Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cheng

12 x amnesia onder 600W adjust a wings

Recommended Posts

Hallo kwekers,

 

We zijn weer een weekje verder en het loopt goed. De groei is er helemaal uit en gemiddeld zitten ze op 80 cm. Een hele mooie maat lijkt me (gezien het soort) Veldje is goed dicht gegroeid, laat de toppen maar komen!!!

 

De ec is momenteel 1.5 maar ga weer wat omhoog, je ziet het hier en daar iets lichter worden.

 

gallery_19942_7480_650058.jpg

gallery_19942_7480_667165.jpg

gallery_19942_7480_537443.jpg

gallery_19942_7480_29553.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey cheng

dat zullen wel lekkere toppe worden aangezien dat ze lkkr in bloei staan(H)

suc6 met je dames

 

gr kleine kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, weet iemand met ervaring met deze soort, wat de normale ec waardes zijn voor het kweken op een goede grondmix (plagron growmix)

Ik doel dan specifiek op de amnesia's die ik heb en de grootte van de planten nu.

Ben het rustig aan het opvoeren maar ik zie de bladeren toch langsaam lichter van kleur worden. Tevens vraag ik me af wat de eind ec ongeveer kan zijn in dit geval. Met de PP's zat ik op het eind op 2.4 ongeveer.

 

Ik hoop op wat advies. groeten ch. eng.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ziet er heel goed uit, ben deze ronde ook bezig met amnesia's en ik schrik er wel wat van hoe groot ze worden, mijn staan nu 2 weken in voorgroei maar zijn enkele dagen geleden getopt maar vrees dat k nog eens ga toppen als ik dit hier zie.

 

k wou je wat vragen over die lampkap die je hebt, ben aan t overwegen om ook zo eentje te hangen,

is t wat of is t een beetje overdreven gedoe wat commerce betreft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@face, De amnesia's groeien als kool, ik neem aan dat je nu de bloei bent ingegaan na 2 weken? Die adjust a wings kap is echt super als je een wat groter oppervlak wilt bestrijken. Maar let op koop geen imitatie, die reflecteren niet zo goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn we weer met een update, weer een week verder... Het gaat gestaag door, de toppen beginnen nu een beetje vorm aan te nemen. De ec is 1.6 en ga weer een klein beetje omhoog.

gallery_19942_7480_602141.jpg

gallery_19942_7480_751943.jpg

gallery_19942_7480_1058177.jpg

gallery_19942_7480_114966.jpg

 

We horen het wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey gozer ziet er nice uit man,

Tip: Zet je lamp lager dat remt de groei in de hoogte!

En je hebt een Adjust A wing, hij kan veel en veel lager!

 

Mvg,

 

DeffY

 

Voorderest Ziet het er netjes uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Deffy, bedankt voor je bericht. Hoe hoog denk je dat hij er van af hangt? Hij hangt op 35 cm recht boven de toppen (lamp tot recht naar beneden) De groei is er al 2 weken uit en ik heb de lamp ook zo laag mogelijk gehouden vanaf het begin.

Waarschijnlijk lijkt het door de foto dat hij hoog hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het voor de volgende ronde zin hebben om 2 duo fluo's naast de 600W HPS te hangen? 1 Heb ik er wel. Is makkelijk voorgroeien, maar zou het in gewicht nog wat uitmaken? Licht is gewicht zeggen ze. Alleen is er wel veel lengte verschil in de planten waardoor de lager gelegen toppen hier mischien niet zo veel aan hebben.

2x 600 watt lijkt me wat veel voor mijn hokje. Afm. 150 x 110 b x d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer, week 7 bloei. Sommige bladeren worden een beetje lichtgroen, de voeding zit nu op 1.9. Er worden ook hier en daar wat haartjes bruin maar dat zal wel niet zo veel uitmaken. In iedergeval moeten ze nog minimaal 3 weken..

 

gallery_19942_7480_530414.jpg

gallery_19942_7480_484018.jpg

gallery_19942_7480_705070.jpg

 

Ik hoor het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet een (ervaren) kweker of het normaal is als er 10% van de haartjes bruin zijn terwijl er pas 6 weken bloei achter de rug zijn? De bladeren zijn allemaal gezond en de temperaturen zijn goed. 19-28. De luchtvochtigheid 40-70 (alles dag nacht) 2 x water met voeding en bloeistimulator en 1 keer alleen water met enzymen.

Ik stuur geen PH bij maar dit heb ik nog nooit gedaan.

 

Ik heb dit met PP eigenlijk nooit zo gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cheng,

 

Ze zien er goed uit beij jou, hoor! Op zich zou je niet omhoog hoeven gaan met de voeding als je al op Ec1,6 zit tenzij de bladeren er licht uitzien, maar dat zit bij jou wel goed to te zien. Je gebruikt wel PK13-14 neem ik aan? En zo ja, hoveel?

