Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

HPS en MH gecombineerd in één lamp

Recommended Posts

Een hybride lamp? Jawel, de SuperPlant HPS/MH is niet nieuw maar ik heb ze hier nog niet vaak gezien (ook niet op het forum) dus wat dat betreft nieuw!

 

Het betreft een lamp met zowel HPS als MH buis om een beter spectrum te geven. zo dus:

post-5211-1238370792.gif

post-5211-1238370799_thumb.gif

 

Een en ander geeft een wat ander spectrum dan met alleen HPS, er zit meer blauw bij. Dat moet ook eigenlijk want in de kas krijgen ze dat blauw van buiten. Er zijn veel verschillende toepassingen van een dergelijke lamp:

 

- Moederhokje

- Overgangsfase van MH naar HPS als je met MH en HPS werkt

- Groeifase deze lamp, bloeifase hps

- Groeifase MH, bloeifase deze lamp

- Of gewoon de velledige cyclus met deze lamp

 

En verkrijgbaar in zowel 400 watt 600 watt en (mogelijk nog het meest interessant ivm rendement) 1000 watt.

 

Veel kwekers kweken met mH en HPS tegelijkertijd maar het is moeilijk om die twee te combineren in één armatuur en evenredige lichtverdeling te krijgen. Dit lijkt dus het ei van columbus daarvoor.

 

Ik heb er eentje van 400 watt voor degene die met het meest innovatieve testvoorstel komt waarbij we deze lamp ook goed kunnen testen en het effect ervan kunnen zien. Een verslag in deze sectie uiteraard.

 

Deze 400 watt lamp kost pak hem beet 45 - 50 euro in de shop.

 

Deze lamp is voor de test beschikbaar gesteld door (u raad het zeker al) KJ products.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie test dat ding dan, sta er om te springen

 

idd mooie oplossing zo'n full spectrum 2 in 1 device :oeps

 

greetz

KO

 

edit

 

2 keer identieke kweektent (darkroom 80cm)

 

zelfde inlaat uitlaat en staan in zelfde ruimte

 

zou in beide tentjes anesthesia kunnen draaien

 

\o/

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo das een mooi dingetje..

mijn dual spectrum weigert weer op te starten op mn lumatek :oeps

 

dit zou ik een tof alternatief vinden denk ik..

 

helaas heb ik een 600W nodig, ik ben wel benieuwd naar de test..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi wazzup!

 

In onze kast kan ie best hangen hoor. We hebben 2 lampen van 400W. Dus als in eentje die hybride lamp zou steken en de andere een gewone Philips lamp (400W) zou je het verschil wel zien. Gaat om 12/12 van uit zaad testje.

Soortjes: Annesthesia x PurpleTops , en Strawberry Cough. Of moet het 1 een hetzelfde soortje zijn voor de test?

 

Kan ook testen alsvolgt:

 

1 Kant van de kast met appart voorgroei hokje (dus zaadjes week of 2-3laten voorgroeien onder blauwe Neon (2x55W) en dan onder HPS)

1 Kant van de kast met de hybride lamp rechtstreeks zaad op 12/12 zonder apparte voorgroei onder blauwe Neon.

 

Dan kan je misschien wel zien of de planten met die hybride lamp toch lekker gedrongen blijven onder 12/12 en misschien harder groeien. Lijkt mij in ieder geval wel een perfecte lamp voor 12/12 vanuit zaad aangezien je geen groeiperiode hebt dan. Nieuwe ronde gaat deze week van start!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey intressante lamp :oeps

 

vele mogelijkheden bij domi zo te zien :) ben benieuwd naar het verslag

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit toch wel volgen :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. de perfecte lamp voor 12/12 weet ik niet, voor sativa's wél maar voor indica's een stuk minder :)

 

Het liefst wil ik een test zien waar hij tegen een andere 400 watt lamp wordt afgezet in gelijke omstandigheden.

 

@knockie: 400 watt in een 80 cm tentje en dat twee naast elkaar? Heb je dat al eerder gedaan met 400 watt in zo'n klein tentje? Hoe doe je dat met je ventilatie?

 

yo das een mooi dingetje..

mijn dual spectrum weigert weer op te starten op mn lumatek :oeps

 

helaas heb ik een 600W nodig, ik ben wel benieuwd naar de test..

De Dual Spectrum en de lumatek gaan niet goed samen. Sterker nog, wordt sterk afgeraden!

 

Ik weet niet of deze lamp het er goed op doet overigens (hij is er ook in 600 en 1000 watt), da's weer een mooi vraagje voor doc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wat offtopic,

 

Ik ben ook wel benieuwd naar de Superplant 600Watt hps voor nog geen 20 euro i.c.m. Lumatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmm.. de perfecte lamp voor 12/12 weet ik niet, voor sativa's wél maar voor indica's een stuk minder :oeps

 

Kan je me uitleggen waarom hij wel voor sativa's goed is, en voor indica's niet? Is het omdat de indica's anders te klein blijven door het blauwe spectrum?

