Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

Gewenning?

Gewenning van wiet of hasj?  

410 members have voted

  1. 1. Gewenning van wiet of hasj?

    • ik heb steeds meer nodig
      179
    • ik heb steeds minder nodig
      50
    • geen van beide
      222


Recommended Posts

kheb nu 9 weken al niet meer geblowt en denk dat als zomervakantie begint (over +- 9 weken) en ik steek me joint weer op dat ik dan superknetter ben.

Net als de 1e keer dat ik goed stoned was (al na 2 hijsen), dat was ook superstoned toen.

Terwijl ik dat (de laatste keren dat ik geblowt had) niet had terwijl ik er misschien al een paar joints doorheen had zitten...

Dus ik ben wel van mening dat gewenning bestaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow ook aardig veel moet ik toegeven. Als ik dan weer een blowtje heb en ik neem een trek voel ik hem gelijk opkomen en als ik flink door suck wordt ik nog echt knetter ook (ligt natuurlijk ook aan de wiet/hasj die erin zit). Dus het feit dat ik meer nodig heb geldt bij mij niet. Wel is het zo dat als ik een minder sterke joint draai en ik rook 'm op dat ik al gauw ben gewend aan het stoned zijn en ik me over het algemeen normaal gedraag.. (ook hier ligt het eraan wat voor soort wiet/hasj natuurlijk). Maar meestal is het zo dat als ik 1 sterke of 2 normaal gevulde jonko's rook, ik behoorlijk peng ben, en dat zelfs als ik een paar weken om 1 à 2 dagen heb geblowt.. dus bij mij is er geen echte sprake van gewenning :whistling

Eigenlijk een beetje dezelfde situatie als Brakkie als ik het zo lees <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewenning....mwa,een tyd geleden rookte ik nog best wel redelijk veel en werdt maar lichtjes stoned(meer voor de smaak)nu,na 1 week gestopt te zijn,rookte ik laatst 3 hijsen van een gemiddelde blow(0.8 gram)en was knetterstoned,dus ik denk zeker dat er gewenning ontstaat na een tydje te roken.in een bepaalde omgeving waar ik een tydje heb gezeten waar wiet ook best wel schaars was had ik na 3 maanden een heel dun sticky met hasj(0.1 gram)gerookt.die sloeg ook in als een raket,ik begon half te trippen,dacht dat iedereen me aan keek,mn stem was hoger,ik hoorde de geluiden anders,ik heb me zeker 3 uur lang zo gevoeld.

 

mijn ervaring is;als je een tydje niet geblowd heb,komt de thc harder aan,en als je elke dag weer gaat roken,dat je je vanzelf weer ''inrookt''(gewend raakt aan de werking),en gewoon zo veel kan roken als je wil,zonder nare bij effecten zoals trippen en flippen.... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinds ik steeds vaker de vaporeizer (verdamper waardoor je wiet verdampt en niet verbrand) gebruik heb ik minder wiet nodig dan wanneer ik van die zelfde wiet pure joints rol. Naar mijn idee gaat de vaporeizer dus zuiniger om met wiet. (de high is overigens wel anders, moet je wel zin in hebben)

 

 

Hoe bedoel je "anders high"?

Ik ben gestopt met tabak roken om mijn longen te sparen;

zou graag ook een vaporizer willen aanschaffen.

Ik moet veel roken om high te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben gestopt met tabak roken om mijn longen te sparen

 

Hahahaha :tu dus jij wilt zeggen dat pure joints wel goed voor je longen is :rofl

Als je je longen echt wilt sparen moet je gewoon helemaal kappen met het roken van wat dan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

door het vaporizen gaan wel heel veel slechte stofjes als teer e.d. er grotendeels uit, het is veel gezonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewenning hm dacht er gister nog even over na onder het genot van ene...

 

Eerste joint van de dag is het relaxte en stel ik liefst zo lang mogelijk uit naar een relax moment.

Hoef ook lang nie zoveel te roken bij de eerste, pleur wat wiet in mijn chaggie en ben al knetter.

Duurt hoogstens nog een halfuur lang dan is het al snel weer over, maar nog wel relaxx.

 

Als ik daarna een dikke draai, red het lange niet bij de eerste joint, word er gewoon niet meer zo stoned van.

