Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TjeerdSSH

Kweek Super Silver Haze Hulp Gezocht!

Recommended Posts

Hallo Stoners,

 

Ik ben sinds een paar weken bezig met mijn eerste kweekje (lees: 5 planten) om eens te kijken wat ik zonder gif e.d. voor elkaar kan krijgen. Ook ga ik geen illegale aftappraktijken beginnen voor stroom enzo.

 

Wat zijn mijn mogelijkheden?

- Heb 5 Super Silver Haze saadjes gekocht

- Beschikking over een tuinkas

- 5 emmers van 25liter per stuk (wil ik ze in gaan zetten)

- Potgrond met perlite

- Deze week ga ik voeding halen (mocht pas na 3 weken?)

 

Ik heb momenteel de plantjes voor het raam staan, deze zijn al flink gegroeid. Nu had ik toch een aantal vragen en kon het niet direct op internet vinden, vandaar dat ik me maar even heb aangemeld.

 

 

Even mijn verslagje:

 

 

Dag 1 (3 maart 2009):

Heb 5 Super Silver Haze zaadjes gekocht en deze gelijk op kiem gelegd

Afbeelding787.jpg

Afbeelding789.jpg

 

Dag 3 (5 maart 2009):

Mijn 5 zaadjes zijn gaan kiemen, ik laat ze nog even liggen tot ze echt een worteltje hebben

Afbeelding798.jpg

 

Dag 4 (6 maart 2009):

Ze zijn klaar om geplant te worden, voor het eerst komen ze in moeder aarde ;-)

Afbeelding806.jpg

Afbeelding807.jpg

Afbeelding808.jpg

 

Dag 7 (9 maart 2009):

Na 3 lange dagen kwam er dan eindelijk één plantje naar boven! Gelukkig, ik was al bang dat ik de wortels gebroken had met het erinleggen van de kiem.

Afbeelding815.jpg

Afbeelding816.jpg

 

Dag 8 (10 maart 2009):

De volgende dag waren er nog 3 naar boven gekomen en de 4e kon je zien zitten!

Afbeelding834.jpg

Afbeelding835.jpg

 

Dag 8 (10 maart 2009, 11 uur LATER!! ):

Gewoon 11 uur later op de dag waren ze ECHT VEEL gegroeid!!!!!

Afbeelding836.jpg

 

Dag 9 (11 maart 2009):

De echte blaadjes komen al tevoorschijn...

Afbeelding838.jpg

 

Dag 10 (12 maart 2009):

Het beginnen al echte plantjes te worden... Altijd nog goed water blijven geven...

Afbeelding839.jpg

Afbeelding840.jpg

 

Dag 21 (23 maart 2009):

Nu moet het niet lang meer duren voor ik het eerste wietblaadje mag aanschouwen...

Afbeelding868.jpg

Afbeelding869.jpg

Afbeelding871.jpg

 

 

Tot zover....

 

 

Vriendelijke Groeten,

SSH aka Super Silver Haze ;-)

Tjeerd

 

Mijn vragen:

 

* Mijn plantjes zijn na 21 dagen ongeveer 15cm hoog, is dit normaal? Ik heb gelezen dat de Super Silver Haze een snelle groeier is...?

 

* Wanneer krijgt men compacte toppen en wanneer niet?

 

* Waar moet ik op letten? (Ik wil een lekkere wiet waar ik high van wordt en niet stoned...)

 

* Moet ik straks de plant aftoppen om meerdere toppen te krijgen?

 

* Zijn er nog tips? Je moet het zien als een semi buitenkweek. Ik houd ze nog 1 week binnen waarna ze overgepoot worden in 25liter emmers en ik ga beginnen met de voeding. Volgendeweek gaan ze dus ook over in de tuinkas waar ik ze volledig ga overlaten aan de zonnegoden

 

* Wat zijn de absolute DO's and DON'TS bij wietkweken? (besproeien een don't hoorde ik?!)

 

 

Vrgr,

Tjeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben duidelijk te weinig licht. Daarom rekken ze zo.

 

Waarom in emmers? Zet ze gewoon in de grond van de kas.

