Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannaz

Cannaz Outdoor 2009

Recommended Posts

En gelijk maar de beloofde foto-update :D

 

 

gallery_13530_7475_1172327.jpg

 

gallery_13530_7475_1121203.jpg

 

gallery_13530_7475_2521822.jpg

 

gallery_13530_7475_2463008.jpg

 

gallery_13530_7475_2344325.jpg

 

gallery_13530_7475_610194.jpg

 

gallery_13530_7475_1611367.jpg

 

gallery_13530_7475_722123.jpg

 

gallery_13530_7475_1488299.jpg

 

gallery_13530_7475_932257.jpg

 

gallery_13530_7475_643027.jpg

 

gallery_13530_7475_1536328.jpg

 

gallery_13530_7475_1023654.jpg

 

gallery_13530_7475_214365.jpg

 

gallery_13530_7475_190865.jpg

 

gallery_13530_7475_653503.jpg

 

gallery_13530_7475_501059.jpg

 

gallery_13530_7475_1656115.jpg

 

gallery_13530_7475_1059518.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een oerwoud waar ik maar al te graag tarzan zou spelen. :D

Ziet er fantastisch uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gozer ,

 

ziet er wel gezellig uit daarzo !

Ik vind wel dat je alles nogal krap op elkaar hebt staan, als alles straks bij jou lekker in de bloei staat dan zullen veel zijtakken weinig licht vangen, omdat ze elkaar allemaal lopen overschaduwen, en ze gaan de lucht in schieten om te strijden om licht.

Uiteindelijk heb je dan kleinere toppen aan die takken, wat wel jammer is.

Ik heb dit vorig jaar zelf ook gehad, en het verschil was zeker wel te zien aan de toppen..

 

Hoe is het trouwens met je stekkies afgelope, aangeslagen of niet ?

 

Die spacekuipplanten zie er lekker uit man !

 

succes nog, mazzol

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt dat je het sportief opneemt, :( . een beterweter ben ik van nature niet maar ik ga niet liegen als ik reageer maar zeg dan eerlijk wat ik er door mijn ogen gezien van vind. en ja, tijd. daar zou ik nou helemaal van gaan stressen, heb ik geen overzicht meer en val ik door de mand. knap dat je het ondanks tijdgebrek nog zo aan kan. met jouw tuin zou ik eerder van ieder soort 1 zetten dan, dan blijft er nog een mooie bieb over :P

 

ik heb zitten genieten van je foto's, ooh man, lekker alleen nog maar in de tuin. heb je het al eens als een doolhofje neergezet? misschien eerder mijn wens om dat te doen maar dat uuuhh lukt niet echt meer. maar is ook niet nodig want van 3 middelmatige dames in kuip kom ik een jaar rond. dit jaar heb ik er maar 2 in de tuin, een super silver haze en een lemon skunk beide fems. ieder in een 45 liter bak, en nog steeds in verhoogd minikasje. straks komen ze ieder op een bord met wieltjes ivm vervroegd verduisteren, waar ik al jaren mee bezig ben. kost een beetje moeite maar verder is het alleen maar win-win op alle fronten en logisch ook. maar ook dan kun je alsnog eens dikke pech hebben als het weer niet mee zit. maar zo is er ook eens een jaar geweest met alleen maar regen, weken lang grijs en al erg koud in oktober maar die regenwiet was om een of andere reden zo supergalactic, voordat je kon knippen moest je eerst het water er uit slingeren...ellende... met 1 voordeel, dat er geen mensen door de gangetjes liepen achter bij mijn schuur die het geroken kunnen hebben. afgelopen jaar had ik toch maar een soort knipkastje gemaakt om de geur wat te verminderen en dat werkte aardig.

