Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dieselke

dieselke, Jackberrys onder de grond vanaf 07/04

Recommended Posts

med_gallery_18225_6269_106104.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hallo allemaal en welgekomen op dit nieuw topic dat ergens in de loop van volgende week in produktie gaat gaan, de bouw van het groeihok is bijna operationeel zie hiervoor link groei en bloei hok

 

Het heeft nogal wat moeite, zweet en tranen gekost maar het is bijna zover, na het vele lezen en leren op dit forum had ik vorige week een bestelling gedaan bij Sannie en zoals verwacht is alles goed aangekomen (waarvoor dank Sannie), kon wel de postbode wurgen toen hij om 9u30 aanbelde deze morgend (lag er pas in om 6u30) maar dit geheel terzijde, het pakketje dat hij bij had maakte alles natuurlijk meer dan goed.

 

Alles gechecked en goed gekeurd, de bestelling klopte <_<

 

Zoals te zien is op de foto heb ik gekozen voor het starters packet

 

med_gallery_18225_6269_2624885.jpg

 

Maar genoeg gezaag van mijne kant, zo veel werk nog en zo weinig tijd, ik ga het groeihok verder afmaken zodat er volgende week kan gestart worden

 

grtz en tot de volgende

Dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik is benieuwd...

 

Trouwens een mooie creasie hebbie daar gemaakt :wacko: Jij creabea met fotosoep??? <_< Suc6!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm 1 probleempje:

voor welke leeftijd is deze film?

suc6 en greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey luitjes,

 

@weetje

Deze docu is 18+ , het kan zijn dat het uiteindelijk een docu/horrorfilm gaat worden als er te veel mannen gaan voortkomen uit de zaadjes, laten we hopen van niet natuurlijk ;)

 

@PO7449

Ikzelf ben ook benieuwd wat ervan gaat komen.

beetje creatief met fotosoep, illustrator, indesign, laten we zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby is die adobe progjes

 

@dddanny

Dat is de bedoeling dat veel mensen dit gaan volgen :D dan is het leerrijk voor iedereen ( vooral voor mij ;) )

zal men best doen om het zo interessant mogelijk te houden

 

 

Vandaag is het een rustdag met de opbouw van de set anders krijg ik ruzie met de vrouw.

Veel te mooi weer om binnen te blijven zegt ze, ze heeft wel een beetje gelijk, zal haar dan maar volgen het stad in zeker( het huwelijk is geven en nemen he :smoke )

Misschien vanavond nog wat klussen, zullen wel zien wat het wordt...

 

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :smoke ben benieuwd! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaan we is ff rustig bij zitten met ;) en een dikke ;) , en nu maar hopen dat je 4 dames overhoudt zonder herma trekjes.

ziet er goed uit :smoke

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

 

Hier zijn we weer, wandeling door't stad heeft niet zo lang geduurd, mijn vrouw wou enkel naar de videotheek om hawx te gaan gaan halen voor de ps3

 

Eenmaal terug thuis is ze begonnen met gamen, heb me dan maar terug getrokken in de kelder om toch weer wat verder te klussen.

 

Heb de gaten van het groei hok door geboord naar het bloei hok, moet maandag enkel nog een pvc buis halen om alles mooi met elkaar te verbinden, had eerst zo een afvoerbuis ( flexibele buis, ne witte) van ne mobiele airco genomen maar deze laat jammer genoeg nog licht door en dat is nu juist wat we willen vermijden.

 

Heb ook al de wanden van het groei hok bekleed met alu folie maar daar ben ik niet zo tevreden over , als ik maandag toch naar de cs ga neem ik ook zw/wit folie mee met de rest wat er op men verlanglijstje staat, zw/wit folie dat is toch iets mooier af te werken dan alu folie denk ik zo.

