Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

snowskin

Eerste guerilla

Recommended Posts

Hey,

 

Er staat natuurlijk nog niets buiten maar ben alvast een korte topic gestart.

Ben dus van plan het komende jaar voor de eerste keer zelf een paar plantjes te zetten, en hier een korte topic met foto's daarover bij te houden.

Dit is men eerste keer volkomen amateuristish zonder voorkennis en ik ben niet echt een lezer en volg geen precieze guides ;P

Dus mss lukt het mss niet anyway vanuit een mislukking kan ook altijd wat geleerd worden.

 

________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Ben alvast een dagboekje gestart,

• Zaterdag 28-02-09 10 Zaden gaan kopen, in growshop aliën

• Vrijdag 06-03-09 weken 24u in lauw water

• Zaterdag 07-03-09 De 10 zaden 'gezaaid' in een bakje, gevuld met gewone tuingrond (achteraf gezien geen erg goed idee!)

• Dinsdag 10-03-09 5-Tal zaden zijn al duidelijk aan het kiemen, grond wordt vochtig gehouden.

• Maandag 16-03-09 7 Plantjes zijn uiteindelijk uitgekomen van de 10

2 waren duidelijk beschimmeld, te vochtig ? mss door op voorhand te weken ? 1tje is blijkbaar in lucht opgegaan.

De 7 overgebleven zijn reeds ferm opgeschoten, hebben hun zaadhuiden verloren en de eerste echte blaadjes zijn in miniatuurversie reeds zichtbaar.

Ik heb nu ook besloten om toekomstige uitval wat tegen te gaan, geen tuingrond meer te gebruiken maar ‘echte’ potgrond waarin geen onkruid/schimmels zitten.

En heb 7 plastic potjes klaargezet maar de overplant zal waarschijnlijk ergens in April maar zijn.

Ze staan nu gewoon binnen kamertemperatuur ongeveer 20° en ze staan voor een ruit dus licht zou voldoende moeten zijn.

 

________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Als ik de kabel van me fototoestel terug vnd zal ik eens wat foto's online zette maar daarvoor moet ik eerst ietsie pietsie minder stoned zijn.

 

Happy greetings, snowskin !

Share this post


Link to post
Share on other sites

michien is het toch slim om iets te lezen..

maar zo moeilijk is het niet wat ze echt nodig hebben is (zon)licht en water en de ruimte om te groeien

na 15 mei is er geen nachtvorst meer dus kunnen ze naar buiten eerdr kan natuurlijk ook <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

• Zaterdag 07-03-09 De 10 zaden 'gezaaid' in een bakje, gevuld met gewone tuingrond (achteraf gezien geen erg goed idee!)

 

 

alemaal in een bakje? dan moet je snel overpotten, ander gaan de wortels door elkaar en kan je niet meer overpotten zonder schade aan te richten dat waarschijnlijk de dood van je plantjes betekent

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@growandblow Ja, zo extreem laag is men kennis nu ook niet hoor, maar ik zou liefst op mezelf het zoveel mogelijk doen.

Dan heb ik ook meer het 'mijn' en ik heb dit alleen gekweekt gevoel <_<

Maar toch bedankt.

 

@Blommer Nee :wacko: niet in 1 bak in zo'n groen geval met allemaal aparte vakjes.

Kzal ff foto uploaden nu dan zie je ze al in hun volle glorie :wacko:

i_DSC01946.JPG

Het bakje met maar 7/10 plantjes die uitgekomen zijn

Ja ze staan wat scheef gegroeid naar de zon ik draai het bakje nochtans iedere dag eens om :blink:

 

i_DSC01947.JPG

 

Detailtje van de toekomstige blaadjes :(

Geeft me toch een happy gevoel die blaadejs al te zien ^_^

 

 

Thx voor de reactie's and grtz

Snowskin

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey snowskin

ik denk dat je plantjes wat licht gaan tekort gaan krijgen omdat ze momenteel in hun groeifase zijn. en dat er op deze tijd van het jaar te weinig zonlicht is. ik duimvoor je dat je mooie planten krijgt <_<

 

blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey snowskin

ik denk dat je plantjes wat licht gaan tekort gaan krijgen omdat ze momenteel in hun groeifase zijn. en dat er op deze tijd van het jaar te weinig zonlicht is. ik duimvoor je dat je mooie planten krijgt :wacko:

 

blessings

 

Ja kan wel heb ze mss iets te vroeg al laten kiemen ?