 

ik zal je blijven volgen en kijken wat er gebeurd. volle grond is al lang geleden voor me, ik zweer bij grote potten ivm 100% controle. dit jaar heb ik voor mezelf weer leuk geexperimenteerd om 100% biologisch organisch dynamisch samen te laten vloeien. helaas in een plastic kuip maar daar kan ik dan wel mee leven... het is een supergrondje met 'voeding' die gebaseerd is op vooral schimmels en bacterien en basis elementen uit de natuur en tot nu toe ben ik tevreden en wacht het af. ik zal snel een foto maken van mijn tuintje en dan mag je me alles toewensen ok? :D

 

greets

 

o ja, die gele zou ik in ieder geval een klein beetje mooie as van schoon hout geven en kalk met magnesium of een heel klein beetje kieserite 26%mgo. met wat voor water geef je? of die grond is helemaal niet in orde en doe je een bottebijl verpotting, van de kluit zoveel mogelijk substraat verliezen en herplanten in volledig nieuwe grond/substraat. tijdens het herplanten behandel je de wortelkluit en de nieuwegrond met wortelmidel op basis van schimmels, mycoriza's. misschien komt ie er dan wel veel beter uit en kan ie tot het eind goed door in dat milieu. aan de andere kant is het toch ook niet erg om de slechtste weg te doen? heb je al meteen iets meer rust en minder zorg, win-win.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wazum

Moet je over een paar weken maar eens kijken dan word het pas een oerwoud.

Dan krijg ik mischien een beetje 'the beach' effect :)

 

@molmol

Ik speel er elke dag tarzan, je mag wel een keertje mee komen spelen hoor haha

 

@peer

Zit idd een beetje met ruimte gebrek, de rest van de tuin staat namelijk al helemaal vol.

Maja er zitten natuurlijk ook nog wat mannen tussen(niet te veel hopelijk) die er nog tussenuit gaan dus dat zal nog schelen!

Stekken zijn bijna allemaal aangeslagen, dat gaat altijd wel goed.

Heb er hier en daar wat uitgedeeld, weet verder nog niet wat ik er allemaal mee gaan doen.

Mischien nog wat in potten zetten ofzo..

 

@digibetic

Zoals ik al zei ik ben blij me alle reacties en vooral zulke uitgebreide als die van jou natuurlijk :D

In een doolhofje is ook wel een vet idee man, mischien volgend jaar!

Verduisteren gaat er bij mij dit jaar helaas weer niet inzitten ben ik bang, zoals ik al zei werk nu lange dagen :)

Maar mischien dat ik nog wieltjes onder de haze in de kuipen maak en dat ik mijn pa zover krijg om ze voor me te gaan verduisteren.

Maar met het weer van nu schiet dat natuurlijk ook niet op dus moet even kijken hoe ik het doe.

Bedankt voor je tips ga er zeker wat mee doen, alleen weet je ook hoe het komt dat de bladeren van de purples zo krullen?

Ben benieuwd naar de fotos van jou dames!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier ook nog wat fotos van de plantage bij mijn maat die nog veel meer ruimte heeft als mij.

In mijn 2008 verslag kan je ook fotos terugvinden van zijn bomen van vorig seizoen.

En ook nog een fototje van de ultra haze die we in de voorkweekkast in de bloei hebben gezet.

 

gallery_13530_7475_827508.jpg

 

gallery_13530_7475_234863.jpg

 

gallery_13530_7475_339865.jpg

 

gallery_13530_7475_232338.jpg

 

gallery_13530_7475_497212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow Cannaz

 

Dat lijkt wel de jungle man wat prachtig allemaal

Heb je nu wel veel last van ongedierte?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja onze tuin is eigenlijk ook een soort van jungle, heb alleen zelf mijn wiet-jungle hoekje gecreeerd :)

Ongedierte val trouwens reuze mee altijd, tja altijd wel een slak of een rups maar geen ernstige dingen zoals spint of luis ofzo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man,

Een guerilla veld in de tuin. <_<

Keep up the good work, binnenkort een machete meenemen als je je jungle binnendringt.

 

aaigh,

jereuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier is weer een update vriendjes en vriendinnetjes, helaas een van Iphone kwaliteit omdat ik mijn camera niet kon vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier mijn jungle..

 

 

gallery_13530_7475_459568.jpg

 

gallery_13530_7475_241246.jpg

 

gallery_13530_7475_100016.jpg

 

gallery_13530_7475_67876.jpg

 

gallery_13530_7475_367958.jpg

 

gallery_13530_7475_598804.jpg

 

gallery_13530_7475_458570.jpg

 

gallery_13530_7475_161406.jpg

 

gallery_13530_7475_479.jpg

 

gallery_13530_7475_109110.jpg

 

gallery_13530_7475_216703.jpg

 

gallery_13530_7475_10728.jpg

 

gallery_13530_7475_15244.jpg

 

gallery_13530_7475_227252.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de ultra haze #2 die lekker staat te bloeien in de voorgroeikast..

