Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

"War is over"

Recommended Posts

Daar bij Arnold hebben ze gewoon belastinggeld nodig :smoke :

 

Zapruder Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we nogmaals beseffen dat het hier officieel uitsluitend het medische gebruik van cannabis betreft. Obama staat (officieel) afwijzend tegenover cannabis als genotmiddel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het anders gebruiken van Cannabis dan in thee is ongezond.

Wat een geneuzel, het met lage temperaturen verbranden van organische stof (wiet en tabak gelijk, of stro, wat je wil) levert stoffen als dioxines.

Niets gezond aan.

Zeuren over troep in shops gaat voorbij aan wat echt ongezond is.

 

Groet, hjm

 

 

 

 

 

Het wordt tijd dat er voor de nederlandse coffeeshops ook eindelijk een controle systeem komt op de kwaliteit. Want die vaak gore wiet en onzuivere hash kan echt niet. Ongezond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medicinaal of niet, rechters gaan het er erg druk krijgen...hoeveel duizenden zitten niet vast door een jointje daar, die zullen verklaren(of verklaard hebben) dat het medicinaal is...

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Massachusetts is nu ook begonnen met het voorstel om ook het recreatieve gebruik toe te staan.Personen die echt commercieel willen gaan kweken, moeten flink belasting gaan betalen, maar de thuiskwekertjes voor eigen gebruik blijven ongemoeid. Een zeer positieve ontwikkeling.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hier nog aan toegevoegd een discussie op CNBC

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

 

@hjm

je vergeet dat de groep Cannabinoiden sterke anticarcinogene eigenschappen heeft en daarmee de schadelijke werking van stoffen zoals dioxine of aromatische koolwaterstoffen zoals Benzo(a)pyreen tegengaat.

Space-c-boy heeft wel gelijk dat de kwaliteit van cannabisproducten wel een nader onderzoekje mogen hebben op bv zware metalen, mycotoxines, pesticiden, schadelijke micro-organismen etc.Voor de shophouder is het ook beter als die zijn klanten een product kan aanbieden dat geheel vrij van ongewenste stoffen.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
@hjm

je vergeet dat de groep Cannabinoiden sterke anticarcinogene eigenschappen heeft en daarmee de schadelijke werking van stoffen zoals dioxine of aromatische koolwaterstoffen zoals Benzo(a)pyreen tegengaat.

Space-c-boy heeft wel gelijk dat de kwaliteit van cannabisproducten wel een nader onderzoekje mogen hebben op bv zware metalen, mycotoxines, pesticiden, schadelijke micro-organismen etc.Voor de shophouder is het ook beter als die zijn klanten een product kan aanbieden dat geheel vrij van ongewenste stoffen.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel alleen te zeggen, dat ik dat volledig onderschrijf... :smoke

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Toppie, verkeerd begrepen aan mijn kant.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan krijgen ze nu voor de kiezen dat een hele grote groep cannabis gebruikers via het medicinaal beleid hun jointje kunnen scoren.

 

Mensen beweren bepaalde klachten te hebben die ze niet hebben. Als men hier achter komt zal men denk ik nog strenger controleren en de algemene visie op cannabis nog strakker aantrekken. Wat dus weer als gevolg kan leiden dat ze weer bij het begin zijn.

 

Kortom amerika geeft nu een vinger aan de medi-gebruikers, nu krijg je recreateuren die de arm willen..

ik zeg dat het een kwestie van tijd is voor het weer in een andere kijkert word gezet.

 

de war is nog nie eens begonnen als je het aan mij vraagt.

 

Greetz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

CannaBUSINESSS kan je ook een reactie op discussies rond de legalisatie van cannabis geven zonder aan je eigen portemonnee te denken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veranderingen werpen hun schaduw vooruit, maar niet iedereen is in staat die te zien.

Punt is dat je aan het vrijwaren van de Amerikaanse clubs van invallen door de Federale politie kunt zien dat Obama wat dat betreft een definitieve koersverandering heeft ingezet.

