Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Homer

verf

Recommended Posts

Ik wil de binnenkant van mijn kast een nieuwe lik verf geven. Kan ik hier nu het beste matwitte grondverf of matwitte latex voor nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht zelf aan matwitte acryllatex. Iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of toch vinyllatex? Dit is beter geschikt voor vochtige ruimtes en goed bestand tegen temp. verschillen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb witte grondverf gebruikt voor de binnenkant

2 x gedaan en mooi wit

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een rare vraag, maar kun je op de wanden geen SPIEGELS plakken??

 

Jaja een spiegelhok

 

Dit reflecteerd toch als de beste??

 

Worden de dames ook van opzij belicht!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi jeroenski,

tuurlijk, afkitten met aquarium-kit (silicone). Hiermee zijn veele allang mee bezig, reflecterende wanden. Maar de kosten ervan?

Groetels Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegels zijn niet super. Ze reflecteren perfect, maar hebben zogenoemde brandpuntenreflectie. Er zijn al diverse topics aan gewijd.

Zie HIER maar effe.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Green Lady,

 

Ik heb het topic doorgelezen, den brandpunten ontstaan bij noppenfolies ed., spiegels zijn helemal vlak, dardoor heb je geen lenzenvorming, door welke de brandpunte onstaan. Kijk effe de tekening van BBB.

:smoke Dus ik zou voor spiegels gaan.

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden waarom een spiegel niet geschikt is "hoek van inval = hoek van terugkaatsing" je wil namelijk wel zoveel mogelijk licht weerkaatsen maar dit ook zo gelijkmatig en dat lukt dus niet met een spiegel. Je planten groeien, je lampen worden verhangen enzo enzo .. En dit is buiten het feit gerekend dat het glas van je spiegel een X% licht vangt

 

Ben je cheapass, nou zoek niet langer en neem witkalk tegen je muren. Wil je beter en heb je wat meer geld dan ga je voor mylar in folie of plaatwerk met een reflectie graad van tja meer dan 93% en ook die heb je zowel difusion als glad, dus ook voor de spiegel adepten een oplossing want er zit geen glasplaat voor dus ook geen lichtverlies daarmee.

 

Ik ga in elk geval voor diffusion, het gaat er niet om dat je het meeste licht op die ene plek hebt, je bent imho veel meer met zoveel mogelijk licht dat ook nog is egaal verdeelt is over je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Doc,

de vraag die erbij hoort: Warmee verlicht je het kastje? Ik doe het met TL´s,dus ik heb een groot lichtgevend vlak, ipv een lichtpunt (peer). Ik denk dat het bij mij best wel gaat werken met de spiegels. (Is mischien een Testje waard).

De spiegels kun je ook makkelijker schoonmaken naar een ronde, of bij voorbeeld beestjes en ziektes.

 

Ik zie er voordelen in het gebruiken van Spiegels.

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leest niet torsti. Het gaat om het glas aan je spiegel, je moet inderdaad net kijken wat het beste werkt voor jouw en in jouw kastje/locatie.

 

Maar je licht komt je spiegel binnen door glas en word aan de achterkant weerkaatst en moet dan weer door die glaslaag.

 

Dus als je voor een gladde oppervlakte gaat (spiegel) en misschien wel net om die gekende lichthoek, neem dan in elk geval wel beter materiaal dan een spiegel, zodat je daar al geen verlies op lijd en je een goed oordeel kan vellen, ook mylar komt gewoon glad namelijk zonder diffusie, daar kan je gewoon voor kiezen.

 

Het kost in vergelijk met een spiegel stukken minder en heeft gewoon een betere reflectie. Als je goed merk kiest is het volledig lichtdicht en het weegt niets.

 

Ow en ik heb in mijn voorgroeihokje ook TL hangen. Ook daar doet mylar dienst, in het oude gedeelte was het wit/zwart folie en dat word nu ook vervangen door mylar na de verbouwing deze zomer gewoon omdat het verschil giga duidelijk is.

 

Maar ook daar kies ik wel degelijk voor diffusie en niet voor die strakke hoek, het gelijkmatige licht bevalt me heel erg goed net.

 

In elk geval veel succes gewenst met je verbouwing :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Doc,

Ik heb idd niet an het glas gedacht, :smoke

Dus jij denkt dat het gladde Mylar beter reflecteerd als een spiegel?

Ik zou dan nog steeds voor een gladde versie gaan, vanwegen het schoonmaken, zoals deze :

http://www.4hydro.com/lighting/mylar.asp

 

Maar hoe zit het de slijtvastheid / krasbestendigheid van het Mylar?

 

Groetjes Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke Ik kom er echt niet uit welke verf nu te gebruiken?? In de bouwmarkt zie ik zoveel verschillende soorten verf dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Gewone latex, Acryllatex, Vinyllatex, Muurverf enz.

Nu kwam ik deze Histor Latex reinigbaar tegen Histor Zou dit wat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...