Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OGDread

Veiligheid op het forum

Recommended Posts

Ha,

 

veel onzin de laatste tijd over de veiligheid op Internet en hier. daarom dit.

 

- Dit is een publiek forum. Alles wat je post, kan IEDEREEN zien. Ik zit nog te wachten op die mega grow van 10.000 planten, maar op een of andere manier doen die pros dat liever niet. Die vertrouwen het niet.

Les 1 als je het niet vertrouwt, post dan niet!

 

- De politie kan dit forum op 2 manieren tappen: een tap bij Wietforum of hun provider (en dat doen ze niet) of een tap bij JOUW provider. Wietforum zelf word niet getapt, zeggen de eigenaren en de hosters, en als je hun niet vertrouwt... zie 1. Als je ZELF getapt word bij je eigen ISP kunnen ze veel, maar dat is niet makkelijk, en doen ze echt niet zo maar.

 

- Als je plaatjes post, is dat wezenlijk niet anders dan reageren.. je Internet (ip) adres is net zo zichtbaar... voor een tap. Plaatjes bevatten wel info over je camera. als je het niet durft vanuit huis... doe het dan niet.

 

- Als je het idee hebt dat een proxy helpt.. gebruik een proxy.. (een proxy verbergt je herkomst ip adres) maar stel je wel de vraag, is de proxy te vertrouwen? Als je dat ook niet zeker weet, kun je een keten maken van proxies, dat word lastig te volgen... maar als je zo para bent... post dan niet :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet para worden, proxy gebruiken

 

//edit by mikeh; onveilig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar aanvullingen: Bij het uploaden van je foto's naar een Wietforum galley worden ze geschaald, de kwaliteit wordt iets verkleind om ze handelbaar te houden, er wordt een logo toegevoegd en de EXIF informatie wordt NIET opgeslagen. Dat is dus veiliger dan naar een externe foto linken waar die eventueel wel bewaard worden, mocht dat overigens ooit een onderzoeksdetail zijn. Daar hoef je je bij foto's op wietforum dus niet druk over te maken.

 

Als je paranoia bent over IP nummers, dan kun je surfen via een proxyserver.

 

Als het je alleen om overblijfselen op je pc gaat dan kun je google chrome gebruiken als browser, in een incognitovenster. Er worden dan lokaal geen cookies, geschiedenis, tijdelijke bestanden etc. bewaard.

 

Verder moet je ook weer niet té para zijn overigens. Als je leest over wat er gebeurd is bij taw en je weet dan ook dat er geen pc's, telefoons etc. in beslag zijn genomen dan zie je hoe relatief dat gevaar is. Zelfs op zo'n locatie.

 

>3 jaar lang 7 dagen per week 24 uur per dag een camera live op je planten zou toch ook wel als behoorlijk "exhibi" moeten worden aangemerkt toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh, care to explain waarom hidemyass onveilig is, en heb je een alternatief?

 

@whazzup, dus via een proxy op chrome incognito zit je eigenlijk wel goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb gehoord (van een computerfanaat) is, dat als je al gepost hebt met je bestaande "nickname" en je daarna met een proxy surft, dat het dan helemaal geen zin meer heeft! Je IP staat al in jouw andere berichten. Dus als je proxy wilt gebruiken moet het vanaf het begin, vanaf je 1ste bericht.

 

Klopt dit??

 

green-lady (no proxy :oeps )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt tegen mij lullen over computers wat je wilt,........ ik geloof alles :) .

Snap geen hol van die apparaten, en wil dit graag zo houden ;) . Heb wel vrienden met de nodige computerkennis ( en hoop dat dit positief is, die kennis :P )

 

green-lady Tap? :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is trouwens dat andere topic gebleven? Ik had daar een heel vehaal in gezet, eingelijk hetzelfde wat er in in het start-post van dit topic staat, enkel wat uitgebreider...

