Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De Meester

1 x Freebie onder 3 x 15 Watt

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Gezien mijn vorige kweek opgedoekt is geworden door OOF's (ongewenste ouderlijk figuren), maar we toch een

consensus bereikt hebben over het kweken (1 plantje mag zolang ze de indruk hebben dat ik het goed doe op

school), ben ik toch nog maar eens begonnen. Aangezien de verwarming in mijn huis ook gefixt is (wat ook de grootste reden is dat de vorige kweek al heel erg aan het mislukken was voor dat mijn ouders er nog eens tussen kwamen) is er ook geen beter moment om er aan te beginnen.

 

Ik heb dus de overschot van mijn bestelling bij sannie uit de frigo gehaald, en heb 1 van de freebies ontkiemt. Vrijdag 27 februari stak hij in de potgrond toen ik maandag thuiskwam had hij zijn hoofdje boven de grond gestoken.

Gezien ik geen camera heb (ik probeer een goedkoop stukje schroot op de kop te tikken, maar voorlopig nog geen geluk) moet ik al mijn fotos met mijn 2 megapixel gsm camera trekken. Dit levert niet al te mooie macro shots op, maar het voldoet voorlopig. Misschien komen er ook af en toe wel mooie fotos als ik iemand zijn camera mag lenen. Maar goed, zonder meer gezaag, hier staan we tot nu toe:

 

DSC00013.jpg

DSC00015.jpg

DSC00018.jpg

DSC00029.jpg

DSC00032.jpg

DSC00033.jpg

 

Zoals je misschien al gezien hebt, heb ik wel een bladprobleem. De ondersta blaadjes vertonen verbrande randjes.

dit was eerst enkel bij de eerste 2 niet kiemblaadjes. Toen het eerste 5vingerige blad kwam begonnen ook de 3 vingerige blaadjes aangetast te worden, en nu is het 3de vijfvingerige blad er, en begint het1ste ook een verbrand randje te krijgen. Het lijk op over of ondervoeding. Maar ik heb ze nog nooit voeding gegeven, dus dit lijkt me sterk. Ook zitten ze in potgrond, en ze zijn nog niet zo oud, dus zo'n sterke ondervoedingssymptomen lijken me ook niet echt geloofwaardig. Als iemand dit herkent zou ik zeer dankbaar zijn.

 

Hier nog enkele fotos van de bladproblemen:

DSC00017.jpgDSC00034.jpg

 

Groeten,

De Meester

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ik het niet weet, gewone goedkope potgrond uit de aveve, das alles... Had ik er misschien beter nog wat zand doorgedraaid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bladprobleem is het gevolg van overvoeding of verkeerd pH vanwege je potgrond die niet geschikt is voor cannabis. Waarschijnlijk is het overvoeding. Geen voeding geven, de plant lijkt zich al te gaan herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik zal proberen me er niet te veel zorgen over te maken :smoke. Wat ik me nu wel afvraag is wanneer ik het best kan beginnen afbouwen naar 12/12 gezien ik niet weet welk soortje ik in huis heb. Is er iets bepaald waar je op moet letten in het nemen van deze beslissing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

hier is nog een update met hogere resolutie foto's. Het gaat niet echt vooruit en het bladprobleem word steed erger. Als iemand meer informatie heeft zou dat zeer welkom zijn:

 

P4200038.jpg

 

P4200040.jpg

 

P4200041.jpg

 

P4200042.jpg

 

P4200037.jpg

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Meester,

 

1.Probleem:

De Meester Geplaatst 23 Mar 2009, 16:07

dat ik het niet weet, gewone goedkope potgrond uit de aveve, das alles... Had ik er misschien beter nog wat zand doorgedraaid?

 

Lees deze hier: Een Sticky van Miss_J. :rofl

http://www.wietforum.nl/Overzicht-Belangri...ten-t17431.html

Direct in de Topicopener : Zwaveltekort? Mischien is het deze.

 

Deze plant op 12/12:

Wat verwacht hiervan? Deze plant is zonder snelle behandeling stervende. :cry

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt,

 

Ik denk dat het aan het hoge kalkgehalte van het water dat ik geef ligt, maar zou ik dan beter gewoon flessenwater geven of niet? Ik zal pH testjes gaan halen en proberen hem over te potten naar een grotere met betere potgrond. Waarop moet ik dan vooral letten als ik potgrond selecteer? Ik woon spijtig genoeg niet dicht genoeg bij een growshop om even voorgemaakte grond te gaan halen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt,

 

Ik denk dat het aan het hoge kalkgehalte van het water dat ik geef ligt, maar zou ik dan beter gewoon flessenwater geven of niet? Ik zal pH testjes gaan halen en proberen hem over te potten naar een grotere met betere potgrond. Waarop moet ik dan vooral letten als ik potgrond selecteer? Ik woon spijtig genoeg niet dicht genoeg bij een growshop om even voorgemaakte grond te gaan halen...

