Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den-men

advies aub over nieuwe situatie luchtafvoer

Recommended Posts

hey allemaal,

 

de luchtafvoer blijft me wel bezig houden, ik weet nog steeds niet hoe ik het goed op kan lossen, ik heb een nieuw idee. ik heb een kamer met daarin waarschijnlijk toch zo'n 3 x3 tent met 7 lampen, in de kamer waar die tent staat zit een systeemplafond met daarboven een ruimte van 4 x4 x 0.5 cm. in het bovenste dak zit een doorvoer van ongeveer 15 cm die dus te klein is om de afzuiger vanuit de tent op aan te sluiten aangezien de afvoer daar 31 cm zal zijn, mijn idee was om dan gewoon de lucht vanuit de tent boven het systeemplafond te blazen, en dan op die dakdoorvoer van 15 cm een afzuiger te zetten zodat die de lucht boven de systeemplafond zal afzuigen. die ruimte boven het plafond is toch 8 m2 dus moet er toch wel genoeg buffer zijn, mijn vraag aan jullie, zou dit werken of zal er dan toch nog warme lucht via kiertjes in systeemplafond terug de kamer in gaan en zo ja zou het veel zijn?

 

thankxs

 

denmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt niet te voorspellen, maar ik -gok- dat het wel zal gaan. Als het toch te warm word, wat kun je dan nog bedenken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet wat er dan veranderd, want de grootte van het gat van je afvoer blijft hetzelfde. Dus die ruimte van 8 m3 is leuk, maar die zit in no time vol met warme lucht die vervolgens niet snel genoeg afgevoerd kan worden omdat die opening te klein is.... Dus je schiet er niks mee op. Als je alleen in de koude maanden draait met je afzuiging op half vermogen zal het wel te doen zijn, maar 's zomers als die vol gas draait werkt het niet zoals je dat graag zou willen.

Kun je nergens anders naar buiten met je afzuiging?

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet gewoon minder lampen ophangen en kijken hoe het gaat.

Jezelf rijk rekenen is makkelijk, gepakt worden door onwetendheid is zonde, ik kan het weten :smoke

Doe het desnoods samen met iemand die er wel verstand van heeft.

Je kan beter blijven draaien met de helft dan 2x zelf oogsten en 6 uur op de koffie bij de mannen met de blauwe pet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey allemaal,

 

de luchtafvoer blijft me wel bezig houden, ik weet nog steeds niet hoe ik het goed op kan lossen, ik heb een nieuw idee. ik heb een kamer met daarin waarschijnlijk toch zo'n 3 x3 tent met 7 lampen, in de kamer waar die tent staat zit een systeemplafond met daarboven een ruimte van 4 x4 x 0.5 cm. in het bovenste dak zit een doorvoer van ongeveer 15 cm die dus te klein is om de afzuiger vanuit de tent op aan te sluiten aangezien de afvoer daar 31 cm zal zijn, mijn idee was om dan gewoon de lucht vanuit de tent boven het systeemplafond te blazen, en dan op die dakdoorvoer van 15 cm een afzuiger te zetten zodat die de lucht boven de systeemplafond zal afzuigen. die ruimte boven het plafond is toch 8 m2 dus moet er toch wel genoeg buffer zijn, mijn vraag aan jullie, zou dit werken of zal er dan toch nog warme lucht via kiertjes in systeemplafond terug de kamer in gaan en zo ja zou het veel zijn?

 

thankxs

 

denmen

 

Heb iets vergelijkbaars getest hier met 4 x 600 W en geef je nu al "de garantie" dat het niet gaat werken......... binnen de korste keren is je gehele ruimte veel te heet en te vochtig.......... :smoke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel m3 zuig je af ?

Heb je passief of actieve inlaat?

 

Temperaturen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...