 

Dus eigenlijk snel zoiets van laatmaar. :smoke

 

 

Rook eigenlijk dus steeds minder en vaak nog maar 1 keer.

 

Mss een keer achter goeie hash aangaan, nog amper tot geen ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk toch wel dat ik steeds meer begin te blowen, ook omdat het tegenwoordig voor mij normaal is geworden dat als ik bij een vriend kom meteen een joint begin te draaien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik smoor ondertussen een jaartje vollop, hiermee bedoel ik elke dag.

Tijdens school zijn dit er 2-3 op een dag. In de vakantie kan dit snel oplopen tot een 5-6 en met maaten phiew tot een 10.

Nu moet ik zeggen uit eigen ervaring dat wanneer je minder smoort dat je er uiteindelijk wel meer van zult voelen: Als ik persoonlijk in de vakantie 1 dag niet smoor en totaal niet aan wiet denk :P, dan kan ik de volgende dag opnieuw "muurde" zitten.

 

ben wel van plan te minderen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook soms wel eens wat meer, of minder, maar dat ligt net aan de stemming. als ik al in een lachbui zit, dan minder. en als ik gewoon zin heb om wat te hangen en te zappen en te snaaien, dan wat meer.

 

maar ik heb wel een maximum ontdekt, een punt dat het niet uitmaakt hoeveel ik rook, ik word er niet in een grotere mate stoned van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je blowt om helemaal van de kaart te zijn ben je verkeerd bezig doe je het om een beetje bedwelmd rond te lopen en niet van s'morgens tot s'avonds of omdat je het lekker vind smaken

Zelfde met alcohol als je begint te drinken om van de wereld te zijn en niet meer voor de gezeligheid stop er dan maar mee.

 

en zo heeft ieder zijn waarheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Risico’s

 

Lichamelijk

 

* ademhalingsproblemen (door het te roken)

* verhoogde kans op bepaalde vormen van:

 

* hartkloppingen

* hoofdpijn

* duizeligheid.

 

Psychisch

 

* verwarring

* storing korte termijn geheugen

* paranoia en angst

* psychose

* flippen (verwarring en angst en het is mogelijk dat je ‘out’ gaat).

 

Bij cannabisgebruik treedt geen tolerantie op (je lichaam vraagt niet elke keer meer van het middel om hetzelfde effect te bereiken), maar gebruikers zeggen wel dat gewenning (steeds meer kunnen hebben) optreed.

 

conclusie: je kan meer hebben maar je wordt niet minder stoned van 1 joint :whistling

Edited by wsp_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik weet niet hoor vroeger toen ik begon met blowen werd ik stoned van knipafval (''gruis'') maar ik kan nu echt ontzettend veel van dat spul roken zonder ook maar het kleinste beetje te voelen en volgens mij is het niet slechter geworden. is het echt onmogelijk om een tolerantie op te bouwen voor wiet? want je hebt ''beginnende smokers'' die dan na 4 hijsjes van de kaart zijn terwijl de rest niks voelt ligt dat dan aan de persoon? vind ik moeilijk te geloven hoor :S

Edited by Valar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als alcohol, je raakt gewend aan het gevoel, en je weet hoe je jezelf moet gedragen. maar het eerste biertje waar je iets van merkte( jaren geleden) maakt je net zo dronken als je er nu een zou drinken een biertje van 4%alcohol, geeft je altijd het zelfde promilage in je bloed, en de zelfde uitwerking... ookal ben je alcoholist. na het derde biertje heb je 0,2 promi in je bloed en mag je niet meer rijden. toch zegt je gevoel 100 x anders. De mensen die van zich zelf zeker weten dat ze na 4 biertjes nog kunnen rijden zonder enig gevaar moeten voor de grap eens een reactietest doen. of blaastest(vrijwillig)

 

Net als met wiet, de keer dat ik voor het eerst stoned was stelde ik me giga aan, en voelde me toch.. had er toen geen woorden voor. Nu is het meer een beetje tot rust komen. genieten. zoals iemand anders van zijn glaasje whiskey geniet, of cognacje. Maar toch je bent in de zelfde mate bedwelmd als bij de eerste joint ( meestal dan de tweede of derde keer dat je echt stoned word) Je weet met het gevoel om te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit zeker een deel waarheid in de uitleg van loadrunner

