Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Choppie

Hoe toppen van stekken (met foto's)

Recommended Posts

Wat een mooi verslag. Alleen jammer dat ik de foto's niet kan zien.

Dat heb ik trouwens bij meerdere "oude" topics.

Kan ik er iets aan doen zodat ik het wel kan zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook graag nog een x de foto's willen zien, ze zijn helaas weg. Ik heb voor het eerst een plant getopt enne anderhalve week later ofzo, heb ik nu duidelijk 2 groeiende toppen :bier Bij de nieuwe top zijn de blaadjes nog een beetje vervormd, maar dat komt wel goed denk ik:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad een hele effectieve methode die ik al ongeveer een jaar of tien gebruik..bij zaadplanten buiten is het naar mijn ervaring niet echt de moeite waard in als je kijkt naar de hoeveelheid in vergelijking met stekken..maar de doorstroom in de de takken zal wel zeker beter zijn en dat gaat ook zeker de kwaliteit mee bepalen..ik vind dit een heel intressant onderwerp waar nog steeds heel erg veel mensen geen weet van hebben..dit is erg jammer,want als je de methode eenmaal goed onder de knie hebt zul je er gegarandeerd je voordeel uithalen..ik kan niet spreken voor de binnenkwekers want ik heb de mogelijkheid om het buiten te doen,dit bespaart mij veel rekeningen,stank etc. ,maar voor de buitenkwekers is het heel intressant om je eens in te verdiepen..al blijft het uiteraard een beetje een eng idee om in je planten gaan lopen knippen....

 

gr..kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet geloof ik m'n woorden inslikken wat betreft het toppen van zaadplanten buiten..ik schreef dat het niet erg de moeite waard was omdat de opbrengst in vergelijking met stekken niet echt de moeite waard was..ik heb waarschijnlijk planten gehad in het verleden die er niet echt geschikt voor waren en daar dus ook niet erg positief op reageerden..dit jaar is het een ander verhaal en moet ik toegeven dat het ook voor zaadplanten een heel erg effectiefe methode kan zijn,mits je de planten hebt die er geschikt voor zijn..ik zelf heb een paar early girl van sensi seeds en die reageren er zeer goed op.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien de fotos niet zichtbaar meer zijn zal de topic gesloten worden.

 

Mensen gebruik onze gallerij,deze is gratis en albums worden niet verwijderd.

Dus ook geen rode kruisjes meer.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...