Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cookiemonster

voorbereidingen guerilla , micro style

Recommended Posts

Hey , het is lente en ik kon maar niet wachten dus ik ben deze week alvast begonnen met zaaien .

 

De soortje is purple pineberry .

 

Het lijkt wel wat low budget omdat ik geen zin had om potjes en stek- en zaaigrond te gaan halen maar ik had er al een oplossing voor bedacht .

 

Als medium heb ik tuinaarde met cocopeat gemixt en vanboven een paar cm cocos voor het ontkiemen en dit in bekertjes gedaan .

 

maandag of dinsdag heb ik ze gezaaid en in m'n kot gezet en vandaag ging ik kijken en ze zijn allemaal juist bovengekomen behalve 1tje die al gewortels is .

 

Ik ga deze planten nog een maandje voor laten groeien en dan gaan ze naar buiten de wildernis in .

Daarna ga ik nog misschien een zadenkweekje starten in dit micro hokje .

 

Dit verslag wordt geupdate totdat ze buiten gaan daarna post ik niet meer .

 

en natuurlijk de piccas

greetz cookie .

 

 

 

gallery_14976_7404_136453.jpg

constructie van het kastje :wtf:

 

gallery_14976_7404_195542.jpg

m'n kastje :wacko:

 

gallery_14976_7404_23280.jpg

M'n kastje maar vol :rolleyes:

 

gallery_14976_7404_11134.jpg

De hele familie

 

gallery_14976_7404_108994.jpg

juist bovengekomen

 

gallery_14976_7404_94016.jpg

en deze staat al recht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit gast.

 

Zou alleen je foto,s hier op de site zetten want die kleine kut plaatjes zien er niet uit.

 

 

 

Hopen op een mooie zomert he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk ID hoor!

Succes met het voorgroeien en hopen op het mooie weer :rolleyes:

 

tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man :rolleyes: jij verdient de inovatie prijs van het jaar :wtf: erg lowbudget maar wel netjes !!! schitterend gewoon ...

 

wat het dit grapje jou gekost???

 

mooi om te zien hoe mensen te werken kunnen gaan ...

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het me bijna niets heeft gekost , ik had bijna alles zowat thuis liggen behalve die reflecterende tape en dat heeft zo'n 10-20 euro gekost voor een rol .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool kastje man met die traanplaat!

Ga je wel op tijd klaar geraken met die zaadjes?

1 maand voorgroeien dat is dan half april en dan 8 tot 10 weken bloeien.

Half juni klaar ongeveer, tga nipt worden denk ik dan.

Spreek me tegen als ik hier een kemel schiet.

Welke hoogte hou je aan tussen lampen en groentjes?

Mvg en respect

 

Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn m'n planten niet klaar in juni hoor , ik zou niet weten hoe ik m'n guerilla planten zo vroeg kan laten afbloeien :rolleyes: .

normaal zouden ze in september-oktober klaar zijn , ik wil ze gewoon al wat voorgroeien zodat ze tegen een stootje kunnen in de natuur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update , alle planten zijn nu helemaal bovengekomen en er is er zelfs een bij met een broer ofz zusje :rolleyes: .

 

hier zijn de pics alvast .

 

 

gallery_14976_7404_81085.jpg

 

gallery_14976_7404_178451.jpg

 

hier had ik het dus over .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cookiemonster : ziet er speciaal uit :wacko: wie weet word de 1 een man de ander een vrouw :smoke zou wel erg mooi wezen :lol: ik denk dat isan denkt dat je een maandje gaat voorgroeien en dan in het kastje gaat afbloeien :wtf: in een guarilla zie ik jouw ook nog niet in juni oogsten of het hadden autoflower plantjes moeten wezen :rolleyes:

 

ik las trouwens ook dat je na je maand voorgroei niet meer gaat updaten ???? why not man :lol: ben wel benieuwd naar je eind resultaat en hoe ze het verder gaan voort maken

 

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeker netjes uit :rolleyes:

Ga je buiten kweeken of binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga misschien achteraf als de kweek op z'n einde is het hele verslag hierin posten ofzo , kvind het gewoon niet veilig als ik m'n guerilla hier altijd maar zit up te daten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cookie,

 

wat een mooi kastje, als je plantjes net zo mooi worden komt het helemaal goed <_<

 

Succes ermee.