 

hoe langer je al blowt, hoe meer je je ernaar weet te gedragen

 

maar ik ben er van overtuigd dat je wel degelijk meer nodig hebt hoe meer je doet

 

 

ik kan je vertellen, in het begin werdk apestoned van 1 joint met 4 man, daar voel ik nu amper iets van..

vind het wel jammer, heb nu toch minstens 3/4e van een joint nodig om lekker scheef te zijn :rolleyes2:

 

ikzelf zit nu in e periode waark bijna de hele dag door blow,met vrienden, ben er niet zo trots op, maar kijk, we zijn allemaal relatief slimme gasten en we beseffen dat we zot veel blowen, om de zoveel tijd stoppen we eens (al is dat maar voor een week of 2) en dan doen we gewoon weer verder. binnen 3 jaar hebk me studies afgerond en dan ga ik wa logischer redeneren en me volwassener gedragen,

 

maar verdorie we zijn jong nu en we doen onze zin, ik doe nog steeds hele dag door dingen, zit alleen snachts laat lui in de zetel en heb nog veel vrienden die niet blowen ook....; dus kus allemaal mijn KL**EN, ik blijf lekker hardcore blowen NAH B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

k blow al tien jaar

 

k vind dat da nogal schommelt soms

 

tis ook niet altijd dezelfde kwaliteit dat je kunt roken

 

maar als ek een week stop ben ek ook super high van eentje maar

 

voor het grootste deel zit het tussen je oren

 

toen ek men eigen kweek rookte die eigenlijk nie zoe kwalitatief was tegenover coffeeshop wiet

 

was ek toch zeer high ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik bij jullie, (mijn lieve noorderburen) koop, smoor ik gemiddeld 1gram op'n dag...

Als ik in Belgie koop, smoor ik zeker 2tot3 (als'techt tegenvalt zelfs meer) op'n dag...

Gewenning zal er wel iets mee te zien hebben, kwaliteit is toch ook belangrijk. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook elke dag verschillende jointen, ga meestal om de 2-3 dagen voor 40-50€ halen bij een oudere kennis of als ik vervoer heb naar de shop. mijn gebruik schommelt maar rook elke dag toch gemiddeld 5-6 jointen en als ik met kameraden ben zijn dit er wel heel deel meer. als je in het begin begint met smoken dan voel je het altijd wel feller, als je meer en meer gaat roken dan word het gewoonte. is bij sigaretten ook, veel mensen worden duizelig bij hun eerste sigaretten... :lol:

 

Peace InSmoke :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dude's kijk eerst es waar je op replied deze topic was al meer dan een jaar oud :/

Anyway, Ik smoor nu al zo'n 2-3 jaar en van het begin tot nu heb ik steeds gestaag meer nodig.. sucky eh :P dikke toeters knalle dan maar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn mening is jusit 't tegenovergestelde van vele mensen hier.

 

Ik denk dat 't tussen je oren zit dat je steeds meer nodig hebt om stoned te worden. Want ik rook eigenlijk na 2/3 jaar nog steeds de zelfde hoeveelheid in een joint, en ik word er nog steeds lekker stoned van.

 

Een vriend van me die ging bekant elke joint iets dikke draaien, die rookt nu bekant toeters die puur zijn, en daar word hij nog steeds niet stoned van. Dusja, ben ik ff blij dat ik gewoon normaal door ben gegaan, en niet stoer overdrijven.

 

Doe ermee wat je wilt, maar ik geloof wel dat 't klopt :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

´´nu rook ik een joint en tja leuk, maar geen rare spacerijen meer en na ong 20min slaat het over in moeheid.´´

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewenning .

 

Ik rook elk weekend toch een jointje of 3 .

Maar het gevoel blijft hetzelfde , geen gekke zakens meer , het voelt allemaal zo vertrouwd aan . Het effect is denk ik , altijd hetzelfde . Effe high , dan stoned en dan na een uurtje en half beetje vermoeid en begin ik last te krijgen van mijn ogen <_< .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik rook voor mn MS en rook er elke

dag 12

nooit op de zelfde tyd maar toch elke dag 12

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...