Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

HPS en MH gecombineerd in één lamp

Recommended Posts

Toppie El Fish,

 

Heel mooi om jou een test topic te zien doen :verrygood

Dat werd tijd....

gezellig dat je meedoet.

 

cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

kzou zeggen ga me best doen, maar dat gaat vooral jou aarde moeten doen ;)

En die lamp hopelijk...

Het is dus een beetje een dubbele test voor me :D

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ben je bitestueel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, ik hang ze er wel effe in... heb nog aan sylvania er in zitten met diamond kap. Dit weekend de meting van de hybride en gavita t.o.v. de sylvania, allen op Lumatek 400 watt VSA.

belofte maakt schuld!

 

Testverantwoording:

 

DR1o0 met afzuiging aan, temperatuur constant. Lichtsonde op vast punt op de vloer gestabiliseerd, de lamp hangt met de ontladingsbuis precies 40 cm van het net. Mijn diamandkap wordt snel vuil en dat kost een hoop licht. Gelijk een mooie mogelijkheid om dat te testen dus ik heb de sylvania Grolux (10 weken 12/12 gedraaid) en de Hybride lamp met schone en vuile reflector getest.

 

De Hybride lamp en de Gavita zijn nieuwe, nog niet ingebrande lampen. Normaal laat je ze minimaal een tijd inbranden voor je gaat meten. Maar goed, de resultaten zijn niet minder interessant:

 

- Een doekje met glassex kan je 8-10% van je licht schelen zonder een stuiver extra investering. Goedkoop aluminium slaat al na een paar dagen aan en daar gaat je reflectie (en je licht). Dat effect zal naar de zijkanten toe alleen maar sterker zijn vermoed ik (nog niet gemeten)

- De gavita lijkt veel warmte naar beneden te stralen, hou rekening met het goed wegblazen van de warmte

- Reflecterende tenten geven verrassend véél licht terug. Een meting met deur open of deur dicht scheelde meer dan 25% licht op de sensor op de grond! Reflecterende tentjes werken dus.

 

Dit zijn de meetresultaten:

post-5211-1239399259_thumb.png

 

Het is duidelijk dat de combinatie van twee kleine lampen wat minder rendement tot gevolg heeft, mede doordat één daarvan een MH type is.

Het licht is echter ook anders en dat kan de meting wat beïnvloeden.

 

Een ingedampte reflector (gavita) lijkt inderdaad vruchten af te werpen qua lichtopbrengst. Zeker als je ziet wat een paar weken (of een paar dagen!) aanslag doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfeerplaatje :P

post-5211-1239409060_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cole test whazzup.hier hebben we tenminste iets aan.

 

ook leuke gegevens dat de tent zo goed reflecteerd.jouw kennende heb je een darkroom dus hebben die zichzelf ook meteen bewezen.

 

en die glassex ben ik met je eens.ik gebruik zelf cleaner uit de bouw om al het reflecterende te reinigen en je ziet de glans dan gewoon verschijnen tijdens het reinigen.dat dat behoorlijk scheelt geloof ik meteen.

 

ik ben benieuwd wat de teste gaan opleveren na de mindere testen me t de volledige MH lamp.

 

succes el fish

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een groot verschil zeg...

Benieuwd wat het aan de opbrengst zal doen.

En of het geen te fluf wiet zal worden.

 

Maar dat weten we binnen een maandje of 3...

 

Bedankt Twin :D

Past woensdag om naar de Frans te gaan?

 

Later,

 

El Fish :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en al nieuws over de lamp ? heb ook wel interesse als het goed werkt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is helaas niet op tijd bij El Fish aangekomen. Dus een test zal nog even op zich laten wachten.

Zie dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was me aan het afvragen of dat deze lamp goed zou presteren met digitale balasten, meerbepaald met de lumatek met de super-lumen knop.

Nu las ik op de site van lumatek dat de super-lumen knop enkel gebruikt mag worden met HPS lampen en geen MH-lampen.

Dus deze hybride lamp kan helaas niet gebruikt worden met de super-lumen switch.

Heeft iemand hier een technische verklaring voor?

In some territories the latest Lumatek ballast include the industry first “super lumen switch”. This feature will boost lumen output by 10% when the switch is activated. This allows unprecedented control of lumen output during ballast use. This feature is for HPS lamps only. With the switch in position "0" use M.H or H.P.S lamps. With the switch in position "1" use H.P.S only

 

bron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...