 

//edit - @ hieronder, green-lady, ohhwjee wat stom zeg, kijk er finaal over heen ja, of ik was te dronken of de topic-titel is gewijzigd. Maarja, nu staan er 2 (bijna) dezelfde topics actief... :oeps

 

Als je eerder hebt gepost en je hebt de gigantische pech dat ze je internet-verkeer hebben gelogd dan kan je na die tijd wel via een proxy gaan server maar dat zal dan weinig uthalen, je bent immers al bekend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic staat hier nog! Ga ff terug naar algemeen, 4de van boven :oeps KLIK

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook geïnformeerd omdat ik wat para werd.

Bij kleine kweekjes heb je niets te vrezen,een tap wordt alleen met toestemming van het OM geplaatst en dat gebeurd alleen bij zware criminaliteit of maatschappelijke zorg zoals met een vuurwapen op hyves,of filmpjes met zwaar verboden vuurwerk/handel.

 

Bij een hobbykweker nemen ze deze moeite niet,je maakt een veel grotere kans om gepakt te worden via anoniem of overlast en stroomdiefstal.

 

Kijk wel uit met bv MSN,je berichten blijven in de geschiedenis van zowel de verzender en ontvanger totdat beiden het wissen wat vaak wordt vergeten.

Je harde schijf kan als bewijs gebruikt worden,maar nogmaals dit speelt alleen bij grotere zaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij een hobbykweker nemen ze deze moeite niet,je maakt een veel grotere kans om gepakt te worden via anoniem of overlast en stroomdiefstal.

 

Kijk wel uit met bv MSN,je berichten blijven in de geschiedenis van zowel de verzender en ontvanger totdat beiden het wissen wat vaak wordt vergeten.

Je harde schijf kan als bewijs gebruikt worden,maar nogmaals dit speelt alleen bij grotere zaken.

 

Is het een feit dat je met stroomdiefstal een grotere kans hebt om gepakt te worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar

 

Ik weet het niet zeker,ligt er wel aan om hoeveel stroom het gaat.

Bij een hobbykweek is stroomdiefstal niet nodig en fout in mijn ogen.

Mijnziens is het risico verhogend,naast het gedonder bij ontdekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we om te beginnen niet paranoia worden over de zaken die we niet zeker weten en niet gaan gokken, we weten ook niet zeker of de aarde volgende week door een komeet wordt geraakt :oeps

 

Feit blijft dat 5 plantjes geen prioriteit heeft en een tap is inderdaad een redelijk zwaar middel. Ga dan maar nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer ben ik het met whazzup eens.

 

Denk nou eens na of meneer agent er zelf ook zin in heeft. Een hele dag paierwerk doen voor jou 16 plantjes.

ook nog eens de kosten die er gamaakt moeten worden, al dat para gelul voor een paar plantjes.

 

Alleen daarom zou ik al stoppen met kweken.

 

Topic starter brengt het wel goed, want als je er wat aan kan doen doe het dan,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ert,ik ga niet stoppen maar dikke toppen kweken,en iedereen mag meekijken :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog een vraagje over de veiligheid.

Ik weet dat bij iedere login/post/upload mijn IP nummer 'ge-logged' wordt.

Ik vroeg mij dus af hoe lang die logs bijgehouden worden? Zou het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn deze logs iedere dag te wissen? Dit zou volgens mij de veiligheid van dit forum versterken.

Ik weet natuurlijk niet of dat IP nummers voor nog andere doeleinden gebruikt worden hier (dan denk ik bv aan het bannen van IP's van spammers, foute leden, etc..).

En is het uberhaupt wel mogelijk met de huidige server en forumsoftware?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh... :whistling ..gebruik en proxy inbel verbinding enso..en dan nog,wees gewoon niet paranoid.

 

Use common sense..that's it.

