Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

Hobby-en met BeeKaa... 1x 600 Watt + Lumatek

Recommended Posts

Goedenavond mensen,

 

De kast is ondertussen al een week in gebruik,

Ik heb nu pas fotos genomen omdat de plantjes nu pas een beetje toonbaar/goed aangeslagen zijn.

 

Tis wel even wennen hoor zon bak licht ineens phoeh eehj :):

en die lampafstand.. kleine plantjes die onder TL uitkomen hebben daar echt wel moeite mee.

 

Maar uiteindelijk zijn ze aangeslagen en heb ik volle vertrouwen in dat deze 5 mij een heerlijke pot rookwaar gaan bezorgen.

 

Dabneys

med_gallery_7458_7080_737025.jpg

med_gallery_7458_7080_987507.jpg

med_gallery_7458_7080_2510398.jpg

 

Ze hadden het in het begin even moeilijk, (ze hebben een weekje met vochtigheidskapje moeten doorbrengen)

Nu zie ik bij allen duidelijk groene groei.

de middelste heeft wat rare blaadjes maar dat trekt wel bij denk ik..

 

De Roses

med_gallery_7458_7080_2154146.jpg

med_gallery_7458_7080_409301.jpg

Heel mooi bijgetrokken die roses, ze ruiken ook al hevig jammer genoeg nog niet echt hazig.

En wat een symmetrie he.. tot nu toe weer petje af voor sweet seeds :oeps:

med_gallery_7458_7080_1288258.jpg

med_gallery_7458_7080_2376763.jpg

med_gallery_7458_7080_28551.jpg

 

Ik heb ze al een keer wortelstimulator gegeven van BAC, en ook al een keer pro aktive.

Morgen zal ik ze even wat bladvoeding geven.

 

Voor de rest krijgen ze gewoon kraanwater en staan ze in 25Lpotten met lightmix, schimmels en 4 buffer-tabs per pot (niet de maximale hoeveelheid zodat ik mn voeding op kan maken.)

 

med_gallery_7458_7080_2306426.jpg

tsja door de kleintjes is het een beetje een te triest plaatje

 

De plantjes eromheen die staan van het langsvallende licht te profiteren.

Het is de kleine blue streak en de madonna rechts bijna fataal geworden. ook het aandeel kalkloze stekgrond in hun medium is mede oorzaak van die vergeling.

 

Maar ik heb vertrouwen dat het nog wel goedkomt met hun.. de madonna weet ik het geslacht nog niet en de blue streak is vrouwelijk. als alles goedkomt met de mannelijke blue streak dan komen er zaadjes van..

 

dan komen we bij de wild rose die beter tegen het licht kon omdat ze al wat ouder was ze is de meest indica van de 3 die ik gehouden heb.. en ze staat zolang aan de zijlijn.

 

geen rimpelloze start, maar niets wat een extra weekje groei niet kan fixen.

Morgen fix ik de scrog, en geef ik ze bladvoeding.

 

Tot Zover

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net onkruit BeeKaa dat vergaat niet.. :)

Het begin is er.. :oeps

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@noname

 

ja idd dat trekt wel bij.

:oeps: en het begin is er eindelijk

 

 

@hupla

ja haha dat dacht ik al wel :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou BeeKaa dat is een heel mooi kastje geworden.

Heb hem helemaal gevolgd.

 

 

Je plantjes vind ik nog niet zo mooi. Dit komt zeker omdat je normaal altijd van die mooie dames hebt, en we aan het vergelijken gaan.

 

Maar weet ook zeker dat je er weer wat moois van gaat maken.

 

1 Vraagje over je folie.

Heb je dat vast geplakt of los??? Lijkt dat ie golft???

 

e

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ertje

 

bedankt man, t kastje is niets mis mee gelukkig..

 

de plantjes heb je ook helemaal gelijk over... ze zien er nu NOG niet uit..

die wild roses zijn al flink aan het bijtrekken, en de dabneys volgens gestaag.

 

euhm die folie, die heb ik aan de randen vastgeniet en vastgeplakt met powertape.