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ben ik toch weer benieuwd naar de foto's!!! :smoke Kom maar door!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

@PO7449

foto's zijn allemaal te bewonderen in de bouwdoos, alleen nog geen foto's van vandaag , die komen er morgen aan

hier is een link naar mijn topic in de bouwdoos klik hier

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie opzet. U bent erg handig!!! Ik kan niet meer wachten tot je het hokkie laat intrekken door een aantal zeer potente jongedames ;) Ik zit op de eerste rij :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Weer een dag dichter bij de start, vandaag weer bezig geweest met klussen :smoke .

 

Voor de update ervan zie de bouwdoos ;)

 

Morgen naar de GS en de TL bak aanpassen zodat deze kan gemonteerd worden in de groeiruimte

 

Ik hou jullie op de hoogte

 

Grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello allemaal,

 

Het groeihok is helemaal klaar en running, heb 6Tl's ter beschikking maar gebruik om te ontkiemen maar 4stuks om zo de temp mooi tussen de 22 a 24 graden te houden,ze geven tijdens deze fase 24u licht wat langzaam gaat afgebouwd worden

de 2 ventilators die zorgen voor de afzuiging draaien 15min wel dan 15 min niet , dit ook de klok rond, ideaal om de temp stabiel te houden. Zie de bouwdoos voor meer details

 

de start

---------

 

Op 07/04 om 19u heb ik de 10 zaadjes in de voorziene spongpots gedaan, niet eerst in water laten liggen of in watten gewoon zo in de spongepot en deze in een tupperware doos gedaan waar op de bodem een laag potgrond ligt om de boel vochtig te houden, natuurlijk de spongpots en de grond eerst vochtig gemaakt met water op 22 graden voorzien van 1ml bacto.

ph en ec meet ik deze ronde niet omdat ik simpelweg geen budget meer over heb om degelijk materiaal te kopen, zal voor de toekomst zijn, voor nu heeft het al meer dan genoeg centen gekost om alles startklaar te maken.

 

Op 08/04 merkte ik dat de spongpots toch snel droog komen te staan onder de Tl's met een temp tussen de 22 a 24 graden

om dit op te lossen heb ik over de tupperware doos een folie gespannen, dit is een simpel en goede methode om het boeltje toch mooi vochtig te houden.

 

Op 09/04 stak het eerste plantje door de spongepot uit, groen is toch een mooie kleur :D

 

Op 10/04 om 14u ben ik voor de eerste keer wezen kijken of alles in orde was en of er nog meer beweging te zien en wat bleek, het eerste plantje staat al mooi boven de spongpot te genieten van het licht en de warmte :P ook zag ik dat er nog 2 moeite aan het doen waren om te ontkiemen,

Net om 2u nog eens gaan piepen en tot mijn verbazing zag ik dat er al 8 zaadjes mooi ontkiemt zijn.

Foto's volgen nog als het uploaden lukt.

 

Dat was het weer voor nu, lekker bedje opzoeken nu

 

ps: de kleine planten overzetten naar grotere potten als de worteltjes onder aan de spongepots uitkomen of sneller?

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Aangezien er zoveel reactie was gekomen op mijn vraag over de spongepot's heb ik maar geluisterd naar men eigen en de kleine plantjes overgezet in grotere 1 liter potten

 

van de 10 zaadjes waarmee ik vertrokken ben op 07/04 zijn er 10 stuks boven gekomen maar na het overzetten gisteren zijn ze nog maar met 8 :D nota: een val van 1 meter recht op de beton overleven ze niet . Weet het , beetje dom van me maar kan gebeuren, van eentje was de wortel afgebroken :P en de andere was niet zo op het eerste zicht niet veel aan te merken, maar vandaag merk ik toch dat ze een beetje krom groeit, zullen wel zien, heb ze toch alle 10 nog onder de tl staan

gallery_18225_7571_3871646.jpg

rechts boven op de foto is degene waar het stukje wortel van is gebroken, zullen wel zien hoe het verder gaat

rechts van de thermometer op de onderste rij is de andere die kennis heeft gemaakt met de hardheid van beton, ook hier zullen we wel zien hoe het verder ermee gaat

gallery_18225_7571_3693066.jpg

 

Na dat ik de foto's heb gemaakt heb ik de potten dichter naar de tl's gebracht, plantjes staan nu op 4 cm van de tl's te genieten van het licht en warmte, ook ben ik begonnen met het verstellen van de timer van het licht , nog maar 23.5u licht

water krijgen ze vandaag ook nog niet , grond is nog vochtig genoeg, water geven is weer voor morgen

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Wist wel dat er niet veel reactie zou komen als er geen foto's te zien zijn maar zo een opkomst had ik nu ook weer niet verwacht :lol: Om daar iets aan te veranderen heb ik toch maar weer een paar plaatjes genomen om iedereen content.

