Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vanille-pudding

minderjarige broer gepakt door flikken met joint, dringend hulp gevraagd aub

Recommended Posts

ik kreeg vanmiddag een berichtje van mijn kleine broer dat hij door de flikken gepakt was met een joint samen met 3 andere minderjarigen (mijn kleine broer is 17 en dus ook minderjarig, en wij wonen in belgie) (anders hebben die flikken niks van wiet gevonden, alleen die joint) mijn broer is naar het politie kantoor gemoeten en ze hebben gezegt dat hij de kans kreeg om het dit weekend tegen mijn ouders te zeggen en volgende week zullen ze bellen.

 

nu vraag ik mij af wat die flikken nu kunnen doen? ik blow ook wel soms maar ik ben meerderjarig dus mij kunnen ze nooit iets doen. kan mijn broer een gevangenisstraf ofzo krijgen? of moeten mijn ouders een boete betalen ofzo?

 

ik hen daar dus totaal geen ervaring mee en vraag dus of iemand vroeger zoiets gelijkaardigs tegengekomen is en wat hij dan moest doen.

 

vriendelijke groeten vanille_pudding.

Edited by vanille-pudding

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die broer bedoel je vast jezelf niet? :rolleyes: nu ze kunnen je niets maken, maar je ouders zullen het wel teweten komen wat er is een pv opgesteld, en die zullen je ouders natuurlijk tezien krijgen dus je kan het mss beter zelf vertellen. verder krijg je geen boete ofzo alle een pv (waarschuwing dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

omdat jou broer minderjarig is moeten ze u ouders

verwittigen. voor de rest zal er niet veel gebeuren

bolwassing enz.

 

Opbichten voor ze aan de deur staan, zou ik

wel doen :rolleyes:

beter voorkomen dan genezen...

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je broer is een zware crimineel : 1joint :rolleyes: daar lachen ze niet mee. Zal levenslang krijge :wtf:

 

Nee serieus kdenk dat hij grotere straf van je ouders mag verwachten dan van de flikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tnx :wacko: tjah me ouders zulle er zeker nie mee kunne lache :rolleyes:

maar vor de duidelijkheid, het is idd wel me broer en niet ik want ik zit nu thuis omdak ik ziek ben, anders kon ik dit nu ook niet gevraagd hebben want dan zou ik nog op school zitten :wtf:

 

maar bedank toch dat lucht me nu toch op :smoke

 

mijn broer had wel nog beetje wiet mee maar dat had hij gelukig goed verstopt en ze hebbend at gelukkig niet gevonden anders had hij mischien wel een groter probleem :lol:

 

 

 

ik leesde dit net: op de site van partywise:

 

Voor minderjarigen (- 18 jaar) verandert er niets: cannabisbezit en/of -gebruik is verboden en wordt altijd vervolgd. Er wordt een procesverbaal opgesteld en de ouders worden verwittigd.

Indien de feiten niet zo ernstig zijn, kan er seponering of strafbemiddeling volgen. In dat geval wordt er niet verder vervolgd.

Wanneer het wel om ernstige feiten gaat of er sprake is van herhaling, wordt de jeugdrechter ingeschakeld.

 

maar kunnen ze mijn broer geen bloedtest laten afleggen om te zien of hij dat al meer gedaan heeft? want dan hangt hij zeker....

Edited by vanille-pudding

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt allemaal wel in orde.

mijn broer was gestekt voor de 3de keer en hij heeft enkel een tijdje naar de sleutel moeten gaan.

om de zoveel tijd eens in een potje gaan plassen, en nooit onder controle. hij gooide erin wat (of van wie) hij wou :rolleyes: .

de straf met uitstel was een paar uur gemeenschapsdienst.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje, is dat zo streng in belgie? Ik heb wel eens met een joint in m'n mond een vuurtje gevraagd aan de politie :rolleyes:

 

Maargoed, zoals gezegt... niets aan de hand hoor. Ik weet niet precies hoe het er in belgie aan toe gaat maar kan me niet voostellen dat je in Europa de gevangenis in moet voor het roken van een jointje... laat staan als je minderjarig bent...

 

succes iig :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites
komt allemaal wel in orde.

mijn broer was gestekt voor de 3de keer en hij heeft enkel een tijdje naar de sleutel moeten gaan.

om de zoveel tijd eens in een potje gaan plassen, en nooit onder controle. hij gooide erin wat (of van wie) hij wou :wtf: .

de straf met uitstel was een paar uur gemeenschapsdienst.

 

grtz

 

Voor controle moet je eens wat pis weenemen van een zwangere vrouw, snappen ze er helemaal niets meer van :rolleyes: (Cheech&Chong)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, mijn broertje was ook de braafste niet, hij was al bekend bij de mannen in blauw.

hier in belgie zijn ze ook zo streng niet bij mijn weten, vrienden van mij zijn ook al gestekt met een paar grammetjes in de auto en die moesten er enkel afstand van doen. ze noteren je naam en adres en verder hoor je er niets meer van.

 

@ frits

moest hij daar aan gedacht hebben zou hij het nog gedaan hebben ook denk ik :rolleyes:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je broertje moet snel 18 worden...

 

That's for sure.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha mijn broer is al 3 keer "gestekt" :smoke

 

z'n arm eraf knippen, in een steenwolplug en onder de propagator, met 2 weken zie je een nieuwe broer :wacko:

 

kon t niet laten :rolleyes:

 

Greetz :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...