Straktrekken moet nog gebeuren.

maar ik denk dat het al een heleboel scheelt als de draagschroefjes van de scrog in de wand (en dus folie) zitten, en dat komt vanavond.

 

@silver

 

Ja idd, eigenlijk vind ik het wel jammer.. maarja ik mag er niet meer bij.. :)

Gelukkig is mijn groeikast wel nog lekker micro/fluo. :oeps

 

vanavond komt er nog een fototje van de planten met scrog erboven (even kijken hoe ik dta ga fixen zonder dat ik me planten kill, of met mn vingers tussen mn fan kom haha..)

 

Ook ga ik een dezer dagen de wild roses al toppen, ik zal een flink stuk knippen maar ik maak er ook meteen weer een stekkie van.

zodat ik strax van beide soorten nog een moederke achter de hand heb.

 

tot zover

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

danmm en weg is onze aanvoerder in de micro hoek :)

 

maar goed voor jouw betekent dit nog meer toppen ;)

 

veel suc6 en hoop voor je dat de mensen in deze hoek een beetje aardig zijn :P :oeps

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tis wel even wennen hoor zon bak licht ineens phoeh eehj :):

en die lampafstand.. kleine plantjes die onder TL uitkomen hebben daar echt wel moeite mee.

 

 

Dat heb ik ook ondervonden al kwamen ze onder de duofluor 110 wat vandaan,

ze hadden zeker dik 4 dgn nodig om aan te slaan onder de 600 hps.

En dat terwijl ze een prima wortel systeem hadden opgebouwd.

 

Had hier trouwens met stekken nooit last van!

 

Maar dat gaat zo te zien helemaal goed komen,....en werkt het nu echt betrouwbaar zo`n

blumat systeem.....wel handiger dat is zeker.

 

Mooi kweekje :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero

 

haha weg ben ik niet hoor.. micro zit in mn bloed haha

Allleen roken wij wel wat meer dan micro helaas..

 

ik kweek zoveel als nodig is en de shop ben ikhelemaal niet meer zo gek op als vroeger.

 

ondertussen zijn er alweer talloze andere potentiele aanvoerders van het micro fluo opgestaan..

its a tough job but somebody gotta do it :oeps

 

@free canna

 

ja idd is wel een verschil dan met een 250 watter.

 

en die blumats die werken volgens een heel simpel systeem.. als je alle stappen goed uitvoerd dan kan het niet meer misgaan.

Nu ze alleen nog maar kraanwater drinken is het ideaal..

 

strax als ik ga bijvoeden dan geef ik gewoon een half litertje per plant met voeding, de rest wordt dan aangevuld door de blumats.

dat verschilt per dag nogal en dat soort grilligheden in waterbehoefte dat had ik voor de blumats nooit gemerkt.

op een warme dag drinken 5 redelijk grote planten makkelijk 1-2 liter meer dan een dag met normale temperatuur.

 

thanks voor de replies mensen, het voelt weer als vanouds.. lekker een topicje maken..

vanavond update want dan zet ik ff de scrog erin.

 

tot zover

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet lekker uit! zeker die Roses :)

beetje jammer van de dabney's, maar dat zal nog wel loslopen..

Die blumatsen lijken mij ook ideaal, mischien moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken!

hoeveel liter potten gebruik je trouwens ?

 

En yea i know, update komt er aan :oeps ...

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 BK, dat het maar weer een mooie ronde mag worden (maar dat zal ongetwijfeld met jouw skills) :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ xistenz

 

Ja die roses, wat een taaie plantjes man! daar verwacht ik veel van.. ik denk dat de helft van het gewicht van die 2 gaat komen.

 

Ik heb 5x 25 literpotten, om toch elk plantje een bescheiden "aardebak" te geven.

Als de wortels lekker vrijuit kunnen groeien dan bouwt de plant een mooie basis om vele toppen te kunnen produceren

En tenslotte heeft het bodemleven ook een beetje ruimte nodig om optimaal te functioneren.

 

wat die dabneys betreft.. ja ze hadden net wortels door het blokje heen, ik kon weer niet wachtten he :)

 

@robdh

Thanks dude :oeps:

ik heb er ook alle vertrouwen in.

