Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf Alaskan Ice in de tent.

Recommended Posts

Art, die zaadjes zijn deze plant:

 

gallery_18870_6171_171807.jpg

gallery_18870_6171_640748.jpg

 

En dit is een buitenkweek.. moet je denken onder de lamp ;)

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar,

 

Ik hoop het,ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt tevreden ben ik niet.De dame rechtsachter heeft roestvlekjes maar gaat verder goed,de dame rechtsvoor heeft ook roestplekjes maar ook bladeren met verdorde bladpunten die omhoog krullen.Deze staan wel naast de fan.

 

De dame in het midden(ander pheno type) blijft donkergroen en heeft nergens last van.

Tja,de twee dames links hebben geen bladproblemen maar de toppen dikken niet aan.

 

Misschien toch ph problemen door het harde water hier(8.4),maar meerderden hier op het forum zuren niet af en hebben geen problemen.

Temp komt niet hoger dan 29,5 graden(midden in de tent aan de wand gemeten),lv is wel wat laag als de afzuiger voluit aanslaat.

 

Dan maar wat foto's,ik hoop op reacties.

 

gallery_16683_5885_1386942.jpg

 

gallery_16683_5885_3191951.jpg

 

gallery_16683_5885_2999668.jpg

 

gallery_16683_5885_4863065.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art,

 

Aarde: PH tussen 6.0 en 6.3.

Ik denk dan ook dat hier je probleem ligt :)

 

en ze zijn nog behoorlijk wit he, ze hebben nog wel even te gaan als ik dat zo zie ;) lekker aandikken.. succ3s

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de linker dame nog eens goed bekeken,overal krullen bladeren op met dorre uiteinden.Dit is alleen bij deze plant.Dame in het midden is kerngezond ;)

Wel heb ik bij deze dame een poosje geleden een tensiometer in geprikt,zou ik wortels hebben beschadigd?

 

Ik kan een ph meter aanschaffen en gaan afzuren,de phbuffer i.c.m. specialmix/bac biovoeding zou voldoende moeten zijn om niet af te zuren.

 

Ik heb voor deze methode gekozen omdat je dan juist niet af hoefde te zuren.

Wat is wijs om nu te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Ik denk dat dat van je pH-meter zal afhangen van wie je het antwoordt geeft.. De één zweert bij "meten is weten", de andere gelooft meer in de buffer enz.

Natuurlijk zorgt een slechte pH voor problemen, hoe je het ook draait of keert..

 

Bij mij krullen er trouwens ook een hoop blaren op, dit komt eerder door de warmte. Ze verkleuren eerst naar geel alvorens uit te drogen en op te krullen. Bij jou lijken ze wel van groen meteen naar een roestbruin te verkleuren?

Dit allemaal om te zeggen dat ik het niet weet.. :)

 

Wel raar zo'n verschillen in dezelfde soort... ;)

Ik hoop dat het snel weer under control is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iSmellSmoke,

 

Inderdaad,die verschillen onderling maakt het zo vreemd,waardoor je gaat twijfelen over wat de oorzaak is.

Ik ga binnenkort een ph meter aanschaffen,kan nooit kwaad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je potten groot genoeg zijn,18L of groter hoef je je om je ph in de grond geen zorgen te maken hoor dat moet wel goed gaan. je kan is meten maar ik zet er mn geld op dat t dat niet is. je hebt gewoon maar weinig voeding nodig met special mix, ik voed maar een heeeeel klein beetje pk booster bij (vanaf week3 a 4)maar is voor sommige ook al te veel. als je blad donker groen is heeft de plant nog niks nodig.

 

succes,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bart420,

 

Bedankt!

Hoe hoog is de ph van jou kraanwater?

De dames hebben de hele week alleen water gehad,en juist in deze week begonnen de krullende bladeren bij één dame.

Ze krijgen sinds gisteren een lage dosering pk van Bac,de dame rechtsachter met alleen roestvlekjes lijkt op te knappen.

Middelste dame is mooi donkergroen en gezond,twee linker zien er gezond uit.

 

Kan dit ook aan zwakke genetica liggen,Alaskan ice van Greenhouse is zeer verschillend onderling,op icmag hadden meerdere problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met Bac, maar bij Canna is het zo dat als je bloeivoeding en booster toevoegd aan leidingwater, daald je pH ook een stuk. Bij mij is de pH dan 6,7 (terwijl anders de pH van mijn leidingwater pH 7,9 a 8,1 heeft). Ik doe er dan een paar ml pH- bij en dan kom ik uit op een pH van 6,2. Aangezien jij steeds leidingwater geeft heb je dus idd kans dat het je pH is. Ik zou ook ff meten. Succes man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PO7449,

 

In principe zou je met bac i.c.m. specialmix niet af hoeven zuren,wat ik vreemd vind dat het opkrullend blad maar bij één plant is,de andere zijn redelijk gezond(heb ze net uitvoerig gegluurd :D ),lijkt wel of die ene dame dood gaat ;)

 

Bij deze dame heb ik wel pas geleden een tensiometer ingeprikt,wortelbeschadiging?

Ga in iedergeval een ph meter aanschaffen.

 

Lees net op icmag dat iemand ook de "pue haze" pheno heeft en zo'n twintig weken bloei verwacht :)

Maar goed,leren doe ik in iedergeval met deze ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Dit ziet er geweldig uit !@ je krijgt kneiters van een toppe hehehe..

