Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

water uit slootje

Recommended Posts

volle grond jazekers.. in de kleigrond.

 

heb 60 gaten van rond de 25-30 liter ieders en die vul ik op met grond uit de shop gemengd met wormenmest en wat kippenmest..

 

Dus ik ben toch genoodzaakt de klei vochtig te houden door middel van water uit het slootje anders gaat het niet goed komen..

Klei word hard als steen als het uitdroogt en gaat barsten..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek zelf ook klei-achtige grond, woon in de polder dus dat is het spul waar we het hier mee moeten doen. Maar waarom zou je water geven als je een kleigrond hebt?

Klei houdt water echt ontiegelijk goed vast en als je constant water geeft slaat de grond dicht, waardoor het keihard wordt en het gaat barsten. Dus zou je daarna een paar daagjes geen water geven dan komt er idd een mooie korst op :oeps

Als je gewoon de grond goed voorverwerkt en de shopgrond ook mengt met wat klei zodat je plantjes de klei gewend zijn, dan kunnen ze in klei uitstekend gebruik maken van het grondwater en dan boeit het ook niet zoveel als de grond oppervlakkig een harde korst wordt. Kun je eventueel nog een keer los schoffelen, de grond daaronder blijft dan wel redelijk luchtig :)

 

Ik zou het nooit doen iig, water geven op een kleigrond.. Verneuk je best wel de structuur van de grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt interessant, ik weet dat veel water geven niet nodig is en moeilijk wegloopt in de klei..

 

Maar ik wil gewoon goedvoorbereid zijn voor het geval dat ik wel moet bewateren en dan wil ik weten of ik dat water kan gebruiken.

 

Heb je misschien een foto van een plant op klei?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sjef,

 

Om te voorkomen dat een gat in kleigrond een (vaak niet zichtbare) vijver wordt, moet je een flink gat maken en dan een laag van de grond die je wil gebruiken onderin goed doorspitten. 50/50.

 

Deze menglaag voorkomt een gebrek aan capilaire werking.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik je te laag inschatte :oeps

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, dit is een foto van mn kweekje van vorig jaar (twee x chees en een rebelshack)

 

gallery_14928_5934_1444354.jpg

 

HEt is wel zeeklei natuurlijk.. Ik geloof dat dat wat lichter is dan rivierklei? Ik schoffelde trouwens de bovenste laag ook wel twee keer per week los.

Maar op zwaardere klei moet je al helemaal geen water geven, tenzij je met een sproeiertje water gaat geven.. Valt denk ik wel een beetje op met een guerilla :verrygood

 

Maar heb geen gaten gegraven voor de planten, gewoon het hele stukje losgemaakt en er een hoop compost en wat mest doorheen gemengd. Nog een korte periode water gegeven met een sproeiertje toen ze klein waren, maar daarna nooit meer ;)

 

EDIT: bedoel 1 keer in de twee weken, niet 2 keer per week. Btje te enthousiast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wanneer E.coli of Salmonella in het water zit, dan kunnen de plantenwortels dit opnemen met als resultaat dat de bacterie in de plant komt te zitten.Ik zou in iedergeval geen theetje van de wiet gaan zetten na de oogst voordat er stront aan de knikker is. :D

 

Namaste :verrygood

Heey elmanito, E. Coli En Salmonella vinden 70C+ als bacterie zijnde niet fijn toch ? Met thee zetten zouden zij hardstikke DOOD moeten gaan... Ik denk dat je met roken een grotere kans hebt op problemen omdat je fijnstof zit te happen...

 

Dat wortels bacteriën op kunnen nemen is nieuw voor mij... Ik wist dat wortels in staat waren om macromoleculen op te nemen, maar complete celstructuren (hoe klein dan ook) is nieuw voor mij.

 

Ik zou je planten echt geen water geven. Als je al zo'n groot gat vult met fatsoenlijk substraat kan de plant al zeker een meter worden zonder dat de klei aangesproken hoeft te worden.

 

Ik zie geen reden om water te geven... Grondwater zit er altijd wel in NL. Dit is geen australië hé ...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou je planten echt geen water geven. Als je al zo'n groot gat vult met fatsoenlijk substraat kan de plant al zeker een meter worden zonder dat de klei aangesproken hoeft te worden.

 

Ik zie geen reden om water te geven... Grondwater zit er altijd wel in NL. Dit is geen australië hé ...