 

pff vrijdagmiddag.. ik heb geen zin meer.. nog een dik uurtje en dan weekend ;):D:D:D:D

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat aboneren is gebeurt ;)

 

Ik vond je bouw ook al mooi :D

 

Je het eigenlijk dezelfde opstelling :P en ik begin volgende week de eerste echte kweek

uit zaad ( Deze testronde HEEEEL veel geleerd :D ).

 

Ook 25 liter potten, blumats en 5 planten in scrog; Ik ga volgen en vragen, als me iets niet duidelijk is :)

 

Mijn eerste vraag: Ik gebruik 2 blumats per pot. Jij hebt er 3 per pot waarvan zelfs eentje aan de stam.

Ik heb hier op het forum gelezen dat 2 lange zat is en nooit bij de stam. Waarom doe je dat ??

 

En een tipje om de folie strak te trekken; Een plastic hoekplrofiel in de hoeken vastschroeven.

Wel even met z´n tweeen ( eentje strak trekken, andere plaatsen en schroefen )

Mijn folie zit alleen met 4 hoekprofielen en 8 schroeven vast. ( voorlopig al 3 maanden mooi strak )

Om schoon te maken of een kabeltje erachter te hangen erg makkelijk los te maken.

 

med_gallery_19792_6690_860478.jpg

 

Verder veel succes vanaf hier gewenst :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo tulipan,

 

bedankt voor je reactie.

idd onze opstelling verschilt nauwelijks.. altijd leuk om met elkaar te vergelijken etc.

 

Die folie zit nu al wat strakker door de scrog, maar verders vind ik het goed zo.

 

en idd ik heb 3 blumats.. 2 diepe en 1 ondiepe per pot..

 

de ondiepe heb ik zolang bij de stam gedaan idd, ik weet dat de plant daar haar afvalstoffen afzet.

maar ik had het even zo gedaan om te zorgen dat vooral de dabneys wel vochtig genoeg stonden.

Deze stonden namelijk in een steenwol blok van 10 bij 10, en dit droogde sneller uit dan de aarde eromheen.

( 1 dabney is hierdoor namelijk overleden )

 

later zal ik de blumat wat draaien, om zo alsnog de toplaag wat vochtiger te houden.

ik ben altijd een beetje paranoia dat het TE droog wordt en dus bijna geen water meer opneemt.

(beetje een dwangneurose haha)

 

kijk je kan dan wel een 25Lpot hebben, maar als maar 80% van je grond op het goede vochtigheidsnivo blijft dan zal die andere 20% niet gebruikt worden dat scheelt toch 3-4 liter :)

 

 

Nou het scrognet hangt, na veel gekloot hahaha in het donker

med_gallery_7458_7080_2807317.jpg

med_gallery_7458_7080_3353098.jpg

 

het is niet zon halfpipe geworden zoals ik wou.. maar dan moet ik de planten maar in die vorm scroggen.

Dat lukt me ook wel denk ik :oeps

 

de mazen zijn ook wel een beetje klein uitgevallen maar ik voorzie hier geen problemen.

zodra de planten erdoor zijn functioneerd het prima, let maar op ;)

 

verder niet veel bijzonders te melden, de bladvoeding is verzet naar morgen.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan gewoon ook ff de gaatjes beetje bijknippen :oeps

Wel ik ben er weer bovenop!! nou ja een eind!!

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nee ik ga het knippen tot een minimum beperken.. (van het gaas dan)

 

enne je hebt pm hup :oeps

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BK,

 

Bedankt voor de uitleg, klinkt niet eens zo slecht :)

 

Jij ziet het dus niet zitten om de grond op de een of andere manier af te dekken om

die 20 % te benutten. Want ik merk inderdaad dat als je "vingert" de grond het verste

weg van een druppelaar tot diep erg droog is. :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja iets om af te dekken ziet er al snel weer rommelig uit he.. zo op je blumats :S

en als je dan wat bij wilt gieten moet je weer allemaal moeilijk doen.. nee niets voor mij.