Sativa's genoeg in de kast komende ronde :)

Maar je zoekt waarschijnlijk iets met een gelijk aardig soortje, of stekken?

 

Test zou pas echt relevant zijn bij 20 stekken onder 400W en 20 stekken onder 400W DualSpec. Dan zijn alle omstandigheden gelijk als ze in het zelfde hok geplaast worden.

 

Ben alleszins wel benieuwd naar de test.

 

Btw, lijkt me een goeie lamp om een Haze soortje mee te kweken, aangezien die niet zo een heel fel licht of zware wattage aankunnen. Wie heeft 2x20 Haze stekken staan ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik nog een 400W ballast had dan had ik hem er naast gehangen, 2 koelbuisjes...

 

Nee een erg mooie lamp, ik heb hem al mogen bekijken. De kwaliteit ziet er goed uit en voor zover ik weet moeten ze het gewoon goed doen met de lumateks, ik gok dat dit echter nog niet extensief getest is, maar goed...

 

Mooie lamp, helaas geen plaats voor een dubbele test, veel verder dan boven m'n amnezen hangen kom ik niet hahaha!

 

Greets,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

Ook mooi zeg, net alle vsa's gewisseld voor lumateks. Die het overigens geweldig doen hoor.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al een tester gevonden? En is ie al begonnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn mooie lampen, hangt er eentje bij Frans in de test opstelling. Viel me al meteen op dat blauwe spectrum. Mooie blauwe gloed.

Ben benieuwd of het goed samen gaat met de lumatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nog geen tester. Deze lamp heeft veel meer blauw aandeel dan een hps, vandaar dat hij de groei meer drukt. Dat kan gewenst zijn bij een sativa maar wellicht niet bij een indica (tenzij een langere voorgroeitijd geen probleem is). En ach, zo heeft ieder zo zijn ideetjes over kleuren en spectra. Het voordeel is de combinatie hps/mh. Je krijgt iets minder licht (mh geef minder lumens en twee kleine buizen hebben over het algemeen een iets slechter rendement dan één grote) maar wel in een fijn spectrum. Ik heb al eens in die combinatie gekweekt, amnesia haze. En dat waren niet te versmaden buds. Of het aan de lampen lag? Wie weet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is inderdaad een mooi lampje, maar erin kijken raad ik iedereen af wat al gezegd is eerder ik heb er 1 branden in mijn show tentje en keek erin en had nog 20min naderhand sterretjes voor mijn ogen :verrygood

 

Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze het doen. iemand met een licht meter zou ook wel fijn zijn om te kijken wat zo'n lamp doet met lumen etc etc.

Whazzie jij hebt toch zo'n meter waarom test jij er ook niet 1???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik hang ze er wel effe in... heb nog aan sylvania er in zitten met diamond kap. Dit weekend de meting van de hybride en gavita t.o.v. de sylvania, allen op Lumatek 400 watt VSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de 600 watters al te koop?

 

Grtz, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeps!

Share this post


Link to post
Share on other sites

van knockie horen we niks meer terug?

 

Affijn, Domi is tot nu toe de enige met een compleet voorstel. Zijn die kweekruimtes waar je wilt testen wel gescheiden domi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi wazzup

 

Nee, zitten in 1 kast jammer genoeg... dus dan tel ik waarschijnlijk niet meer mee he ? :verrygood

Is gewoon 2m² met 2x400W. Lampen hangen een meter uit elkaar. Maar er zit geen scheidingsgordijn in... dusja...

 

Sorry man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je er nou een wandje zw/w folie tussen hangt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je niemand vinden...

 

Mijn volgende ronde start over een week of 3-4.

Kweek in een tent van 120 op240, waarvan 100 op 200 in gebruik.

2x400W lampen

Afzuig van 1000kb( met controler)

toevoer van 225Kb

Medium wordt de special mix van doc

Het worden 40 Snow White stekken in 7,5L potten.

De stekken staan nu al voor te groeien onder TL en gaan dan onmiddellijk op 12/12 onder de hps, wegens tijdsgebrek...

 

Ik kan de tent in tweeën splitsen met zwart/wit folie zoals je domi voor stelde.

 

Ik hoor het wel

 

El Fish :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Wazzup!

 

Geef ze maar aan Fish, want die heeft stekken. Dan kan je het namelijk beter het verschil zien.

Toch bedankt man :verrygood

 

Succes Fish!

 

Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

verkocht! :verrygood

 

El fish, pm me maar voor de gegevens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup,

kun je deze naar Frans zenden, moet daar binnenkort om die aarde van den Doc...

Anders geef ik een maat z'n adres, die ontvangt m'n zaden ook :huh:

Niet para hoor, maar voorzichtig... ;)

 

El Fish :D

 

PS: het verslag zal dan straks starten, want ze zijn al aan het voor groeien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...