 

Geef dit soortje weinig Stikstof (N) anders groeien ze door het dak. In een kas kan je met Guano van NoMersySupply een heel eind komen. http://www.nomercy.nl/nl/framesets/fs-prod.html

 

Toppen is ook niet nodig, tenzij je er stek van wil.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo HJM,

 

De grond van de kas hebben wij beklinkerd dus dat gaat wat lastig...

 

Hoe geef ik ze weinig stikstof?

 

Als voeding adviseer je dus Guano Extrakt?

 

 

Omdat ik wat vroeg begonnen ben wil ik misschien ook wel stekjes maken voor een volgende oogst in een betere tijd als buitenwiet.

 

 

In ieder geval alvast bedankt!

 

Groeten Tjeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej SSH

 

Ten eerste: LEKKER SOORTJE heb je man ;)

Moeilijk ook dus dat maakt me benieuwd ik ga het dus zeker in de gaten houden en idd als ze zo hoog schieten zoeken ze naar licht.

Ten tweede: Wat je zei in je introductie over stroom? beter niet meer doen, je weet nooit wie en wat er meekijkt en geloof me dat die varkens er een beroep van maken om dit forum af te speuren dagelijks.

Wil je toch wat illegale info kwijt en kun je het egt niet laten :D niet via je eige pctje in je eige huisje ;)

 

 

Keep up the good work !!! :smoke

 

 

Gr canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei heb ik maar 5 plantjes en dit is gedoogd (mag niet natuurlijk). Voor alle veiligheid gebruik ik ook een andere naam want ik heet niet Tjeerd ;-)

 

Maaruhm, ik zal nooit iets met stroom liggen vlooien, het is meer voor mij een leuk testje (vroeger deed ik plantjes maken van bruine bonen en van zonnebloemen) alleen nu lijkt het me leuk een keer stoned te worden van de wiet welke ik kweek.

 

Omdat ik redelijk wat soorten geproeft heb qua wiet, en de SSH mij zeer goed beviel (en ook vaak duur is) dacht ik, waarom niet een keer een Super Silver Haze Bruine Boon Plant kweken ;-)

 

Overlast zal niemand van mijn planten hebben, hoogstens mijn vader of moeder als ze in de kas komen....

 

Groeten Tjeerd ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk even bij de andere outdoortopic's. Let erop hoe andere mensen zich voorbereiden op een kasgroei(hoe ze voorgroeien,als ze dat doen. Hoe ze grond geschikt maken). Hou ook in de gaten wanneer je plantjes het beste naar buiten kunnen. Verder komen er nog redelijk wat dingen bij kijken om een kaskweekje succesvol te volbrengen.

 

Op het forum staat een schat aan informatie, het beste kun je gewoon je toetsenbord aan de kant leggen en gaan starten met lezen lezen en nog eens lezen.

als je even iets niet weet over een specifiek onderwerk dan gebruik je gewoon de zoekfunctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik even doen...

 

Maar tips en trucs zijn altijd welkom, dus weer even een up voor dit topic!

 

 

Welke dingen moet ik op letten kwa voeding? Zoals PH en EC waarde van het water? Wat nog meer?

 

En wat is de bodemtemperatuur dat ik de plantjes buiten kan laten staan? Vannacht was het 4graden in de kas.

 

MVG,

Tjeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

Heb voeding gekocht en nog 2 zakken van 50 liter potgrond met perlite.

 

Terra Flores van Canna, dit voor de bloeifase

Terra Vega van Canna, voor de groeifase.

 

Met de voeding begin ik a.s. weekend, en begin met 1x per week te voeden.

 

 

Lijkt mij een mooi begin, als iemand hier zegt, NEEEEEEEEEE niet doen, hoor ik dat graag (onderbouwd). Ook als het op een andere manier moet natuurlijk.

 

Groeten Tjeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik iets verkeerd dat ik geen antwoord krijg???

 

Lijken me toch geen moeilijke vragen voor alle ervaring die ik hier op het forum acht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je die afbloeien in de kas? Dan is 25L wel wat weinig, als ze er nu al in gaan, denk erom ze moeten nog flink wat maanden. Met 4gr is het wel koud, maar je kunt ze vast laten "wennen", van vrieskou gaan ze waarschijnlijk stuk. Persoonlijk wacht ik nog twee weekjes. De groei komt later wel, het is niet gek dat ze in het begin langzaam gaan.