 

Nee die kleine blumats blijven er gewoon in, om zo wat meer aarde vochtig te houden.

 

gr

 

BK

 

ps de grond te vaak vingeren zorgt er ook voor dattie snel uitdroogt.. want die gaatjes vul jij nooit mer zo perfect op :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bk,..

 

Ziet er weer als vanouds goed uit,.. alsof je nooit weg bent geweest,.. :)

Maar ik hoop dat de maaswijdte van je scrognet niet te klein is, want het zal een gepeuter worden om ze door de mazen te krijgen,.. alhoewel,.. als de eerste scheuten daar doorheen zijn maakt de maaswijdte ook niks meer uit, maar dat zei je al,.. :oeps

 

Succes en ik kom nog wel een aantal keer binnen wippen.. ;)

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gozer..... :D

 

Pukkel kom toch langs, om je veel succes te wensen met je nieuwe onderkomen.

Al weten we, dat het best wel goed komt bij jou. :) ...

De dames gingen niet echt lekker van start ,maar zoals je al al zei,dat ben je zo vergeten na een weekje.

 

Die Wild rose word een mooi plantje,lekker veel nodes zo te zien...en kort op elkaar ook.

Sweetseeds komt goed uit de bus met hun zaden....dus ik ben vreselijk nieuwsgierig hoe hun roses het gaan doen in ervaren handen. :D

Dabney weet ik helemaal niks van,dus ik moet ook nog even bijlezen hier en daar op het forum.

En die halfpipe komt toch wel goed later.....beetje rekken en strekken,buigen. :P

 

De sunmaster draait goed?ik had begrepen dat de temperatuur wel iets hoger opliep?

Ikzelf merk wat temperatuur betreft geen verschil met de sont van philips,......alleen dat gele licht is even wennen,alleen voor mij, want de dames gaan perfect.

 

Over de blumats zijn we wel uit. ;) ...top gewoon.

De plant vraagt en de blumat geeft. :oeps

Ik zag dat je de druppelslangetjes ook wat langer hebt gehouden.....dat help iig droge plekken ondergronds te voorkomen heb ik gemerkt.

 

Hee laters,groetjeszzz zzzz Pukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mensen,

 

@nooz

 

thanks voor je compliment :D het voelt ook als vanouds :oeps:

Die maaswijdte is idd wat klein maar ik heb al gaten geknipt om ze doorheen te begeleiden.

en idd vanuit daar kun je de takken er toch opbinden en maakt het niets meer uit.

 

med_gallery_7458_7080_2354708.jpg

 

thanks voor je reactie

@pukkel

 

he maatje,

 

tof dat je ff komt kijken.

Ja die wild roses doen het UBER goed: Dikke stelen, korte internodes, scheuten groeien hard mee.

Hand grote bladeren

gallery_7458_7080_214635.jpg

 

 

Ik heb ze vandaag getopt/gestekt.. 1 dabney en beide wild roses.

Bij de wild roses heb ik ook de 2 bovenliggende grote fanleaves weggehaald..

Om zo de onderliggende scheuten nog meer te stimuleren, die krijgen nu weer direct licht.

 

Wild rose #1 (sativa)

med_gallery_7458_7080_2165152.jpg

med_gallery_7458_7080_1701186.jpg

med_gallery_7458_7080_246925.jpg

Wild Rose #2 (indica)

gallery_7458_7080_2569854.jpg

med_gallery_7458_7080_2938938.jpg

 

De dabney heb ik gerookt en is vergelijkbaar met madonna, alleen dan meer de vanille kant op.

het verhaal gaat dat dit de 1e true blueberry is van DJ shorts... qua smaak klopt het aardig :D

ze bloeit met gemak 10 weken dus ze kan mooi gelijk met de wild roses om.. hoop ik :D

 

Dabney linksachter

med_gallery_7458_7080_2902040.jpg

 

Dabney Midden

med_gallery_7458_7080_2319805.jpg

med_gallery_7458_7080_2411324.jpg

 

Dabney rechtsvoor

med_gallery_7458_7080_926830.jpg

 

Ook de Dabneys zijn goed aan het bijtrekken, kjomt helemaal goed :):

 

tempverschil weet ik niet.. dit is de eerste keer dat ik met een 600W draai.

maar ik heb een 1000m3 afzuiger dus ik kan het met gemak onder controle houden.