Anyway ik kan ze nu moeilijk terug in hun zade stoppe <_<

Ze staan nu op de vensterbank, ik ga niet kunstmatig belichten ofzo dus ik hoop dat ze genoeg kreigen op deze manier :S

 

Thx voor de post :wacko:

Peace out snowskin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je niet gelezen hebt.

 

Je had ze namelijk dik een maand later moeten ontkiemen helemaal voor een gearillia het lijkt me slim ze toch onder kunstlicht te zetten voor 16 en min 14 tot 15 uur per dag bij minder dan 12 uur licht per dag gaan ze in de bloei....

 

Dus kunstlicht is de einge optie om dit te redde en het lijkt me anders zonde van je zaadjes je kan als je er nog iets van wil maken ze onder beurau lampen en een tl lampen ofzo zetten hoe meer hoe beter mischien word het dan nog iets ik hoop het voorje!

 

veel suc6

 

grtz, Wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeap..kdenk dat je nog net iets te vroeg bent gestart...het gaan joekels worden nu als ze het buiten overleven <_<

 

Wanneer de mais buiten geplant wordt start ik mijn guerilla :wacko:

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het echt helpen ze onder gewone bureaulampen te zetten ?

Zoja wil ik het gerust eens proberen en ja heb nu de guide gelezen ben inderdaad een maand te vroeg XD

Achja als ze het overleven gan ze lekker groot zijn tegen dat ik ze buitenplant dat is misschien nog een voordeel dan <_<

 

anyway thx voor de reply's ik ga er 2 bureaulampen bovenzetten dan XD

 

grtz snow

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaah <_< dat gevoel is goed had ik forig jaar ook

en dit jaar zeker weer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan nu 3 bureaulampen boven hoog genoeg dat de plantjes niet verwarmen of verbranden ofzo maar toch wa extra licht zo e :wacko:

en jah kzal wel zien of het helpt e <_<

 

anyway kheb nu al 5tal dingen geleerd voor volgend jaar dus das toch al iets :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er vrij goed uit nu heb ze verhuisd naar een koelere kamer om ze al wat te laten climatiseren.

Heb nu 2 spots 1 afgelegen weide tussen 2 bosses gelegen ik ga in de grachten eromheen op verpsreide plaatsen een 3 tal plantjes zetten.

En op men andere spot al alles omgespet stond vrij veel onkruid kan ik ook nog een 3 tal plantjes zetten :smoke

 

Moet ik echt wachten tot 15Mei voor het buitenzetten btw of zou ik ze binnen een week ook al kunnen buitenzetten ?

 

grtz

snowskin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Snowskin!

 

Het is mogelijk ze eerder buiten te zetten, maar het risico dat ze sneuvelen is erg hoog. Nog een nadeel voor de plantjes is dat ze te weinig lichturen krijgen per dag. Dus ze zullen eerst lichtjes gaan bloeien, en vervolgens als de dagen langer worden, weer gaan groeien(''re''veggen). Ik heb inmiddels ook een buitenplantje in de vollegrond staan, die het al 2 weken, in vrieskou en harde wind, overleeft.

