Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hermano

Voorbereidingen Outdoor, graag tips/verbeteringen

Recommended Posts

Een goedenavond,

 

Ik wil dit jaar weer een kweekje doen en wil van jullie graag tips en commentaar over wat ik wel of niet goed aanpak.

 

Voor mijn kweek dit jaar wil ik 5 planten gaan kweken.

Ik heb tot mijn beschikking: 2 kuipen van 60 liter en genoeg ruimte aan een waterzijde van een weiland, vlak aan het water. In de kuipen komt light-mix te zitten van de growshop. En de 3 andere komen in de volle grond.

 

Ik wil 5 planten van dezelfde soort en wil graag vrouwelijke zaden gebruiken, natuurlijk van een buitensoort. Iemand die advies over de soort keuze?

 

Ik wil eigenlijk voor gaan ontkiemen en voorgroeien in een propagator. Is dit een goed idee? Tot welke hoogte kan ik deze plantjes daar in voorgroeien? Ik wil er meer laten ontkiemen en uiteindelijk de 5 mooisten gebruiken. Hoe zit het trouwens met TL voor deze propagators, zitten die ingebouwd of moet je die er zelf boven hangen?

 

Als ze dan voldoende gegroeid zijn en uit de propagator moeten zet ik ze over. De 2 mooisten gaan in de kuipen en de andere 3 gaan in de volle grond. Vanaf de 3e week wil ik dan beginnen met het voeding geven aan de 2 planten die in de kuipen staan. Hier wil ik de Canna Terra lijn van gebruiken en ik wil hun schema ook bijhouden. Ik zal echter alleen de groei en bloeiversie van gaan gebruiken en waarschijnlijk ook PK 13/14

 

Uiteindelijk zal ik de toppen drogen op droogrekken.

 

Ik hoor het graag :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vind ik dat je wat moeilijk doet, sorry hoor......niet beledigend bedoeld. Ik leg de zaden tussen make up remover watjes op een bord, goed bevochtigen, bord er omgekeerd weer op en leg dat bovenop de cv ketel, dat is bij mij niet warm maar lauw...perfect dus, ontkiemen binnen een dag!!! worteltjes met twee dagen en en doe ik het in zaai en stekgrond. Daarna gewoon in de grond buiten na ijsheiligen.

Persoonlijk zou ik ook de volle grond voeden en het luchtig maken voordat je de plntjes erin zet.

Ook zou ik voor andere voeding gaan, bio/eko ik heb zelf zeer goede ervaringen met bio bizz, heeft zelfs het EKO keurmerk!!! Als je bio voeding koopt MOET er een keurmerk op staan anders is het niet goedgekeurd als 100% bio. Je rookt het op, je wilt toch zoveel mogelijk bio, in de sigaret voor de joint zit al genoeg troep........................

 

laat de natuur zijn gang wat gaan, niet te moeilijk denken denk ik hahahaha maar goed, ik hou het zelf ook simple, ik volg wel dwangmatig de regels van de voeding op.......

 

bio bizz light mix is goedkoop en goed........

 

succes ermee

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat de grond betreft zou je toch even de docu moeten kijken op youtube: strain hunters van greenhouseseeds

 

die staan dan ergens in de middle of nowhere en dan valt er eentje iets op. er zijn planten op een bepaald gedeelte van de akker die mooier, groener en beter zijn. dat is puur alleen al van wat houtas, verbrand schoon hout. geeft de grond wat extra P en vooral K.

 

als ik guerilla zou gaan kreeg mijn plekkie:

  • houtas
  • kalk/mearl
  • beendermeel
  • bloedmeel
  • koeienkorrel/kippenmest

 

flink gat maken en terwijl je het weer dicht gooit mondjesmaat de meststoffen toevoegen en er ook bodemmateriaal er tussen gooien als droge blaadjes takjes etc.

 

en eigenlijk dien je dit een ½ jaar van te voren te doen zodat alles goed los komt en als het ware in kan trekken. voordat je daadwerkelijk planten gaat kun je de kuil nog een keer opengooien en er evt nog wat aan toevoegen en ook nog PH meten als je wil. noteer precies wat je gedaan hebt zodat je een log krijgt waar je veel van kan opsteken en eens wat andere verhoudingen kan proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...