Als je ze topt, worden de volgende 2/4 takken een hoofdtop en word de plant breder en iets lager, vaak bij haze is de opbrengst beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek er een paar stenen uit. (30x30) graaf een gat (30-40 diep), zet er een stuk drain buis in of geperforeerd buis 40mm. (om water door te geven en extra lucht)

Dan vullen met goede grond. (evt met wat Bionova Biobasis).Klaar.

 

Ik zou geen bakken gebruiken, want je hebt de hoogte nodig.

 

Guano van No Mersy Supply is voor gefermenteerd en daardoor snel opneembaar.

 

Het voedings gehalte weet ik niet. Pure Guano Kalong is N_P_K 2-15-2 +Ca/Mg som 15%, +wat S,Cu,Zn,Cl.

Daar zou dus nog wat K bij mogen. Een keer per maand per plantgat een theelepel Patentkali (kali/magnesium sulfaat) oplossen in 1 ltr heet water, laten afkoelen en meegeven. (er zal wat bezinksel zijn)

 

Meer zou ik SSH niet geven.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mensen,

 

Ik heb de planten inmiddels in stukken geknipt, nieuwe stekjes gemaakt en opnieuw begonnen. Ze waren te lang geworden, paste niet meer in de kas (waren 3 meter geworden)

 

Ook leuk dat stekken, is me gelijk de eerste keer gelukt. Had voor de veiligheid wat extra stekjes gemaakt en de mooiste uitgezocht, rest weer weggegooid.

 

 

Inmiddels is de tijd aangebroken dat de planten toppen gaan vormen. Alleen weet ik niet wanneer ik nu over moet gaan op andere voeding EN hoe de toppen eruit zien wanneer ze toppen gaan vormen. Het is nu zo dat er heel veel kleine blaadjes aan de uiteinden van de takken ontstaan.

 

Ik plaats later wat foto's, maar graag heb ik al wat informatie vanuit jullie, de professionals...

 

 

Als voeding heb ik van "Canna" de Terra Flores.

 

Ik hoor het wel.

 

MVG,

Tjeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze beginnen met toppen aanmaken zal er helemaal bovenin elke vertakking een pluizenbol tevoorschijn komen. Dit zijn pistels, en die komen uit de calyxen (bloemetjes). Overgaan op andere voeding doe je best rustig aan, bij canna geef je normaal 5ml/liter, dus dan bouw je de canna terra vega af, 1 of 2ml minder per keer, en doe je er om die 1 of 2 ml te vervangen 1 of 2 ml canna flores bij. Volgende voedingsbeurt weer 1 of 2ml minder vega, en weer 1 of 2 ml meer flores, en dat doe je dan gewoon in 3 of 4 keer, tot je voeding volledig uit flores bestaat. Dan gewoon verder gaan met 5 ml flores elke voedingsbeurt. Dit is voor als je 1x per week voeding meegeeft, het is dus de bedoeling dat je nog tot 3 weken in de bloei een beetje groeivoeding meegeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik hoop voor je dat ze in bloei komen, want in een andere topic op een andere forum had er eentje ook SSH, waarvan 1 exemplaar totaal niet wilde bloeien. B).Er bleken meerdere mensen hetzelfde probleem te hebben. Ik hoop iedergeval dat het bij jouw niet het geval is.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraagje, tot nu toe ziet 1 plant eruit alsof deze gaat bloeien... (Deze heeft pistels)

 

Als ik een vrouwtjesplant stek, worden dan alle stekken vrouwtje??

 

 

 

Die ene plant heeft ook beduidend meer blaadjes, maar dat lijkt te ontstaan vanaf dat ik de pistels ontdekt heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppa, ik heb de plantjes al 5 weken in de bloei.

 

Hoe lang kan ik Super Silver Haze op zn langst laten bloeien? Ik denk namelijk dat over 3 weken de toppen nog niet heel erg groot zullen zijn. Ze zijn wel aardig, maar ik heb wel eens grotere toppen gezien. (vooral als ik er nog 3 weken bijdenk.).