1 plantje heb ik al weg gedaan, kwam toch niets van, de kiemblaadjes waren heel wit en gekruld, dit is het plantje waar de wortel van was afgebroken door het contact met de harde beton, het ander plantje wat ook gevallen was leeft nog (nr7), het is iets kleiner dan de rest maar dat geeft niet.

 

maar genoeg tekst , hier komen de foto's

 

gallery_18225_7571_221310.jpggallery_18225_7571_172647.jpggallery_18225_7571_600121.jpg

 

gallery_18225_7571_1109748.jpg

gallery_18225_7571_6320.jpg

gallery_18225_7571_600502.jpg

gallery_18225_7571_19404.jpg

gallery_18225_7571_1098023.jpg

gallery_18225_7571_380931.jpg

gallery_18225_7571_1257731.jpg

gallery_18225_7571_735177.jpg

gallery_18225_7571_1020019.jpg

 

vandaag hebben ze ook water gekregen, ongeveer 60 ml per potje

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook deze week mijn jackberriezaden mogen ontvangen,JOEPIE,en nog sneller dan verwacht.Ikzelf wacht nog ff met het zaaien ervan.heb al stekken gemaakt voor de volgende ronde,maar die daarop wordt zeker die jackberries.Ik ga uw topic een beetje volgen om te zien hoe die JB's het doen.veeel suc6 ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

@ LSDAFFY, Ik hoop dat ik een paar mooie dames mag overhouden van de nu nog 9 groeiende JB .

 

Het is mooi te zien hoe de plantjes mooi naar de tl buigen voor zo veel mogelijk licht op te vangen, Morgen ga ik de overige 2 tl lampen erbij hangen, ze staan nu toch al sterk, ze hebben het overpotten goed verteerd, behalve die ene :lol: mia culpa

 

Vandaag heb ikvoor het eerst sinds 3 maanden nog eens een lekkere toeter opgestoken, bubbelgum pfff een ganse oproken was een beetje te veel om ineens te consumeren,het kwam stevig aan maar voelde lekker..., voelde goed,

 

Tijdens het roken moest ik de hele tijd denken aan het water geven van de kleine plantjes, en over dat ik bij de meeste mensen lees dat je het beste geen water geeft aan de stam van het plantje, kwam toen ineens op een idee om makkelijk water te geven in de potten zonder dat er water bij de stam komt, iets wat niet duur is , nog geen 10 € het enigste wat ik moest toen was naar de apotheker gaan en een grote spuit halen, de grootste die ze hadden was 60ml, ideaal om water te geven en om makkelijk te doseren 2 vliegen in 1 klap.

gallery_18225_7571_134330.jpg

 

Ik heb vandaag zo per pot 45 ml water gegeven, heel handig, laat de plant zen afvalstoffen maar aan de penwortel afgeven, ik spoel ze niet mee terug de grond in.

gallery_18225_7571_4308609.jpg

 

Mijn 9 overgebleven plantjes doen het goed, je ziet mooi hoe ze de blaadjes naar de tl richten

gallery_18225_7571_3801410.jpg

 

sfeerfoto

gallery_18225_7571_2981704.jpg

 

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een schatjes

gefeliciteerd met je jackberry's

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

@Sannie

 

Het zijn echte schatjes, moet me echt beheersen om niet continue naar ze te gaan kijken, vooral naar nr 7, het zorgenkindje :o ze heeft de val toch goed overleeft, ze heeft een lichte achterstand op de rest, je ziet het duidelijk in de hoogte t.o.v de andere 8.