 

Greetz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ff update plaatsen :wacko: .

 

gisteren m'n planten wat tomaten voeding gegeven en volgens mij deed het hun wel goed , ze zijn ook goed aan het wortelen , er zitten beneden al wortels :wacko: .

 

Vandaag heb ik ze ook even van het zonnetje laten genieten nu dat het toch eens scheen .

 

Het enigste spijtige is dat m'n hokje iets te warm wordt doordat m'n fan niet sterk genoeg is , het is er zo'n 30°C maarja een beetje stress boeit me niet echt zo maar volgens mij groeien ze daardoor toch een beetje trager .

 

hun kleur is zowat groen-lichtgroen door de gele lampen en je ziet aan de nerven van het blad soms een beetje paarse kleur , voor de rest is alles wel nog goed aan het verlopen .

 

en natuurlijk de picca's <_< .

 

gallery_14976_7404_149328.jpg

 

gallery_14976_7404_86855.jpg

 

de tweeling , het kleintje groeit wel traag maarja het boeit me niet echt wat ermee gebeurd , het is toch maar een klein zijtakje .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je afmetingen van dat kastje?

 

Ik zou iets gelijkaardigs willen doen ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Cookie,

 

hoe staat het er nu voor met je PPB?

 

Grtz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit monster :smoke

Het is iets te warm, zoals je zelf al aangeeft.

Ik zie 3 lampen, ik weet niet hoeveel watt ze zijn.

Maar je zou 1 van die lampen kunnen vervangen door een iets lager wattage, dan zit je goed qua temperatuur ;)

 

Mooi soortje ;)

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey .

Het zijn 3 lampen van 20 Watt , ik heb de middelste eens uitgezet en gemeten maar toen zat ik nog altijd aan 28°C .

ik zal gewoon m'n inlaat iets groter moeten maken of een sterkere fan gebruiken (deze is geluidloos en blaas zacht) .

 

woensdag zal ik er eens m'n werk van maken en ook een update maken met een paar fotos :smoke , btw de grootste v/d tweeling gaat er hard tegenaan maar het kleintje blijft achter ;) .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een fan is op 12 volt kun je er ook eens 14 volt over zetten.

Het verkort de levensduur wel maar 14 volt kan nog niet echt kwaad, maar hoger zou ik niet gaan want dan leeft hij niet zo lang :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x 20Watt 30°C

2 x 20Watt 28°C (wat overigens een prima temperatuur is! :smoke

 

Je zou kunnen overwegen 1x 20Watt te vervangen voor 11Watt, en idd dan je fan iets harder te laten draaien.

Beetje spelen, maar dat gaat helemaal lukken. Het handigst zou zijn om voor je fan een regelbare adapter te pakken

(kon zo geen goedkopere (<E10,-) vinden, die meer dan 12V kan geven. Maar hiermee kan je heel lux de boel regelen: http://www.deweerd-emst.nl/catalog/schakel...ang-p-1705.html )

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update :

 

ze zijn goed aan het groeien en verder is er niet echt veel aan toe te voegen , ik heb een foto gemaakt maar is een beetje blurry .

 

 

greetz

 

gallery_14976_7404_54714.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Cookie :oeps

Je plantjes zijn lekker gegroeid in je design kastje :)

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal woensdag nog eens fotos maken , ze gaan echt als een speer .

Die 2ling is goed bezig maar het kleinste ervan niet , die wordt overschaduwd door de andere planten :oeps .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff update posten , ze groeien en veel nieuws is er niet , die tweeling blijft klein maar ik laat die er maar aanhangen voor de gein :oeps .

 

ff pics .

 

gallery_14976_7404_183890.jpg

 

gallery_14976_7404_76341.jpg

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo Cookie die gaaan heel netjes.

 

Dondert ze wel naar buiten als het kan,

 

Het NL zonnetje daar kan haast niks tegen op dus kijk het ff aan.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...