Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ze staan inderdaad in een bak met vijverfolie.

De bak is 4m2.

 

Wat ik eigelijk bedoel is bij welke hoeveelheid water per plant/m2 kan je een goede meting aan vast leggen?

 

Wanneer de ec 0,2 hoger terug moet.

 

1 liter water met een ec van 2 zal een ec van 1,25 krijgen wanneer je er een liter bijgooit met een ec van 0,5. (totaal 2 liter dus)

1 liter water met een ec van 2 zal een ec van 0,7 krijgen wanneer je er 9 liter bijgooit met een ec van 0,5. (totaal 10 liter dus)

 

Het scheeld dus nogal hoeveel retourwater je terug neemt om je meting mee te doen, wanneer het de bedoeling is dat je retourwater de niet opgenomen voeding uit de mapito mee terug neemt.

 

Aangezien ik maar 5 planten op 3 of 4 meter ga zetten begrijp ik dat het lastig is om te vergelijken, maar probeer een beetje een idee te krijgen welke waarde jij aanthoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bobo123,

 

Wat jij bedoelt is niet zo van toepassing in mijn geval,ik geef bv een EC waarde van 1.6 met een ph van 5.7 en dan word het terug gepompt en meet ik bv EC1.7 en ph 5.7 dan weet ik dat ik de volgende beurt niet hoef te verhogen want de EC waarde in mijn mapito is dan hoger dan wat ik geef....wanneer ik een lagere waarde terug krijg na het pompen kan ik wel vehogen.

En het aantal liters wat ik geef is in verhouding aan het aantal bakken/mapito/planten wat ik heb staan....dus bij minder planten zul je ook minder water geven ipv 100li erin en eruit.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de co2 Schenkie :verrygood

Je hebt een goede start iedergeval.

 

Succes

 

Gr Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een update..

 

Planten maken het goed...alles is goed geworteld..en komen onder de bakken uit.

Temp 28gr aan

Temp 20gr uit

Lv gem:52%

Ec 1.8

Ph 5.7

 

Dag 8

gallery_20213_7500_45430.jpg

Dag 11

gallery_20213_7500_153727.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh,

 

Hebben nooit geen groei gehad

Voorgroeien is zo 1987....

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorgroeien is zo 1987....

Toegeven dat je de ruimte er niet voor hebt is moeilijk hé :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie,

 

Ziet er top uit...moet jij je ph veel bijsturen van het terug gepompte water of blijft dit vrij stabiel!

 

Jij spoel je mapito met gewoon kraanwater of niet? Met welke waarde van je ph water jij je mapito in om op een goede ph waarde uit tekomen en komt dit dan ook altijd goed uit, of moet je soms bij het inwateren een beetje bijsturen. laat je dit trouwens 24 uur in het basin staan en het overtollige na 24 uur eruit pompen en dan de stekken erin. Of laat je het overtollige in het basin staan?

 

Succes, ik volg je...

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13

 

Ec 1.8

Ph 5.7

Temp 28"C/22"C

Lv 50%

 

gallery_20213_7500_514.jpg

 

gallery_20213_7500_68829.jpg

 

Dag 14

gallery_20213_7500_101417.jpg

 

Verder niets aan toe te voegen alles loopt lekker.

 

@Defqon,

 

Planten krijgen idd geen voorgroei niet alleen vanwege de hoogte...maar het is ook niet nodig naar mijn ervaring.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi he :D echt mooie ruimte als ik het zo stukje kan zien :P

Wat vind jezelf het grootste voordeel aan mapito vergeleken met bv cogr slabs of andere hydro?

buiten dat je het zovaak kan gebruiken

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een vergelijk heb ik niet,heb geen ervaring met slabs maar het voordeel zou zijn dat mapito toch wel een open structuur heeft in tegenstelling tot slabs die toch wat vaster en dichter van structuur zijn.

De open en luchtige structuur zou ideaal zijn voor water/lucht verhouding zoals het nut van perliet in aarde.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Defqon,

 

Planten krijgen idd geen voorgroei niet alleen vanwege de hoogte...maar het is ook niet nodig naar mijn ervaring.

 

Gr schenkie

Ik ga je iets bekennen. Ook hier liggen wij weer op 1 lijn.

Ik maakte er en paar post terug een grapje over (over je ruimte),

maar ik doe het zelf ook nooit hoor.

 

Hooguit 1 dagje op 18/6, lampen op 1 meter om ze te wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Defqon,

 

Dan liggen we gelukkig op 1 lijn :P ....maar zonder voorgroei worden ze al ruim 90cm.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

90cm probeer ik ook nog wel eens tegen te gaan.

Als je de mogelijkheid hebt elke dag bij je ruimte te zijn kun je 600W'ers gewoon op 40cm hangen.

Daarmee "dwing" je ze kort te blijven, en creeër je een korte plant, van onder tot boven 1 top (als het lukt).

 

Maar wat ik zeg, je moet wel elke dag bij je ruimte zijn, zodra je ziet dat ze verbranden, dat je de lampen gelijk 10cm hoger kan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Defqon,

 

Ja dat klopt idd...ze kunnen tot op 40a35cm op de plant met een zwenkventilator onder de lampen door is dat geen probleem.

Ze kunnen meer hebben dan je denkt zonder te verbranden...zal een keer een meting doen hoeveel lumen het scheelt met 60cm en 40cm van de toppen. :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey schenkie

het ziet er toppie uit :P

het begint al goed vol te worden en het netje is ook al gespannen :D

mijn ervaring is dat de toppen het dichts bij de lampen het groots en dikst zijn

ik denk dat je zeker aan de afstand van 40 cm toch al aan zo,n 10 %meer lumen zit dan dat je ze op 60cm afstand hebt (denk ik)

maar goede ventilatie en watergeven is een must , maar dat gaat jouw wel goed af :)

doe je nu ook de co2 meten of begin je daar mee als je met de co2 start?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@combikiller,

 

Ja 10% meer lumen lijkt me idd ook wel op 40cm ....de co2 kan ik nu wel meten ..die zit op 415ppm(lucht van buiten) maar wanneer je 10min erin staat stijgt hij al naar 650ppm door alleen al te ademen.

Dus lucht aanzuigen vanuit huis lijkt me al een voordeel te hebben door verhoogde c02 gehalte,maar je zal niet aan de 1500ppm komen ben ik bang :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dan een soort co2 schema wat je dames de gehele kweek ongeveer nodig hebben

of is die 1500ppm standaard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Combikiller,

 

Nou het is min of meer een richtlijn dit schema...veel info is er niet over dus gaan we maar een beetje van dit uit.

Alleen heb ik vernomen dat 1500ppm wel het maximum is wat ze mogen hebben.

 

gallery_20213_6992_52036.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik groot zou kweken zou ik het ook zo willen hebben.

Je planten staan er prachtig bij!

Ik ben erg benieuwd naar je CO2 bevindingen.

 

Succes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat er super strak bij , ik blijf hier meekijken.

suc6 benz {trabbant} :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Schenkie,

Heel interessant jouw mapito-kweek.

Hier heb je wat info over de verhouding van lumen, lux en afstanden.

 

gallery_5351_7538_42600.jpg

 

Het is verbazend hoeveel een veringering van de afstand uitmaakt.

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...