Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

'Ik zal u zeggen, dit gaat niet goed aflopen'

Recommended Posts

vrijdag 06 maart 2009 | 00:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 06 maart 2009 | 08:14

 

ROOSENDAAL

 

Niet meer in Roosendaal of Bergen op Zoom? Nou, dan gaan we het toch ergens anders halen meneer. Mogelijkheden genoeg: Maastricht, Breda, Etten-Leur, Vlissingen...

 

Zie ook:

 

* 'Drugspanden wel kopen, zonder goodwill'

 

Gebruikers van softdrugs zeggen hun weg heus welte vinden. Liefst in het legale, maar desnoods ook in het illegale circuit. Een Nederlandse klant van Yellow Moon, een coffeeshop schuin tegenover het Roosendaalse stati0n, zegt: "Als ik hier niet meer terecht kan, dan ga ik naar Breda of naar Etten-Leur. Tuurlijk zal ik het hier op straat ook kunnen vinden, maar dat doe ik liever niet. Want dat werkt niet. Die straatdealertjes rippen je en verkopen je gerust gras, waar ze een stukje folie omheen doen."

 

Hartje Roosendaal op donderdagmorgen: terwijl de burgemeesters met hun verklaring over de sluiting van de coffeeshops voor landelijk nieuws zorgen, is nog geen halve kilometer verderop onder personeel en klanten van de coffeeshops de verontwaardiging groot.

 

De nu nog legale Roosendaalse drugshandel heeft dan al lang de eerste Belgen en Fransen mogen verwelkomen. Die schrikken als ze horen dat ze hier over een half jaar niet meer terecht kunnen. Niet meer legaal tenminste.

 

In de illegale handel in eigen land lijken ze weinig vertrouwen te hebben. Een Belg, vlak nadat hij in de Hoogstraat bij Liberty II zijn slag heeft geslagen, zegt: " Tuurlijk kan ik er in Brussel net zo goed aankomen. Straatdealertjes ook daar genoeg. Maar de kwaliteit is veel minder dan hier en de prijzen zijn er veel hoger."

 

Even verderop, bij Yellow Moon, schudt bedrijfsleider Lamrani Ossama het hoofd. "Ik zal u zeggen: dit gaat niet goed aflopen. De grens blijft de grens. Je kunt Roosendaal niet naar Amsterdam verplaatsen. De Belgen zullen blijven komen, de Fransen ook. De burgemeester wil, voor hij met pensioen gaat, zeker nog even zijn spierballen laten zien. Maar het enige dat hij in deze stad veroorzaakt, is een illegale handel die voor meer corruptie en een slechtere kwaliteit van de softdrugs gaat zorgen."

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich een erg vervuilende maatregel, al die 25.000 klanten per week gaan allemaal verder rijden wat meer vervuiling oplevert.

 

slechte zet burgemeesters! moeten we hierdoor weer meer belasting gaan betalen?!!!

 

stelletje sukkels, doe die ogen eens open!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natuurlijk wat hadden ze nu gedacht? we sluiten de shops en dan zullen de mensen wel stoppen met blowen... Dacht het dus niet! ze gaan gewoon een stadje veder dan.. echt weer zo een zielige beslissing :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze na de sluiting op 16 september nog veel meer problemen krijgen en dan misschien die lappen vanvoor hun ogen willen doen!

De politie denk ook alles aan te kunnen, alles controleren denken ze nu echt dat ze ons gaan tegenhouden?

Bende sukkeltjes zijn het!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...