Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

OrangeBud

Nog een newbie...

Recommended Posts

Hallo,

 

Na een speurtocht om goede bruikbare en liefst nederlandstalige info te vinden over het kweken en verzorgen van onze geliefkoosde plantjes binnenshuis kwam ik op deze site terecht en het is zowat het beste wat ik tot hiertoe ben tegengekomen.

Ik heb ook boeken en zelfs films die het onderwerp behandelen, maar het beste leer je toch van mensen met ervaring en dan is dit forum hét medium bij uit-stek :D :lol:

 

Ik moet eerlijk toegeven, ik ben geen "handige harry" maar met wat hulp van een vriend en goede raad en info van jullie hoop ik toch een bescheiden kastje te kunnen maken. Mijn doel is om met een bescheiden budget en mogelijkheden toch een kweekje te kunnen draaien zodat ik niet telkens naar de shop moet.

Ik wil dus vooral mezelf veel geld besparen, waarbij de kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Maar het moet de moeite blijven.

 

Ik heb al een eerste kleine ervaring opgedaan, maar dat was eigenlijk zonder succes. Ik had een simpel kastje gemaakt (ongeveer 60x100x150) met wat goedkope houtplaten, wit vanbinnen en een 150W halogeen (tuin-)lamp erin geplaatst. Voor de grond had ik gewone potgrond gekozen en daar enkele zaadjes in potten. Voor de verluchting had ik enkel een fan-ventilator.

Gevolg: groeien ging vrij goed, maar op enkele witte haartjes na totaal geen topvorming.

Ik wist er toen nog niet zoveel van en dacht/hoopte dat dit wel ging lukken... nou, niet dus ;)

 

Maar na het zien van jullie fotos en het lezen van jullie verslagen heb ik er meer zin in gekregen dan ooit om het nog eens te proberen, maar dit keer wil ik het goed doen mét resultaat. Ik hoop dat ik hierbij op jullie tips en goede raad kan rekenen.

 

Ik ben alvast begonnen met het verzamelen van alle goede info die hier te vinden is zodat ik niet teveel dingen vraag die reeds uitgebreid besproken zijn.

 

Ik start straks een nieuw topic met mijn plannen want ik heb toch meteen al enkele vraagjes klaar, en daarvoor dient dit toch? :lol:

 

Grts,

OrangeBud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...