 

Een klein deel bruine haren is op zich normaal, hoor. Zou m er geen zorgen om maken... Hoe lang moeten ze in totaal staan bij jou?

 

2 x 600 Watt kan prima in jouw hok, hoor! Ik heb tot vorige ronde 2 x 600 watt in een hok van 1,00M x 1,30M gehad en dat ging prima, je hebt misschien een wat zwaardere afzuiger nodig alleen...

 

Succes, Tjap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan lekker.... :vape:

 

Die bruine haren zijn normaal...:lol: Bij een kortbloeier 8/9 weken begint dit halverwege week 5 al, bij een langbloeier begint dit meestal wat later. In jouw geval zal ze rond de 10 a 11 weken klaar zijn denk ik.. :whistling

 

Normaal bij een kortbloeier begin je rond week 6 met een booster (PK), als je dit bij een langbloeier doet zal ze ook eerder bruine haren vertonen, je bloeit ze dan eigenlijk iets te snel af om de haze eigenschappen te krijgen zoals ze bedoelt is. Bij een langbloeier zou je dus wat later moeten beginnen met je booster... In jouw geval gaat het prima zo en ik denk dat er een lekker rokertje vanaf gaat komen... ;)

 

Succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tjap, Ik gebruik geen pk13-14. Alleen bloeivoeding (1 component bcuzz) en bloeistimulator (bcuzz) Na 2 voedingsbeurten hiermee, alleen water met enzymen. Meer niet. De ec houd ik op 1.8 en ga ook niet hoger als daar geen aanleiding voor is. Volgens de stekkenboer moeten ze 9 a 10 weken bloeien. Dus dat is nog zo'n 3 weken. Mischien moet ik toch maar eens aan de PH hoewel ik het altijd zonder gedaan heb.

2x 600 watt is lastig want ik heb een schuin plafond dus ik kan niet zo makkelijk een 2e lamp kwijt.

 

@paffie, zie hierboven. Verder wacht ik het maar gewoon af dan. PK13-14 is iets van de laatste tijd en ik heb dat eigenlijk ook nog nooit gedaan. Zou het veel helpen als alles er wel gewoon normaal groen uitziet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stukje over de PK gaf ik als informatie mee, om duidelijk te maken dat bruine haren niet vreemd zijn :whistling en dat er meerdere factoren KUNNEN zijn die veroorzaken.

 

PK booster kan zeker een aanvulling geven op het eindprodukt mits je het goed gebruikt. PK 13/14 kan een killer zijn wanneer je te veel geeft. Extra Phosfor en Kalium zorgt voor compactere en hardere toppen.

 

Een tekort zal je dan ook niet snel meemaken omdat dit al in je bloeivoeding zit, maar zie het maar als wat anabolen mee geven..:vape:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp zijn bruine haren ook een beetje het gevolg van overvoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen overvoeding..:whistling

 

Extra P en K stimuleert de plant af te bloeien. Hoe eerder je hier mee begint des te eerder zal je bruine haren zien...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Cheng,

 

 

Die bruine haren daar moet je je niet blind op staren! (dat rijmt!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :vape: ;) <_< :nerd )

 

PK13-14 zou ik wel gaan gebruiken als ik jou was. Er is genoeg te lezen op dit forum en elders over de functies van de verschillende mineralen die de plant graag toegediend krijgt maar zoals Paffie al zegt krijg je dikkere en compactere toppen als je N, P en K in de goede verhoudingen geeft. In de groei willen ze relatief veel N, begin van de bloei willen ze ook nog redelijk wat N hebben, maar ook al wat meer P en op het einde van de bloei hoeven ze haast geen N meer te hebben, maar bijna alleen nog maar P en K.

 

Die bloeibooster die je gebruikt is vast prima, maar daar zitten waarschijnlijk geen hoofdelementen in zoals P en K, maar meer dingen zoals sporenelementen, aminozuren en dergelijke om de opname van de andere elementen te vergemakkelijken.

 

Een tekort zal je, zoals Paffie al zegt niet snel opvallen, maar je zult wel zien dat je toppen luchtiger blijven en de planten wat minder af willen bloeien. Daarom zou ik zeker effe langs de GS gaan voor een flesje, anders gaat het je gewoon flink grammen kosten! ;)

 

ciao. chiap. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier zijn we weer. Planten hebben 7 weken bloei gehad nu. De helft van de haren zijn bruin, het lijkt er niet op dat het nog lang duurt. Ik had gedacht nog een week voeding geven, en dan 1 week alleen water. Dan hebben ze 9 weken bloei gehad, volgens mij zijn ze dan wel klaar (maar dat bekijken we dan nog even)

 

In ieder geval de foto's

 

gallery_19942_7480_345165.jpg

gallery_19942_7480_724017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

geil veldje toppen hoor cheng dat gaat smaken binnenkort!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Blommer, het ziet er best goed uit maar het gewicht gaat tegen vallen denk ik. De eerste keer amnesia's en de eerste keer 12 stuks ipv. 20. We gaan het zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...