Wat je PH betreft, check is op www.conrad.nl ( zoek op PH Meter ) redelijk goedkope en goede PH meters met garantie bla bla..

 

Ik heb sinds 2 dagen de echte haze ontkiemt..

Ik heb 2 zaden, ze zijn allebij al boven gekomen en gaan nu lekker groeie.

 

Morgen of over morgen krijg ik me PH meter en BudBox 1x1x1.8 binne dan ben ik al een stuk blijer.

Helaas zit ik met een groot probleem, met grond..

Het is zo'n eenheid geworden, dat de wortels niet genoeg zuur/stikstof krijgen..

Me bladere worden vanaf onderaf langzaam geel en vallen er van af.

Jammer maar waar.

 

Ik hoop dat ik uberhaupt nog een kwalitatief mooi 50 grammetjes van haal.

Volgende ronde beter !

 

Maar jouw planten, echt super mooi man !

 

Grow On'

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gegee'Skafzz,

Bedankt!

 

Hier gaat het ook niet geweldig,één dame is ziek.

Zal straks even naar een ph meter kijken.

 

Hoop dat het snel beter wordt met onze dames!

 

 

De zieke dame,

 

gallery_16683_5885_2951025.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat hij nog bij trekt. ;)

Je geeft toch geen basis voeding meer hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scolarus,

 

Bedankt,ik heb hem besteld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey art,

 

Is het die van conrad geworden ?

 

Maar toen ik je plant zag schrok ik fftjes, zonde man..

Straks kunnen we nog met ze 2e gaan huilen ;) hehe

 

Nee maar je andere planten gaan wel lekker goed en mooi toch ?

 

Growse man !

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gegee'Skafzz,

 

Ja,is die grond ph meter van Conrad.Verzenden zal wel langer duren vanwege Koninginnedag.

Zonde he,wist ik de oorzaak maar ;)

 

De andere gaan wel goed,zelfs degene met roestplekjes knapt op,behalve die ene dan.

En die haze pheno moet nog wel even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de verdorde punten weggehaald,het lijkt nu wat beter te gaan.Bladeren onder zien er goed uit.

De twee linker dames blijven pluizig,toppen zwellen niet op.

Wat foto's van vandaag.

 

gallery_16683_5885_3053357.jpg

 

gallery_16683_5885_233457.jpg

 

gallery_16683_5885_2500717.jpg

 

gallery_16683_5885_2608188.jpg

 

gallery_16683_5885_3875342.jpg

 

gallery_16683_5885_2641426.jpg

 

gallery_16683_5885_3109759.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit te twijfelen wat ik met de twee linker aanmoet,toppen dikken niet aan en blijft doorgroeien,lees op icmag dat iemand anders ook deze pheno had en het niets werd.Anderen spreken over 20 weken bloei.

 

Iedereen is gewaarschuwd,Alaskan Ice is geen stabiele strain!

Heeft iemand advies hierover?

 

Ik heb besloten om na deze ronde de Amnesia Haze van Nomar te zaaien,probleem is wel dat ze in augustus 7 dagen op het balkon moeten terwijl ze dan al in bloei staan,na die week kunnen ze weer naar binnen.Balkon is zonnig op het zuiden.

Zal dit problemen geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man,

 

Ja vervelend die soort.. toen ik ''Ice'' las dacht ik echt iets voor in de pijp.

Maar onstabiel is niks, vooral niet gezien de stroom niet gratis is :D

 

Hoop dat het goed komt met de oogst alhuwel ik denk dat die 2 linkse inderdaad niks meer worden.

Maar waarom zou je ze weghalen? Die extra plaats zal best meevallen want 5 onder 1x600w is al genoeg licht voor ze!

Ik zou ze gewoon gelijk oogsten als de andere klaar zijn en dan die ''highe te vroeg geoogste mislukte wiet'' invriezen

met het knipafval, om er later met flinke hoeveelheid hashish van te maken. :P (Ik zou wel kiezen voor droog invriezen)

 

Over de Amnesia Haze, YEAH laat ze knallen. :)

Lees wel de laatste tijd meer en meer dat de Haze van RSQ niet 100% is,

maargoed het gaat zeker een lekker wietje opleveren daar kan ik over meepraten. ;)

Over die week op balkon staan.. 2 nadelen:

 

1. Stress

2. Je hebt kans dat je ongedierte mee je hok in neemt. Je bent IMO eigelijk verplicht achteraf je hok van A tot Z te ontsmetten.

 

Succes met de keuze!

grtz

 

Nomar

PS: Doorgroeien = knakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar,

 

Goed idee!

Vanwege vakantie moeten ze een week op het balkon,anders kan ik pas in medio augustus beginnen en aangezien deze oogst toch zal tegenvallen wil ik meteen doorgaan in juni.

Wil ze preventief besproeien met plant vitaly plus van bac en hopen dat de stress meevalt.

 

Het balkon is zonnig en beschut met een half afdakje,vorig jaar mooie oogst met een powerplant op het balkon.

Moet nog een topic van zijn in de buiten sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de grond ph meter van Voltcraft ontvangen.

Waardes in de aarde varieerden tussen 5.9 tot 7.0,hoe dieper,hoe lager het ph.

Kraanwater ph is 7.99

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan denk ik toch dat het aan de soortjes ligt :wave: zag trouwens laatst ook je fotos op een ander forum international,

toch meer mensen daar last van? Wat ik zag best dikke toppen bij sommige. (de Ice) :verrygood

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...