Hij had dit ook aangekondigd en doet wat dat betreft dus niet anders dan zijn verkiezing beloften inlossen. Van de Emails die hij ontvangt van burgers schijnt het merendeel te gaan over het oplossen van de War on drugs en dan met name cannabis. Alleen kan hij zich politiek niet veroorloven dat nu nog duidelijker te doen .Hij heeft immers de steun nodig van het volk en de Senaat voor zijn economische hervormingsplannen. "Cannabis is not my priority right now" zei hij.

Het zal dan ook zeker 3-4 jaar duren voor we in Europa en dan met name Nederland wat gaan merken van een verminderde "War on Cannabis". Daarna zal het nog zeker 4 jaar duren voor we in Nederland echt een andere, gereguleerde situatie hebben met b.v. cannabis clubs.

Al met al een traject van misschien wel 8 jaar.

 

Het is wel nuttig om de politiek én het publiek die verandering nu al goed onder de neus te wrijven. Ik heb dat afgelopen maandag gedaan op een hoorzitting van de Gemeente Amsterdam over eventuele sluiting van Coffeeshops in het Centrum. Burgemeester Cohen en wethouder Lodewijk Ascher waren daarbij aanwezig en die hebben naar mijn power point "War is Over" gekeken en geluisterd. Zij en ook de zaal waren blij verrast te horen dat er een grote verandering aan de gang is in Amerika, de uitvinder van de vervolging van cannabis.

In de pauze was de consensus dat het nu een kwestie is van enkele jaren de zaak aangaande de coffeeshops in Amsterdam uitstellen (pappen nathouden) tot die verandering óók tot Den Haag is doorgedrongen.

 

Ik heb ook uitgelegd dat het Amerikaanse systeem in verschillende Staten bewust inflatoir in elkaar is gezet.

Artsen schrijven eerst een aanbeveling uit, kosten $150,-

Daarmee gaat de "patient" naar een gemeente loket: Department of Health.

Die geeft een pasje uit en vaak twee extra voor wat ze noemen "care takers".

Dat zijn officieel mensen die voor de patiënt zijn cannabis kunnen ophalen als die niet in staat is dat zelf te doen.

Dat kan dus een familie lid zijn, of een vriend of kennis die je een dienst wilt bewijzen.

De bedoeling is duidelijk om zoveel mogelijk mensen aan de zwarte markt te onttrekken, dat is immers het enige wat ze daar hebben.

We hebben er hartelijk om gelachen hoe ze dat oplossen en zien er ook de zin wel van in.

 

De idee is om in Nederland hetzelfde te doen, zoveel mogelijk mensen onder te brengen in clubs die zorgen voor eigen productie en verkoop aan meerderjarigen.

Ik hamer er dan op dat dat alleen kan als de prijs laag genoeg is om grootschalige illegale teelt te voorkomen en dat kan alleen als de individuele burger tegelijk het recht krijgt om een aantal planten voor zichzelf te telen, ik oogst ook daarmee instemming.

 

Het gaat langzaam, maar eindelijk wel de goede kant op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al gaat het langzaam.

 

Het is te hopen dat ze allemaal hun ogen openen, en met name hier in Nederland in Den Haag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het zal dan ook zeker 3-4 jaar duren voor we in Europa en dan met name Nederland hier wat van gaan merken. Daarna zal het nog zeker 4 jaar duren voor we in Nederland echt een andere situatie hebben.

Al met al een traject van misschien wel 8 jaar.

 

Ik weet dat ze in Den Haag traag van begrip zijn, maar vindt dit toch wel erg pessimistisch.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er geen andere leiding komt, zal er weinig verandering komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante discussie ( Hallo Wernard overigens....ik heb je laatst gemaild over medi wiet etc. leuk elkaar hier te ontmoeten )

 

Ik snap niet wat men zo moeilijk doet over het geld die wiet oplevert, mijn liefde is de plant zelf en de werking daarvan. Ik kon pijnstillers en slaapmiddelen krijgen van de artsen maar ik kies voor THC......