 

Om vele vijanden van je groene vriendjes te vermijden, kun je het best je plantjes overdekken, met een (doorzichtige) halve frisdank fles. Dit houdt de wind, de konijnen en de slakken tegen, en zorgt ook voor een lekkerder klimaat voor je plantjes. Voor ventilatie moet je gaatjes in de frisdank fles doen. Het NADEEL van deze methode is, dat het erg opvalt. Je ziet niet vaak voor de helft afgeknipte frisdankflessen uit het gras schieten, dus je zult hier iets tegen moeten doen. Wat ja kan doen, is voor ieder plantje een eigen potje nemen, en deze buiten, waar ze niet te vinden zijn, verstoppen. Doe die plant erin en de fles eroverheen, en fabriceer iets om de pot niet steeds vol te krijgen met regenwater. Zo heb je je plantjes in ieder geval buiten.

 

Dit allemaal vergt wat tijd en denkwerk, en misschien denk je bij het lezen van deze tekst ook wel...

''Ik laat ze wel binnen staan''

Maar onder die bureaulampjes gaan de plantjes ook niet lekker(eigen ervaring). Of het moeten spaarlampjes zijn met de goed kleurcode.

 

Neem ook eens een kijkje in de Micro/Fluo afdeling. Staat genoeg info om een goedkoop voorgroei kastje te maken. En daar is het absoluut nog niet te laat voor. Neem een lichtdichte bak(doos?), 3 TL lampjes(Spaarlampjes mag ook), en je kan je buitenseizoen fantastisch voorbereiden.

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweekaddict

 

thx voor de reply,

de plek waar ik ze wil zetten is zo afgelegen dat de flessenz eker niet zouden opvallen maar heb net gekeken anar een voorgroeibak maken en lijkt idd makkelijker dan ik dacht ;)

Ik ga het allersinds ééns proberen ;)

Ik zal de ^plantjes dan mss binnen 2 weken ofzo buiten zette met de halve flessen erover :smoke

 

grtz snowskin

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon voorgroeien onder een TL, en dan buiten zetten wanneer het kan. Simpel, kost niks, goed resultaat. Dan hoef je niet te kloten buiten om ze levend te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog niets, je zei dat je ze geregeld omdraait (omdat ze zogzegt terug recht gaan groeien denk ik?) niet doen. Ik deed dit ook eerst, maar heb nadien gelezen dat dit niet goed is, en zelf stress kan veroorzaken. Je plantje groeid naar het licht toe, en als dat licht de hele tijd veranderd van richting, raakt het z'n kluts kwijt (simpel uitgelegd).

 

Voor de rest veel succes :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ik zal erop lette :oeps

heb ze nu gwn overgepot naar grotere potten (met betere grond) en ze krijgen meer licht en doen het al terug wat beter :)

 

Ik ga ze binnen 2 weekjes buiten zetten ;)

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk :) vanwaar ben je trouwens uit België? (Provincie) Als ik nieuwschierig mag zijn :oeps

 

Groeten Wouter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oost vlaanderen in de buurt van Sint-Niklaas :)

 

plantjes staan nu 'subtiel' in men tuin met halve colaflessen erover tegen de wind want ze zien er breekbaar uit :oeps

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah jah voor ik het vergeet ik heb nog een vraag,

 

Men plantjes zijn nog steeds vrij klein en met lange stengels voordat er blad op staat.

Is het een optie om ze gwn dieper te planten zodat de dunne stengel onder de grond zit en de eerste blaadjes er enkele centimeters boven ?

Of maak ik dan gwn men plantjes kapot ?

 

Grtz snowskin :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey snowskin dat zo ik eerlijk gezegt niet doen :oeps . het klinkt gewoon niet juist :) ik denk dat jou probleem is dat je plantjes momenteel te weinig licht krijgen en zo smal en dun worden. ik zou ze gewoon laten staan en hopen op mooi weer

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, als ze teveel "strekken" door een tekort aan zonlicht, kun je ze bij het verpotten gerust wat dieper planten!

 

West-Vlaanderen aan de kust hier ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal thx voor de reply's.

 

Ik ga ze bij het buitenzetten dus wat dieper planten :oeps

 

Alvast bedankt voor de reply's, ze groeien wel heel wat trager dan ik had verwacht ma da zal het tekort aan licht wel zijn :S

 

grtz snow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...