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gestopt met kweken dat is het veiligst ,vermoed ik :whistling alhoewel ik nooit bang ben geweest om gepakt te worden :) kwestie van je shit goed regelen

 

Het is wel een hele verademing , ik kan er nu met iedereen over praten , het maakt niet meer uit , geen kweek spullen meer in huis(reserve spullen) , geen werklocatie's waar je heen moet om je planten te verzorgen , geen lowprofile meer , collega's vonden me af en toe een arme sloeber , wel 1 met altijd merkkleding maar 1 van mijn vaste uitspraken is "wat kost dat wel niet ? " , ben een zuinig mens :blink: :nerd :no

 

Veiligheid is iets dat moet je niet uit het oog verliezen maar je moet het ook niet gaan overdrijfen ,als je zorgt dat de kweekruimte veilig is dan blijf je zelf als kritieke factor over , ik zeg niks meer ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medical, ik ben niet paranoide, ik ben gewoon graag op de hoogte. :whistling

Een 'proxy inbel verbinding' ken ik niet, maar je bedoeld waarschijnlijk een open proxy-server.

Wel die open proxy-servers zijn niet veilig, integendeel zelfs, de eigenaars van de (meestal gratis) proxy-server kunnen al uw internetverkeer onderscheppen (websites die je bezoekt, uw paswoorden, alles...).

Ik heb nog liever dat m'n IP hier tot in de eeuwigheid bewaard wordt, dan dat ik mijn dataverkeer toevertrouw aan een onbekende proxy.

Open proxy servers worden dan ook constant gebruikt voor malafide toestanden, mensen met IT-kennis zullen mijn verhaal kunnen staven.

 

Anyway, ik heb op het forum van InvisionBoard (forumsoftware) al kunnen lezen dat IP-logging niet uitgeschakeld kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

artikel 5, Lid 2.

 

In geval van overtreding van de Gedragsvoorschriften kan dit leiden tot tijdelijk of permanent het betreffende lid te bannen. WietForum.nl is gerechtigd de provider hierover te informeren. Het IP-adres van alle posts wordt bewaard ter ondersteuning van deze voorschriften.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk buble, ik ben ook niet bezorgd om hier te posten, ik heb dan ook enkel maar kleine kweekjes.

Maar je IP is de enige factor die je niet onder controle hebt, het enige spoor dat je niet kan uitwissen, vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan ieder gepost bericht zit een IP adres + nickname en e-mail adres verbonden.

Dit gebruiken wij moderators voornamelijk om mensen te bannen (kan op nick en IP niveau), dubbele accounts te zoeken en nog een hele hoop.

Het is voor ons een soort van "tool" om snel en makkelijk te moderaten op een druk bezocht forum als WF.

 

Open-proxy's raad ik iedereen af. Ze sniffen namelijk je dataverkeer tussen jou en de website waar je heen surft.

En kunnen dus je gegevens (denk aan username, passwoord, e-mail, sites) van jullie in plain text lezen (<nerd>of je moet via SSL surfen mits de site het enabled heeft, maar dan nog is het mogelijk via MITM</nerd>)

 

Iedereen weer tevreden ? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

InternetServiceProviders mogen niet zomaar gegevens vrijgeven die vastzitten aan 'n bepaald IP adres.

dus dat hele gezeur over veiligheid steeds maakt anderen alleen maar onzeker.

 

mocht iemand het niet vertrouwen, vraag ik me af waarom de moeite gedaan word om toch 'n topic te starten of reacties te plaatsen of dergelijke.

gebruik die tijd om je planten te verzorgen :whistling

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup en Mikeh, dank voor de verheldering. Ik hoop dat jullie het niet erg vonden dat ik dit vroeg.

Wij als leden, vertrouwen wietforum onze kweekverslagen (en IP's) toe, dan kan het ook geen kwaad eens te vragen hoe wietforum met deze data omgaat hé. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men moet zich afvragen of het internet 100% "incognito" te maken is. neen. Het is een keuze die je maakt. Als je er mee naar buiten treed dan kleeft er een risico aan. ( Je kan ook achtervolgd worden na je bezoekje aan de growshop )

 

Ik heb er het volste vertrouwen in dat de mensen van t wietforum er alles aan gedaan hebben om ons verblijf hier zo veilig mogelijk te maken. Thx daarvoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...