Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Toon

Wiet Prijzen

Recommended Posts

Het is uitdrukkelijk niet toegestaan prijzen te noemen om dit forum, echter is er wel veel vraag naar.

Dus nu was ik aan het denken over een soort van Wiet AEX website.

We hebben diverse soorten wiet en dus ook de daarvoor gehanteerde prijzen.

Het is niet de bedoeling dat er vaste prijzen op komen te staan, maar een van/tot prijs.

 

Ik zou graag reacties hierover willen horen, wat vinden jullie hiervan?

Maar vooral... Is het legaal om dit te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gehele beursindex maken van wiet vergt nogal wat inspanning denk ik, Niet alleen neemt dit veel werk, maar heb je ook erg veel connecties nodig.

 

Zou je dan per regio werken? want wiet hier heeft een andere prijs dan wiet 100 km verder, en het hangt dan nog af aan WIE je juist koopt..

 

Dit is zowat onmogelijk omdat iedereen zowat zen eigen prijs heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwaliteit wordt hoofdzakelijk door de werking en het aroma bepaalt.

Het is dan onmogelijk om te leunen op prijzen bij een complex product als wiet.

Niet alleen verschilt elke regio qua prijs en kwaliteit , de prijs wordt ook binnen een regio bepaald door ligging.

 

De ene shop vraagt een euro meer voor hetzelfde product dan 4 straten verderop.

Tegen de tijd dat je dat dan hebt vastgelegd op je site , verwisselt een van de shops het product voor iets anders,met dezelfde naam.

 

Tis gewoon een sport.

En als je genoeg ervan hebt om overal effe het zakkie te snuffelen en eventueel rommel te kopen , ben je het waarschijnlijk ook zo enorm grondig spuug en spuugzat , dat je zelf je wiet gaat verbouwen., zo dat je de koffieshop lekker links laat liggen.

(Daar hebben de heren koffieshophouders het ook zelf naar gemaakt, op een enkele uitzondering na dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Het is inderdaad een complex systeem ja, maar dat is een beursindex ook.

Natuurlijk zijn connecties heel belangrijk en is werken per regio een heel goed idee, deze connecties moeten dan ook dien als moderator voor hun eigen regio. Het zou maximaal een uurtje kosten per dag kosten om de prijzen even aan te passen. De prijzen kunnen iedere dag anders zijn en zullen niet per uur of minuut veranderen, daarbij zijn de prijzen vaak wel redelijk stabiel, dus lijkt het me wel te doen. Je moet ook alleen de soorten indexeren die het meest verhandeld worden he, anders is het inderdaad een brok werk.

 

En om even in te haken op "Kwaliteit wordt hoofdzakelijk door de werking en het aroma bepaalt."...

Als je bij iemand gaat afnemen controleer je inderdaad op kwaliteit en met een beetje verstand en eerlijkheid maak je een goede prijs. Er zullen altijd afnemers zijn die je proberen te neppen, maar ach... het is een harde wereld.

 

Ik ben op dit idee gekomen door een kamaraad van me en de oneindige prijzendiscussies.

Kijk, iedere afnemer heeft een eigen handelswijze en zal ook altijd van elkaar afwijken qua prijs,

maar een gemiddelde prijs per regio lijkt me gewoon een strak plan, en je weet wat je ongeveer kunt verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hamvraag; Wat wil je er mee bereiken????

 

Denk je dat jou afnemer strax zegt:

"Oh ja, je hebt gelijk. Op www.wietaex.nl staat dat je €200 meer hoort te krijgen. Alstublieft" :rolleyes:

 

Ik zie persoonlijk het nut niet in ten opzichte van het effect en de ittensiteit die er moet worden ingestoken.

 

Maar, ieder zijn ding natuurlijk......

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ALEX]Doe mij dan maar een call ICE Dec2009 €15, schrijf ik er een call ICE Dec 14€ tegenaan. [/ALEX]

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm niet helemaal

 

ik zag "wiet prijzen"en was ietswat teleurgesteld dat er niks te winnen viel :rolleyes:

 

LOL

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe dan zou ik die site ook in meedere talen doen als engels en frans, zullen de handelaren echt kunnen waarderen als de fransozen en britten en moffen zien hoe erg ze genaaid worden! Krijgen we straks nog een koude oorlog in sla land haahha!

 

Ik denk dat iedereen wel een beetje weet wat de inkoopprijzen zijn, de een neemt met meer of minder genoegen so be it!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas zijn er geen prijzen te winnen knockie :rolleyes:

Ennuh... Mustang, je hebt volledig gelijk! Als onze buitenlandse vrienden hoogte krijgen van dit soort prijzen zou het een mooi zootje worden. Dus ga ik me er verder ook niet meer mee bezig houden.

 

Ik wil iig iedereen bedanken die eenreactie heeft geplaatst.

 

 

Voor mij mag ie dicht.

 

Toon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou de gemiddelde inkoopwaarde van enkele bekende soorten moeten middelen en daar een indexcijfer van moeten maken... Kun je in ieder geval zien of de prijzen stijgen of dalen :rolleyes:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...