Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ex-member04

Blad probleem.........

Recommended Posts

Soortje: Santa Maria

Week Bloei / Groei : 23 dagen bloei

Zaaiing of stekje: stek

Medium(aarde/mapito enz): aarde (Plagron light Mix)

pH van het medium : onbekend (gegeven water is 6.3

EC van het medium :onbekend

Temperatuur : lampen aan : 26 , lampen uit 21

Luchtvochtigheid : lampen aan 60, lampen uit 50 (dag van water/voeding geven)

lampen aan 55, lampen uit 45 (dag na water/ voeding geven)

 

Planten krijgen om de dag de volgende voeding:

Atami (Bloei) en Canna (Terra Flores); ik doseer circa 75 procent van de voorgeschreven hoeveelheid.

 

 

Kan iemand me mogelijk helpen met het volgende probleem:

 

Zag dat een behoorlijk aantal planten vrij plotseling "witte vlekken" op het blad krijgen; het zijn met name bladeren die ietas dieper zitten (in het öerwoud"...)

 

Heb gezocht op het forum maar kan niets vinden............ ;)

 

gallery_20948_7263_143719.jpg

 

gallery_20948_7263_31374.jpg

 

 

Kan alle hulp gebruiken nu............. :D :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U heeft bezoek van meeldauw, spuiten met Exact van Bayer.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
U heeft bezoek van meeldauw, spuiten met Exact van Bayer.

 

Groet, hjm

 

Tnx voor de snelle reactie !!!! :D

 

Moet ik de aangetaste bladeren verwijderen of niets veranderen na behandeling ???? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik op de foto's zie gewoon laten zitten maar bladeren die erg aangetast zijn verwijderen, meestal de onderste bladeren, en na een week nog eens Exact gebruiken.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit aan bladeren plukken, als de plant ze niet meer wil hebben werpt hij ze zelf af.

 

Zonder bladeren geen fotosynthese.

 

Groet, hjm

 

 

 

 

Moet ik de aangetaste bladeren verwijderen of niets veranderen na behandeling ???? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geen voorstander van bladsnoei maar voor meeldauw maak ik graag een uitzondering.. :lol:

 

Onderste bladeren die erg aangetast zijn door meeldauw sterven af, meeldauw op die bladeren is moeilijk te bestrijden en daarom pluk of knip ik ze eraf.

Exact bestijd het op die manier niet als je ze er aan laat zitten maar remt het af, de erg aangetaste bladeren zorgen er voor dat meeldauw later z'n gang weer kan gaan, als gevolg,... toppen met meeldauw..

 

Bladeren met meeldauw die op je medium vallen lijkt me nou ook niet echt bevordelijk voor de bestrijding..

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik moest werken ben ik vanmorgen gelijk naar een tuincentrum geweest wat hier vlak in de buurt ligt en laten die nu geen Exact van Bayer hebben,,,,,,,,,,,,, :lol:

 

Op hun advies heb ik spuitzwavel van Luxan gekocht; schijnt biologisch te zijn (veel gebruikt in de professionele tuinderswereld) en derhalve ook voor eventuele toppen niet vergiftigend te werken........ :lol:

 

Vanmorgen dus snel een behandeling gegeven (is nog een behoorlijk karwei in dat oerwoud............) dus zal morgenochtend het resultaat zien en kan dan alsnog bepalen of er bladeren verwijderd moeten worden.

 

Exact van Bayer bevat triademenol (hoofdbestanddeel) wat volgens testen behoorlijk giftig is; is dit dan niet redelijk ongezond om hier je planten mee te behandelen ???? :D ;)

 

Tot zover eenieder bedankt voor het meedenken !!! ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook beetje last van meeldauw..

heb ze nu eenmaal gespoten kwartier voor dat licht uitgaat met bayer exact vloeibaar.

Heb 0,5 ml bayer extact met 1 liter water vermengt en een halve liter over de planten gespoten..

Toen ik gisteravond ging kijken bij de dames zat het er nog steeds. Het is niet veel en hier en daar

paar blaadjes maar de vraag is hoe vaak kan je dat spuiten herhalen??

 

Of moet ik het iets zwaarder doseren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de eerste bespuiting de maximale dosering aanhouden (tot druipens aan toe met wat uitvloeier) , en de "preventieve" bespuitingen daarna wat minder heftig.

 

succes

 

greetz KO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...