 

Het grondwater zit toch wat dieper dan normaal omdat ik hier op een klein heuveltje zit namelijk, maar de klei is goed vochtig van zichzelf.

 

De planten zullen naar mijn inschatting onder goede omstandigheden makkelijk 1.40-1.50m kunnen worden.

 

sommige gaten zijn zelfs wat groter uitgevallen tot ongeveer 50L dus dat worden me wel redelijke boompjes.

Lekker wat kippenmest en wormenmest erbij dus over de voeding zal ik me voorlopig geen zorgen hoeven maken.

 

@TjonkoJonko

 

dat ziet er in mijn ogen niet uit als klei.. dat lijkt mij meer van dat soort grond wat veel maïsvelden hebben (zandachtige grond)

Dat is overigens een erg goed substraat om op te kweken, mooie plantjes btw

 

Hier de soort kleigrond op mijn spot.

 

gallery_5606_5890_409636.jpg

gallery_5606_5890_688045.jpg

 

 

Greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het ziet er niet uit als klei omdat het goed bewerkt is, als het regelmatig geschoffeld wordt en de zon komt er op dan wordt het wat korreliger. Als ik een gat in mn grasveld graaf ziet er het precies hetzelfde uit als bij jou..

 

edit: nagenoeg dan, jij zit vast op rivierklei. Maar dan zou ik dus al helemaal geen water geven :verrygood Denk namelijk dat als je in de zomer zo'n gat graaft net zulke vochtige grond gaat vinden :D Maar een gat maken met goed substraat erin is natuurlijk ook geen slecht idee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@keesthemad

De bacteriën overleven het hete water niet, maar de gifstoffen die de bacteriën produceren blijven onveranderd.Een stuk kipfilet bv die een hoge concentratie salmonella bevat, ondanks dat je het helemaal verhit, blijft ziekmakend door de gifstoffen.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat voor klei, maar het is wel hele dichte klei.. vandaar dat ik een groot gat graaf zodat de wortels goed sterk kunnen worden maar ik ben er niet zeker van of ze door dese klei heen zullen komen, ik hoop van wel.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook zeker geen slecht idee :verrygood Mij zou het wel een idee lijken om er wat klei doorheen te mixen zodat het wat beter vocht vast houdt en toch een goede structuur blijft houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken op het baclab waar ik werk voor sneltestjes Petrifilm. Hier moet je gewoon 1ml op druppelen en 1 dag bij 30°C bebroeden. Dan kun je zien of het positief is of niet. Misschien is het wel nodig om het water te verdunnen. Dit kun je doen met steriele ringer oplossing of fysiologische zout oplossing. Dit is verder een simpele test, alleen je moet wel steriel kunnen werken ofc. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames, Dames,

 

E.coli heeft geen toekomst in de plant. Bakerpraat, geneuzel,.................

 

Mijn God, het is steeds wat :verrygood Hondestront zou je wiet verpesten..................Welk stront verhaal hebben we nog niet gehad.

 

Nogmaals................het enige te vrezen is de antibiotica die wij in diervoeders doen.

 

(tot zover de geprezen kippestront, en ehhhhhhhhhhhhhh verhitten helpt niet)

 

Eng slootwater, moet al niet gekker worden. Naast een stortplaats misschien. (dioxine, Volgermeer)

 

Slootwater koken, Stadse fratsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dit alles heeft een hoog Story gehalte. Gelooft,............en wordt zalig.

 

Alaaf,Hjm

 

 

ps Het verbranden bij lage temperaturen van organische stoffen (je peuk) levert dioxines, maak je daar maar zorgen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'n sterke cannabis plant zou eigenlijk overal moeten groeien :verrygood

 

het is en blijft 'onkruid' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zetten de plek vol en we zien wel wat er gebeurd. Ik denk dat deze plek voor educatieve doeleinde heel wat kan beidragen aan het forum. Over kleigrond is nog steeds weinig te vinden.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
'n sterke cannabis plant zou eigenlijk overal moeten groeien :P

 

het is en blijft 'onkruid' :D

 

Klets...Als je een orgineel hebt, maar geen hybride etc. gemanipuleerde...vandaar al die ziektes en problemen..

Onkruid heeft geen bemesting nodig en wordt niet ziek, tenzij ze behandeld worden met spul van Montsanto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...