 

Verder heb ik in 1 top van de planten toprot geconstateerd. Het was nog in het beginstadium. Een blaadje was bruin, ik pakte m vast en had m al in de hand. Leek wel of het blaadje uit snot bestond ofzo. Verder zag ik verderop in de top ook een beetje schimmel zitten, dus heb toen de hele top geamputeerd. Ik kijk vanavond de rest van de planten goed na.

 

Ik plaats binnenkort wel ff foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja maar dit soort reactie's helpen ook niet veel...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zit wel eens mee, en het zit wel eens tegen. kan gebeuren, niet aantrekken toch.

 

als die foto's recent zijn denk ik niet dat je die die nog optimaal rijp krijgt. topjes zien erg nog zo jong uit en de zomer is er echt wel uit nu. tsjah, als tip kan ik je meegeven om goed te kijken naar vroegbloeiende soorten (deense of 55 graad N is een topic live hier in het WF) met korte bloeitijd. wat je ook kan doen is meteen in het voorjaar een rondje doen met autoflowers.

 

wat je ook ziet aan je 5 dames is dat ze erg lang en dun zijn, waarschijnlijk van het strekken in het voorjaar op je vensterbank. ook is het erg makkelijk en goedkoop om TL te gebruiken bij je opkweken/voorgroei zodat je mooie compacte dametjes krijgt die lekker bossig uitgroeien.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf de eerste tekenen van de bloei,

ik denk dat je een hele schrale oogst gaat hebben,

plantjes zijn heel lang met redelijk weinig internodes en zeer weinig topvorming voor 5 a 6 week bloei.

beetje geld sparen, mooi kastje bouwen en dan nog eens proberen.

deze poging is denk ik helaas een beetje mislukt.

 

Greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je kas erg mooi,alleen ik denk dat je hem meer in het licht moet zetten.

Ik heb bij exotic garden mijn afzuiging en kaskachel met thermostaat gekocht. (hete lucht)

ik ben hier erg tevreden over want mijn kastemperatuur komt nooit onder 21 graden

en mijn luchtvochtigheid is 40/50% overdag en 60% max. in de nacht.

Mijn planten vormen zelfs harsen op de stelen onder de bloemen :lol:

En ik had alleen een beetje meeldauw (gelijk behandeld met bio-middeltje)

Ik had er zelfs een buitenplant met toprot ingezet en de aangetaste delen droogde gewoon in! :rofl

Mijn Mata-Hari leek dus ook te wit voor woorden.

Dit is allemaal mogelijk met zo een leuk kasje,als hij maar op de juiste plek staat met de juiste apparatuur.

jammer dat je planten gestrekt zijn,volgend jaar gaat het beter op een lichtere plek :P

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja maar dit soort reactie's helpen ook niet veel...

 

Grtz Guesswho?

 

 

Niet? Volgensmij wel, ik heb nu ineens toch wel wat reacties waar ik WEL wat mee kan, met jouw reactie niet in ieder geval.

 

 

@ digibetic, Collie Weed en lemonhaze Hardstikke bedankt voor jullie reactie's. Mijn toppen beginnen nu langzaam stuk voor stuk te rotten. Ik ga dus een keizersnede maken en de toppen eerder oogsten. Luchtvochtigheid is 74% en temp rond de 10graden.

 

Ik heb al eerder wat rotte toppen eruit geknipt, en daar het goede spul van laten drogen en gister gerookt... Het is een heel apart wietje geworden, lekker zacht/zoet van smaak, absoluut niet scherp dus. Verder bij de 2e hijs merk je al dat de thc begint te werken, ik acht hem dus wel als een sterk wietje. Alleen jammer van de niet-volle toppen.

 

Jullie horen wel wat mijn schrale oogst is geworden zodra ik het geknipt en gedroogd heb.

 

Groeten Geert-Jan

 

 

PS ik wil de planten niet gaan verplaatsen dus zal helaas wel moeten oogsten, daarbij verwacht ik met deze temperaturen ook niet echt een gigantische groei van de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...