 

 

kvind het niet zo'n mooi plantje eigellijk :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet zo'n mooi plantje... Daarom probeer ik er wat aan te doen :cry . Ik ben pH testen, betere potgrond en een grotere pot gaan kopen. Vandaag ga ik het water dat ik geef testen, evenals de grond waar hij nu op staat. Dan kan ik waarschijnlijk al iets meer conclusies trekken. Vervolgens even verpotten met nieuwe potgrond en grotere pot en dan water geven met een aangepaste pH en dan hopen dat hij nog goedtrekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Meester,

Als je in de buurt van een tuincentrum woont, ik dacht rozengrond is ook geschikt voor onzere planten.

PH-Waarde van de Grond tussen de 5,8 en 6,2.

 

Wat an jouw plant mankeert lijkt op zwaveltekort. De redenen hiervoor kunnen zijn een te hooge ph-waarde van de grond.

Na het overpotten in een grotere pot alleen afgezuurd water geven.

 

Het drinkwater hier heeft een ph-waarde van bijna 8, darmee verbruik je de buffer van aarde heel snel.

Het voedingswater kan het beste een ph-waarde van 6 t/ 6,5 hebben.

gallery_5351_7538_34026.jpg

 

Hier zie je bij welke ph-waarde de voedingsstoffen opgenomen kunnen worden. (Soil)

 

Success

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een prachtig tabbelletje torsti, die had ik hier nog niet gezien... Bedankt! Ik heb het kraantjeswater en het drinkwater dat ik ze wou geven getest, en bleek dat de eerste rond de 6,5-7 zat en de 2de inderdaad rond de 8. Ik zal proberen wat verzuurders te pakken te krijgen en dan gaan we het plantje verpotten. IK hoop dit vanavond nog te kunnen doen.

*fingers crossed* :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

Het plantje is overgepot naar een 5l pot met verse potgrond, die er om te beginnen al beter uitzag als mijn vorige potgrond, en is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Ik ben ook nog pH min gaan halen en heb 5L water afgezuurd naar pH 6-6.5 en dit water ben ik ook al in kleine hoeveelheden beginnen geven. Nu is het enkel nog afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, het plantje lijkt het afgezuurde water en de nieuwe grond prettig te vinden. Ze begint toch een beetje goed te trekken. Ik heb de afgestorven bladen afgeknipt zodat ze zich wat meer kan concentreren op de nog te redden bladen.

 

Enkele dagen geleden heeft ze bovendien haar geslacht laten zien en het is een meisje! Hier nog wat foto's:

 

P4290053.jpg

 

P4290054.jpg

 

P4290055.jpg

 

P4290056.jpg

 

P4290057.jpg

 

Ik besef trouwens maar al te goed dat hier niet veel wiet vanaf gaat komen, maar het belangrijkste is dat ik voor de volgende ronde al wat stomme fouten kan vermijden en hopelijk krijgen we dan een beter resultaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Meester,

Het plantje is geen toppertje, dat is duidelijk. Het belangrijkste is idd van de fouten leeren. ;)

 

De plant ontwikkelt nu mooie groene blaadjes, dus het overpotten heeft nut gehad.

De oude zieke blaadjes zou ik niet afhalen, de plant trekt deze bladeren leeg, tot dat ze verdoort zijn en vanzelf afvallen.

Om het strekken van de plant tegentegaan, hou het licht heel dicht op de plant.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het licht staat eigenlijk al heel de kweek ontzettend dicht bij de plant, soms krijgt ze er zelfs brandplekjes van op de bovenste blaadjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het is weer ff geleden en het is tijd voor een update. De plant is nog wel een relatief mooie hoofdtop aan het ontwikkelen gezien wat ze doorstaan heeft. Ik denk dat ik er nog wel een toetje of 2 zal uit kunnen draaien :innocent:. Dat zullen ongetwijfeld de beste 2 van het voorbije jaar zijn...

 

Foto's

 

P5200081.jpg

 

P5200082.jpg

 

P5200083.jpg

 

P5200084.jpg

 

P5200085.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees net je log eens door

Leuk om te lezen

Ondanks alle tegenslagen ben je toch doorgegaan!

Hoop op een paar lekkere topjes wiet voor je

 

Hoe lang moet ze nog staan denk je?

Ik zag hier en daar al een bruin haartje

Maar door de kwaliteit van de foto's kan ik het niet goed zien

 

Heb je ook nog voeding gebruikt?

Anders raad ik je aan je daar eens in te gaan verdiepen voor de volgende ronde

Sannie verkoopt buffertabs die zijn misschien wel wat voor je

Zit voor een heel aantal weken voeding in

Denk met zo'n plant hoef je niet eens meer bij te voeden

Maar daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb geen extra voeding meer gegeven omdat ik ze enkele weken geleden overgepot in verse potgrond, dus zouden ze normaal moeten kunnen afbloeien zonder voeding. Voor mijn volgende ronde zal ik zobiezo wel voeding gebruiken, maar ik wist niet dat die buffertabletten ook de hele cyclus voeding gaven. Ik zal daar eens wat over bijlezen, thx.

 

Ik denk dat ik ze nog een week of 2 laat staan, tenzij ze dan echt nog niet klaar zijn, we zullen wel zien, ik ben een geduldige mens

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...