Ook nr 2 hou ik in de gaten, dat is de snelste van de hoop, haar volgende zet blaadjes zijn al mooi gevormd terwijl het bij de andere nog maar net als scheut zichtbaar. Het is echt mooi om te zien hoe snel moeder natuur is.

Deze morgend om 4 u heb ik ze lekker nog wat te drinken gegeven, water met bacto, ongeveer 40ml per plant.

Tot nu toe gaat alles goed, temp en vochtigheid zijn mooi onder controle te houden en ze staan mooi rechtop, de plant laat wel weten hoe ze zich voelt :lol:

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer met alweer een volgende foto update,

 

Het is van 07/04 geleden dat ik ze in de spongepot's heb gedaan, we zijn bijna 10 dagen verder nu, onvoorstelbaar hoe de plantjes groeien, verbaas me elke keer weer als ik de kast open doe...

maar foto zeggen meer dan 1000 woorden...

Hier komen ze, van 1 tot 9...

 

veel kijk plezier

 

gallery_18225_7571_2323708.jpg

 

gallery_18225_7571_2734872.jpg

 

gallery_18225_7571_1660872.jpg

 

gallery_18225_7571_2122913.jpg

 

gallery_18225_7571_3375777.jpg

 

gallery_18225_7571_1645127.jpg

 

gallery_18225_7571_1017127.jpg

 

gallery_18225_7571_3583788.jpg

 

gallery_18225_7571_2467097.jpg

 

tot de volgende

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er deftig uit dieselke , je bent 1 dag eerder begonnen :lol:

jij zal wen een lange groeiperiode nodig hebben als je er maar 4 over wilt houden .

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

@fonzie

thnx om even te komen kijken hier, wat het voorgroeien betreft, veel hangt af van hoe groot ze gaan worden, wil er maar 4 in mijn bloeihok hebben, ze mogen dus redelijk groot worden :lol:

------------------------------------------------------------------------------------------

hier zijn we dus weer met de volgende update, vandaag krijgen de plantjes geen water, gisteren hebben ze met de voetjes in het water gestaan en langs boven ook nog een 40 ml, moeten ze maar even mee toekomen...

 

iedereen klaar voor de pics? ... komen ze

 

veel plezier.

 

gallery_18225_7571_3977427.jpg

 

gallery_18225_7571_4114898.jpg

 

gallery_18225_7571_1601514.jpg

 

gallery_18225_7571_448643.jpg

 

gallery_18225_7571_1720409.jpg

 

gallery_18225_7571_2935648.jpg

 

gallery_18225_7571_4240749.jpg

 

gallery_18225_7571_2411368.jpg

 

gallery_18225_7571_3437803.jpg

 

tot de volgende maar weer...

 

grtz

 

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dieselke,

 

eindelijk begonnen, beter man :D je zaailingen zien er netjes uit, ik vind nummer 2 de mooiste :o

 

leuk bedacht om water te geven met een spuit, mogen we je nu dokter dieselke noemen :lol:

 

ik ga je topic volgen, gr socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dieselke,

De plantjes zien er schattig uit. :cry

 

Maak niet de fout en geef teveel water nu: 40 ml van boven en van onderen bewatert, dat wordt een betje teveel.

 

Hoe bekom je later de plantjes uit deze bussen zonder de wortels te beschadigen?

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Goedemorgend

@Torsti

 

Dat langs onderen water geven gebeurt maar 1 maal in de week anders is het inderdaad veel te veel, merk nu al dat de 40 ml langs boven genoeg is om het water er aan de onderkant uit te laten lopen.

Om de plantjes uit de pot te krijgen laat ik ze eerst de grond goed droog trekken, als het dan nog niet lukt dan knip ik heel voorzichtig de pot open.

 

Heb de plantjes al water gegeven vandaag , ook de tl moeten verhangen, de afstand van plant tot tl was minder dan 3 cm

dadelijk even pics maken, ze groeien hard ni normaal

 

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...