 

Jammer dat de discussie hier en daar alleen maar over geld gaat. Het is juist een mooi moment voor de plant en de gebruikers all over the world! Valium, Temazepam, Oxazepam etc.is vrij verkrijgbaar in allerlei clubs die wij apotheek noemen, gaat erg gemakkelijk. Voor een topje mediwiet moet je toch flinke moeite doen. Graag de ontwikkeling toejuichen. Hoe normaler wiet wordt hoe beter voor de ( medi ) gebruiker.

Wat we willen is stoned/high worden toch, en het is juist mooi als je een voorraad aan kan leggen omdat de prijs naar beneden gaat ( nu begin ik ook over geld, oeps ).....

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

obama zei vandaag dit:

 

Marihuana

De president nam tussen twee vragen door even de tijd om iets recht te zetten. "We hebben jullie gevraagd om te stemmen op de ingezonden vragen. Een vraag die heel goed scoorde was: 'Is het een goed idee om Marihuana te legaliseren om zodoende meer geld en banen te creëeren?'" Obama zuchtte even. "Ik weet niet of dit iets zegt over het internetpubliek, maar nee", benadrukte hij, "ik denk niet dat dat een goede strategie is."

 

( amerikanen konden vragen mailen, obama beantwoorde )

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hij kan ook marijuana niet op dit moment legaliseren, vanwege het enkelvoudig UN verdrag inzake 'verdovende middelen' van 1961 dat de VS ook ondertekend heeft.Dit geldt trouwens ook voor Nederland.Veel Amerikanen willen nu alles snel snel en dat gaat natuurlijk niet helaas. :oeps

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
CannaBUSINESSS kan je ook een reactie op discussies rond de legalisatie van cannabis geven zonder aan je eigen portemonnee te denken?

 

dat is hetzelfde tog, mijn reactie is dus dat het legaliseren voor mij zo lang mogelijk uitgesloten mag worden. En jullie weten allemaal dat het binnen een jaar niet gaat lukken, deze discussie is al zo vaak gevoerd.

 

Men hoort een positieve reactie op politiek niveau en men denkt gelijk aan legaliseren. Het blijkt vaak dat er valse hoop word gezaaid onder de mensen die cannabis graag legaliseerd zien, door de mensen die zulke dingen overdrijvend onderbouwen (leden op het forum o.a.) en het vaak mooier doen laten klinken dan dat het in werkelijk is. Daarom heb ik gezegd dat het sommige naar de kop stijgt omdat ze de kluts kwijt raken en al hun hoop gooien op die ene positieve vibe.

 

jullie kunnen doen wat jullie willen.. zwart of rood betten op de roulette tafel, de bal zal op 0 einigen ben ik bang voor jullie.

op korte termijn zal de bank winnen, jullie moeten nu alles op alles zetten om in de toekomst (5 jaar of meer) legalisatie enigzins ter sprake te brengen in de media en de normale burger er van te overtuigen dat het geen drugs is maar een kruid met verschillende doeleinden, van medisch tot recreatief gebruik.

 

Zolang de normale belasting betaler cannabis als "drugs" ziet is er geen hoop. Iedereen weet wel welke beelden er voorbij komen als het woord "drugs" word genoemd. Alleen de scheve gezichten al hakken alle hoop op legalisatie in de pan.

 

Mijn stem zou tegen het legaliseren zijn. Het is goed zoals het is.

 

Ik denk dat dit een beetje te vergelijken is met een verkeers situatie. Men rijdt 80 km/u op een 50-weg, geen probleem. Niemand kijkt er naar om. Zodra men het snelheidsbord naar 80km/u gaat veranderen gaat men 120 rijden en daar ontstaan de problemen omdat het in verhouding niet verandwoord is :)

 

jullie snappen mijn punt..

 

1 en 1 = 2 tog?

 

greetz :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabusiness

Overal waar jij iets intikt op t forum komt er poep uit :oeps

Zo dat moest ik ff kwijt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de tijd dat cannabussines heeft leren kweken, is de cannabis al legaal....

 

 

 

:oeps

 

 

Wel blijf ik er bij dat ik vind dat de situatie op die moment in nederland goed geregeld is en dat totale legalisatie nog wel een 20 jaar op zich zal laten wachten.

 

groeten,

 

Groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uispraak Obama na een videovraag over legalisatie van wiet:

 

Dumpert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...