 

Alleen mn sunmaster dual spectrum wil het niet meer doen op de lumatek.. hier hebben meer mensen problemen mee..

Ik had nog een andere VSA en daar doetie het wel op.. gelukkig maar.

frans van exotic garden heeft me een nieuwe sunmaster beloofd... toffe gast ;)

 

Ik vind het heel jammer want de dual spectrum zorgt juist voor mooie korte internodes en wijdverspreide groei..

maarja ik heb mn lamp toch echt liever aan de lumatek hangen.

 

Blumats zijn idd top, en ja ik heb de slangetjes bewust wat langer gemaakt (volgens de handleiding moet het ook minimaal 8cm zijn) anders druppel je zowat op de sensor en dat heeft niet zoveel nut.

Verder vind ik het topdingen :P neemt een hele hoop werk en stress uit handen.

Zoals je zegt de plant bepaald, en je kunt bijgieten naar hartelust :(

 

kom maar een keer kijken dude, je bent altijd welkom ;) (ik heb nu ook een Wii :) )

 

gr

 

BK

 

PS: mn blue streakje trekt toch weer bij (kheb dus nog een vrouwtje en een manneke erbij gezet)

Zo komen er strax toch lekker zaadjes :( ik had stiekem de hoop al opgegeven.

med_gallery_7458_7080_1574485.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo mensen,

 

Gisteren de Sylvania grolux lamp gekregen van frans (maatje had em meegenomen, bedankt TD :oeps)

en ik heb deze er net ingedraaid.. vlak voor de lamp aangaat.

 

med_gallery_7458_7080_3232123.jpg

 

Ook hangt de lumatek weer back in place, dus we zijn weer zoals het hoort :)

Zo even kijken wat voor licht daaruit komt..

 

med_gallery_7458_7080_504754.jpg

 

De plantjes gaan releks... al vind ik ze wel wat lichtgroen.

Er zitten 4 tabs per pot in dus das niet de max..

 

Daarom ga ik vanavond wat water geven met 1ml bac groei, ook 0,2ml calgreen voor de sporen elementen en calcium.

Ook doe ik er wat bacto, 0,1ml bac woirtelstim. en 0,1ml pro aktive bij voor de nodige stimulans voor plant en bodemleven.

 

Wild roses

med_gallery_7458_7080_1226095.jpg

med_gallery_7458_7080_1117208.jpg

 

Dabney Blue

gallery_7458_7080_1710137.jpg

med_gallery_7458_7080_3262282.jpg

med_gallery_7458_7080_851430.jpg

 

Voor de rest weinig te melden.

 

tot zover

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BK,

 

Ik zie dat het scrognet erg dicht boven de potten hangt. Als je straks een

probleem hebt met een blumat hoe doe je dat dan. Ik weet het, ik heb als een

idioot :) aan die kraantjes zitten draaien en dan raak je nooit goed afgesteld.

Maar ik bedoel; er kan maar iets zijn dat je bij de pot of plant achterin moet zijn :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

He El Tulipan,

 

dat heb je goed gezien, het hangt idd op sommige plekken meer 20cm boven de potten.

Maar ik voorzie geen problemen met de blumats, ik heb er al eens mee gedraaid en toen heb ik het ook maar 1x ingesteld en thats it.

 

Ook deze keer ben ik niet van plan er tussentijds mee te gaan kloten, en mocht dat nodig zijn dan kom ik daar echt wel uit, ik heb goeie ogen en lange armen :oeps

en aan de zijkanten kan ik er goed bij waar de scrog omhoog gaat.. en ik heb 2 deurtjes dus links en rechts kan ik er goed bij.

 

het hangt nu zoals het hangt en ik laat het zo, volgende ronde komt er ook ander gaas, dan zal ik de scrog herzien.

En dan komtie ook wel wat hoger te hangen.

 

thanx voor de tip anyway :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...