet helemaal, daarom wil ik overgaan op specialmix light, of misschien een combinatie van de twee...

 

Ik kwalificeer niet als tester, maar ik vind toch dat ik iets interessants te testen heb, ik wil dan vanaf het begin af aan voeding gaan geven en zo meer controle ervaren.

 

Setup:

 

250W

90L

4 planten

DR60

 

Dat is het eigenlijk,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het best willen testen alleen heb ik nog geen ervaring in het indoor kweken, ben net gestart met de eerste poging... Ik ga gebruik maken van universele potgrond die ik upgrade met vermiculite en de spulletjes uit Sannie´s starters kit, zou hier best de special light mix tegenover willen zetten(met of zonder Sannie´s stuff). Ik meet geen PH/EC, heb alleen de mogelijkheid om de bloeivoeiding en watergift enigzins te controleren. Ik weet dus niet of het enige waarde zou hebben....Het logistieke gedeelte is voor mij ook een moeilijk verhaal, heb geen auto en de lokale GS mijd ik als de pest (teveel niet lieve bekende koppen).

 

Opzet:

Micro 70 x 67 CM

TL 6 x 18 watt

2 x 9L en 2 x 12L potten

4 planten staan nu 7 dagen 18/6. (gaan over +- 7 dagen over in definitieve potten).

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij heeft alleen angel777 nog maar een compleet voorstel gedaan.

 

Buiten doe ik liever niet, er zijn te veel factoren buiten waar het succes vanaf hangt en het duurt wat lang :D.

 

Kom op dames en heren!

 

ik heb buiten geen 600 watt hangen :lol:

 

om iets meer info van mijn kant te geven:

de mogelijkheid om 3 soorten aarde te testen: plagron light mix (met perliet), m'n eigen grondmix en dan als 3de de gold label special light mix

alles onder 1 x 600 watt

bloeiruimte 150 x 80 x 170cm (100cm x 80cm word gebruikt als kweekoppervlak)

afzuiging:500m3 softbox

passieve verse luchtaanvoer

 

de voeding die ik gebruik:

Hypro Bio

Canna Rhizotonic

Canna PK 13/14

Canna Zym

 

zaadsoort: top44 of sensi skunk of papaya

 

aanvang begin juni :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb een zak in huis hoor!!!

 

Eens kijken of dat mooi spul is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BeeKaa? De opstelling?

 

Ik heb totaal geen mogelijkheid om het op te halen of om thuis te blijven voor bezorging..

dus ik bumpte het alleen whaz..

 

ik heb ook maar 1 bloeihok en ik ben een scrogger.. dus dat ruled me een beetje out nietwaar?

 

Angel777 in elk gevalk suc6 met de test :lol:

 

gr

 

BK

 

ps. sannie heeft de lightmix ook al in gebruik bij zn KF selectie geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inderdaad al aan het testen en de eerste testen verlopen erg spoedig en soepeltjes.

Zoals boven al vermeld staat zet ik verse zaailingen en stekken graag op een voedings arme grond om een zo snel mogelijke aanslag van de wortels te krijgen en hierdoor een gezondere plant.

 

De aanslag van een bodemleven gebeurd ook beter op een voedings arme grond.

Hiernaast controleer ik het proces graag en dmv schimmels bacterien en een paar tabs kan ik elke keer dezelfde opzet garanderen en een voorspelbaar grondje samenstellen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaatjes en geen praatjes

gallery_11156_7593_1612225.jpg

De volledige Gold Label SpecialMix Familie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had met mijn stomme kop natuurlijk alweer een tweede topic aangemaakt omdat ik deze helemaal was vergeten, maar goed!

 

Ik zou zeggen Angel ga je gang - maak maar afspraak met doc :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet nog 'n weekje wachten of er misschien toch nog 'n geschikt iemand tevoorschijn komt??

ik wil wel graag maar zoals ik al had vermeld kan ik pas begin juni met de test beginnen :lol:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

er mag nóg een tester zich aandienen hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor geef maar een belletje Angel :o

 

Je bent :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan begin ik alvast voor te bereiden met zaden ontkiemen en stekken maken e.d.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is toch echt ongelofelijk hoor... niemand meer een test??

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is toch echt ongelofelijk hoor... niemand meer een test??

Ik heb half maart al bij KJ deze grond gehaald en ben er meteen mee aan de slag gegaan. Ik ben bezig met 10 stuks SantaMaria F8 uit zaad (NMS)

Ik werk met een volle bak grond (ca. 250L) en geef water van onderaf via een drainbuis.

 

Een verslag hou ik bij op de NoMercy site:

http://nomercysupply.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=37&t=1552

 

Het is natuurlijk niet persé een Special Light testverslag, maar goed... de planten gaan als een speer erop, dat is wel duidelijk. Ik moet nog een week of 3, daarna ga ik de boel met een extra zakje opwaarderen, en meteen een volgende ronde draaien.

 

Op dit moment heb ik wel wat pH problemen, maar dat is een gevolg van het feit dat ik wat te rigoreus was met het behandelen van een iets te hoge medium pH na een week of 4. Dat liep een beetje uit de hand... en pluk ik nu helaas de dorre blaadjes van. Heeft verder niets te maken met de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...