 

 

gallery_13530_7475_183460.jpg

 

gallery_13530_7475_43643.jpg

 

gallery_13530_7475_549990.jpg

 

gallery_13530_7475_315747.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff wat een weer!!

Mijn dames groeien echt abnormaal hard :blink:

De lowryders en minefieldryders beginnen al lekker bloemen te vormen.

Het valt ook op dat de lowryders veel kleiner blijven en de minefieldryder echt behoorlijke plantjes worden wat natuurlijk ook weer positief is voor de opbrengst..

Verder blijf ik last hebben van dat de new purple powers hun bladeren naar binnen toe krullen.

Deze soort heeft ook al hele smalle vingers aan de bladeren, maar ze staan er verder wel gezond bij heb ik het idee.

De rest van mijn soortjes heeft hier helemaal geen last van..

 

Iemand een verklaring hiervoor? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELP!!

 

Volgens mij heb ik meeldauw, heb het nog nooit gehad en mijn vader bleef volhouden dat het van het gif was wat hij gespoten heeft voor de schimmel in de rozen.

Maar vind het wel heel erg op meeldauw lijken!!

 

Het zit voornamelijk in de bloeiende ryders die in de kas stonden en bij sommige buiten planten begint het ook onderaan de plant op wat bladeren en de stam :specool

Ik kan het met mijn vingers wel van de bladeren afwrijven is dat normaal bij meeldauw??

 

gallery_13530_7475_1393977.jpg

 

gallery_13530_7475_410167.jpg

 

gallery_13530_7475_1205111.jpg

 

Ik neem aan dat ik snel actie moet ondernemen voor mij jungle eraan gaat aangezien het van de ene op de andere dag helemaal vol zat :yummy: :wub:

 

Wat kan ik het beste spuiten als ik er echt helemaal van af wil zijn?

 

Chemische Bestrijding

•spuiten met Eupareen of Thiofanaat-methyl (Topsin®M)

•spuiten met Exact van Bayer

 

Ecologische bestrijding

•spuiten met Silinal (Ecostyle, op basis van Natriumsilicaat)

 

Nogmaals HELP!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry, het is wel meeldauw.

ik weet niet of het verstandig is met chemische bestreiding in bloei te werken, maaaar als ik zou MOETEN kiezen koos ik of ecostyle of toch bayer, maar liever ecostyle denkik

verder, echt vette tuin man, daar zal menig forumlid jaloers op zijn :specool

nog succes ermee

 

gr Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt niet op meeldauw, wat je er tegen kan doen?,ik denk gewoon even afspoelen.

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pelske kijk dan nog maar eens goed, het gaat niet om de gaten he :j

je hebt zon website tegenwoordig, www.google.nl als je daar bijvoorbeeld meeldauw intiept moet je dat eens vergelijken met deze planten :specool

ohja zoekfunctie op dees site zal ookwel resultaten geven

enneuh no offence ofzo he :yummy:

gr. Fakkel

 

 

edit://ps dit is ECHTE meeldauw, geen valse :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de verkeerde informatie, dan heb ik weer iets bijgeleerd :specool

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties jongens!!

Zou die van ecostyle wel sterk genoeg zijn om mijn jungle meeldauw vrij te krijgen.

Of kan ik beter ecostyle pakken voor de bloeiende planten en bijv bayer voor de rest ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan je natuurlijk altijd wel doen, wat je ook kan doen is de concentratie van of de ecostyle of de bayer bij de bloeiende iets minder maken en bij de niet bloeiende iets sterker en kijken of het iets uithaalt, ik denk eigenlijk zelf dat met een normale dosering het wel weg moet gaan tòch,anders zouden ze het denkik niet verkopen :specool

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn eerste kweek kon de meeldauw goed gestopt worden met sillinal. Nu zijn de planten 2 keer preventief bespoten met vital van ecostyle en zijn er nog geen sporen meeldauw bespeurd.

 

Grt Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...