Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

:smoke

 

vanmorgen m'n hier bestelde growbox bewaterd en na 12 uur afgegoten en ingepakt.

en nu geduld....

 

gallery_21199_7481_1977934.jpg

 

gallery_21199_7481_2504150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk heb je een goede oogst :oeps Ik heb die van mij gisteren avond ingewaterd en vandaag in de filterzak gedaan! Ik ben benieuwd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hoe gaat het daar met je growkit?

 

Ik ben nu 10 dagen verder en gisteren zag ik 5 kleine stoeltjes en vandaag zijn het er al 24 (en nog 10 tallen langs de kant onder het substraat). Gaat dus erg goed!! ik ben benieuwd hoe het bij jou ervoor staat!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tip voor alle growbox mensen:

 

DEK DE ONDERKANT VAN DE BAK AF!!! Als er lucht langs de zijkant van je kweekbak loopt dan komt er ook CO2, licht komt er al dus krijg je ook pins aan de zijkant van je growkit, zonde...

 

Doe een stuk aluminiumfolie om het bakje heen (behalve de bovenkant natuurlijk) om te zorgen dat dit niet gebeurd.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dankje Kees,

 

Ik zal het de volgende vlucht afdekken. Ik zit nu niet graag aan de bak. Of is het aan te raden dit nu toch nog snel te doen? De stoelen zijn nu nog niet groot, een cm of 2

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan die bak er rustig uit halen hoor... Om te testen heb ik eens een volledig gekoloniseerde een dag uit z'n bakje gehaald en teruggestopt (hele dag op tafel gestaan). Geen vervuiling...

 

Kan best hoor :verrygood.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna 2 weken verder en nog geen teken van leven... :verrygood

kan zijn dat de temp hier nog iets te laag is, nog ff geduld maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SantaLuz,

 

Dat is vreemd. Kun je de temp in de kamer niet wat hoger krijgen? Of kan het misschien ergens anders aan liggen. We zijn op ongeveer dezelfde dag begonnen en mijn bak zit al vol stoelen, er zitten er nu ergens in de 60 stuks in (ja ik weet niet wat ik met mijn tijd moet doen dus ik tel ze :verrygood). Ik heb gisteren de onderkant en zijkanten van mijn bak afgedekt met aluminium folie, heb jij dit ook al gedaan?

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe snel ze die boxen bij mushmush de deur uit doen, maar die bakjes moeten vaak nog een weekje staan sowiso om goed te koloniseren, daarom duurt het soms wat langer.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SantaLuz,

 

Hoe gaat het daar bij jou? Misschien een foto update? Ik ben benieuwd :P

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niet de moeite om een foto te maken,

3 pinnen boven de grond, heb de kachel wat hoger gezet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe hoog staat het bakje?

mss kun je beter het bakje wat hoger zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verwarming hoger zetten kan goed helpen denk ik. Als ik mijn kamer waar mijn kitje staat inloop komt er een walm van warmte uit. Dit komt omdat mijn verwarming extra hoog staat in die ruimte. Voordeel is dat ik die kamer alleen gebruik voor rommel en opslag. Ik hoop dat je paddos nu wat sneller zullen komen SantaLuz!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een kleine update.

ik had er meer van verwacht, hopelijk is de volgende vlucht beter.

gallery_21199_7481_587157.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat begint al ergens op te lijken toch! en dan is je eerste vlucht misschien niet zo geslaagd, nu weet je voor je volgende vlucht dat je temp iets meer omhoog moet!!

 

@Mikeh Dat zijn een paar mooie stoeltjes :D goed mooi allemaal omhoog en lekker dik. Phew wat oogstte jij ze laat!! :)

 

Goede nacht,

Sokkie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...