Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tonnetje

Nieuw Hok Voor Een Paar Dames

Recommended Posts

Hallo kwekertjes,

 

De plannen:

 

Hok 1: 3.60x2.00x2.60

Hok 2: 2.20x1.70x2.60

--------------------------

Totaal: 5.80x3.70x260

 

 

Matriaal:

 

12 x 400W Philips Bulb Son-T Pia Plus

12 x 400W Philips VSA

12 x Spiegelkap

290 x 6,5L 20x20

2x Carbonriginal Airfilter 1000 m3 flens 160 mm

MDF-box met Torin slakhuis 1500 m3 43x43 cm

1740L canna coco

Voeding canna

 

Na een paar leuke experimentele hokjes te hebben gezien leek het me leuk om ook eens wat anders te doen. Echter blijft het een uitdaging maar we gaan het proberen :smoke. Dit wat ik ga doen heb ik nog niet eerder gezien maar ben niet de enigste die op deze manier kweekt en daar bedoel ik mee de afstand tussen de lampen en de dames. De insteek is om met de beschikbare meters die er zijn, die optimaal te benutten (wat je altijd ziet in de hokjes is uiteraard de onbenutte ruimte boven de lampen en dat is erg zonde en zeker als je een hoog ruimte tot beschikking hebt ;) ). Ik heb vandaag even een uurtje besteed aan wat tekeningetjes en zo te zien moet het er puik uit komen te zien en alle maten kloppen dus het gaat helemaal goed komen. En waarom cocos..... omdat de eerste verdieping van hout wordt gemaakt is het erg belangrijk dat het niet te zwaar wordt belast (Er komt nog een drager in het midden maar die staat niet op de tekeningen) en cocos helpt daar een handje aan mee maar vooral omdat het erg mooi kweekt op cocos ;). Nou hier de tekeningetjes dan maar:

 

Zonder Filter

 

1

gallery_19616_6618_544311.jpg

2

gallery_19616_6618_492863.jpg

 

Met Filter

 

1

gallery_19616_6618_686829.jpg

2

gallery_19616_6618_926650.jpg

 

 

De eerste verdiepingen worden onder een hoek van 3 tot 5 graden geplaatst zodat overtollige water wegloopt en niet blijft liggen. De lampen staan vast dus worden niet versteld (Dit werkt zeer goed uit ervaring. De afstand tussen de potten en lampen bedraagt 100cm). De dames gaan op 3/4 dagen voorgroei en dan op 12/12 (3/4 dagen i.v.m. de hoogte). Het wordt nog verder uitgewerkt de komende dagen met de nodige aanpassingen en als er nog mensen zijn met goeie ideen deel ze dan gerust! Nou luitjes dat was het dan weer!

 

Gr Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hieruit maak ik dus op dat je planten niet grooter mogen worden dan 60CM

kun je niet beter een verdieping maken?

 

de afstand van de top van de palnt tot de lamp moet in jou geval 40 CM zijn als de planten hoger worden verbranden je bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok voor lowryders. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

Ze mogen inderdaad niet langer worden dan 60/70 cm. Er wordt eerst gedraaid in het groote hok en als dat goed verloopt volgt de kleine.

 

Greetz Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 tonnen naast elkaar vond ik ook wel gaaf hoor :oeps :) vanwaar de overstap??

succes met de bouw

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!! hoop dat je dat gaat redden met de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tonnetje,

 

Wel ooit aan gedacht om in magazijnstelling een kweek te doen die je vaak in grote magazijns ziet.

Hoop dat jij idee ook gaat werken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze opstelling is ideaal voor cooltubes.

Als je een goed afzuigsysteem er op aansluit zou je in je grote kast 5x 600 per niveau kunnen hangen, en in je kleine kast 3x 600 per niveau.

Je kan mooie tunnels bouwen op deze manier.

 

Deze manier van kweken gebeurd steeds meer om je m² beter te benutten.

Het mooie is, maar dat kan ook toeval zijn, is dat de hokken volgens deze manier nog niet vaak gepakt zijn.

Je kunt ze zo bouwen namelijk, dat er aan de buitenkant niet eens te zien is dat het een wiethok is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...